Primii pași pentru metroul din Cluj, între Florești și Apahida / Emil Boc: În următoarele zile se va lansa anunțul pentru licitația studiului de prefezabilitate

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 1 noiembrie 2018, 13:34 Actualitate | Administratie Locala


Emil Boc
Foto: Facebook
Primarul Emil Boc a declarat joi, la începutul şedinţei de Consiliu Local, că în următoarele zile se va lansa anunţul pentru licitaţia privind studiul de prefezabilitate al viitorului metrou de la Cluj-Napoca, scrie monitorulcj.ro.

“Suntem foarte aproape să lansăm studiul de prefezabilitate pentru selectarea consultantului astfel încât să elaborăm un caiet de sarcini după toate rigorile viitorului unui metrou şi nu după ceea ce există astăzi în materie de realizare a unui metrou obişnuit. Sper ca în prima parte a lunii noiembrie, în primele 10 zile, să fim în măsură să lansăm în licitaţie publică pentru studiul de prefezabilitate. Pentru investiţii mai mari de 75 milioane de euro este nevoie şi de studiu de prefezabilitate şi de studiu de fezabilitate. Este o cerinţă legală. Evident, după aceea va continua cu licitaţia de execuţie”, a precizat Boc.

Fostul prim ministru a spus că metroul care va fi construit la Cluj „nu va mai avea acele captatoare de curent şi nu va fi un tunel aşa de mare aşa cum este astăzi pentru că vor fi înlocuite mecanisme electrice şi de altă natură”.

Primarul Clujului spune că și costul va fi „mai redus”.

„E mai simplu să construieşti un metrou de la zero decât să îl modernizezi pe cel existent. E complicat să modifici ceea ce este creat. În primele 10 zile din luna noiembrie vom lansa caietul de sarcini în licitaţie publică”, a mai spus Boc.

În premieră, în bugetul pe anul 2018, 3,4 milioane lei, dintr-un total de 10 milioane, vor merge pe diverse studii în vederea construirii unui metrou.

În aprilie 2018, primarul Emil Boc a anunțat că japonezii sunt interesați de construirea unui metrou la Cluj-Napoca. Potrivit edilului, linia de metrou ar urma să fie construită între Florești și Apahida în următorii “10-15 ani”.

“Clujul celor 500.000 de oameni care este aproape, cu Floreștiul, zona metropolitană, cu tot ce intră şi ce iese în Cluj, aproape acum suntem la 500.000. Peste 10 ani Clujul nu va putea evita această discuție de a avea măcar o linie de metrou. Noi am decis la nivelul Primăriei să pornim un studiu de prefezabilitate care să ne spună traseul, costurile, modalitățile de finanțare și cum poate fi realizat acest lucru. Valoarea unui asemenea metrou este destul de ridicată, costă câteva sute de milioane de euro. Trebuie gândit un plan de finanţare multianual pe 20 - 25 de ani dacă se poate, o chestiune multianuală, în care să ai în vedere realizarea unei linii așa cum am zis din Florești până în Apahida, asta să fie linia principală, iar după aceea, la un moment dat, să faci şi alte linii de conexiune”, spunea Boc.

















5622 vizualizari

  • +43 (55 voturi)    
    Inca un deget pentru votantii Firei (Joi, 1 noiembrie 2018, 13:43)

    Martinezu [utilizator]

    Culmea stiti care e? Pana la urma clujenii chiar vor face metrou. Poate chiar mai inainte de inaugurarea rutei din Drumul Taberei.
    Si culmea culmilor? Ca ei au festival mai bun decat toate festivalurile din capitala. Pentru ca au primar.
    Bucurestiul nu.
    • -10 (20 voturi)    
      de la studiu de PRE-fezabilitate (Joi, 1 noiembrie 2018, 15:59)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      pana la darea in functiune e o cale tot atat de lunga cat e de la Pamant pana la Soare. Clujul este si el tot in Romania. Din gura toti politicienii stiu sa dea..
      • +2 (2 voturi)    
        Asa este (Joi, 1 noiembrie 2018, 18:55)

        sipu [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        ai dreptate , ii stiu pe uni care ne spuneau ca se culca in cort pe santier daca in doi (2) ani nu este gata.......................... Sti cati ANI au trecut de atunci............................ !!!?
      • -4 (6 voturi)    
        In Romania... (Joi, 1 noiembrie 2018, 19:27)

        Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        De cand... parca era in Transilvania!
        De vreo o suta de ani se bat oltenii in piept ca Transilvania e Romania, dar nu va fi niciodata.
  • -12 (30 voturi)    
    La Cluj trebuie S-Bahn, tren urban de suprafață (Joi, 1 noiembrie 2018, 13:46)

    Harald [utilizator]

    Un metrou subteran costă aproximativ 1 miliard de euro / 15 kilometri cale dublă, în timp ce trenul de suprafață e de vreo 6 ori mai ieftin.
    • +16 (24 voturi)    
      bun (Joi, 1 noiembrie 2018, 14:03)

      nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      si trenul pe unde-l faci? o linie de genul asta trebuie sa treaca prin centru ca sa fie fezabila.
      • 0 (10 voturi)    
        * (Joi, 1 noiembrie 2018, 14:26)

        nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        viabila*
      • +6 (10 voturi)    
        Vezi Stuttgart, poți avea tunel în centru (Joi, 1 noiembrie 2018, 15:39)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        Poți avea 3-4 kilometri de tunel în centru, dacă traficul nu poate fi segregat altfel. Dar e ridicol să ai tunel la Florești, iar de la gara de Est și aeroport spre Apahida, oricum singurul traseu fezabil e de-a lungul căii ferate.

        Cam toate orașele germane au S-Bahn și au un motiv foarte bun pentru asta. Plus Copenhaga, Viena etc. Numai bucureștenii vor metrou spre Otopeni pe sub pădure.
        • +2 (2 voturi)    
          Cine a spus (Joi, 1 noiembrie 2018, 19:01)

          sipu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          ca bucuresteni vor matrou pe sub padure ? bucuresteni vor metrou la aeroport . Dar cum tineri din bucuresti nu merg la vot , metroul va ajunge la aeroport peste cateva generatii .
      • +1 (1 vot)    
        se poate face (Vineri, 2 noiembrie 2018, 10:12)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        de la iesirea din Cluj pe dreapta este loc destul pana in Floresti. apoi poate ocoli prin nord, pe malul Somesului, unde si-au facut tiganii case ilegal si polueaza raul en-gros. o data ajunsa pe partea cealalta, linia poate face o bucla la stanga ca sa ajunga pe sub deal si sa se intoarca prin spatele mall-ului Polus. inchizi bucla si rezolvi problema cu o singura linie, ca nu mai ai nevoie de 2 sensuri. nu trebuie sa treaca prin centru ca Floresti are 1-2km latime. in cel mai rau caz vei merge pe jos 10 minute pana la o statie.

        o alta chestie care se poate face ieftin si rapid (comparativ cu metroul) este o pista de biciclete serioasa pe malul nordic al Somesului. daca e bine gandita si intretinuta (inclusiv curatata iarna de zapada) ar reduce traficul pe sosea semnificativ.
    • +8 (14 voturi)    
      și pe unde crezi că ar putea merge? (Joi, 1 noiembrie 2018, 14:04)

      kutez [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Clujul aproape că poți spun că nu are bulevarde... abia încape un tramvai, care nu poate avea bandă dedicată din cauza spațiului...

      Clujul e înghesuit deci, și mai e problema zgomotului, a clădirilor istorice, etc..

      Eu aș propune un hyperloop ce să tot meargă până la Mamaia, via București :-)
      • +3 (5 voturi)    
        Vezi și tu Stuttgart și Karlsruhe (Joi, 1 noiembrie 2018, 15:44)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui kutez

        Orice ai vrea tu să construiești la Cluj, s-a construit deja la Stuttgart și la Karlsruhe. Poți avea 3-4 kilometri de tunel în centru, în caz extrem, dar e ridicol să ai tunel la aeroport, la Dezmir sau la Apahida.

