21 de ONG-uri cer consilierilor generali să nu adopte proiectul prin care Primăria Capitalei ar putea deconta combustibil de până la 500 lei pe lună pentru car-sharing

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 17 octombrie 2018, 9:56 Actualitate | Administratie Locala


Trafic Bucuresti
Foto: pxhere.com
OPTAR - Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România, împreună cu alte 21 de organizații și grupuri civice semnatare, cer Consiliului General al Municipiului București să respingă proiectul de hotărâre pentru aprobarea programului Stimularea Mobilității și descongestionarea traficului din Municipiul București. Proiectul presupune decontarea combustibilului, în valoare de până la 500 RON/lună pentru utilizarea în comun a mașinilor personale de către părinții care se asociază pentru a-și duce împreună copiii la școală şi până la 500 RON/lună pentru adulții care se asociază pentru a se deplasa împreună prin regiunea București-Ilfov.

 Reprezentanții ONG-urilor sunt de părere că acest proiect va încuraja și mai mult folosirea mașinii personale.

”Alocarea de fonduri publice pentru decontarea combustibililor pentru utilizarea autoturismului va duce la o formă de subvenționare a utilizării transportului motorizat individual, asta în condițiile în care toată energia și fondurile publice ale instituției publice trebuie să fie îndreptate spre măsuri care să ducă tocmai la descurajarea acestui comportament. Mai mult, este greu de imaginat o metodologie de implementare pentru un astfel de program, existând un potențial mare de utilizare a acestor fonduri altfel decât conform cu scopul declarat în această hotărâre”, se arată în comunicatul OPTAR.

 

Reprezentanții ONG-urilor spun că dacă ne uităm la autorităţile alese drept model de administraţia Firea, vedem că, pentru aceeaşi problemă, autoritatile din Viena au adoptat următoarele soluţii:

-      Realizarea de trotuare accesibile pietonilor;

-      Realizarea de trasee sigure pentru biciclete;

-      Realizarea de trasee dedicate transportului public (inclusiv pentru TAXI şi biciclete);

-      Blocarea accesului autovehiculelor pe străzile din jurul școlilor la orele începerii cursurilor pentru a descuraja părinții să folosească transportul copiilor cu autoturismul la școală.

”Măsurile adoptate în Viena sunt în acord cu planurile de dezvoltare durabilă a oraşului. Cu toate că Bucureştiul a adoptat un plan similar, soluţiile propuse de Primăria Capitalei sunt contrare principiilor care îl guvernează. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a fost aprobat de CGMB (și, ulterior, ignorat de PMB) chiar în acest mandat. În schimb, în loc să adopte măsuri verificate de mii de oraşe, Primăria Capitalei propune un nou experiment pentru traficul din Bucureşti, propunând un program pilot prin care să stimuleze transportul copiilor cu autoturismele la școală. Pe lângă nocivitatea propunerii, Primăria educă noile generaţii să li se pară firesc să se deplaseze cu autoturismele prin oraş, acest fapt contravenind principiilor dezvoltării durabile”, se arată în comunicatul OPTAR.
Consecințele adoptării proiectului ar fi următoarele:
- Costuri= 500 lei/lună pentru un grup de maxim 4 copii
- Poluare = DA
- Beneficii (!!) = sedentarism pentru copii și insoțitori
- Probleme identificate = posibilitatea de creștere a parcului auto prin încurajarea deținerii și utilizării de autoturisme.

 ”În final, apreciem că acei părinţi care au dorit și putut să se organizeze așa încât să împartă utilizarea mașinii personale cu vecinii, deja au făcut acest lucru, fără să aștepte stimulente financiare. În acelasi timp, remarcăm dezinteresul Primăriei Capitalei pentru problemele participanților vulnerabili la trafic (pietonii și biciclistii) prin refuzul de a aplica măsurile urgente prevăzute de PMUD în scopul acomodării lor în siguranță în traficul din București. Solicităm renunțarea la măsurile de stimulare a utilizării autovehiculelor în deplasările personale și implementarea Planului de Mobilitate Urban Durabilă, aşa cum a fost realizat de echipele interdisciplinare de experti, PMUD având avizul tuturor administratiilor locale din regiunea Bucuresti - Ilfov”, se mai arată în comunicatul OPTAR.

