”Asigurarea unor condiții de transport în comun la standarde înalte pentru toți clujenii rămâne o prioritate a Primăriei, iar municipalitatea va continua politica de dotare a parcului auto al CTP cu autobuze noi performante, din fonduri locale, naționale și europene”, a scris primarul Emil Boc pe pagina de Facebook.
Informații generale, potrivit Primăriei Cluj-Napoca:
- autobuzele corespund tuturor normelor Europene în domeniu
- perioada de garanție pentru ansamblu vehicul este de 5 ani sau 350.000 km care condiție se îndeplinește prima
- toate consumabilele necerare la revizii în perioada de garanție, vor fi asigurate de către furnizor pe cheltuiala acestuia
- prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei/ buc+TVA
- valoarea totală pentru 60 buc. autobuze este de 62.819.640 lei+TVA
Caracteristici tehnice
- capacitate totală de transport:104 călători, din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri în picioare (calculat la 0.125 m2/calator in picioare conf. Directivei 97/27/CE CEE ONU R107)
- puterea motorului diesel este de 220 kW (299 CP ), cu norma de poluare EURO VI
- lungimea autobuzului este de 12 m
- podea complet coborâtă
- rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități
- loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii
- înclinarea pe o parte a autobuzului în stații
- au 3 uşi duble ( cu câte 2 foi fiecare) cu sistem antistrivire a călătorilor
- sistem de frânare dotat cu ABS EBS, ESR
- sistem de încălzire în sezonul rece
- sistem de aer condiționat pentru sezonul cald
- sistem de supraveghere video interioară și exterioară
- sisteme de informare vizuală și audio a călătorilor atăt interior cât și exterior
- sistem de numărare a călătorilor transportați
- sistem de ticketing
- computer de bord
- sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN
- internet gratuit WI-FI pentru călători
- prize tip USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile
- anunțarea vocală a numarului de traseu și a direcției de deplasare, în exteriorul autobuzului, în dreptul primei uși, pentru informarea persoanelor cu deficiențe de vedere.








Potrivit contractului, cele 400 de autobuze au următoarele specificații: 320 autobuze de 12 m, 238.000 euro/bucata plus TVA; 50 autobuze - 10,7 - 246.000 euro/bucata Plus TVA; și 30 autobuze de 18 m- 364.000 euro/bucata Plus TVA.
Totodată, autobuzele vor fi dotate cu echipamente electronice pentru control și monitorizare, care includ numărarea călătorilor, supraveghere video interior-exterior, verificarea și monitorizarea condițiilor de microclimat în interior, A/C și încălzire, conexiune online cu dispeceratul, echipamente moderne de taxare, care sunt conectate online cu dispeceratul, un sistem de informare călători, cu display, care oferă informații asupra traseului, reclame, informații turistice etc.
Autobuzele vor fi dotate, de asemenea, cu panouri de afișaj în exteriorul autobuzului, pe care pot rula reclame sau informații de interes public, fără să afecteze aspectul și integratitatea caroseriei, spre deosebire de colantările existente în prezent.
Mijloacele de transport public prezintă îmbunătățiri IT care realizează monitorizarea tuturor echipamentelor din punctul de vedere al diagnozei și autodiagnozei, oferind informații esențiale atât pentru conducătorul auto cât și pentru cei care realizează mentenanța acestora.









Acum pe bune ce votant ar da aceiasi bani pe un Mercedes sau un otokacan?
Oare de ce vinde Mercedes autoturismele sau autobuzele MAI SCUMP?
Oare nu cumva si ofera ceva in schimbul pretului mai ridicat?!
autobuz OTOKAR de 12 meteri --> 238000 EUR to = 1 108 419 RON + TVA
Boc:
autobuz MERCEDES de 12 metri --> 1.046.994 + TVA
Cat despre costurile de exploatare, ai perfecta dreptate.
