Peste 3.000 de cetățeni au semnat petiția ”Dreptul la aer” și cer Primăriei Capitalei să ia măsuri pentru a reduce poluarea

de C. Ivanov     HotNews.ro
Luni, 18 martie 2019, 16:05 Actualitate | Administratie Locala


Bucuresti
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Peste 3.000 de cetățeni au semnat petiția ”Dreptul la aer” și cer Primăriei Capitalei să ia măsuri pentru a reduce poluarea. Inițiatorii acestui demers, cetățeni și câteva ONG-uri vor depune miercuri, 20 martie 2019, la registratura Primăriei Capitalei o plângere prealabilă prin care solicită municipalității să ia măsuri urgente, iar dacă nu se întâmplă nimic vor merge în instanță.

”Prin lege, Primăria Capitalei poartă responsabilitatea luării de măsuri eficiente anti-poluare. În fapt, însă, în 2018, prin adoptarea Hotărârii CGMB nr. 325 privind aprobarea Planului Integrat de Calitate a Aerului (P.I.C.A.) în Municipiul București 2018-2022, Primăria Capitalei a încălcat mai multe dispoziţii legale. Amintim aici doar faptul că a fost utilizat un studiu expirat, realizat cu 5 ani înainte de aprobarea P.I.C.A. Mai grav este faptul că P.I.C.A. precizează clar că prin aplicarea măsurilor I.3 şi I.4 se aşteaptă o sporire a traficului motorizat, şi implicit a poluării, în condiţiile în care nu există nicio măsură de limitare a traficului motorizat”, se arată într-un comunicat emis de OPTAR, unul dintre ONG-urile implicate în campanie.

Inițiatorii petiției reproșează Primăriei Capitalei și că desființează mai multe linii de tramvai și că niciuna dintre măsurile urgente stabilite de P.M.U.D. nu a fost realizată, cu toate că termenul a expirat (2 ani).
”La capitolul “incoerenţă” poate fi dat şi exemplul măsurii I.12, de redeschidere a unor linii de tramvai închise pentru reabilitare (Pantelimon şi Liviu Rebreanu), prin care Primăria anunţa că se aşteaptă la o reducere a poluării datorată acestor facilităţi. Totuşi, chiar în această perioadă, în Bucuresti se desfiinţează 5 linii de tramvai “pentru sporirea încrederii și interesului populației pentru acest mijloc de transport nepoluant”, conform comunicatului Primăriei”, potrivit sursei citate.

Inițiatorii reproșează și faptul că municipalitatea vrea să amenajeze mai multe pasarele pietonale în București.

”Tot un exemplu de administrare haotică a mobilităţii se încadrează şi ideea “revoluţionară” de construcţie a unor pasarele pietonale. Primăria Capitalei a minţit atunci când a afirmat că realizarea pasarelelor este în concordanţă cu prevederile Planului de Mobilitate Urbană Durabilă sau când a afirmat că acest tip de pasarele pietonale sunt soluţii adoptate şi de alte capitale europene. De fapt, în interiorul localităţilor, pasarelele şi pasajele pietonale care nu sunt la nivelul trotuarelor sunt puternic combătute de experţii în mobilitate urbană durabilă. În capitalele europene, multe dintre aceste pasaje şi pasarele pietonale au fost desfiinţate (ca utilizare normală), fiind înlocuite cu treceri pentru pietoni. Dealtfel, aprobarea sumelor alocate construcţiei de pasarele pietonale s-a făcut făcut pe ascuns, fără niciun fel de dezbatere publică care să permită publicului să îşi spună opiniile. De exemplu, referitor la eficienţă, trebuie precizat că totalul costurilor alocate pentru cele 8 pasarele pietonale este de câteva ori mai mare decât accesibilizarea a câteva zeci de kilometri de trotuare. Prin comparaţie, dacă cele 8 pasarele nu rezolvă decât traversarea străzilor în 8 puncte, la costuri de mii de ori mai mari decât trecerile de pietoni, accesibilizarea trotuarelor putea rezolva problemele pietonilor pe o reţea extinsă de zeci de kilometri de trotuare, aşa cum se cere imperativ în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (P.M.U.D.)”, se arată în comunicatul de presă.

OPTAR(Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România) este o asociaţie care susţine dezvoltarea mobilităţii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetăţeni, indiferent cum aleg să se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















4189 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    e greu cu berbecii (Luni, 18 martie 2019, 16:17)

    AndJorj [utilizator]

    pana nu le pui taxe serioase de acces in oras pe BMW-urile de acum 20 de ani, nu rezolvi nimic. Si, cum alegerile bat la usa, nimeni nu-si va asuma politic o asemenea masura, caci si berbecul are drept de vot.
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Luni, 18 martie 2019, 16:22)

    Dor-El [utilizator]

    La cat de competenta e conducerea parca vad ca prima masura in acest sens o sa fie o ordonanta de urgenta potrivit careia se vor folosi niste poze mult mai urate pe pachetele de tigari, decat cele folosite in prezent. Pentru descurajatul fumatului, evident; ca se face fum.
  • +2 (2 voturi)    
    salubrizare automatizata nu cu matura din paie (Miercuri, 20 martie 2019, 10:41)

    BogdanAngheluta [utilizator]

    Salubrizare serioasa ba nu vrajeala cu maturi de paie . Cand bate vantul in Bucuresti zici ca suntem in Texas


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version