Organizații semnatare, alături de OPTAR:

 

ActiveWatch

Agent Green

Asociația Ecopolis

Asociația Greenitiative

Asociatia Inițiativa Prelungirea Ghencea

Asociatia Peisagiștilor din România - Filiala București

Asociația Reper21

CeRe: Centrul de Resurse pentru participare publică

Floreasca Civică

Fundația Comunitară București

Greenpeace România

Grow Up Romania

Grupul Civic Iancului

Grupul de Inițiativă Civică Cișmigiu

Grupul de Inițiativă Civică Kiseleff

Grupul de Inițiativă Civică Lacul Tei

Grupul de Oponență Ciurel - A1

Grupul Floreasca

Grupul Parcul Herăstrău

MaiMultVerde

Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR)

Terra Mileniul III


















1799 vizualizari

  • +4 (12 voturi)    
    ei de randul asta (Miercuri, 17 octombrie 2018, 10:08)

    Hans Metter [utilizator]

    eu cred ca optar e pur si simplu giga contra. nu ca ce zic ei e total gresit, dar aceasta masura poate fi provizorie. Nu spune nimeni ca trebuie continuat programul dupa dezvoltarea infrastructurii de transport in comun. Dar pana atunci ce facem?

    "- Beneficii (!!) = sedentarism pentru copii și insoțitori
    - Probleme identificate = posibilitatea de creștere a parcului auto prin încurajarea deținerii și utilizării de autoturisme."

    Sedentarism: daca mergi cu tramvaiul nu esti sedentar?
    cresterea parcului auto: cum s-ar mari parcul auto daca in loc de 2 ocupanti ar fi 4 si prin urmare ar fi folosita o singura masina?!

    Sunt multe orase in vest care ofera beneficii pt asocieri de genul asta.
    • -3 (9 voturi)    
      ... (Miercuri, 17 octombrie 2018, 11:55)

      gigicel [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      Hai sa fim seriosi, traficul e si asa infernal la orele de varf si Duamna incurajeaza tot folosirea masinilor. Cand ar putea sa incurajeze alte metode alternative de trasport: imbunatatirea transportului in comun, piste de biciclete etc.
      • +3 (3 voturi)    
        nu exclude una pe alta (Miercuri, 17 octombrie 2018, 15:40)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui gigicel

        noi romanii trecem dintr o extrema in alta...
    • 0 (10 voturi)    
      eu nu pornesc cu idei preconcepute (Miercuri, 17 octombrie 2018, 12:03)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      dar nu inteleg exact parghiile prin care primaria se va asigura ca oamenii aia chiar folosesc masina la comun, si ca, dupa ce incaseaza banii, nu procedeaza ca si pana acum.

      Realitatea este ca multi ilfoveni isi duc copiii la scoli in Bucuresti, iar asta ar trebui descurajat, insa este o alta discutie.
      • -1 (5 voturi)    
        psd descurajeaza chiar mersul la scoala (Miercuri, 17 octombrie 2018, 13:59)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        In primul rand psd descurajeaza mersul la scoala, in general.
        Cand te uiti la ce gugumani fac parte din psd si din guvern, iti dai seama ca scoala nu mai are nicun rost.
        Masura este menita sa incurajeze mersul cu masina prin oras, al familiilor care au copii de scoala. Cum se verifica utilizarea sumei de 500 de lei pentru dus copiii la scoala? Se mai face o brigada de controlori? Se instaleaza gps pe masini?
      • +2 (6 voturi)    
        Mie mi-e neclar (Miercuri, 17 octombrie 2018, 15:38)

        Iomen [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        De ce ar trebui ilfovenii sa nu-si duca copiii la scoala in Bucuresti. Poate ca n-ar trebui bucurestenii sa mearga la aeroport in Ilfov sau la Therme sau la patinoar la Tiriac samd...
        N-am mai auzit idei d-astea crete de pe vremea lu' Ceasca; au facut si film: Buletin de Bucuresti.
        • 0 (2 voturi)    
          excelent!.. (Joi, 18 octombrie 2018, 10:06)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

          Deci propui sa le dea madam Pandele bani de benzina si bucurestenilor care se duc la Therme? :)
          Eu propun fix pe dos - o supra-taxa de poluare pentru masinile cu numar de IF care intra dimineata in centrul Bucurestiului. De ce sa respire gazele lor de esapament o familie din Bucuresti care isi duce copilul la scoala pe jos? Culmea, acum aceeasi familie trebuie sa le mai si deconteze poluatorilor combustibilul!..

