Consiliul General a aprobat exproprierile pentru lărgirea străzii Prelungirea Ghencea: două benzi pe sens, linie de tramvai pe mijloc, piste de biciclete

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 31 ianuarie 2019, 17:01 Actualitate | Administratie Locala


Protest Prelungirea Ghencea
Foto: Facebook
Consiliul General al Municipiului București a aprobat joi exproprierile necesare pentru lărgirea străzii Prelungirea Ghencea. Vor fi expropriate 500 de parcele, valoarea acestora fiind estimată la 20 milioane lei, a declarat primarul Gabriela Firea.

"Am avansat foarte mult cu acest proiect, care a fost blocat ani de zile, și care presupune lărgirea la patru benzi a arterei Prelungirea Ghencea. Suntem in situația să votam faptul ca vom proceda la exproprieri în zonă. Este vorba despre peste 500 de parcele, valoarea totală estimată pe care o va plăti este de aproximativ 20 de milioane de euro. Acest proiect este esențial pentru deblocarea traficului în zonă, noua arteră va avea câte două benzi pe sens, linie de tramvai în zona mediană, piste de biciclete, trotuare cu o lățime de 6 m, spații verzi între trotuar și partea carosabilă”, a declarat primarul Gabriela Firea.

Proiectul presupune lărgirea și modernizarea bulevardului Ghencea, pe o lungime de 6 km, începând de la capătul tramvaiului 41 și până la Șoseaua de Centură. Noua arteră va avea câte două benzi pe sens, linie de tramvai în zona mediană, piste de biciclete, trotuare cu o lățime de 6 m, spații verzi între trotuar și partea carosabilă (3m). Se va realiza, de asemenea, un nod intermodal (tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești) și o parcare de tip Park&Ride cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă până la 500 de locuri într-o dezvoltare ulterioară. Valoarea totală a investiției este de 559 milioane lei, aproximativ 122 milioane euro.

”Proiectul privind aprobarea culoarului de exproprieri va fi supus votului Consiliului General al Municipiului București în ședința din 30 ianuarie. După aprobarea culoarului de exproprieri și consemnarea sumelor aferente de către CGMB, Primăria Municipiului București va efectua exproprierile în termen de aproximativ 30 de zile, apoi va întocmi proiectul de autorizare - desființare și va demola efectiv imobilele afectate de exproprieri”, se arată într-un comunicat de presă emis de Primăria Capitalei.

Reprezentanții Primăriei Capitalei spun că, în acest moment, Compania Municipală Dezvoltare Durabilă S.A. a finalizat studiul de fezabilitate și proiectul tehnic și se lucrează la documentația privind elaborarea caietului de sarcini pentru execuția lucrărilor.

După elaborarea acestui document, la sfârșitul lunii martie, Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje va elabora oferta tehnico- economică, apoi urmează semnarea contractului și predarea amplasamentului pentru execuția lucrărilor, la sfârșitul lunii aprilie.

”Termenul pentru finalizarea obiectivului de investiții este de doi ani de la demararea procedurilor de expropriere, iar pentru că termenul de execuție a lucrărilor să fie cât mai scurt, acestea vor fi realizate de Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București”, spun reprezentanții Primăriei Capitalei.

Proiectul de lărgire a străzii Prelungirea Ghencea se va derula etapizat. Astfel, în prima etapă, care va fi demarată în această primăvară, vor fi relocate și modernizate toate rețelele de utilități din zona. După finalizarea acestei etape, vor fi demarate lucrările de lărgire a drumului de la 2 la 4 benzi pe sens, precum și pregătirea șantierului pentru realizarea trotuarului și a pistelor pentru biciclete.

Cea de-a două etapă presupune, de asemenea, construirea unei linii de tramvai pe care să poată circulă tramvaiul 41 și a buclei de întoarcere a acestuia, pentru a încuraja cetățenii să folosească transportul în comun în defavoarea autoturismelor proprii.

În cea de-a treia etapă, va fi realizat nodul intermodal care ar putea include și o stație de tren, în funcție de rezultatul discuțiilor care se derulează în prezent între reprezentanții PMB și cei ai CFR.

De asemenea, Primăria Municipiului București a prevăzut în proiecția bugetară pe anul 2019 și elaborarea unor studii de fezabilitate, pentru care va organiza licitație, pentru un număr de trei lucrări conexe acestui proiect pentru fluidizarea traficului în toată zona Prelungirea Ghencea, respectiv Prelungire Str. Brașov între Prelungirea Ghencea și Sos. Alexandriei, Străpungere Valea Cascadelor - Prelungirea Ghencea și Supralărgire B-dul Preciziei între V. Cascadelor și Bdul. Iuliu Maniu.

















