Imaginile postate de Primărie ca să se laude cu reabilitarea Podului Grant scot la iveală o greșeală ce poate avea consecințe grave: muncitorii acoperă cu asfalt rosturile de dilatație / Specialist: „E o prostie” UPDATE Primăria: Este o soluție temporară, era o groapă

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 19 aprilie 2019, 12:26 Actualitate | Administratie Locala


Rosturi Grant
Foto: Facebook
Primăria Capitalei a postat joi, pe pagina de Facebook, mai multe imagini cu lucrările de consolidare la Podul Grant, pentru a arăta evoluția lucrărilor. Numai că, în imagini, muncitorii Companiei Municipale Străzi, Poduri și Pasaje București, cea care face lucrarea, sunt surprinși cum acoperă rosturile de dilatație. Victor Popa, unul dintre cei mai respectați ingineri de poduri din România, a explicat pentru HotNews.ro de ce este greșit acest lucru și ce urmări are.


”Este o prostie. O să dureze foarte puțin până acesta va crăpa și va fi scos afară, câteva săptămâni. Singurul avantaj este că nu mai pocnește când treci pe rost. Ei trebuie să pună dispozitive de racordare a rosturilor care trebuie montate corespunzător de specialiști, nu de novici. Acestea preiau dilatațiile podului, care inevitabil au loc. Această soluție cu asfalt poate afecta structura podului în timp pentru că prin ea curge apa și ajunge la infrastructură, o deteriorează”, a explicat inginerul Victor Popa.




UPDATE Primăria Capitalei: Este o soluție temporară, era o groapă

Într-un punct de vedere transmis HotNews.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei au comunicat că este o soluție temporară, iar rostul a fost astupat fiindcă era o groapă acolo.

”Având în vedere că circulația rutieră nu a fost întreruptă pe breteaua care apare în fotografiile anexate articolului și pentru că rosturile de dilatație erau rupte în totalitate în acea zona, pentru prevenirea accidentelor, echipa de muncitori care lucrează la consolidarea podului a astupat gropile provizoriu, cu mixtură stocabila. Subliniem faptul că este vorba de lucrări provizorii, care au fost executate în regim de urgență, pentru siguranță în trafic a șoferilor care tranzitau zona”, se arată în punctul de vedere transmis HotNews.ro.

Primăria Capitalei, prin Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București, a început pe 8 aprilie lucrările de reabilitare și consolidare a Podului Grant. Valoarea investiției se ridică la circa 52,2 milioane lei, iar lucrările trebuie să fie gata în 2 ani, potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați de Consiliul General.

”Lucrări similare vor fi realizate, în lunile următoare, și la celelalte bretele ale pasajului (eventualele restricții de circulație vor fi anunțate). Alte lucrări vor fi realizate, ulterior, la pasajul denivelat superior: lucrări de infrastructură, la structură de rezistență și la suprastructură (montarea parapetului pietonal și a celui de protecție). Totodată, se va interveni pentru reabilitarea liniei de tramvai și pentru asigurarea siguranței circulației (semnalizarea rutieră provizorie și semnalizarea rutieră definitivă)”, se arată într-un comunicat transmis de Primăria Capitalei.





















18767 vizualizari

  • +28 (32 voturi)    
    astia-s doreii care au ramas in tara (Vineri, 19 aprilie 2019, 12:30)

    qwerasdf [utilizator]

    ca tot zicea cineva, pe aici, ca in afara au plecat numa' "dorei"
    • +30 (30 voturi)    
      Firea a oferit funcții analfabeților funcționali. (Vineri, 19 aprilie 2019, 13:33)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Nu vă uitați numai la muncitori.Execută cum au primit ordin.În conducerea Companiilor Municipale moșite de Firea nu este un om de Doamne ajută,adică să știe despre ce-i vorba în compania respectivă și mai ales cum se face.Vai de Bucureșteni,cum este vai și de România.Au votat,au ales,românii încep să culeagă roadele-ciulini,incompetență,înfumurare,vorbe răstite și miștocăreală.
      • +12 (12 voturi)    
        Stii care e jalea mare? (Vineri, 19 aprilie 2019, 18:02)

