​FOTOGALERIE Primăria Cluj-Napoca a pus în circulație 30 de autobuze Mercedes noi. Cum arată în comparație cu cele cumpărate de Primăria Capitalei de la Otokar

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 28 noiembrie 2018, 17:13 Actualitate | Administratie Locala


Autobuze noi Cluj
Foto: Facebook
Primăria Cluj-Napoca și Compania de Transport Public Cluj-Napoca au pus miercuri în circulație 30 autobuze noi tip Mercedes-Benz Conecto, cu o lungime de 12 m. Alte 30 de autobuze Mercedes vor intra în circuitul de transport public în luna decembrie. Prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei/ buc+TVA, iar valoarea totală pentru 60 bucăți este de 62.819.640 lei+TVA.

”Asigurarea unor condiții de transport în comun la standarde înalte pentru toți clujenii rămâne o prioritate a Primăriei, iar municipalitatea va continua politica de dotare a parcului auto al CTP cu autobuze noi performante, din fonduri locale, naționale și europene”, a scris primarul Emil Boc pe pagina de Facebook.

Informații generale, potrivit Primăriei Cluj-Napoca:

- autobuzele corespund tuturor normelor Europene în domeniu
- perioada de garanție pentru ansamblu vehicul este de 5 ani sau 350.000 km care condiție se îndeplinește prima
- toate consumabilele necerare la revizii în perioada de garanție, vor fi asigurate de către furnizor pe cheltuiala acestuia
- prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei/ buc+TVA
- valoarea totală pentru 60 buc. autobuze este de 62.819.640 lei+TVA

Caracteristici tehnice

- capacitate totală de transport:104 călători, din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri în picioare (calculat la 0.125 m2/calator in picioare conf. Directivei 97/27/CE CEE ONU R107)
- puterea motorului diesel este de 220 kW (299 CP ), cu norma de poluare EURO VI
- lungimea autobuzului este de 12 m
- podea complet coborâtă
- rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități
- loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii
- înclinarea pe o parte a autobuzului în stații
- au 3 uşi duble ( cu câte 2 foi fiecare) cu sistem antistrivire a călătorilor
- sistem de frânare dotat cu ABS EBS, ESR
- sistem de încălzire în sezonul rece
- sistem de aer condiționat pentru sezonul cald
- sistem de supraveghere video interioară și exterioară
- sisteme de informare vizuală și audio a călătorilor atăt interior cât și exterior
- sistem de numărare a călătorilor transportați
- sistem de ticketing
- computer de bord
- sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN
- internet gratuit WI-FI pentru călători
- prize tip USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile
- anunțarea vocală a numarului de traseu și a direcției de deplasare, în exteriorul autobuzului, în dreptul primei uși, pentru informarea persoanelor cu deficiențe de vedere.

De la începutul anului 2018 au mai fost puse în circulație în Cluj 11 autobuze electrice Solaris și 15 autobuze articulate Mercedes de 18 metri lungime.

FOTOGALERIE Cum arată autobuzele de la Cluj












Primele autobuze Otokar au ajuns la București

Primele 20 de autobuze din cele 400 care urmează să fie achiziționate de Primăria Capitalei de la asocierea OtokarOtomotiv ve Savunma Sanayi au ajuns în București, luna trecută. Acestea încă nu au fost puse în circulație, dar municipalitatea a prezentat poze. Conform graficului, până la sfârșitul anului vor fi livrate alte 80 de unități, iar anul viitor restul de 300.


În luna iunie a acestui an, Primarul General, Gabriela Firea, a semnat împreună cu managerul general al Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi, Serdar Gorguc, contractul prin care Primăria Capitalei achiziționează 400 de autobuze noi Euro 6.

Valoarea tranzacției este 100 milioane euro plus TVA. Autobuzele sunt de trei tipuri în funcție de traseele pe care vor circula: 320 de autobuze de 12 m, 50 autobuze de 10,7m și 30 de autobuze de 18.

Potrivit contractului, cele 400 de autobuze au următoarele specificații: 320 autobuze de 12 m, 238.000 euro/bucata plus TVA; 50 autobuze - 10,7 - 246.000 euro/bucata Plus TVA; și 30 autobuze de 18 m- 364.000 euro/bucata Plus TVA.

Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze vor avea o garanție de opt ani, în acest interval, manopera completă, inclusiv reviziile, intrând în sarcina furnizorului. Mai mult decât atât, în primii 4 ani, mijloacele de transport în comun vor avea o garanție extinsă, adică inclusiv în ceea privește consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manoperă de revizie tehnică, întreținere etc).

Totodată, autobuzele vor fi dotate cu echipamente electronice pentru control și monitorizare, care includ numărarea călătorilor, supraveghere video interior-exterior, verificarea și monitorizarea condițiilor de microclimat în interior, A/C și încălzire, conexiune online cu dispeceratul, echipamente moderne de taxare, care sunt conectate online cu dispeceratul, un sistem de informare călători, cu display, care oferă informații asupra traseului, reclame, informații turistice etc.

Autobuzele vor fi dotate, de asemenea, cu panouri de afișaj în exteriorul autobuzului, pe care pot rula reclame sau informații de interes public, fără să afecteze aspectul și integratitatea caroseriei, spre deosebire de colantările existente în prezent.

Mijloacele de transport public prezintă îmbunătățiri IT care realizează monitorizarea tuturor echipamentelor din punctul de vedere al diagnozei și autodiagnozei, oferind informații esențiale atât pentru conducătorul auto cât și pentru cei care realizează mentenanța acestora.