10208 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Unde mai bagi mai Gabi (Joi, 31 ianuarie 2019, 17:23)

    ady77 [utilizator]

    Si tramvai?
    Sau faci linie directa, din Domnesti, fix in catedrala te opresti.
    Daca tot vrei o chestie desteapta,largeste centura Domnesti cu A1, lungeste metroul de la Pacii - Industriilor, pana in parcarea de la Kika/Hornbach, si ai descongestionat un sfert de oras.
    Asa cei care vin dinspre autostrada, lasa masina in parcarea de la Kika-Hornbach, si top-top in metrou.
    E o chestie de vointa politica, si viziune asupra calitatii vietii.
  • +7 (7 voturi)    
    super (Joi, 31 ianuarie 2019, 17:48)

    Toreador [utilizator]

    asta inseamna ca in 2050 Prelungirea Ghencea va fi exact ca in povesti.... weeeee
  • +2 (2 voturi)    
    Deci Codrin Ștefănescu și-a primit banii. (Joi, 31 ianuarie 2019, 17:53)

    asavreau [utilizator]

    Parcă avea 2600 mp.prin zona aia,moștenire de la o bunică.
  • +6 (6 voturi)    
    daca prompter nu e.. nimic nu e.. (Joi, 31 ianuarie 2019, 19:06)

    pehash [utilizator]

    "Suntem in situația să votam faptul ca vom proceda"

    Biata limba romana este schingiuita fara mila. Nici logica elementara nu scapa - votezi un fapt consumat. Vom proceda oricum la exproprieri.

    Ma astept ca mult trambitata largire sa fie doar un tun imobiliar marca #ciumarosie. Bugetul de exproprieri va fi aprobat imediat. Restul?.. Daca o votati din nou in 2020. Trotuare largi de 10 metri, nspe benzi, tramvai, cale ferata.. Aia din Pantelimon inca mai asteapta sa intoarca tramvaiul la noul terminal intermodal inaugurat de madam pandele.
  • +4 (4 voturi)    
    Deci (Joi, 31 ianuarie 2019, 19:33)

    Cetateanu [utilizator]

    Banda 1 va fi parcare ( ca Mutu nu face nimic sa fluidizeze circulatia - din contra), noroc cu tramvaiul - se mai scot unii.
  • +8 (8 voturi)    
    o veste minunata (Joi, 31 ianuarie 2019, 20:28)

    Itsoc [utilizator]

    se va incepe inca de anul asta cu licitatia pentru un proiect de fezabilitate. firma castigatoare se stie deja.
    in 2020 se va decide ca firma care lucra la fezabilitate sa intre in faliment, licitatia se repeta.
    in 2021 castiga o alta firma de casa care livreaza in 2022 proiectul de fezabilitate. intre timp dispare tramvaiul de pe mijloc.
    2023: incepe licitatia pentru constructor, castiga firma de casa a gabrielei care dupa ce se apuca de lucrari, intra in insolventa.
    in 2024 se organizeaza o licitatie pentru alegerea firmei care va conserva lucrarile constructorului initial pana la urmatoarea licitatie.
    pana in 2026 inca nu s-a gasit o firma care sa conserve lucrarile, ce s-a inceput in 2023 se detelioreaza si proiectul nu mai e fezabil.
    in 2027 se incepe licitatia pentru un alt proiect de fezabilitate, castigat tot de o firma de casa.
    in 2029 proiectul de fezabilitate e gata si reincepe licitatia pentru constructor.
    in 2030 constructia incepe, mult supraevaluata si fara tramvai si piste ciclabile.
    dupa 3 ani constructiile de opresc din lipsa de bani.
    2033-2036 lucrarile stagneaza.
    2037 lucrarile se reiau.
    in 2040 primarul capitalei, gabriela pandele anunta ca in 2041 lucrarile vor fi gata.
    2041 - panglica e taiata, mai sunt doar cateva retusuri de facut gen puse protectii pe marginea, trasat marcajele, pus indicatoarele si pus covorul de bitum.
    2043 lucrarile aproape s-au terminat, doar ca apa nova trebuie sa faca cateva lucrari.
    2045, santurile ramase in urma sapaturilor rup masinile soferilor iar viteza de deplasare e sub 10 kmph.
    2046 consiliul primariei decide ca pe acolo va trece viitoarea M6 si lucrarile raman pe loc.
    2050 - licitatie pentru metrou castigata de o firma turceasca
    2051 lucrarile incep, circulatia se inchide pe o banda, ramanand doar o singura banda disponibila pentru circulatie....
    de aici, totul se reia vreme de 25 de ani...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version