Primăria Capitalei afirmă, într-o precizare transmisă HotNews.ro, că biletele de avion pe care intenționează să le achiziționeze Creart sunt pentru pentru artiștii contractați pentru evenimentele organizate și pentru personalul propriu. Reacția vine după ce HotNews.ro a arătat că Primăria, prin CREART, vrea să încheie un acord-cadru în valoare de până la 7,2 milioane lei, pe doi ani, pentru a achiziționa bilete de avion. Informația provine dintr-un anunț postat în sistemul electronic de achiziții public.

Primaria CapitaleiFoto: Hotnews

Primăria afirmă vineri că această achiziție a fost deja verificată și validată de către ANAP-Agenția Naționala a Achizițiilor Publice, prin publicarea în SICAP.

„Primăria Capitalei infirmă declarațiile publice, preluate în mediul online, cu privire la achiziția de servicii de transport aerian de către Creart, conform cărora “N-ar fi exclus așadar ca biletele să fie folosite în perioada următoare pentru diverse "schimburi de experiențe" la care să participe șefimea din PMB”. Este vorba despre procedura de licitație deschisă, organizată conform anunțului de participare CN1007070, publicat în data de 07.12.2018”, se arată în precizarea remisă redacției.

Aici este vorba de o replică la USR București (preluată în articolul publicat joi). În această postare, USR nu excludea „ca biletele să fie folosite în perioada următoare pentru diverse ”schimburi de experiențe” la care să participe șefimea din PMB, în frunte cu Gabriela Firea”.

Potrivit anunțului postat în sistemul electronic de achiziții public, Primăria Capitalei, prin CREART, vrea să încheie un acord-cadru în valoare de până la 7,2 milioane lei, pe doi ani, pentru a achiziționa bilete de avion, potrivit unui anunț postat în sistemul electronic de achiziții publice. Acordul-cadru permite ca instituția să cumpere câte bilete are nevoie, până la suma maximă, însă nu este neapărat necesar ca ea să fie atinsă. Prețul final al acordului-cadru se va stabili în urma procedurii de achiziție.

Ce precizări face vineri Primăria:

  • „Realitatea contrazice aceste declarații: este exclus ca o instituție cu personalitate juridică din subordinea PMB, cum este Creart, să achiziționeze bilete de avion pentru reprezentanți ai primăriei, întrucât contravine legislației în vigoare .
  • Orice presupuneri contrare, cum sunt cele invocate de USR în postarea citată de Hotnews, sunt nefondate și fie arată necunoașterea prevederilor legale, fie sunt formulate și publicate cu intenția de discreditare voită a PMB și a Primarului General. Mai mult, subliniem că publicarea exclusiv a acestor declarații, fără poziția oficială a PMB, conduce la dezinformare publică.
  • Pentru o completă clarificare a subiectului, precizăm că obiectul de activitate al Creart cuprinde și organizarea de festivaluri cu o importantă componentă internațională, sau a unor evenimente de reprezentare culturală la nivel internațional. Realizarea acestor activități presupune și asigurarea unor servicii de transport aerian în vederea desfășurării proiectelor culturale.
  • Precizăm, așadar, că Centrul de Artă și Tradiție al Municipiului București achiziționează biletele de avion pentru personalul propriu și, preponderent, pentru artiștii internaționali și naționali contractați pentru evenimentele organizate de Creart în București.
  • Astfel, prin procedura amintită, aflată în derulare, Creart își propune să asigure necesitatea de transport aerian al artiștilor internaționali, care participă la evenimentele Creart organizate în București (spre exemplu, la Festivalul Internațional de Folclor participă anual aproximativ 300 de artiști internaționali, dintre care o mare parte necesită transport aerian, inclusiv pentru instrumente). Menționăm, de asemenea, că în cazul festivalurilor internaționale există artiști de renume mondial, care solicită prin contract transport aerian la clasa business pentru ei și echipa lor de producție (pot fi între 10 și 15 persoane / trupă). Printre festivalurile de acest gen se numără: Creative Fest, GreenSounds Festival, iMapp – cel mai mare concurs de videomapping din lume sau Zilele Bucureștiului etc.
  • Totodată, procedura își propune să asigure și transportul aerian al artiștilor români, care participă la evenimente de reprezentare culturală în străinătate. Ultima și cea mai redusă categorie (ca procentaj) o reprezintă transportul aerian al personalului Creart (exclusiv angajați ai instituției), care se deplasează în străinătate pentru evenimente organizate în parteneriat cu și la invitația unor importante instituții culturale, universitare și diplomatice de peste hotare (spre exemplu, în anul 2018 s-au cheltuit în acest sens aproximativ 4.000 de euro).
  • Procedura este condiționată de lista de proiecte culturale programate în următorii doi ani. Estimarea valorii contractului de achiziție s-a realizat cu respectarea normelor și prescriptiilor de la nivelul art. 7 din Legea nr. 98/2016 cu modificările ulterioare, precum și cele ale art. 16 din H.G nr. 395/2016. Prețurile unitare au fost determinată pe baza evenimentelor din ultimii ani. Valoarea acordului cadru reprezintă valoarea maximă estimată, fără TVA, a tuturor contractelor subsecvente care se anticipează a fi încheiate în vederea achiziționării biletelor de avion în decursul a 2 ani. Astfel, pe parcursul derulării acordului cadru se vor încheia – în funcție de necesitatea fiecărui proiect cultural - contracte subsecvente, în limitele cantitative prevăzute în documentația de atribuire, pentru care plata se va realiza după recepționarea serviciilor aferente fiecărui contract subsecvent.
  • Procedura aplicată pentru achiziționarea serviciilor sus menționate este licitația deschisă, selectată conform art. 69 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 “Autoritatea contractantă atribuie contractele de achiziție publică/acordurile-cadru, în cazul în care valoarea estimată este mai mare sau egală cu pragurile valorice prevăzute la art. 7 alin. (1), prin aplicarea procedurilor de licitație deschisă sau licitație restrânsă.”
  • Procedura a fost aleasă în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (1), lit. a) din Legea nr. 98/2016 și având în vedere că valoarea estimată este de 7.298.630 lei fără TVA, fiind peste pragurile de publicitate in JOUE.
  • Documentația de atribuire DF1032698 a fost verificată de către ANAP-Agenția Naționala a Achizițiilor Publice și publicată conform avizului nr. 8638 din data de 26.11.2018. Procedura este supusă controlului ex-ante (supervizarea derulării procedurii) conform OUG 98/2017 privind funcția de control ex-ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru pe achiziție publică”.