În ceea ce privește garanția autobuzelor, acestea vor avea o garanție de opt ani, în acest interval, manoperă completă, inclusiv reviziile, intrând în sarcina furnizorului. Mai mult decât atât, în primii 4 ani, mijloacele de transport în comun vor avea o garanție extinsă, adică inclusiv în ceea privește consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manoperă de revizie tehnică, întreținere etc).

FOTOGALERIE Cum arată autobuzele achiziționate de Primăria Capitalei












Citeste mai multe despre   
















48037 vizualizari

  • +19 (29 voturi)    
    Lol (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 17:14)

    mitg [utilizator]

    Nu stiu ei ca la turcaleti e mai bine.
    • +11 (19 voturi)    
      nici la jumate de pret (Joi, 29 noiembrie 2018, 5:19)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      nu se merita otocarele turcesti?
      Acum pe bune ce votant ar da aceiasi bani pe un Mercedes sau un otokacan?
      • +9 (13 voturi)    
        Costul exploatarii (Joi, 29 noiembrie 2018, 9:42)

        iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Ca si la masina personala, dar in si mai mare masura, essential nu este cat dai pe ea la cumparare, ci cheltuielile totale de exploatere, de intretinere!

        Oare de ce vinde Mercedes autoturismele sau autobuzele MAI SCUMP?
        Oare nu cumva si ofera ceva in schimbul pretului mai ridicat?!
        • +6 (10 voturi)    
          nu sunt mai scumpe, e fix invers! (Joi, 29 noiembrie 2018, 12:13)

          outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f

          Firea:
          autobuz OTOKAR de 12 meteri --> 238000 EUR to = 1 108 419 RON + TVA

          Boc:
          autobuz MERCEDES de 12 metri --> 1.046.994 + TVA

          Cat despre costurile de exploatare, ai perfecta dreptate.
          • -1 (5 voturi)    
            diferenta se plateste in Principatul (Joi, 29 noiembrie 2018, 12:44)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

            Voluntari ?
          • +3 (5 voturi)    
            Eu stiu ca sunt mai scumpe! (Joi, 29 noiembrie 2018, 13:47)

            iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

            Dar raspunsesem Dlui. "rov", care mentiona ca argument pro-Firea pretul scazut al celor turcesti:

            "nici la jumate de pret "
        • -3 (5 voturi)    
          Ignorantii sarutand dosul Mercedesului (Joi, 29 noiembrie 2018, 18:25)

          azelbazel [utilizator] i-a raspuns lui iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f

          Ce raspuns de ignorant cu mercedes la mana a 50a ai dat.

          Mercedes are preturi mari din simplul motiv ca se gasesc prosti care sa le plateasca.

          La fiabilitate nu se observa nici pe departe vreo diferenta. Iar asta se poate verifica cautand pe google topurile de fiabilitate la autoturisme din UE, SUA, Australia etc. In niciunul nu e Mercedes nici aproape de top.

          Faptul ca nu e nicio diferenta se vede FIX la aceste autobuze. Si cele luate de boc si cele luate de firea costa cam la fel. De ce costa cam la fel? Pt ca autobuzele se cumpara LOGIC si nu pe impresii cum se cumpara masinile personale. Deci degeaba ar oferi Mercedes acelasi autobuz ca Otokar, dar la pret dublu ca nu l-ar cumpara nimeni.

          Pe de alta parte, la autoturisme personale tine abureala cu prestigiul firmei si dorinta de fitze ca eu am Mercedes nu Opel. Asa ca acolo isi permite mercedes sa vanda o masina identica precum o Toyota, dar la pret triplu, ca se trezesc fraieri dornici de impresii care sa plateasca.

          Cand e vb despre camioane samd stie Mercedes ca se fac achizitii doar pe baza de pret vs ce stie sa faca, asa ca le vand la acelasi pret cu competitia.
          • +3 (3 voturi)    
            Teoria ta se aplică la autoturisme (Joi, 29 noiembrie 2018, 23:13)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui azelbazel

            Autobuzele și autocarele sunt altceva.
      • 0 (16 voturi)    
        Epoca de aur style (Joi, 29 noiembrie 2018, 10:21)

        JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Pentru pensionarii care voteaza pesedeaua, e suficient. Ei ar fi multumiti daca ar merge si in camioane Roman din epoca de aur, sau in carute. E suficient pentru ei.
      • -4 (8 voturi)    
        ai fost in Europa? (Joi, 29 noiembrie 2018, 16:20)

        denis2019 [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Otokar = Land Rover (Jaguar) plus ca au contract si cu americani, nu doar cu britanici. Companie de Forbes 500 mondial. Mercedes-urile alea din Cluj sunt ca alea de acum 15 ani din Timisoara.
        • +4 (4 voturi)    
          :) (Joi, 29 noiembrie 2018, 19:45)

          Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui denis2019

          Amari rau mai sunt strugurii in curtea altuia, nu-i asa? :)
      • 0 (2 voturi)    
        Cele de la Autobuzul erau mai bune. (Vineri, 30 noiembrie 2018, 10:25)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Autobuzele turcești arată mai rău decât cele care se făceau la Autobuzul București.Firea le oferă bucureștenilor ce merită!
    • +7 (11 voturi)    
      da, e mai bine... (Joi, 29 noiembrie 2018, 10:10)

      Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      ... dau comision mai baban.
    • +4 (16 voturi)    
      Diferente (Joi, 29 noiembrie 2018, 10:54)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      1. Gabriela Firea a terminat Facultatea de Litere si a fost bibliotecară apoi prompteristă la TV iar Emil Boc a terminat Facultatea de Drept și a fost avocat în Baroul Cluj.