        Iar la Karlsruhe, tramvaiele pe 1.435 mm intră pe linia ferată și merg până la Heilbronn, Baden-Baden, Pforzheim etc.

        Nu s-a inventat la Cluj nici metroul și nici tramvaiul. Dar poți construi de 6 ori mai mulți kilometri de linie cu aceeași bani, dacă o construiești la suprafață acolo unde se poate.
    • +3 (5 voturi)    
      m-a cuprins americanismul (Joi, 1 noiembrie 2018, 15:16)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Sunt si alti factori care influenreaza deciziile .poluarea fonica
    • +1 (9 voturi)    
      toata lumea muta (Joi, 1 noiembrie 2018, 15:46)

      Ord [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      circulatia rutiera pe sub orase numai ai nostri fac pasaje (poduri) si vor trenuri de suprafata cand exista metrou.
      • -3 (3 voturi)    
        La tine banii publici nu contează, (Joi, 1 noiembrie 2018, 16:21)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Ord

        de asta metroul din București a ajuns la aglomerația la care a ajuns. Poți să cheltui de 6 ori mai mulți bani pentru metrou și să-l faci prost, iar Bucureștiul demonstrează asta cu prisosință.

        Numai că epoca centralismului democratic a a cam trecut, iar dacă Bucureștiul va continua să spolieze toată țara, ai toate șansele vă vezi din nou frontieră la Predeal peste vreo 30-50 de ani.

        La tine banii au vreo semnificație concretă sau locuiești cu părinții? :)
        • 0 (0 voturi)    
          Hai ca din discutie (Joi, 1 noiembrie 2018, 23:43)

          Ord [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          o dam la tras de sireturi ca romanii fara nimic concret. Vreo idee ai sau batem Baraganul?
          • 0 (0 voturi)    
            Ideea e S-Bahn-ul, nu metroul, meștere! (Vineri, 2 noiembrie 2018, 1:42)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui Ord

            ...
    • +9 (13 voturi)    
      Firme cu sediul in Cluj,platesc impozite in Bucur (Joi, 1 noiembrie 2018, 16:09)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      157 de firme mari din judeţul Cluj plătesc contribuţii şi taxe la Bucureşti,inca din 2014 de la 1 ianuarie 2014 la Direcţia Generală de Administrare Fiscală a Marilor Contribuabili Bucureşti. după ce ANAF le-a considerat prea „mari” pentru Finanţele clujene. Cât s-a pierdut de la bugetul local?
      • -2 (2 voturi)    
        Sa nu ne miram (Joi, 1 noiembrie 2018, 22:07)

        JHolden [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

        de ce bucurestenii au salarii de nivelul Europei Centrale, isi permit spectacole si showuri in fiecare zi si noapte, merg la mare si munte in fiecare weekend. Ce-i mai rau e ca-i doare-n basca de politruci ca la amaneteaza viitorul copiilor, stomacul lor sa fie plin !
      • 0 (0 voturi)    
        sunt destui clujeni la conducerea tarii (Vineri, 2 noiembrie 2018, 12:18)

        AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

        nu ne mai aburi cu "avantajele" alipirii Transilvaniei la ungaria...
  • +12 (12 voturi)    
    Greu dar o sa-l faca . (Joi, 1 noiembrie 2018, 13:46)

    Plagarus [utilizator]

    5 ani = Transfagarasanul, astazi sunt doar himere termenele.
  • +18 (28 voturi)    
    va dam noi (Joi, 1 noiembrie 2018, 13:48)

    chiareleste [utilizator]

    statz fara girje, avem noi aicisha la bucuresti unii care se pricep. fac de vo 15 mii de ani o groapa prin drumul taberei
  • +9 (17 voturi)    
    unde sunteti bah (Joi, 1 noiembrie 2018, 15:20)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    astia care il injurati pe Boc, unde sunteti? unde v-ati ascuns??
    • -11 (11 voturi)    
      ??? (Joi, 1 noiembrie 2018, 16:36)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      omul face niste afirmatii atat de ridicole incat n-ai de ce sa-l injuri, doar ti-e jena de el; cine nu traieste in Cluj sau/si e pedelist sa nu-si dea cu parerea
      • +2 (2 voturi)    
        ce vorbeşti, păpuşă? (Joi, 1 noiembrie 2018, 20:05)

