​EXCLUSIV Bucureștiul riscă să rămână fără marcaje rutiere. Tribunalul București a suspendat prima hotărâre prin care un serviciu public a fost delegat către o companie municipală, proaspăt înființată de Gabriela Firea

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 10:47 Actualitate | Administratie Locala


Gabriela Firea
Foto: Agerpres
Tribunalul București a decis suspendarea Hotărârii Consiliului General nr. 531/23.08.2018 privind delegarea serviciului privind organizarea și optimizarea circulației rutiere și pietonale, instalarea, întreținerea și funcționarea sistemelor de semnalizare și dirijarea circulației către Compania Municipală Managementul Traficului. Procesul a fost intentat de compania Vesta care a avut de-a lungul timpului mai multe contracte cu Administrația Străzilor București, instituție care înainte presta aceste servicii, iar acum a fost desființată. Decizia poate fi atacată cu recurs, iar suspendarea se menține până la judecarea procesului de anulare a hotărârii de Consiliu General.

După suspendarea HCGMB 531/2018 și desființarea Administrației Străzilor rămâne un vid și, cel puțin după cum arată situația acum, nu se mai ocupă nimeni de trasarea marcajelor. Rămâne de văzut ce soluție va găsi Primăria Capitalei. Situația este cu atât mai gravă cu cât în ultimii ani lipsa marcajelor rutiere este una dintre cele mai grave probleme cu care se confruntă Bucureștiul fiindcă Administrația Străzilor nu a reușit să facă licitațiile pentru atribuirea contractelor. 

Tribunalul București dispune: ”Admite cererea. Dispune suspendarea executării HCGMB nr. 531/23.08.2018 până la pronunţarea instanţei de fond. Cu recurs. Pronunţată în şedinţă publică. Hotarâre 6484/2018  18.10.2018”, se arată pe portalul instanțelor de judecată. 

Potrivit unor surse HotNews.ro, solicitarea de suspendare s-a bazat pe faptul că prin emiterea HCGMB 531/2018 activitatea de trasare a marcajelor rutiere din București a fost transferată de la Administrația Străzilor la Compania Municipală Managementul Traficului. 

Administrația Străzilor avea în derulare, din 2017, conform anunțului de participare nr. 175051/04.05.2017, procedura  de licitație privind “Proiectare și execuție semnalizare rutieră orizontală și verticală pe străzile aflate în Municipiul București”.  Este vorba despre un acord-cadru pe 48 de luni, cu o valoare estimată de circa 120 milioane lei fără TVA, împărțit pe 6 loturi. 
Administrația Străzilor București, în calitate de autoritate contractantă, a fost obligată printr-o decizie a instanței să finalizeze procedura de licitație. Mai exact, prin Hotărârea nr. 2100/2018, pronunțată de Tribunalul București la data de 02.04.2018, s-a dispus “reluarea procedurii de atribuire”, recursul Administrației Străzilor fiind respins de  Curtea de Apel prin hotărârea nr.3637/14.06.2018, astfel că această este irevocabilă și executorie. HCGMB nr.531/2018 ar fi trebuit să includă norme tranzitorii, care să prevadă ce se întâmplă cu procedurile aflate în curs, potrivit surselor HotNews.ro.

Compania Vesta a cerut suspendarea  hotărârii din următoarele motive:

- Încălcarea prevederilor art. 28 alin. 21 din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, care prevede că pentru delegarea gestiunii trebuie îndeplinite, cumulativ, mai multe condiții printre care și cele prevăzute la literele b) și c), respectiv desfășurarea activității exclusiv pe raza unității administrative-teritoriale care încredințează gestiunea serviciului și deținerea capitalul social - excluderea situației în care la capitalul social al companiei municipale ar există participare privată.  Capitalul social al Companiei Municipale Managementul Traficului București S. A. este constituit din 99,9% Municipiul București prin Consiliul General al Municipiului București și 0,1% capital privat Ciclop S.A.  În interpretarea dată de CGMB și de autorii studiului aprobat prin HCGMB nr. 98/2018, faptul că Ciclop S.A. este deținut 100% de CGMB reprezintă o deținere 100% a companiei municipale de către CGMB, ceea ce ar permite îndeplinirea cerinței privind delegarea serviciilor.  Această interpretare este eronată, deoarece într-o astfel de interpretare Compania Municipală Managementul Traficului București S.A. ar avea, în realitate, un singur acționar, ceea ce ar reprezenta o încălcare la lege.

- În conformitate cu prevederile art. 5 alin. (6) din OUG nr. 195 din 12 decembrie 2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată “În cazul producerii unui eveniment rutier că urmare a stării tehnice necorespunzătoare a drumului public, a nesemnalizării sau a semnalizării necorespunzătoare a acestuia, precum şi a obstacolelor ori lucrărilor care se execută pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrărilor răspunde, după caz, administrativ, contravenţional, civil sau penal, în condiţiile legii.”. Or, CGMB transferă străzile la Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje și realizarea de marcaje la Compania Municipală de Marcaje Rutiere (prin HCGMB 531/2018). Separarea administrării drumurilor publice de executarea lucrărilor de semnalizare rutieră creează o situație imposibilă și inacceptabilă, din punct de vedere legal, cu consecințe directe asupra siguranței rutiere și riscul de producere de evenimente rutiere, cu consecințele acestora asupra vieții, sănătății și bunurilor cetățenilor din Municipiul București. 

 - Analiza tarifelor stabilite și aprobate prin HCGMB 531/2018 reflectă nefundamentarea acestora și încălcarea reglementărilor și normelor tehnice aplicabile produselor tarifate (există exemple concrete – de exemplu, fundațiile stâlpilor cu consola cu lungimea de 3,8 m și respectiv de 8 m și pentru care CGMB a stabilit același preț, respectiv 2100 lei, ceea ce este imposibil).