      2. Dintre cei care merg cu RATB-ul, doar pensionarii au fost la vot, pensionari care au prins autobuze si mai rele așa că vor vota tot Gabriela Firea.
  • +36 (48 voturi)    
    Numai cand te uiti (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 17:47)

    ady77 [utilizator]

    La plansa de bord, de la cele 2 firme si vezi diferente majore ( estetica, aliniament, amplasamentul
    comenziilor ), culori interior-exterior mult mai placute la cele destinate Clujului.
    Poate sunt subiectiv, dar "ciubucul" parca din Turcia provine.
    Asa e tanti Gabi?
    • +6 (28 voturi)    
      Cine a votat-o pe "tanti Gabi"? (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 22:40)

      2087 [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Bucurestenii.
      • +14 (24 voturi)    
        de fapt (Joi, 29 noiembrie 2018, 7:22)

        Remarque [utilizator] i-a raspuns lui 2087

        NU au votat-o. Firea a castigat prin abandon, ca sa spun asa. Neprezentarea la vot si alegeri intr-un singur tur au fost motivele. Altfel, Firea nu ar fi avut nici o sansa.
        • +15 (17 voturi)    
          De acord cu " intr-un singur tur " (Joi, 29 noiembrie 2018, 9:44)

          iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui Remarque

          Dar cu "Neprezentarea la vot " nu ai dreptate: cei care nu au binevoit sa vina la vot, la parlamentare si la locale, au votat-o pe Firtuza, respective pe Daddy, indirect dar la fel de sigur ca si cum at fi pus efectiv stampila pe aceastia!
        • -4 (6 voturi)    
          Irelevant (Joi, 29 noiembrie 2018, 12:03)

          prec [utilizator] i-a raspuns lui Remarque

          Miticii au votat-o, nu ardelenii, nu bănățenii, nimeni în afară de mitici.
    • +5 (11 voturi)    
      Comparam mere cu ... prune uscate (Joi, 29 noiembrie 2018, 9:06)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      N-are nicio noima.
      Dar, cum zice '87: daca lasi prostii sa te conduca ai parte doar de prostii
  • +24 (38 voturi)    
    mda (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 17:48)

    CRMS [utilizator]

    Autorul articolului putea sa faca un tabel comparativ nu o insiruire ca de pomelnic.
    Astfel am fi putut compara exact aceleasi caracteristici.
    • +30 (36 voturi)    
      Ce sa mai compari? (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 22:39)

      Nickson [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

      MERCEDES - 225 mii Euro/buc;
      OTOKAR (sper ca am scris corect denumirea) - de la 238 pana la 364 mii Euro.
      • +1 (13 voturi)    
        diferențe de preț, diferențe de garanție... (Joi, 29 noiembrie 2018, 10:01)

        baligosul [utilizator] i-a raspuns lui Nickson

        Autobuzele turcești au garanție mai mare cu 3 ani decît cele nemțești...Peste 1 an, 2 ani autobuzele din București vor avea în interior jegul gros de două degete, că de, cine să le curețe?
    • -8 (10 voturi)    
      îți (Joi, 29 noiembrie 2018, 8:07)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

      e lene?
  • +27 (35 voturi)    
    sunt tare curios (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 17:48)

    mmmircea [utilizator]

    cum vor arata in 2-3 ani otokar-urile.
    • +9 (13 voturi)    
      In 2-3 ani vor fi ca si noi ... (Joi, 29 noiembrie 2018, 9:11)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      ... fiindca nu vor iesi inca pe strada.
      Acum se cauta soferi mai slabi, sa incapa pe scaun, ca nu e loc de bordul ala imens.
      Dupa aia va trebui oprita circulatia pe strazi ca sa nu se zgarie, asta dupa ce iesim din iarna ca nu suntem asigurati pentru vreme rea... apoi, mai vedem ce mai apare...
      Deocamdata suntem in probe.
      Si daca nu iesim bine la probe?
  • +29 (41 voturi)    
    Seamana (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 17:49)

    vasile-roaita [utilizator]

    Cu alea de la Volvo pe care le avem in Suedia. Bravo Boc, esti tare.
  • +27 (37 voturi)    
    . (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 17:57)

    radukku [utilizator]

    Daca n-ai citi textul articolului, cele din Bucuresti arata ca niste autobuze care ar urma sa fie inlocuite in curand cu unele ca Mercedesurile din primele poze.
  • +23 (31 voturi)    
    dar Gura Lu DUamna Gaby sa nu mance ? (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 18:01)

    un domn [utilizator]

    ceva ? mai ce rea "ieste" lumea !
  • +52 (62 voturi)    
    Concluzii (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 18:02)

    Eu123 [utilizator]

    Cluj vs Bucuresti (dpdv al subiectului):

    1. Autobuzele din Bucuresti sunt mai scumpe decat cele din Cluj
    2. Autobuzele din Cluj sunt clar mai placute privirii dpdv estetic
    3. Clujul a inclus in autobuze - prize USB, WiFi gratuit si anunt vocal cu privire la traseu si statii (eficient pentru nevazatori spre exemplu sau persoane cu probleme de vedere)
    4. Nu stiu daca si cele din Bucuresti se inclina pe o parte in statii, astfel incat nu ma pronunt, dar e clar ca cei de la Cluj au inclus aceasta specificatie plus rampa acces persoane cu dizabilitati
    5. Clujul are autobuze cu 3 usi duble, Bucurestiul din poze, vad ca sunt doar 2 usi duble plus una simpla fata. (soferul are o usa simpla dedicata, de aici diferenta)
    6. Dpdv ergonomic, locul soferului este mult diferit, Clujul castigand fara discutii
    7. Bucurestiul s-a trezit cu autobuze ce nu au maneta retarder la volan - foarte importanta pentru sofer- Clujul a inclus aceasta optiune
    8. In Bucuresti, s-au gandit ca nu le trebuie autobuzelor stopuri in partea din spate sus :), deh, e mai ieftin cu stopuri doar jos.

