FOTO Primele trei autobuze din cele 400 care vor fi achiziționate de Primăria Capitalei de la Otokar au ajuns în Capitală. Deocamdată sunt în teste

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 10 octombrie 2018, 17:45 Actualitate | Administratie Locala


Autobuze noi Otokar pentru STB in vama Giurgiu
Foto: Hotnews
Primele 3 autobuze din cele 400 care vor fi achiziționate de Primăria Capitalei de la Otokar Europe SAS – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi A.S au ajuns în Capitală, a confirmat pentru HotNews.ro biroul de presă al Primăriei Capitalei. Acestea sunt folosite pentru instruirea șoferilor, dar nu opresc în stații și nu pot fi folosite de călători. Primarul Gabriela Firea a anunțat la semnarea contractului că autobuzele vor fi livrate începând cu luna octombrie, până la finalul anului urmând să ajungă la București 100 de unități. Restul, în 2019.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a semnat în luna iunie contractul pentru achiziția celor 400 de autobuze Euro 6 cu asocierea Otokar Europe SAS – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi A.S, câștigătoarea licitației. Valoarea contractului este de 458.100.826 lei fără TVA.

Potrivit contractului, cele 400 de autobuze au următoarele specificații:
  • - 320 autobuze de 12 m- 238.000 euro/bucata;
  • - 50 autobuze - 10,7 - 246.000 euro/bucata;
  • - 30 autobuze de 18 m- 364.000 euro/bucata.

Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze vor avea  o garanție de opt ani, în acest interval, manoperă completă, inclusiv reviziile, intrând în sarcina furnizorului. Mai mult decât atât, în primii 4 ani, mijloacele de transport în comun vor avea o garanție extinsă, adică inclusiv în ceea privește consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manoperă de revizie tehnică, întreținere etc).

Totodată, autobuzele vor fi dotate cu echipamente electronice pentru control și monitorizare, care includ numărarea călătorilor, supraveghere video interior-exterior, verificarea și monitorizarea condițiilor de microclimat în interior, A/C și încălzire, conexiune online cu dispeceratul, echipamente moderne de taxare, care sunt conectate online cu dispeceratul, un sistem de informare călători, cu display, care oferă informații asupra traseului, reclame, informații turistice etc.

Autobuzele vor fi dotate, de asemenea, cu panouri de afișaj în exteriorul autobuzului, pe care pot rula reclame sau informații de interes public, fără să afecteze aspectul și integritatea caroseriei, spre deosebire de colantările existente în prezent.

Mijloacele de transport public prezintă îmbunătățiri IT care realizează monitorizarea tuturor echipamentelor din punctul de vedere al diagnozei și autodiagnozei, oferind informații esențiale atât pentru conducătorul auto cât și pentru cei care realizează mentenanță acestora.



















4963 vizualizari

  • +11 (15 voturi)    
    da, dupa 2 ani (Miercuri, 10 octombrie 2018, 17:55)

    sucaa [utilizator]

    am 3 autobuze noi... :)
    dar ce conteaza, cati bani s-au dus la catedrala... hehe
  • +23 (25 voturi)    
    Groaznic (Miercuri, 10 octombrie 2018, 18:06)

    Kosmos [utilizator]

    Oferim milione de euro turcilor pt niste autobuze care arata groaznic..Firea ar trebui inchisa , e corupta pana in maduva oaselor
    • -9 (15 voturi)    
      Asa (Miercuri, 10 octombrie 2018, 20:11)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Si cui vroiai sa dai banii? La americani, nemti, italieni, unguri? Conteaza cui dai banii, te intereseaza chiar asa de mult sau te intereseaza cat de bune sunt aubobuzele cumparate? Daca au avut cea mai buna oferta care-i problema?
      Eu as spune ca esti mai corupt decat Firea, pentru ca faci afirmatii bazate pe nimic.
      • +2 (4 voturi)    
        Cand si omul e afectat de pesta porcina (Joi, 11 octombrie 2018, 12:22)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        http://www.economica.net/autobuzul-facut-langa-bucuresti-pe-care-nu-il-vrea-nimeni_143590.html
    • +6 (8 voturi)    
      Asta deranjeaza cel mai putin! (Miercuri, 10 octombrie 2018, 20:32)

      iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Este adevarat ca "arata groaznic", dar acesta este raul cel mai mic.