 - Companiei Municipale Managementul Traficului i se permite obținerea în termen de 12 luni de la data semnării contractului a certificărilor și dovezilor privind îndeplinirea cerințelor standardelor referitoare la Managementul calității și respectiv al Mediului (9001 și 14001).

 - Hotărârea nu are avizul Consiliului Concurenței, conform art.25, alineat (1), litera l) din Legea concurenței nr.21/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, conform căruia Consiliul Concurenței ”emite avize sau puncte de vedere pentru proiectele de acte normative, proiectele de documente de politici publice, care pot avea impact anticoncurențial, și poate recomandă modificarea acestora.” Conform alineatului (3) al aceluiași art.25 din Legea concurenței ”  În aplicarea alin. (1) lit. l), autoritățile și instituțiile administrației publice centrale și locale au obligația să solicite avize sau puncte de vedere atunci când inițiază proiecte de acte normative, proiecte de documente de politici publice, care pot avea impact anticoncurențial. Observațiile și propunerile formulate în avizul sau punctul de vedere al Consiliului Concurenței vor fi avute în vedere la definitivarea proiectului de act normativ, respectiv a proiectului de documente de politici publice.” Practic, orice hotărâre CGMB care elimină procesul concurențial existent până acum, indiferent de motivație, se încadrează în prevederile de mai sus iar obținerea avizului este obligatoriu. Lipsa avizului este cauza de nulitate a hotărârii, conform art.52 din Legea concurenței, raportat la art.8 din aceeași lege. 

 


 


















3199 vizualizari

  • -6 (28 voturi)    
    Pe timpul lui Mihai Viteazul nu era nici asfalt (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 10:52)

    alibaba: 10 AUGUST 2018 MPSD [utilizator]

    si n-a murit nimeni.

    Sa se opreasca si semafoarele! Consuma curent.
    • 0 (10 voturi)    
      nu s-a (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 17:29)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui alibaba: 10 AUGUST 2018 MPSD

      prins lumea la ironie.
      • +1 (1 vot)    
        Nu radeti ca nu este de gluma (Luni, 22 octombrie 2018, 10:33)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        S-au asfaltat strazi si nu s-au pus marcaje...era sa dau peste un pieton care trecea pe trecere , si mi-am dat seama ca avea dreptate: acolo era trecere dar se asfaltase si trecerea nu era marcata. La fel sunt sute de alte treceri in Buc.. situatia nu e comica decat privita din afara.
  • +22 (22 voturi)    
    Ce fel de companie? (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 11:26)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Una din acelea de din clientela din Voluntir, care suge bani de la buget ca sa se imbuibe mafiotii psd (+alde)?
  • +17 (23 voturi)    
    Nu mi se pare nimic deosebit (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 11:47)

    DE:AD:BE:EF:CA:FE [utilizator]

    In Bucuresti oricum marcajele si semnele de circulatie sunt optionale.
  • +17 (17 voturi)    
    Romania praduita de gasca PSDUDMRALDEPNL (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 11:52)

    hopsinoi [utilizator]

    vreti marcaje? vreti autostrazi? se poate, dar fara mafioti si tradatori.
    • +9 (9 voturi)    
      Si fara slugi de securisti (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 12:56)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      sum e aceasta Firea devenita 'disidenta" (ha ha). O mafiota cu sti, dara care fura cu clientela ei si smenuieste banii bucurestenilor pentru ca sa imbuibe popimea.
  • +13 (23 voturi)    
    Bucurestiul are marcaje rutiere? (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 12:04)

    2087 [utilizator]

    La cum conduc maniacii din Bucuresti, marcajele sunt mai degraba sugestii.
    • +4 (4 voturi)    
      corect (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 17:18)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui 2087

      Sunt multi maniaci nenorociti care pleaca de la semafor cand se da verde si nu dupa 20 sec de selfie si fb. Dar sunt si atatea exceptii, aproape majoritare,
      care confirma regula, ca unii se vor simti ca acasica pe aici.
  • +7 (9 voturi)    
    dragutz.... (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 12:46)

    liviu_ [utilizator]

    noroc ca oricum se ignora in 50% din cazuri semnele...
  • +16 (18 voturi)    
    Nu va suparati (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 12:48)

    omezu [utilizator]

    Dar asta nu este stire pentru simplul fapt ca in Bucuresti nu prea exista marcaje rutiere. Noaptea si cand ploua conduci luand celelalte masini ca reper. Iar acolo unde exista marcaje, cred ca sunt facute cu vopsea normala, atlfel nu-mi explic cum dispar dupa o luna, maxim doua.
    De indicatoare si semafoare acoperite de crengi si frunze nici nu mai vorbesc. Noroc ca a venit toamna.
    • 0 (0 voturi)    
      Daca s-ar fi facut cu vopsea normala (Luni, 22 octombrie 2018, 8:53)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui omezu

      Nu ar fi disparut...
      Vopseaua normala pentru marcaje, nu diluata 1:100
  • +12 (12 voturi)    
    Deh, scoala lui Pandele ot Voluntari (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 14:37)

    Plagarus [utilizator]

    Dupa Oprescu se dedulceste si antenista asta !!!
  • +5 (5 voturi)    
    Mereu găsește Firea motive. (Sâmbătă, 20 octombrie 2018, 18:02)

    asavreau [utilizator]

    Firea de când este primar tot promite și când este întrebată de ce nu face dă vina pe alții.Nu cred-că cearta ei cu Dragnea ar fi motivul că nu se face nimic în București.Firea este//certată//cu Dragnea de vreo lună,dar până atunci de ce nu a făcut?Au mai fost primari în București care au avut relații proaste cu guvernul și au făcut ceva.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version