    Ce sa mai zic, bani mai multi, specificatii mai "saracite" fata de cele din Cluj, pe scurt, o licitatie condusa de primaria municipiului Bucuresti :)
  • +28 (38 voturi)    
    Mercedes vs turcisme (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 18:12)

    SanSung [utilizator]

    Nici macar pentru un volum de masini pentru care s-ar fi inghesuit toti producatorii in cazul in care licitatia s-ar fi facut cu cap nu reusim sa obtinem la turcisme si chinezarii preturi mai mici decat de la producatori cu experienta. "Prea saraci sa cumparam lucruri ieftine si proaste" s-a transformat in "prea prosti sa nu cumparam lucruri proaste la preturi mai mari ca pentru Mercedes
  • +30 (40 voturi)    
    hahaha (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 18:19)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    prostii sa suporte PSD-ul ... doar i-au votat.
  • +24 (34 voturi)    
    Stiam ca ai sa mulgi vaca (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 18:19)

    Kosmos [utilizator]

    dar nu credeam ca ai s-o mulgi atat de tare ar spune-o si unu care a votat cu Firea.
    Asadar Clujul daca ar cumpara 400 autobuze Mercedes noi ar cheltui 88.6 milioane euro . rotunjit cu cele de 18 m ar ajunge la 90milioane rezultand o economie de 10 milioane euro.
    Daca se adauga calitatea redusa si forta de lucru ieftina din Turcia rezulta ca Primaria Bucuresti a facut o paguba la bugetul Primariei Copitalei de vreo 30-35 milioane de euro . bani probabil impartiti frateste intre entitatile din contract
    • -20 (30 voturi)    
      eh (Joi, 29 noiembrie 2018, 5:01)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Tu crezi ca mertzanele sunt produse in Germania? Dream on.

      https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=74&t=4234#p267174

      Uita-te cu atentie pe pozele de aici. Vei descoperi ca sunt facute in.... TURCIAAAA. Am impresia ca sunt si unele produse prin Polonia.

      Pana sa apara autobuzele "ultima" generatie Mercedes achizitionate, se puneau numai poze cu ultima generatie reala de Mercedes. Astea sunt la nivel de otokar, doh.

      Ma amuza ca nimeni nu remarca diferenta de garantie all inclusive oferita. 5 ani la "brand" cu limita de km si 8 ani la "jafuri". Corect ar fi fost sa fie o conditie fixa in caiet sarcini, nu sa vina fiecare cu variante proprii.

      De critica logica e careva capabil sau serviti numai critica emotionala tip triggered snowflake? ca ifonistii pretiosi care urasc chinezariile, dar uita ca mandria lor este made in China. Designed in the us of a, normal :D
      • +10 (18 voturi)    
        Mercedes este Mercedes oriunde (Joi, 29 noiembrie 2018, 9:16)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Ca nici in Turcia nu-l produc angajatii de la Otokar. Tot cu inginerii si tehnologia Mercedes se fac.
        • -4 (12 voturi)    
          mda (Joi, 29 noiembrie 2018, 10:37)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

          La pomul laudat, nu? Argumentul celui caruia i-am raspuns era ca unele-s facute de turcaleti ieftini, doh.

          Apple rules, Samsung suxx, si tot asa...

          Turcii, ca si chinezii, fac atat lucruri bune, cat si lucruri proaste. Sa bagi totul intr-o mare galeata sau sa-ti agati emblema neconditionat emblema mercedes de gat, e clasic tzutzerilor.

          Eu nu pot spune ca la achizitia asta otokar este mai bun sau ca mercedes este mai prost, insa vad o gramada de argumente emotive de 2 lei in loc de unele logice/tehnice.
          • +9 (15 voturi)    
            Nevermind shoud be Nomind (Joi, 29 noiembrie 2018, 11:10)

            Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Apple vs Samsung ca si cum Mercedes este Apple si Otokar este Samsung?
            Nu ma nene Otokar e un fel de Allview vandut la pret de Apple. INtelegi unde e problema? Si sa nu cumva sa incerci sa-mi supui ca AllView se ridica la nivelul Applle ca-ti tai netul
            • -1 (9 voturi)    
              gigele (Joi, 29 noiembrie 2018, 11:43)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

              Tu i-ai blamat pe aia de la otokar cu mana de lucru ieftina. Ti-am contra-argumentat. Ai si poze :))))

              Sau ce e rau pt otokar e bun pentru merc si invers? Mda...
              • +3 (9 voturi)    
                gogule (Joi, 29 noiembrie 2018, 11:58)

                Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                e clar ca tu nu pricepi .sau te faci ca nu pricepi ca orice psd-ist notoriu
          • +3 (9 voturi)    
            Nu-i vorba de pomul laudat! (Joi, 29 noiembrie 2018, 12:47)

            Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            O firma care se respecta urmeaza aceleasi standarde si aceleasi proceduri de fabricatie oriunde in lume (cel putin se straduiesc); mana de lucru ieftina se refera la executie care de multe ori poate fi pur mecanica (chiar manuala, vorbim de manevre care nu necesita gandire si initiativa doar EXECUTIE).
            Mercedes - ca si alti giganti - isi permite sa deplaseze sau sa angajeze in fabricile respective specialisti de incredere si suficient de bine platiti ca sa nu compromita brandul.
            Chiar daca regula nu este absolut infailibila, faptul ca un obiect nu este produs in patria mama nu inseamna implicit un standard de calitate mai prost.
            Calculul de cost care face sa se decida transferul productiei in alte tari nu inseamna numai mana de lucru... de multe ori nici nu are asa mare influenta mana de lucru in costul final, cum suntem tentati sa credem
      • +13 (17 voturi)    
        Eu cred ca la Primaria (Joi, 29 noiembrie 2018, 10:59)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Bucuresti si in general in PSD sunt numai hoti.
        Daca te gandeai sa faci un bine tarii puteai sa cumperi autobuze facute la Ciorogarla cu motoare Mercedes astfel pompai bani in economia tarii. Dar sa cumperi jafuri de la turci deja e prea mult
        • +5 (5 voturi)    
          aici sunt de acord (Joi, 29 noiembrie 2018, 11:46)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

          As fi preferat ceva facut la noi. De ex, Mercedes cu transfer de tehnologie. Chiar si otokar, ca oricum sunt peste noi pe ramura asta industriala. Noi am avut grija s-o omoram.

          Te cam arunci insa sa zici ca alea-s jafuri, cu garantie 8 ani. Eu nu stiu cum sunt, dar cand va vad cu poezii d-astea in gura...
          • 0 (4 voturi)    
            Garantia este praf in ochi (Joi, 29 noiembrie 2018, 12:08)

            Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Daca nu se strica in 5 ani nu se strica nici in 8..si pana la urma cat la suta din autobuuze se pot strica? 10%?..garantia este doar un praf in ochi pt a acoperi fraudarea bugetului
            • -1 (3 voturi)    
              Garantia, nu acopera consumabile (Joi, 29 noiembrie 2018, 13:52)

              Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

              Deci, alea care se rup in drum (ambreiaj, articulatii, suspensii etc) oricum se inlocuiesc cu plata cam de la inceput.
              Ca fabricantul zice ca nu-i treaba lui daca drumurile sunt cum sunt
    • +8 (14 voturi)    
      Ei, hai sa fim un pic seriosi! (Joi, 29 noiembrie 2018, 10:02)

      iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Nu este vroba aici de hotie, ci de competenta!

      Daca noi am fi vriut in primar cu un minim de calitati manageriale, atunci am fi votat pe oricine altcineva,d at nu pe strirista Varanului!


      Pana si mistocarul penal Oparescu ar fi fost mult mai bun la acesta capitol!

      Dar nu, noi nu am vrut transport civilizat sau competenta, in general, ci iepurasi sclipiciosi si vouchere sau late gratuitati!
  • -22 (38 voturi)    
    La vedere sunt la fel (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 18:21)

    Tambrian [utilizator]

    Autobuzele contractate la Cluj si cele contractate la Bucuresti, la vedere arata absolut la fel. Culoarea difera.Si se pare ca si la Cluj si la Bucuresti sunt Diesel, probabil ca cele de la Cluj sa mai aiba si optiunea Hybrid, ceia ce nu inseamna deloc autoelectric... Pretul de la Cluj si de la Bucuresti nu-l stiu decat hotii din sistem ( astia nu sunt nici primarii, nici viceprimarii, si nici alti vorbeti (purtatori de cuvant si altele ...) ci niste domni din structurile de contractare care stiu cum se ciupeste bine banul,,,si cum se distribuie ciupeala). Asa ca si la Bucuresti si la Cluj si la Vaslui si la Timisoara sunt niste baieti care sunt afara de raspunderi (au ei alt contract cu cineva???) dar calare pe bani publici. Un primar sau un consiliu aproba, in 99% din cazuri, ce zic niste specialisti (aia calare pe bani si fara specilaizare in domeniu ) de ai locului (la propiu si la figurat) fara a avea curajul sau a suporta si a avea un raport profesionist al unor institute cu experienta si onestitate. E un sistem de coruptie totala in a cere acordul de specialitate al unor firme de apartament cu soacra si ginerele specializati in domeniu. Iata ca aici coruptia ucide si nu prin piata, strigata de ceva guristi care nu stiu nici ei de unde vin si ce vor si nici cum ii cheama.
    • +16 (22 voturi)    
      Esti (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 22:00)

      Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui Tambrian

      Complet rauvoitor.

      "la vedere arata absolut la fel.".....acum, pe bune, serios?

      Scaunele, usile, locul soferului difera.
      Dar, deh, arata la fel.
  • +18 (30 voturi)    
    Voi in Cluj... (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 18:30)

    dick357 [utilizator]

    ... cand va urcati in autobuz, taxati bilet? Ca noi in bucuresti nu prea...
  • +4 (26 voturi)    
    pe autouzele Otokar de 12m (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 18:32)

    Fileu_de_Poveste [utilizator]

    Firea a platit 238.000 euro +TVA / pe Mercedesuri Boc la Cluj a platit 224 .000 euro + TVA (la o comanda de aproape 10 ori mai mica.
    Garantia e mai buna la Otokar (8 ani (cu 4 ani garantie extra) fata de 5 ani), dar cred ca putea obtine duamna un "deal" mai bun la asa volum.
    Mai ramane sa dreaga gazonul de pe National, ca s-a suparat nasul.
    Succesuri va dorim si tramvaie de la Astra Arad.