"nici la jumate de pret "
Mercedes are preturi mari din simplul motiv ca se gasesc prosti care sa le plateasca.
La fiabilitate nu se observa nici pe departe vreo diferenta. Iar asta se poate verifica cautand pe google topurile de fiabilitate la autoturisme din UE, SUA, Australia etc. In niciunul nu e Mercedes nici aproape de top.
Faptul ca nu e nicio diferenta se vede FIX la aceste autobuze. Si cele luate de boc si cele luate de firea costa cam la fel. De ce costa cam la fel? Pt ca autobuzele se cumpara LOGIC si nu pe impresii cum se cumpara masinile personale. Deci degeaba ar oferi Mercedes acelasi autobuz ca Otokar, dar la pret dublu ca nu l-ar cumpara nimeni.
Pe de alta parte, la autoturisme personale tine abureala cu prestigiul firmei si dorinta de fitze ca eu am Mercedes nu Opel. Asa ca acolo isi permite mercedes sa vanda o masina identica precum o Toyota, dar la pret triplu, ca se trezesc fraieri dornici de impresii care sa plateasca.
Cand e vb despre camioane samd stie Mercedes ca se fac achizitii doar pe baza de pret vs ce stie sa faca, asa ca le vand la acelasi pret cu competitia.
2. Dintre cei care merg cu RATB-ul, doar pensionarii au fost la vot, pensionari care au prins autobuze si mai rele așa că vor vota tot Gabriela Firea.
comenziilor ), culori interior-exterior mult mai placute la cele destinate Clujului.
Poate sunt subiectiv, dar "ciubucul" parca din Turcia provine.
Asa e tanti Gabi?
Dar, cum zice '87: daca lasi prostii sa te conduca ai parte doar de prostii
Astfel am fi putut compara exact aceleasi caracteristici.
OTOKAR (sper ca am scris corect denumirea) - de la 238 pana la 364 mii Euro.
Acum se cauta soferi mai slabi, sa incapa pe scaun, ca nu e loc de bordul ala imens.
Dupa aia va trebui oprita circulatia pe strazi ca sa nu se zgarie, asta dupa ce iesim din iarna ca nu suntem asigurati pentru vreme rea... apoi, mai vedem ce mai apare...
Deocamdata suntem in probe.
Si daca nu iesim bine la probe?
1. Autobuzele din Bucuresti sunt mai scumpe decat cele din Cluj
2. Autobuzele din Cluj sunt clar mai placute privirii dpdv estetic
3. Clujul a inclus in autobuze - prize USB, WiFi gratuit si anunt vocal cu privire la traseu si statii (eficient pentru nevazatori spre exemplu sau persoane cu probleme de vedere)
4. Nu stiu daca si cele din Bucuresti se inclina pe o parte in statii, astfel incat nu ma pronunt, dar e clar ca cei de la Cluj au inclus aceasta specificatie plus rampa acces persoane cu dizabilitati
5. Clujul are autobuze cu 3 usi duble, Bucurestiul din poze, vad ca sunt doar 2 usi duble plus una simpla fata. (soferul are o usa simpla dedicata, de aici diferenta)
6. Dpdv ergonomic, locul soferului este mult diferit, Clujul castigand fara discutii
7. Bucurestiul s-a trezit cu autobuze ce nu au maneta retarder la volan - foarte importanta pentru sofer- Clujul a inclus aceasta optiune
8. In Bucuresti, s-au gandit ca nu le trebuie autobuzelor stopuri in partea din spate sus :), deh, e mai ieftin cu stopuri doar jos.
Ce sa mai zic, bani mai multi, specificatii mai "saracite" fata de cele din Cluj, pe scurt, o licitatie condusa de primaria municipiului Bucuresti :)
Asadar Clujul daca ar cumpara 400 autobuze Mercedes noi ar cheltui 88.6 milioane euro . rotunjit cu cele de 18 m ar ajunge la 90milioane rezultand o economie de 10 milioane euro.