        Sorrows [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        ia spune tu, trăitorule în Cluj, cum o fo sub funar şi ce s-o schimbat de când o venit Boc. Ia zi tu, şmecherie, cât de ridicole îs afirmaţiile piticului, când Cluju s-o dezvoltat pe orizontală cum n-o făcut-o niciun oraş din România după '89. Ia zi cum e cu investiţiile masive în IT şi auto, datorate în mare parte de strategiile gândite de primăria Cluj. Sau, mai bine, adunaţi-vă toţi papagalii într-un loc şi tăceţi dreaq din gură.
  • +13 (17 voturi)    
    he he (Joi, 1 noiembrie 2018, 15:50)

    ion-ion-ion [utilizator]

    O sa faca Boc metrou pana la Viena inainte sa termine astia autostrazile spre Moldova si Oltenia.
  • +7 (11 voturi)    
    Ca DrumTabarean (Joi, 1 noiembrie 2018, 16:22)

    billy34 [utilizator]

    ma intreb daca ne putem afilia cumva Clujului?:D
  • +6 (10 voturi)    
    Eu cred (Joi, 1 noiembrie 2018, 16:27)

    Observatory [utilizator]

    sa înceapă planificarea mutării capitalei la Cluj.
    Bucureșteni , ii știu , sunt născuți geloși !
    Asta e băiat destept , păcat ca l-au săpat ....bucureșteni !
  • +9 (13 voturi)    
    facem un pariu ? (Joi, 1 noiembrie 2018, 16:27)

    gica_ultra [utilizator]

    ca nea Boc il termina (adica se va circula cu el) inaintea eternei magistrale 5 ? cand va fi gata metroul in Dr Taberei, in Cluj va fi metrou cu levitatie magnetica. Pariul cade in conditiile in care declaram razboi Germaniei si ne predam in secunda 2 !
  • -4 (6 voturi)    
    Vor urma şi alte oraşe (Joi, 1 noiembrie 2018, 19:16)

    Propinatiu [utilizator]

    Soluţia va fi preluată şi de alte oraşe din Alianţa Vestului. Un proiect vizionar, mai ales dacă Clujul devine capitala României şi Ungariei, unite într-un stat federal în cadrul UE.
    • 0 (0 voturi)    
      nu ma pot abtine :) (Vineri, 2 noiembrie 2018, 16:52)

      gica_ultra [utilizator] i-a raspuns lui Propinatiu

      "Soluţia va fi preluată şi de alte oraşe" : nimic din Teleorman county ? ca acolo mustesc geniile ....si Al Capone ar fi invidios pe Daddy ....
  • +6 (6 voturi)    
    ei da (Vineri, 2 noiembrie 2018, 7:00)

    kthor7 [utilizator]

    L-au hulit prostii, nu l-au mai votat prostii, l-au manjit cu rahat prostii de la antene filmandu-l gol in vestiare, au incercat prostii sa-l bage in puscarie pentru nimic, numai pentru ca e istet si clujul a luat-o de vale cu panze intinse de progres. Da, Bucurestiule, ai pierdut un om istet cu viziune. Ai castigat o fitza de antena cu orgoliu cat casa si prostie la fel. Felicitari, Romania! Plina de hoti, criminali, violatori si gainari, toti traind in faimoasa familie traditionala a unui secol 14.
  • -4 (4 voturi)    
    te pufneste si rasul (Vineri, 2 noiembrie 2018, 12:24)

    AndJorj [utilizator]

    cand vezi corul de laudatori al lui boc, care parca ar fi dat deja metroul in folosinta, nu altceva... Cand va circula metroul ala intre floresti si apa.. noi vom fi de mult oale si ulcele.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version