    "La multi ani Romania", vom striga din Mertzane si Otokare
    • +2 (2 voturi)    
      precizare !!! (Joi, 29 noiembrie 2018, 16:35)

      asada [utilizator] i-a raspuns lui Fileu_de_Poveste

      Din garantia de 8 ani a turcilor ,pentru 4 ani asigura si consumabilele de la revizii (asa numita de tine extra ), pe cand nemtii aplica aceasta de la inceput pentru intreaga perioada de 5 ani de garantie !!!Mai mult ar fi interesant de stiut ce contine lista acestor consumabile care este esentiala in a aprecia costurile reale !!!!
  • +22 (28 voturi)    
    uite domne... (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 18:32)

    gabone [utilizator]

    ca sunt primari care fac treaba fara sa "le fie frica" de DNA !!! numai hotii striga in gura mare ca nu pot face treaba din cauza DNA!!!
  • +2 (22 voturi)    
    miticii isi reinstaureaza pasalacul (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 18:45)

    ...!?! [utilizator]

    in Mucuresti.
  • +16 (30 voturi)    
    Clujul a făcut parte din Imperiul Austro-Ungar (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 18:50)

    Nyk1 [utilizator]

    Bucureștiul - din cel Otoman.

    Este normal ca fiecare oraș să aibă afinitățile lui.
    • -6 (10 voturi)    
      ...pai amindoua .... (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 21:19)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      ... nu au facut parte din imperiul dacic ? Sigur ?
      • +2 (6 voturi)    
        In imperiul dacic? (Joi, 29 noiembrie 2018, 9:21)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Observatore

        Bucurestiul era (daca era) ... niste tarle de oi, prin paduri!
  • +17 (31 voturi)    
    Bucurestiul a luat de la Turci ieftin si prost (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 19:09)

    Habermas [utilizator]

    Asa a decis Primaria Bucurestilor ca merita bucurestenii.
    Clujenii merita calitate superioara, si repere occidentale asa a decis Primaria Clujului. Primii se recunosc in orienttul turcesc, ultimii se recunosc in occidentul German.

    Clar? Clar.
    • +8 (18 voturi)    
      Mea culpa: Bucurestii au luat scump si prost (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 21:11)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Pretul la Cluj era in Lei, cel de la Bucuresti in Euro.(Ceea ce nu se face draga jurnalist, ca tot veni vorba; in one bucata text, trebuie sa fie consecvent cu unitatile standard de masura).

      Oricum, important este ca au luat prost.
    • -3 (9 voturi)    
      Ca sa fiu corect cu Catiusa Ivanov: felicitari (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 21:14)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      pentru articol. E buna ideea, in opinia mea, si bine aplicata. Observatia mea de mai sus privind unitatile de masura este o critica constructiva.
    • +5 (9 voturi)    
      O mică rectificare: (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 22:25)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      SCUMP și prost!
  • +10 (18 voturi)    
    La Cluj (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 19:32)

    t4v1 [utilizator]

    Si autobaza arata mai bine!
  • +8 (16 voturi)    
    . (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 19:58)

    g01an [utilizator]

    stiti ce, pana la urma nu ma intereseaza ca unele sunt din Turcia si altele sunt Mercedes.

    ce conteaza? banii per unitate, asta. la bani mai multi s-a luat ceva mai prost la Bucuresti. inteleg sa iei ceva mai prost daca n-ai bani si trebuie sa cumperi multe, dar in halul asta sa ne batem joc?
    • -7 (13 voturi)    
      oarecum (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 23:36)

      Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui g01an

      Totuși nu e chiar așa. Pentru că la București e un preț mediu ce include și autobuzele mai mari și mai scumpe așa cum și garanția, inclusiv reviziile, este mai mare cu semnificativ de mulți ani în plus.
      • +7 (11 voturi)    
        chill (Joi, 29 noiembrie 2018, 5:50)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

        Nu ai observat ca majoritatea nici nu citesc articolul, asa "prost" scris comparativ cum e?

        Conditii licitatie Cluuuj: "
        Conform caietului de sarcini, ponderea cea mai mare din ofertă a fost preţul, 60%. Consumul de combustibil şi perioada de garanţie au avut pondere de câte 10%, capacitatea de transport a persoanelor a contat în proporţie de 8%."

        Multa minte pe ardeleni, sa puna 10% pondere consum si garantie. Eh...

        Insa, faza cu facut pachet licitatie autobuze mici,
        medii si cu burduf, facute de acelasi producator, a fost manevra la Bucuresti. Pe fata.
        • -2 (8 voturi)    
          pentru ce enervare? (Joi, 29 noiembrie 2018, 8:18)

          Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Doar că articolul e superficial, la fel și multe comentarii. Prețul nu e deloc un argument aici. Nici măcar Mercedes nu a zis nimic de preț când a contestat licitația de la București. Prin urmare, pentru condițiile de la licitație, Mercedes a oferit prețuri mai mari decât cei ce au câștigat. Nu știu dacă ce a contestat Mercedes e real, că a pierdut contestația (asta nu a fost decizia Primăriei) dar nu prețul era în discuție. La fel cum Mercedes a mai pierdut licitații și prin alte orașe sau nu a mai participat tot din cauza prețului.
          http://www.economica.net/mercedes-desfiinteaza-ofertele-turcilor-pentru-cele-400-de-autobuze-noi-in-bucuresti_151269.html
          • +5 (5 voturi)    
            eh (Joi, 29 noiembrie 2018, 10:40)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