        Jolly Roger [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Asa e cam peste tot unde e psd la butoane!
        Numai tampiti laudarosi cu functii, toti unul si unul!!!
        Nici nu mai stiu cum ii cheama - se recomanda ”eu sunt primarul/ eu sunt directorul de achizitii” etc.
        De parca functia ar fi noul nume din buletin!
  • +37 (37 voturi)    
    Aia nu sunt muncitori (Vineri, 19 aprilie 2019, 12:38)

    Martinezu [utilizator]

    Sunt actorii din Compania de Teatru de pe langa Primaria Capitalei. Evident ca nu stiu ce fac acolo, actiunea este doar PR.
    • +11 (11 voturi)    
      Temporar (Vineri, 19 aprilie 2019, 15:36)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      La fel spunem si despre PSD-USL-PDSR-FSN-PCR.
  • +28 (28 voturi)    
    Explicatia firmei (Vineri, 19 aprilie 2019, 12:41)

    Remulus si Rromus [utilizator]

    Domnule inginer, nu va bagati in treaba noastra, ca nu are rost.
  • +26 (26 voturi)    
    Greu (Vineri, 19 aprilie 2019, 12:41)

    CALC [utilizator]

    de crezut cata incompetenta exista !
  • +26 (28 voturi)    
    pana si eu, care nu sunt de meserie, (Vineri, 19 aprilie 2019, 12:42)

    bancher [utilizator]

    stiu ca rosturile de dilatatie, gurile de scurgere a apei si fantele de aerisire nu se obtureaza sub nicio forma.
    Sunt tot felul de prosti care fac astfel de lucruri, inclusiv dintre cei care fac modificari la apartamentele din bloc, acoperind cu faianta gurile de aerisire sau de scurgere a apei.
    Ei bine, e o mare greseala,,,vor vedea ei la inundatii sau cand se vor trezi ca nu le mai iese mirosul din baie.
    • +5 (7 voturi)    
      gura de scurgere a apei in pardoseala baii (Vineri, 19 aprilie 2019, 17:29)

      Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      ...nu este nevoie de asa ceva decat daca baia este situata deasupra unui alt spatiu locuibil sau comercial.
      Dar planseul trebuie izolat cu o membrana de cauciuc care sa impiedice apa sa ajunga la structura de rezistenta
  • +28 (28 voturi)    
    rostul (Vineri, 19 aprilie 2019, 12:48)

    Toreador [utilizator]

    de dilatare-contractie trebuie sa fie liber ... nu se betoneaza nu se asfalteaza ... doamne ce retarzi ... pai profilul ala de rost costa undeva la 250 de euro pe metru liniar (astia cand il liciteaza probabil il pun la 2000 de euro pe metru liniar ca deh ... tre sa manance si gura consilierului ceva) si este special conceput sa ramana asa ... sa permita miscarea pe orizontala (in fct de anotimp) a segmentelor de pod ... ce dreaq sa le ceri habarnistilor ??/?
    • +10 (10 voturi)    
      Nu muncitorii sunt de vină, injinării funcționali (Vineri, 19 aprilie 2019, 17:44)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Toreador

      Ăia făcuți la duzină. Alde EBA, dar în „inginerie”.
      • +7 (7 voturi)    
        nici (Vineri, 19 aprilie 2019, 19:47)

        Toreador [utilizator] i-a raspuns lui prec

        nu am dat vina pe ei ... ma indoiesc puternic ca era vreun injiner pe acolo ... astia au fost trimisi la peticit
      • +4 (4 voturi)    
        Sunt ,,ingineri'' dintr-astia, noi, care (Vineri, 19 aprilie 2019, 22:11)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui prec

        au drept ,,solutie'' tubul cu spuma pt. rezolvarea unor probleme mai dificile .
  • +25 (29 voturi)    
    Dar nu specialistii voteaza! (Vineri, 19 aprilie 2019, 12:52)

    Sunt_nimic! [utilizator]

    Nu era nevoie de cine stie ce "specialisti" ca se ne explice asta, am invatat intr-a cincea despre dilatarea corpurilor, cu aplicatiile clasice: sinele de cale ferata ce nu sunt sudate, rolele si rostul de dialatatie de la poduri, etc.