Daca se adauga calitatea redusa si forta de lucru ieftina din Turcia rezulta ca Primaria Bucuresti a facut o paguba la bugetul Primariei Copitalei de vreo 30-35 milioane de euro . bani probabil impartiti frateste intre entitatile din contract
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=74&t=4234#p267174
Uita-te cu atentie pe pozele de aici. Vei descoperi ca sunt facute in.... TURCIAAAA. Am impresia ca sunt si unele produse prin Polonia.
Pana sa apara autobuzele "ultima" generatie Mercedes achizitionate, se puneau numai poze cu ultima generatie reala de Mercedes. Astea sunt la nivel de otokar, doh.
Ma amuza ca nimeni nu remarca diferenta de garantie all inclusive oferita. 5 ani la "brand" cu limita de km si 8 ani la "jafuri". Corect ar fi fost sa fie o conditie fixa in caiet sarcini, nu sa vina fiecare cu variante proprii.
De critica logica e careva capabil sau serviti numai critica emotionala tip triggered snowflake? ca ifonistii pretiosi care urasc chinezariile, dar uita ca mandria lor este made in China. Designed in the us of a, normal :D
Apple rules, Samsung suxx, si tot asa...
Turcii, ca si chinezii, fac atat lucruri bune, cat si lucruri proaste. Sa bagi totul intr-o mare galeata sau sa-ti agati emblema neconditionat emblema mercedes de gat, e clasic tzutzerilor.
Eu nu pot spune ca la achizitia asta otokar este mai bun sau ca mercedes este mai prost, insa vad o gramada de argumente emotive de 2 lei in loc de unele logice/tehnice.
Nu ma nene Otokar e un fel de Allview vandut la pret de Apple. INtelegi unde e problema? Si sa nu cumva sa incerci sa-mi supui ca AllView se ridica la nivelul Applle ca-ti tai netul
Sau ce e rau pt otokar e bun pentru merc si invers? Mda...
Mercedes - ca si alti giganti - isi permite sa deplaseze sau sa angajeze in fabricile respective specialisti de incredere si suficient de bine platiti ca sa nu compromita brandul.
Chiar daca regula nu este absolut infailibila, faptul ca un obiect nu este produs in patria mama nu inseamna implicit un standard de calitate mai prost.
Calculul de cost care face sa se decida transferul productiei in alte tari nu inseamna numai mana de lucru... de multe ori nici nu are asa mare influenta mana de lucru in costul final, cum suntem tentati sa credem
Daca te gandeai sa faci un bine tarii puteai sa cumperi autobuze facute la Ciorogarla cu motoare Mercedes astfel pompai bani in economia tarii. Dar sa cumperi jafuri de la turci deja e prea mult
Te cam arunci insa sa zici ca alea-s jafuri, cu garantie 8 ani. Eu nu stiu cum sunt, dar cand va vad cu poezii d-astea in gura...
Ca fabricantul zice ca nu-i treaba lui daca drumurile sunt cum sunt
Daca noi am fi vriut in primar cu un minim de calitati manageriale, atunci am fi votat pe oricine altcineva,d at nu pe strirista Varanului!
Pana si mistocarul penal Oparescu ar fi fost mult mai bun la acesta capitol!
Dar nu, noi nu am vrut transport civilizat sau competenta, in general, ci iepurasi sclipiciosi si vouchere sau late gratuitati!
"la vedere arata absolut la fel.".....acum, pe bune, serios?
Scaunele, usile, locul soferului difera.
Dar, deh, arata la fel.
Garantia e mai buna la Otokar (8 ani (cu 4 ani garantie extra) fata de 5 ani), dar cred ca putea obtine duamna un "deal" mai bun la asa volum.
Mai ramane sa dreaga gazonul de pe National, ca s-a suparat nasul.
Succesuri va dorim si tramvaie de la Astra Arad.
"La multi ani Romania", vom striga din Mertzane si Otokare
Este normal ca fiecare oraș să aibă afinitățile lui.