            Cati crezi ca citesc mai mult de titlu? :D
      • 0 (4 voturi)    
        . (Joi, 29 noiembrie 2018, 10:31)

        g01an [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

        fratica las-o mai usor cu pianul pe scari. in primul rand, numarul autobuzelor duble reprezinta doar 10% deci nu ar influenta media chiar atat de mult si doi la mana comanda este mai mare, de 300, ceea ce implica un discount de retail semnificativ mai mare, singura chestie suplimentara pe care o au cei din Bucuresti este perioada de service de 8 ani de zile, asigurat de producator pentru RATB are oameni specializati pe alte vehicule, dar asta in niciun caz nu poate justifica un cost suplimentar de aproximativ 30 de milioane de dolari (3 ani in plus de garantie si service, la doar 300 de masini, las-o in spanac).
      • +2 (2 voturi)    
        gresit !!!! (Joi, 29 noiembrie 2018, 16:59)

        asada [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

        Nu se pune problema unui pret mediu la Bucuresti !!! Citeste cu atentie !!! La Cluj autobuz 12 m-224676 Eu (curs al zilei 4,66 lei) pentru 60 buc. iar la turcaleti 238.000 Eu-320 buc. de12m ,246000 -50 buc-7,5 m si 364000 -30 buc -18 m. Mai mult de atat sigur altul ar fi fost pretul cerut de nemti pentru 400 buc.(sigur mai mic) !!! Si mai mult nu au avut in vedere ca parcul auto al STB este alcatuit din masini mercedes pentu care exista materilale ,aparate ,scule tehnologii si mai ales specialisti calificati si instruiti pentru masinile mercedes specifice ,acestea costand bani grei !!!!
  • +19 (23 voturi)    
    Concluzia (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 20:11)

    ber [utilizator]

    Clujenii merg cu Mercedes iar Bucuresenii merg cu Otokar. Dankeshon! Tesekkurler!
  • +20 (26 voturi)    
    la Cluj (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 20:35)

    nahir [utilizator]

    Mercedes Germania la 224.000 euro/buc. față de Otokar Turcia la 238.000 euro/buc.
    E clar ca fierea a dat lovitura și nu Boc. Doar că la buzunarele noastre.
  • -22 (32 voturi)    
    Mdeah... (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 20:58)

    Nea Hoisan [utilizator]

    In sfirsit o veste buna din Ardeal, cocalar-land, unde fiecare suflet are-n batatura un bamweu 318d, obligatoriu full de full si fara piele, din 1990...
    • +12 (14 voturi)    
      Ce sa zici (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 22:01)

      Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui Nea Hoisan

      si tu acum.

      Atata se poate, atat ai scris
    • +3 (11 voturi)    
      Ca din Bucalesti numai de bine (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 22:41)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Nea Hoisan

      Capitala Hazna exceleaza din toate pdv-urile!!!
  • +7 (9 voturi)    
    Unde-i asta? Ca vreau sa emigrez acolo! (Miercuri, 28 noiembrie 2018, 21:33)

    holinessdani [utilizator]

    Aici unde sunt eu astia nici n-au auzit, nici nu stiu sa existe, prize usb si wifi in autobuze!!!
    Ce mi-ar place sa traiesc si eu intr-o asa tara.
    • +6 (8 voturi)    
      In Suedia (Joi, 29 noiembrie 2018, 4:13)

      vasile-roaita [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Vino in Suedia ca aici sint
  • -17 (19 voturi)    
    Mercedes euro 5, otokar kent euro 6 ! (Joi, 29 noiembrie 2018, 0:01)

    leeloo2 [utilizator]

    ... al asta nu v-ati gandit :P
    • +10 (14 voturi)    
      nu (Joi, 29 noiembrie 2018, 5:05)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      Ambele sunt euro 6. Turcii folosesc niste motoare luate de la americani.
      • -5 (11 voturi)    
        Scrie in fisa in articol ca Mercedes sunt euro 5 (Joi, 29 noiembrie 2018, 8:09)

        leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        cazane adica.
        • +2 (4 voturi)    
          zici? (Joi, 29 noiembrie 2018, 10:42)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

          "- puterea motorului diesel este de 220 kW (299 CP ), cu norma de poluare EURO VI"

          Stii ca VI inseamna 6 in cifre romane, nu? Adica sper ca stii :D
          • +2 (2 voturi)    
            Aveti dreptate, n-am citit bine. (Joi, 29 noiembrie 2018, 13:44)

            leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Deci au aceeasi norma.
  • +7 (23 voturi)    
    ce va mirati? (Joi, 29 noiembrie 2018, 0:50)

    stupidu [utilizator]

    Cam asa a fost intotdeauna: Ardeal - Mercedes > Regat - Otokar. Fi-v-ar unirea sa va fie!
  • +1 (5 voturi)    
    A strica orzul (Joi, 29 noiembrie 2018, 9:57)

    NoFive [utilizator]

    Primaria investeste in transportul public, in timp ce atit clujenii, cit si veneticii, care mai ca-i intrec ca numar in oras in zilele noastre, continua sa-si miste fizicurile cu masinile din dotare, pentru cumpararea carora au facut mari sacrificii, si de care nu se vor dezlipi in veci. Atita timp cit cetateanul nu va renunta sa intre cu masina in oras si pentru orice scop, traficul tot infernal va ramine.
  • +9 (11 voturi)    
    bai nene.. (Joi, 29 noiembrie 2018, 10:13)

    Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator]

    ... dar BMW nu face autobuze? Ca ii prindea mai bine pe bucuresteni.
  • 0 (10 voturi)    
    uitati-va mancavash... (Joi, 29 noiembrie 2018, 10:14)

    Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator]

    ... cum arata un mercedes din ala pe langa un cazan turcesc...
  • +3 (3 voturi)    
    Interesant ca... (Joi, 29 noiembrie 2018, 10:33)

    teompa [utilizator]

    Interesant ca un autobuz Mercedes din Cluj-Napoca are numar rosu de Ilfov...
  • +1 (3 voturi)    
    Inca ceva (Joi, 29 noiembrie 2018, 16:19)

    denis2019 [utilizator]