    Dar postarea Primariei nu este pentru specialisti, ci pentru alegatorii Dumanei Fierea!
    Ori acestia, chiar daca au facut mai mult de cinci clase de scoala generala, nu au ramas cu nimic din ele - pentru dumnealor, este super sa se asfalteze rosturile de dilatare!
    • +6 (6 voturi)    
      sa fii tu sanatos (Vineri, 19 aprilie 2019, 14:35)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Sunt_nimic!

      fizica se studiaza de-abia din clasa a sasea, dar nu asta e baiul. Ce-ai invatat tu nu mai e valabil. Sinele de cale ferata moderna se sudeaza si fac fata cu brio dilatatiei si contractiei. Te las sa studiezi si urmatoarele manuale sa-ti dai seama cum au reusit sa contrloleze fenomenul de serpuire.

      Despre Grant, ar merita pus jos si reconstruit, la fel si podul Constanta.
      • +6 (6 voturi)    
        Multumesc (Vineri, 19 aprilie 2019, 15:31)

        Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Am intrat imediat pe Wikipedia si am citit un pic despre rail stressing. Desi nu sunt de meserie, fizica a fost pasiunea mea si, evident, am vazut ca sinele moderne sunt sudate dar am constatat ca in ignoranta mea nu mi-am pus niciodata intrebarea de ce sau cum suporta dilatatia. In acest fel am invatat ceva nou si am mai explicat un "cum functioneaza" pe care inginerii geniali l-au pus la punct.
      • +7 (7 voturi)    
        Am constat! (Vineri, 19 aprilie 2019, 18:41)

        Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Multumesc de urare!
        Pe vremea mea, inceapa din a cincea cu fizica.
        Mergand cu trenul, am remarcat ca acum sinele sunt sudate, NU stiu cum reusesc sa impiedice serpuirea.

        Dar la pod, mai exista inca rosturi de dilatatie, ce nu ere sens sa fie asfaltate!

        Podul Grant este "doar" din 1980, trebuie reparat, nu pus jos.

        Podul Constanta este mult mai vechi si intr-o stare foarte proasta, ma tem cai aici ai dreptat, nu ca "ar merita", ci TREBUIE demolat si refacut, nu mai merge carpit!
  • +21 (21 voturi)    
    normnal (Vineri, 19 aprilie 2019, 12:53)

    liviu_ [utilizator]

    asta e psd, hoti, tupeisti si incompetenti!
  • +18 (18 voturi)    
    prostia este boala suprema (Vineri, 19 aprilie 2019, 12:58)

    gic [utilizator]

    si eu sunt bolnav pare-se, ca n-am plecat la timp
  • +15 (17 voturi)    
    Dorel (Vineri, 19 aprilie 2019, 13:02)

    osica [utilizator]

    Dorel în acțiune, păzea!
  • +19 (21 voturi)    
    muncitorii (Vineri, 19 aprilie 2019, 13:11)

    nahir [utilizator]

    ăia sunt ... cuc.
    Să-i așteptăm pe pakistanezi că or fi mai buni?
    • +8 (10 voturi)    
      sigur da! (Vineri, 19 aprilie 2019, 15:50)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Aia macar fac treaba cu atentie.
  • +17 (19 voturi)    
    buey shoferashilor, care treceti prin zona, (Vineri, 19 aprilie 2019, 13:15)

    ...!?! [utilizator]

    luati-i la suturi in coor si alungati tuDoreii de pe rosturile de dilatare !

    fiti ai dreaku de id.ioti!
  • +18 (20 voturi)    
    "Reparatii" (Vineri, 19 aprilie 2019, 13:15)

    Alexa.99. [utilizator]

    Ce bataie de joc...
    Se lucreaza cu tot felul de habarnisti pentru ca muncitorii care stiau ce au de facut, nu mai sunt in tara.
    • +15 (15 voturi)    
      Campanie electorala (Vineri, 19 aprilie 2019, 13:51)

      Just2019 [utilizator] i-a raspuns lui Alexa.99.

