Pasajul de la Ciurel este realizat în proporție de 90%, a anunțat primarul Capitalei, Gabriela Firea, pe pagina de Facebook, după o vizită pe șantier. Aceasta a cerut constructorului să mobilizeze toate resursele pe șantier ca să termine cât mai repede lucrarea, însă nu a dat un termen clar la care va fi gata. Reamintim că anul trecut, Gabriela Firea declara că pasajul va fi gata la finalul lui 2017, apoi a spus că va fi gata în 2018.
”Am recuperat întârzierile și am reușit să aducem acest proiect de la 13% la 90%. L-am asigurat pe constructor, căruia i-am solicitat să aloce toate resursele pentru accelerarea lucrărilor ca să putem profita de tot timpul pe care îl mai avem la dispoziție până la iarnă, că fondurile pentru finalizarea acestui proiect sunt rezervate în buget, astfel încât acest obiectiv de investiții atât de important pentru fluidizarea traficului în Capitală să fie finalizat cât mai rapid. În prezent, se lucrează la tensionarea hobanelor, la relocarea conductelor Elcen pentru apă industrială. După relocarea acestor conducte, pe amplasamentul eliberat va începe construcția unui stâlp de susținere pentru tablierul care va fi amplasat peste șoseaua Virtuții. S-au deviat toate rețelele de medie și joasă tensiune, s-a mutat punctul Trafo, iar pe amplasamentele eliberate se lucrează atât la platforme cât și la rampe de urcare și coborâre de pe pod”, a postat primarul Gabriela Firea pe pagina de Facebook.
Pasajul Ciurel face parte din Străpungerea Ciurel - Nod Rutier Virtuții. Valoare totală a proiectului este de 128 milioane euro.
Urmează ca în a două etapă Primăria Capitalei să realizeze străpungerea către A1. Culoarul stabilit inițial pentru lucrare nu va mai însă respectat.
”Atunci când a fost proiectat acest obiectiv de investiții, s-a dorit un culoar de expropriere care să ducă până la Șoseaua de Centură și autostrada A1, dar acest culoar nu a fost rezervat pentru execuția lucrării, ceea ce a dat posibilitatea primăriilor de sector să elibere autorizații de construire în această zonă și, astfel, în urma construirii unor imobile pe amplasament, s-a ajuns la un număr de aproximativ 200 de clădiri care ar trebui demolate ca urmare a exproprierilor. În consecință, Primăria Capitalei a solicitat proiectantului să vină cu o soluție pentru un culoar de expropriere care să permită continuarea proiectului până la autostradă, dar cu o intervenție minimă în zona construită. Proiectantul a înaintat către PMB o nouă propunere de culoar, minim invaziv, prin care se propune exproprierea unui număr de maxim 20 de imobile, adică o reducere la 10% a numărului necesar de imobile care ar fi trebuit demolate, dar și o reducere semnificativă a costurilor necesare continuării proiectului”, a precizat Gabriela Firea. Deocamdată nu a fost prezentat traseul străpungerii.
De asemenea, actuala administrație a comandat un studiu de trafic din care a reieșit necesitatea construirii unui sens giratoriu, care va prelua traficul desfășurat pe pasaj.
Date despre proiect
Penetraţia Splaiul Independenței – Autostrada Bucureşti-Piteşti va avea o lungime de 8,3 kilometri, va începe la intersecția Splaiul Independenței cu Șos. Virtuţii și se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla.
Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens și va fi mărginită în anumite zone de străzi colectoare a traficului zonal. Vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersecția șos. Virtuții cu Splaiul Independenței, la intersecția Penetrația A1 – Bd. Uverturii și la intersecția cu Șoseaua de Centură și în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla.
Prin realizarea acestei penetraţii se va obţine o intrare mai facilă în Bucureşti dinspre autostrada Bucureşti - Piteşti, dar şi o redistribuire a traficului în importantele noduri de circulaţie propuse a se realiza prin pasaj denivelate.
Caracteristici tehnice: lungime drum 6,44 km, suprafaţă drum 128.980 mp, lungime poduri şi rampe3.560 m.
Proiectul a fost împărţit pe trei tronsoane :
- Tronsonul I – km 0 ( Splaiul Independenţei) – Şos. Virtuţii
- Tronsonul II - Şos. Virtuţii – Şos. de Centură
- Tronsonul III - Şos. de Centură – Autostrada A1
in rest, am un prieten care are un magazin de ochelari, recomand.
consultatia e gratuita!
Azi, declara 90%.
În ritmul ăsta, în vreo sută de ani o să fie finalizat?
Oricum, din poze nu pare sa fie 90% gata. Asta se intampla cand vizual el pare gata, dar se mai lucreaza la asfaltare, montare indicatoare rutiere, parapeti etc.
Poduri sunt podul Grant, podul Vacaresti, adica cele care trec pe sus.
Va sa zica, podul este o chestie care traverseaza un curs de apa, un lac, un brat de mare, un estuar.
Viaductul este o chestie care ajuta un drum sa traverseze un gol(montan de obicei dar nu numai) far acurs de apa permanent.
Un pasaj rutier poate fi subteran sau suprateran.
In cazul pasajului Ciurel cred ca poate fi numit pasaj dat fiind ca doar o bretea de acces va traversa raul Dambovita si ca scopul lui principal este de a asigura traversarea supra-terana a Soselei Virtutii.
PS Basarab si Vacaresti sunt tot pasaje supraterane.
PS -2 Madam Firea este o v. incaltata dar astea sunt denumirile corecte.
Fiindca restul e poveste si nimeni nu stie pe unde va trece si cum.
daca nu, poate in 2019!
Oricum, iepurasii sclipiciosi si luminosi de Paste au fost superbi! Cui ii mia pasa de pasaj?!
Finisajele ca timp ocupa 50% din timp.
Exemplu am avut la pus gresie, meseriasii au pus in primele 2 zile aproape toata gresia, dupa cele 2 zile a inceput migaleala, taieturi pentru capete, cant, chituit au mai stat o saptamana si dupa ce din greseala le-am dat totii banii au disparut si nu au mai pus plinta.
Asa si aici, 90% e partea bruta a lucrarii care ocupa 50% din timp.
Astia mint atat de mult zilnic incat nu mai au deja niciun fel de reflex atunci cand le regurgiteaza.
Sunt sigur ca pensionarele din Piatra Neamt au felicitat-o si cu acest prilej pe duamna pe Facebook.
Problmea e ca de strapungere nu s-au apucat, nici macar nu au inceput expropierile.