    Otokar apartine de Koc Holding, cea mai mare companie a Turciei si singura turceasca din Top 500 mondial. Deci puteti face misto de Otokar dar au tehnologie de la americani si britanici. Arata ca Land Rover-urile; intr-adevar Mercedes-urile afara arata bine dar inauntru arata ca cele de acum 10-12 ani din Timisoara.
  • +2 (2 voturi)    
    Bus (Joi, 29 noiembrie 2018, 19:01)

    d4m [utilizator]

    Cele mai profitabile autobuze dupa parerea mea ar fi fost cele double decker, atat in Cluj, pana isi vor face metrou cat si in Buc., propabil iti vin in minte cele din Londra, dar si alte orase din lume folosesc double https://www.quora.com/Are-there-any-countries-other-than-the-UK-that-use-double-decker-buses
    • +1 (1 vot)    
      Double-decker-ele sunt cu ampatament mic (Joi, 29 noiembrie 2018, 23:29)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui d4m

      Double-decker-ele sunt scurte, iar distanța dintre punți (ampatamentul) e și mai scurt. Se folosesc în orașele și satele cu străzi vechi și înguste, cu viraje strânse.

      Double-decker-ele ajung frecvent (1-2 pe an) făcute ”decapotabile”, în încercarea de a trece pe sub poduri și pasaje pe sub care de fapt nu încăpeau. Chiar dacă au gabaritul maxim de înălțime afișat mare în fața șoferului.
  • 0 (2 voturi)    
    Dobitocism. (Vineri, 30 noiembrie 2018, 19:55)

    vin24 [utilizator]

    Materialele astea Cluj vs. Bucuresti sunt pe sistemul, un prost arunca o piatra in apa si mai multi destepti se chinuie sa o scoata. Exact asa se intampla cu voi, acum, la acest articol. Domnule, cine vrea sa traiasca din comparatiile astea, cine nu poate dormi ca in Bucuresti e intr-un fel si in Cluj intr-un fel. De ce vor unii sa se compare in permanenta cu Bucurestiul ? De unde atata frustrare, domnilor, nu are nimeni nimic cu voi, voi traiti acolo foarte bine, noi traim aici foarte bine. Frustrarea e cea mai nociva actiune a unui individ pentru el insusi. Zilele astea a mai aparut in spatiul media o "scrisoare" a unui dobitoc, la fel si el platit sa faca aceasta comparatie, dar asta e atat de prost, incat se cunoaste ca nici nu are talent in a redacta asa ceva, se cunoaste ca totul e fortat, explicatiile si detaliile pe care incearca sa le expuna sunt doar de nivel gimnazial. Mai departe sistemul functioneaza pe postaci si ei tot platiti (ca si in cazul de fata) cu rolul de a agita subiectul pentru ......
    Daca chestiunile comparative pe tema Cluj vs. Bucuresti care sunt platite, le pot intelege, in sensul ca daca nu poti o promovare realista pe carca si puterile tale, incerci sa te compari si sa faci alte diversiuni astfel incat sa reusesti sa iesi in evidenta, nu ii pot intelege pe cei care participa la discutii din astea (cum avem si in cazul de fata) din proprie convingere. Voi va dati seama cata frustrare pot inghiti oamenii astia si in ce stres de inferioritate (nerealist de altfel) traiesc ei zi de zi. Mai oameni buni reveniti va, toti traim in aceasi mocirla creata de astia care ne conduc, lucrurile vor fi mai bune sau bune pentru noi atunci cand toti vom fi uniti si condusi de oameni competenti. Domnilor, am rugamintea sa va interesati va rog unde sunt fabricate autobuzele achizitionate de Primaria Clujului (reperele occidentale de care dvs amintiti). Poate dupa ce va interesati revenim si discutam mai multe.....
  • 0 (0 voturi)    
    se observa ca sudul e balcanic (Sâmbătă, 1 decembrie 2018, 3:01)

    Coco Whistle [utilizator]

    ca centrul si vestul au o alta filozofie iar moldovenii nu au nici un reper in est. e timpul sa ne rupem, si sa emigram in ardeal decit in alte tari. luati aminte romani, e timpul deciziilor care sa ne salveze pe termen lung.
  • 0 (0 voturi)    
    Exact ce spuneam.... (Sâmbătă, 1 decembrie 2018, 8:56)

    vin24 [utilizator]

    Nu conteaza subiectul, el posteaza pentru ce a fost platit. RUSINE!!!!

    Eu raman uimit cand vad cata rautate poate exista in unii oameni, pe unele forumuri (tot pe acelasi subiect, sau pe ardeal vs restul), cand fac ei comparatie intre ardeleni si restul romanilor. Accesele de superioritate, despre el insusi, pe care un individ simte ca trebuie sa le manifeste si sa le faca cunoscute celorlalti, denota meltenism. Restul oamenilor, sunt in viziunea lor niste gunoaie care nici macar nu merita bagate in seama. Iar lucrurile astea sunt intretinute de oameni destul de activi in spatiul social, foarte grav. Oameni buni, potoliti va, nu intelegeti ca sunteti manipulati, unul va da doar pastila, mizand pe sindromul care pluteste in aer, iar voi semanati ura si dezbinare intre oameni prin ideile pe care le propagati.

    Oricum, bravo, pentru achizitii oricare ar fi ele. Foarte bine ca au fost luate, chiar daca sunt mertane facute in Turcia, probabil ca astia de la RATB le pot confirma omologilor din Cluj, din experienta lor ca sunt autobuze fiabile (ei au 500 de citaro - fabricate in Mannheim (Germania), Ligny-en-Barrois (Franta) si Sámano (Spania) - in parc de la achizitia din 2005.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version