Primăria Capitalei vrea să desființeze liniile de tramvai 8, 35, 42 și 56 , iar 11 și 16 vor avea traseele modificate

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 7 martie 2019, 11:51 Actualitate | Administratie Locala


Tramvaiul 35
Foto: Facebook
Primăria Capitalei vrea să desființeze liniile de tramvai 8 (Depoul Militari – Zețarilor), 34 (Banu Manta – Cimitirul Șerban Vodă), 35 (Depoul Militari – Gara Basarab), 42 (Piața Presei Libere – Gara de Nord) și 56 (Piața Sfânta Vineri – Republica), anunță Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (ADTPBI). În plus, se dorește modificarea traseului pe care circula tramvaiele 11 și 16. Potrivit sursei citate, aceste modificări vor scădea timpii de așteptare și vor crește capacitatea de transport.

Primăria Capitalei prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (ADTPBI) propune desființarea liniilor de tramvai 8 (Depoul Militari – Zețarilor), 34 (Banu Manta – Cimitirul Șerban Vodă), 35 (Depoul Militari – Gara Basarab), 42 (Piața Presei Libere – Gara de Nord) și 56 (Piața Sfânta Vineri – Republica).

Călătorii liniei desființate 8 pot utiliza liniile de tramvai:

- linia 25 (tronson Depoul Militari – Bd. Preciziei – Str. Valea Cascadelor – Bd. Timișoara – Șos. Progresului),

- linia 23 (pe relația Calea Rahovei – Calea Ferentarilor – Prelungirea Ferentarilor – capăt Zețarilor),

- linia 32 (Calea Rahovei) și

- linia 11 (pe relația Bd. Timișoara – Șos. Progresului, până la intersecția cu Calea 13 Septembrie).

Pentru preluarea călătorilor liniei 8 în zona Calea Ferentarilor, se înființează și o linie de autobuz pe traseul: Zețarilor – Prelungirea Ferentarilor – Calea Ferentarilor – Str. Mihail Sebastian (întoarcere la rondul amplasat după intersecția cu Calea 13 Septembrie).



Călătorii liniei 34 (care este propusă pentru desființare) vor putea folosi tramvaiele:

- Liniei 1: Romprim – Șos. Olteniței – Calea Văcărești – Șos. Mihai Bravu – Șos. Ștefan cel Mare – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Nicolae Titulescu – Banu Manta, cu întoarcere pe traseul Banu Manta – Pasajul Basarab – Șos. Orhideelor – Bd. G-ral Vasile Milea – Bd. Timișoara – Șos. Progresului – Str. C-tin Istrate – Șos. Viilor – P-ța Eroii Revoluției – Șos. Olteniței - Romprim;

- Liniei 10: Romprim – Șos. Olteniței – Piața Eroii Revoluției – Șos. Viilor – Str. C-tin Istrate – Șos. Progresului – Bd. Timișoara – Bd. G-ral Vasile Milea – Șos. Orhideelor – Pasajul Basarab – Banu Manta, cu întoarcere pe traseul Banu Manta – Șos. Nicolae Titulescu – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu – Calea Văcărești – Șos. Olteniței – Romprim;

- Liniei 46: Șos. Titulescu (de la Pasaj Victoria) – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu (până la Piața Iancului).



În locul liniei 35, vor putea fi utilizate:

- Linia 25 - pe relația Depoul Militari – Bd. Preciziei – Str. Valea Cascadelor – Bd. Timișoara,
- Liniile 1 și 10 - pe relația Șos. Vasile Milea – Șos. Orhideelor (Basarab) și
- Linia 11 - pe Șos. Vasile Milea – Șos. Orhideelor (până la Calea Giulești).

Linia desființată 42 va fi suplinită de linia 45, pe relația: Bd. Ion Mihalache – Str. Buzești – Bd. Alex. Ioan Cuza – Bd. I. G. Duca – Gara de Nord.
În plus, va fi înființată linia de tramvai 3, care va circula pe ruta: Piața Presei Libere – Bd. Expoziției – Str. Puțul lui Crăciun – Bd. Ion Mihalache – Calea Griviței – Șos. Chitilei – Mezeș și retur.



În locul liniei desființate 56, călătorii vor putea utiliza:

- Liniile 14 și 40 - P-ța Sf. Vineri – Calea Călărașilor – Bd. Basarabia până la Bd. 1 Decembrie,
- Linia 55 - pe relația P-ța Sf. Vineri – Calea Călărașilor – Hala Traian
- Liniile 36 și 46 - pe Bd. Basarabia, de la Bd. Chișinău până la Terminalul Republica.

Graficul de transport se va îmbunătăți, prin micșorarea intervalelor de succedare a vehiculelor cu până la 15%, se arată în comunicatul ADTPBI.

Liniile de tramvai 11 și 16 vor avea trasee modificate, mai anunță instituția.

Astfel, linia 11 va circula pe traseul: Cartier 16 Februarie – Calea Giulești – Șos. Orhideelor – Bd. G-ral Vasile Milea – Bd. Timișoara – Șos. Progresului – Calea 13 Septembrie – Bd. Ghencea – capăt Ghencea și retur. Pe tronsonul Zețarilor – Str. Anghel Alexandru, călătorii vor putea utiliza linia de autobuz 220.