          De fapt exista legislatie si fiecare familie este arondata la o scoala de circumscriptie. Locurile in scoli sunt bugetate in stransa legatura cu numarul copiilor din zona, dar si al elevilor care sunt inscrisi efectiv.
          Aici sunt doua aspecte care se suprapun si creeaza aceste aberatii:
          1. Numarul copiilor de varsta scolara scade anual, din cauza scaderii populatiei, dar si a natalitatii. E o presiune pe scoli sa-si mentina bugetul. Unii "se descurca" si aduc din alte circumscriptii scolare.
          2. Numarul copiilor din scolile in Ilfov scade, alocarea scade, copiii saraci raman sa invete in scolile sarace, Ministerul Educatiei inchide ochii, primarii PSD dau bani la clientela de partid.

          Se stie ca cititoarea de promptere Firea-Pandele redirectioneaza toate fondurile posibile catre mafia din Ilfov.. bucurestenii primesc fix ce merita pentru ca au votat o tzoapa ca asta.
      • +3 (3 voturi)    
        nici eu nu inteleg parghiile (Miercuri, 17 octombrie 2018, 15:42)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        dar asta nu e treaba mea... legat de descursajarea ilfovenilor sa isi duca copiilor la scoli din Bucuresti: nu cred ca problema is doar ilfovenii. Stiu o groaza de bucuresteni care isi duc copilul in capatul opus al oraslui la scoala...
    • -1 (9 voturi)    
      Mai desteptule... (Miercuri, 17 octombrie 2018, 12:34)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      Spune aici din alea multe, 2-3 orase in care primaria vine si da bani celor care impart masina sa mearga sa-si duca copii la scoala!?
      • +1 (5 voturi)    
        desteptule (Miercuri, 17 octombrie 2018, 15:39)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

        pune mana si cauta.. si ai sa gasesti. Se ofera in principal stilumente fiscale pt ride sharing.
        • -1 (5 voturi)    
          Vorbeste gura (Miercuri, 17 octombrie 2018, 17:01)

          paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          fara tine!
          Iti place sa te bagi in seama...cu postari ce nu au logica!
          Spui ca in vest sunt multe orase care ofera beneficii pentru ride sharing...dar nu stii care sunt...nici orasele, nici beneficiile!
          Apoi vii si spui ca se ofera stimulente fiscale...asa la misto!
          Ca nu stii unde si nici despre ce stimulente este vorba!
          Saracu’ de tine...iti place sa te auzi vorbind!
          Sigur ca exista firme ce ofere servicii de ride sharing...dar nu vine primaria nici unui oras din vest sa dea bani cuiva care imparte masina cu vecinul cand merge la serviciu sau cand isi duc copii la scoala!
          Iar faptul ca m-am adresat cu “desteptule” a fost la modul peiorativ...!
          Daca erai original puteai sa nu copiezi acelasi apelativ!
          Desteptule!
        • +1 (1 vot)    
          stimulente fiscale? (Joi, 18 octombrie 2018, 10:14)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          in vest? ti se ofera acces pe o banda rezervata, ca sa stai mai putin in trafic. asta in afara oraselor. in centrul lor, nimic. eventual.. o taxa suplimentara.. ca in Londra. o chestiune de bun simt - nu premiezi poluatorul.

          cat despre "stimulente fiscale".. cred ca te referi la reducerile de taxe pentru cei care lasa masina acasa si folosesc transportul in comun sau bicicleta. ride sharing are "stimulente" fiscale inerente - e mai ieftin! deci tot ce trebuie sa faci este sa descurajezi alternativele.
  • -3 (11 voturi)    
    stimulente (Miercuri, 17 octombrie 2018, 10:34)

    Levellers [utilizator]

    pt biciclisti si pentru orice mijloc de transport nepoluant si amenzi imense pentru cei care polueaza, inclusiv fonic ( parca avea USR -ul o initiativa privind zgomotul).
    Bucurestenii se sufoca intr-o capitala de lumea a IV-a.
    • +2 (10 voturi)    
      Si ride-sharing-ul nu este o solutie? (Miercuri, 17 octombrie 2018, 11:58)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Levellers