      Oamenii aia, care au fost trimisi acolo, nu au nicio vina. Au fost trimisi acolo cu o lopata si nisip, ca sa astupe "gropi" PSD-ul face campanie electorala, prin orice mijloace, sa vada cetatenii, votantii ciumei rosii, cate lucruri se fac pentru bunastarea lor, pe banii contribuabililor! Tot noi, platim derapajele si furaciunile, si tot noi trebuie sa multumim. Avem conducatorii pe care-i meritam, pe care, asa zisa majoritate ametita, i-a votat, iar minoritatea se supune majoritatii, din pacate.
  • +17 (17 voturi)    
    Ce va fri după reparații? (Vineri, 19 aprilie 2019, 13:37)

    asavreau [utilizator]

    Podul se va autodemola.Blocând rostul de dilatație,podul va lucra forțând în piloni și grinzi care se vor fisura.
    • +4 (4 voturi)    
      ??? (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 0:38)

      Lu48 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Nu cred că acel strat de asfalt va bloca funcţionarea rostului de dilatare. La prima dilatare sau contracţie asfaltul va crăpa, va sări, forţele sunt mult mai mari decât rezistenţa stratului de asfalt. Problema este alta – numai în România simţ din plin când intri şi când ieşi de pe un pod. Dincolo nu ştiu dacă rosturile sunt acoperite sau nu, ce ştiu este că nicăieri nu simţi când treci pe un pod. La noi te loveşti cu capul de plafonul maşinii dacă ai 1,94 cm înălţime ca mine.
  • +15 (17 voturi)    
    muncitorii aia nu lucrau de capul lor (Vineri, 19 aprilie 2019, 13:39)

    John_english [utilizator]

    gasiti-l pe seful care le-a dat ordin.
  • +11 (11 voturi)    
    si la Ploiesti lucreaza aceiasi ?? (Vineri, 19 aprilie 2019, 14:33)

    maverick99 [utilizator]

    Si la podul de la iesirea din Ploiesti spre Targoviste sunt aceleasi probleme. Doar ca se pare ca nu e ''solutia temporara'' de la Bucuresti tianand cont de faptul ca aceeasi tehnica se aplica de vreo 3-4 ani, mai ales primavara.

    Deh, lucrare de pe timpul lui Cozma ca sef de judet, daca a asfaltat 800 m si raportat 1000, de ce nu ar asfalta acum rosturile de dilatatie ai unui pod?

    Stupid idiots!
  • +11 (11 voturi)    
    control de stat la constructii (Vineri, 19 aprilie 2019, 15:18)

    muvis [utilizator]

    ISC trebuie sa verifice si sa-i arda pe cei de la primarie. Poate le interzice sa mai faca lucrari acestor incompetenti.
    Nitica puscarie nu strica, ca aici nu furi din buget, risti vieti omenesti
    • +3 (3 voturi)    
      care ISC ? (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 7:40)

      Elfu [utilizator] i-a raspuns lui muvis

      care ISC ?

      aaa ... "expertii" care mananca si ei o paine ?

      probabil ati vrut sa faceti o gluma ....
  • +12 (12 voturi)    
    Unde nu-i cap (Vineri, 19 aprilie 2019, 15:20)

    Robin_W [utilizator]

    e vai de popor!
    • 0 (0 voturi)    
      Poporul si-a ales capul! (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 19:07)

      complet_ret [utilizator] i-a raspuns lui Robin_W

      Poporul si-a ales capetele luminate ce iau astfel de decizii, Doreii aceia nu asfaltau asa de capul lor, ci aveau intructiuniu clare "de sus"!
  • +14 (14 voturi)    
    dorel la drumuri si poduri (Vineri, 19 aprilie 2019, 15:28)

    jam.jam [utilizator]

    mai grav e ca avem dorei care conduc guvernul.
  • -3 (7 voturi)    
    nu mai spuneti prostii, acolo sunt gauri... (Vineri, 19 aprilie 2019, 23:24)

    leeloo2 [utilizator]

    Acolo sunt gauri aproape cat roata, rusturile sunt doar la margini. Se acopera gaurile ca sa se poata circula fara accident si rori sparte.
  • +4 (4 voturi)    
    hmm (Sâmbătă, 20 aprilie 2019, 7:37)

    Elfu [utilizator]

    lucrari de tipul asta "temporare" au fost facute mereu in ultimii ani...
    puneau asfalt in loc sa stranga la timp suruburile care existau la rosturi (erau bare tip pieptene de inox + suruburi cu cap ingropat)


    pentru ca nu exista inspectoratul de stat in constructii si pentru ca cei care sunt in functii au altfel de "studii" si pentru ca ...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version