Linia 16 va circula pe ruta: Platforma Industrială Pipera – Bd. Dimitrie Pompeiu – Șos. Petricani – Bd. Lacul Tei – Str. Maica Domnului – Str. Reînvierii – Str. Turmelor – Șos. Colentina – Bucur Obor, cu întoarcere pe traseul Bucur Obor – Șos. Ștefan cel Mare – Str. Lizeanu – Str. Maica Domnului – Bd. Lacul Tei – Șos. Petricani – Bd. Dimitrie Pompeiu – Platforma Industrială Pipera.
Pentru preluarea călătorilor, pe relația Piața Gemeni - Str. Lizeanu, va fi înființată o linie de autobuz.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















12287 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    dar linia 5? (Joi, 7 martie 2019, 11:55)

    oaresicare [utilizator]

    dar linia 5, care ar mai prelua din traficul imens spre zona de birouri Pipera, cand se reia?
    • +2 (2 voturi)    
      Ar cere modernizare (Joi, 7 martie 2019, 14:19)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui oaresicare

      pe o distanta imensa, din Stefan cel Mare pana la Pasajul Baneasa, traseul cel mai aglomerat al capitalei la orele de varf ar deveni practic nefunctional pe o lunga perioada de timp, stiind cat dureaza asa ceva pe Iancului, de exemplu.
      Linia este asa de proasta incat ar rupe orice tramvai de 1 milion euro.
      Solutia este demontarea actualei linii si o banda unica pt transportul public pe Barbu Vacarescu pentru orele de varf.
    • +2 (2 voturi)    
      Linia 5 a fost sacrificată populist (Joi, 7 martie 2019, 14:57)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui oaresicare

      Scurt istoric: datorită problemelor de la capătul de la aeroportul Băneasa, pe linia 5 au fost introduse tramvaie cu dublu sens.
      RATB are în dotare foarte puține tramvaie dublu sens funcționale, în plus, datorită incompetenței crase a Opărescului, ”reabilitarea” șoselei Pantelimon s-a soldat și cu distrugerea capătului de la Cora Pantelimon, noul terminal (cel pe care duamna Fierea se lăuda că l-a terminat) nefiind încă început!

      Și ce idee geni(t)ală a avut primăria condusă de acești netrebnici corupți? Păi pentru ca locuitorii din Pantelimon să simtă că s-a finalizat totuși ceva, au fost duse tramvaiele dublu sens (care sunt puține) și a fost reluată circulația liniei 55 până la Cora Pantelimon, pe capăt de linie temporar. Și bineînțeles, linia 5 a fost sacrificată, că doar nu traversează cea mai aglomerată zonă din București!

      Mulțumim primei gospodine a Voluntariului, madam Vrânceanu-Pandele, pentru cele 7-8 autobuze 605 care se sufocă în traficul infernal de pe Barbu Văcărescu și Alexandru Șerbănescu pe timpi de tranzit cel puțin dubli! 7-8 autobuze care circulă degeaba, pentru că dacă nu mutau tramvaiele pe Pantelimon, acolo circulau oricum autobuzele liniilor 102 și 104, deci existau alternative.

      Concluzia? Măsură populistă care nu a rezolvat nimic pe Pantelimon, ci mai mult a stricat în zona aglomerată din sectorul 1.
  • +7 (7 voturi)    
    40 si 56 circula f rar (Joi, 7 martie 2019, 12:03)

    Imax [utilizator]

    Felicitari ca ati distrus infrastructura de trasport din Bucuresti. Bine ca avem metrou inca. Nu se face nimic sa se implementeze afisarea timpilor reali cand de sosire al tramvaielor in statii. Nu se face nimic concret, doar biserici si vorbe in vant.
    • +2 (2 voturi)    
      care metrou??? (Joi, 7 martie 2019, 14:28)

      koutroukis [utilizator] i-a raspuns lui Imax

      Nu exista metrou pe Valea Cascadelor - Bulevardul Timisoara - Sos. Progresului - Rahova.
  • +5 (5 voturi)    
    Noaptea mintii (Joi, 7 martie 2019, 12:20)

    lasa [utilizator]

    N-au alte treburi mai importanta decat sa incurce si mai mult circulatia RATB?
    Sf Gheorghe nu mai are legatura cu Lacul Tei!
  • +6 (6 voturi)    
    despre liniile 8,25,35 (Joi, 7 martie 2019, 12:54)

    georgel_purcel [utilizator]

    Circul zilnic (de aproape 5 ani) pe liniile 8-25-35. Sunt foarte aglomerate dimineata, seara si in weekend, in special pe segmentul Valea Cascadelor-Afi mall. Sunt zile in care astepti zeci de minute sa vina tramvaiul, iar cand vine de cele mai multe ori are un singur vagon si nu reusesti sa te urci. De vre-un an de zile timpii de asteptare au crescut considerabil.
    Tramvaiele sunt mizerabile si total nesigure - au lumini lipsa, caldura nu functioneaza in multe dintre ele, au usi care nu se inchid/deschid cum trebuie, raman des in pana (fara alimentare sau cu franele blocate). Acum 2 zile am mers cu un tramvai - linia 8- care troznea din toate incheieturile de am crezut ca se rupe.
    Singurul motiv pt. care desfiinteaza aceste linii este ca relicvele de tramvaie care inca mai pornesc sa poata fi alocate catre alte trasee, caci altele noi sau macar sh nu o sa vedem prea curand.
  • +1 (1 vot)    
    incredibil (Joi, 7 martie 2019, 19:02)

    madafaca [utilizator]

    sa nu-mi spuneti ca in Bucale in anul 2019 mai aveti tramvaie dealea?
    Pe bune???? Muzee pe roti.
    Cum va mai puteti urca in asa ceva?
    Voi nu vedeti in ce mizerie de oras traiti?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version