      In loc sa mearga fiecare cu masina lui nu mai bine se unesc mai multi intr-o masina? In marile orase din vest (Londra, Paris, Copenhaga, Bruxelles) se incurajeaza ride sharing-ul, doar la noi se gasesc niste ONG-uri sa atace ride sharingul. Probabil sunt platite de taxi-uri si de burtosii cu masini mari!
      • -5 (7 voturi)    
        ? (Miercuri, 17 octombrie 2018, 13:29)

        gigicel [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Unde zice Duamna ca banii astia merg la cei care sunt soferi Uber/Taxify/Taxi cand tocmai aceeasi vita cu cabina vrea sa blocheze aplicatiile mobile pentru taxi si car sharing?
  • -1 (11 voturi)    
    Idiotenie mai mare (Miercuri, 17 octombrie 2018, 11:12)

    Cuca [utilizator]

    decat aceasta noua "perla a gandirii" lui Firea nu am vazut....
  • +5 (9 voturi)    
    ONG-uri impotriva UBER? (Miercuri, 17 octombrie 2018, 11:56)

    Miky60 [utilizator]

    De ce se revolta ONG-urile impotriva ride sharing? Tocmai, ar trebui sa fie impotriva psd-ului si a taxi-urilor si pro-UBER!
    • -5 (5 voturi)    
      ? (Miercuri, 17 octombrie 2018, 13:36)

      gigicel [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Duamna nu a zis ca e pentru soferi Uber/Taxify
  • -3 (7 voturi)    
    . (Miercuri, 17 octombrie 2018, 11:59)

    albastru de Romania [utilizator]

    poate ar fi indicat si ca parintii sa nu isi mai duca copii la scoala in alt capat al bucurestiului fata de unde locuiesc.

    de asemenea multi vin din localitati limitrofe bucurestiului, si-au facut casa acolo sa stea la scoala tot acolo
    • +1 (5 voturi)    
      dupa principiul asta (Miercuri, 17 octombrie 2018, 15:44)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui albastru de Romania

      daca stai in bucuresti nu ai ce cauta la munte (ca deh se face aglomeratie, daca ti-ai luat casa la bucuresti stai acolo).

      Problema nu e a parintilor care cauta cea mai buna scoala pt copii lor. Problema e a autoritatilor ca sunt foarte multe scoli proaste.
    • +3 (5 voturi)    
      Sigur (Miercuri, 17 octombrie 2018, 16:06)

      Anarb [utilizator] i-a raspuns lui albastru de Romania

      Intr-o lume globalizata si UE fara granite in care parintii din N Frantei duc copiii la scoala in Belgia in RO nu poti sa treci 100 m podul peste centura la Otopeni sau calea ferata la Domnesti sa lasi copilul la scoala. Eu zic sa se puna bariere de vama si eventual si intre sectoare, sa nu treaca vreunul din 1 in 2.
    • +3 (5 voturi)    
      De unde esti parasutat in Buc? (Miercuri, 17 octombrie 2018, 16:18)

      ids [utilizator] i-a raspuns lui albastru de Romania

      Ilfovul a fost gandit ca parte integranta din Buc. Inainte de '90 erau 6 sectoare si Sectorul Agricol Ilfov; dupa '90 i-au zis judet, dar e doar cu numele. Prefectura Ilfov e in buricul Buc, pe Smardan.
      Plus ca migrarea bucurestenilor in Ilfov e si de dorit; Buc are nevoie de forta de munca, dar efectiv nu are unde sa o mai gazduiasca. Unde sa se mai faca blocuri noi cand si asa orasul e sufocat, unde sa mai fie locuri de parcare noi, utilitatile cat crezi ca mai duc suplimentar?
      Sa zici mersi ca sint oaneni care au ales sa faca naveta si daca vor sa aduca si copiii cu ei, sa ajunga repede la ei in caz de urgenta, au tot dreptul!
      • -2 (4 voturi)    
        .. (Miercuri, 17 octombrie 2018, 17:05)

        albastru de Romania [utilizator] i-a raspuns lui ids

        pt partenerii de discutie din afara bucurestiului

        sper sa va bucurati de cele 2-3 ore petrecute in masina, in ritmul in care se aglomereaza bucurestiul , in curand veti face 3-4 ore.

        enjoy
      • +1 (1 vot)    
        Să-l integreze.. (Joi, 18 octombrie 2018, 13:29)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui ids

        Nu este greu. Trebuie doar prelungite liniile de tramvai in regim de metrou ușor și reactivate cele două inele de cale ferată din jurul orașului.
        Și să o facă din taxele lor.. Că nu îmi faci mie o favoare daca intri cu mașina în București.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version