Primăria Capitalei a postat joi, pe pagina de Facebook, mai multe imagini cu lucrările de consolidare la Podul Grant, pentru a arăta evoluția lucrărilor. Numai că, în imagini, muncitorii Companiei Municipale Străzi, Poduri și Pasaje București, cea care face lucrarea, sunt surprinși cum acoperă rosturile de dilatație. Victor Popa, unul dintre cei mai respectați ingineri de poduri din România, a explicat pentru HotNews.ro de ce este greșit acest lucru și ce urmări are.

HotNews.roFoto: Hotnews

”Este o prostie. O să dureze foarte puțin până acesta va crăpa și va fi scos afară, câteva săptămâni. Singurul avantaj este că nu mai pocnește când treci pe rost. Ei trebuie să pună dispozitive de racordare a rosturilor care trebuie montate corespunzător de specialiști, nu de novici. Acestea preiau dilatațiile podului, care inevitabil au loc. Această soluție cu asfalt poate afecta structura podului în timp pentru că prin ea curge apa și ajunge la infrastructură, o deteriorează”, a explicat inginerul Victor Popa.

UPDATE Primăria Capitalei: Este o soluție temporară, era o groapă

Într-un punct de vedere transmis HotNews.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei au comunicat că este o soluție temporară, iar rostul a fost astupat fiindcă era o groapă acolo.

”Având în vedere că circulația rutieră nu a fost întreruptă pe breteaua care apare în fotografiile anexate articolului și pentru că rosturile de dilatație erau rupte în totalitate în acea zona, pentru prevenirea accidentelor, echipa de muncitori care lucrează la consolidarea podului a astupat gropile provizoriu, cu mixtură stocabila. Subliniem faptul că este vorba de lucrări provizorii, care au fost executate în regim de urgență, pentru siguranță în trafic a șoferilor care tranzitau zona”, se arată în punctul de vedere transmis HotNews.ro.

Primăria Capitalei, prin Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București, a început pe 8 aprilie lucrările de reabilitare și consolidare a Podului Grant. Valoarea investiției se ridică la circa 52,2 milioane lei, iar lucrările trebuie să fie gata în 2 ani, potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați de Consiliul General.

”Lucrări similare vor fi realizate, în lunile următoare, și la celelalte bretele ale pasajului (eventualele restricții de circulație vor fi anunțate). Alte lucrări vor fi realizate, ulterior, la pasajul denivelat superior: lucrări de infrastructură, la structură de rezistență și la suprastructură (montarea parapetului pietonal și a celui de protecție). Totodată, se va interveni pentru reabilitarea liniei de tramvai și pentru asigurarea siguranței circulației (semnalizarea rutieră provizorie și semnalizarea rutieră definitivă)”, se arată într-un comunicat transmis de Primăria Capitalei.