Clujenii merita calitate superioara, si repere occidentale asa a decis Primaria Clujului. Primii se recunosc in orienttul turcesc, ultimii se recunosc in occidentul German.
Clar? Clar.
Oricum, important este ca au luat prost.
ce conteaza? banii per unitate, asta. la bani mai multi s-a luat ceva mai prost la Bucuresti. inteleg sa iei ceva mai prost daca n-ai bani si trebuie sa cumperi multe, dar in halul asta sa ne batem joc?
Conditii licitatie Cluuuj: "
Conform caietului de sarcini, ponderea cea mai mare din ofertă a fost preţul, 60%. Consumul de combustibil şi perioada de garanţie au avut pondere de câte 10%, capacitatea de transport a persoanelor a contat în proporţie de 8%."
Multa minte pe ardeleni, sa puna 10% pondere consum si garantie. Eh...
Insa, faza cu facut pachet licitatie autobuze mici,
medii si cu burduf, facute de acelasi producator, a fost manevra la Bucuresti. Pe fata.
http://www.economica.net/mercedes-desfiinteaza-ofertele-turcilor-pentru-cele-400-de-autobuze-noi-in-bucuresti_151269.html
E clar ca fierea a dat lovitura și nu Boc. Doar că la buzunarele noastre.
Atata se poate, atat ai scris
Ce mi-ar place sa traiesc si eu intr-o asa tara.
Stii ca VI inseamna 6 in cifre romane, nu? Adica sper ca stii :D
Double-decker-ele ajung frecvent (1-2 pe an) făcute ”decapotabile”, în încercarea de a trece pe sub poduri și pasaje pe sub care de fapt nu încăpeau. Chiar dacă au gabaritul maxim de înălțime afișat mare în fața șoferului.
Daca chestiunile comparative pe tema Cluj vs. Bucuresti care sunt platite, le pot intelege, in sensul ca daca nu poti o promovare realista pe carca si puterile tale, incerci sa te compari si sa faci alte diversiuni astfel incat sa reusesti sa iesi in evidenta, nu ii pot intelege pe cei care participa la discutii din astea (cum avem si in cazul de fata) din proprie convingere. Voi va dati seama cata frustrare pot inghiti oamenii astia si in ce stres de inferioritate (nerealist de altfel) traiesc ei zi de zi. Mai oameni buni reveniti va, toti traim in aceasi mocirla creata de astia care ne conduc, lucrurile vor fi mai bune sau bune pentru noi atunci cand toti vom fi uniti si condusi de oameni competenti. Domnilor, am rugamintea sa va interesati va rog unde sunt fabricate autobuzele achizitionate de Primaria Clujului (reperele occidentale de care dvs amintiti). Poate dupa ce va interesati revenim si discutam mai multe.....
Eu raman uimit cand vad cata rautate poate exista in unii oameni, pe unele forumuri (tot pe acelasi subiect, sau pe ardeal vs restul), cand fac ei comparatie intre ardeleni si restul romanilor. Accesele de superioritate, despre el insusi, pe care un individ simte ca trebuie sa le manifeste si sa le faca cunoscute celorlalti, denota meltenism. Restul oamenilor, sunt in viziunea lor niste gunoaie care nici macar nu merita bagate in seama. Iar lucrurile astea sunt intretinute de oameni destul de activi in spatiul social, foarte grav. Oameni buni, potoliti va, nu intelegeti ca sunteti manipulati, unul va da doar pastila, mizand pe sindromul care pluteste in aer, iar voi semanati ura si dezbinare intre oameni prin ideile pe care le propagati.
Oricum, bravo, pentru achizitii oricare ar fi ele. Foarte bine ca au fost luate, chiar daca sunt mertane facute in Turcia, probabil ca astia de la RATB le pot confirma omologilor din Cluj, din experienta lor ca sunt autobuze fiabile (ei au 500 de citaro - fabricate in Mannheim (Germania), Ligny-en-Barrois (Franta) si Sámano (Spania) - in parc de la achizitia din 2005.