      Mai grav este fiabilitatea lor redusa.
      Sau faptul ca sunt importate integral de la truci, in loc sa fie realizate aici, in cooperare.

      Si mai grav este numarul infim, Bucurestiul avea nevoie de mai multe sute de autibuze noi.
      Deocamdat au adus numai trei si sunt in teste!!!
  • +12 (14 voturi)    
    Plata in valuta (Miercuri, 10 octombrie 2018, 18:42)

    CarlosKent [utilizator]

    Treaba nasoala e ca turcii nu au ce face cu leii nostri, prin urmare facand plata in Euro, va mai creste si cursul valutar pentru Euro ceea ce duce la inflatie si crestere de preturi. Ma intreb cate locuri de munca ar fi fost mentinute la nivel de Romanie cu acesti Lei ramasi in tara, ducand la bogatie interna. Dar cine nu stie economie spune ca asa trebuie sa fie.
    • -3 (3 voturi)    
      Buna observatie (Miercuri, 10 octombrie 2018, 20:14)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui CarlosKent

      Pai atunci sa nu mai cumparam nimic de la export.
      Esti sigur ca esti nationalist convins? Daca ne-am dezvolta noi in tara suficient si nu am mai avea nevoie de nimeni din afara ar fi perfect, dar iarasi ma voi intreba... cati nationalisti convinsi avem in tara?
  • +13 (15 voturi)    
    turcismele arata mai rau (Miercuri, 10 octombrie 2018, 19:53)

    mmmircea [utilizator]

    ca...Citaro de acum 10-14 ani, incredibil.
  • +6 (8 voturi)    
    au pierdut usile din spate? (Miercuri, 10 octombrie 2018, 23:50)

    hattrick [utilizator]

    sau erau mai scumpe daca aveau si usi in spate? serios? autobuze urbane fara usi in spatele autobuzului? nu cumva din motive de securitate trebuia sa fie usa si acolo? in aglomeratia din bucuresti sunt curios cum o sa coboare cei care ajung acolo....
    • +2 (6 voturi)    
      Sper sa fie doar o iluzie optica (Joi, 11 octombrie 2018, 7:41)

      farty [utilizator] i-a raspuns lui hattrick

      Poza nu e clara. Altfel ar fi o grava problema de securitate. Nu au invatat astia nimic din #colectiv #coruptiaucide . Cat despre investitie... personal sunt de acord cu ea (un semn ca ceva ceva se misca), insa degeaba iei autobuze daca nu ai pe unde sa circuli cu ele. Sunt de parere ca tramvaiele ar fi fost mult mai eficiente (cu tot cu imbunatatirea linilor, plus gard despartitor sa nu intre masinile). Cel putin in prima instanta. Apoi, dupa ce fluidizezi traficul (in sensul ca cetateanul va prefera sa mearga la serviciu cu noul tramvai "extrem de eficient" in loc de masina... in teorie), bagi si autobuze. Pas cu pas... dar sa fie pasii corecti! Altfel, mergem cu totii la pierzanie.
      • +5 (5 voturi)    
        NU e iluzie optica! (Joi, 11 octombrie 2018, 8:10)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui farty

        Poti sa deschizi poza separat si vezi.
        Intrebarea este daca asa era si in oferta, atunci ai nostri - care au acceptat - sunt buni de plata.
        S-a dus dracului bacsisu'.
        In ce priveste tramvaiul sunt de acord 100%.
        Linia de tramvai, daca este bine facuta, este mai sigura - atata timp cat este protejata contra cocalarilor care merg cu masina pe unde vrea muschiul lor. TIne tot de civilizatie!
        In Praga - de exemplu - tramvaiele merg asa de bine ca nu-ti mai trebuie masina...
        Dar Praga este dintr-un univers paralel, deja.
        • 0 (0 voturi)    
          sunt doua autobuze (Joi, 11 octombrie 2018, 11:29)

          diu1so [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

          in poza se observa doua autobuze, una cu usi in spate (cea din plan indepartat) si una fara usa in spate, ceea din spate.
          sper sa fie doar pentru probe acest al doilea autobuz, nu au ce cauta la RATB autobuze doar cu doua usi pentru curse urbane.
          • +2 (2 voturi)    
            Probe? (Joi, 11 octombrie 2018, 12:30)

            Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui diu1so

            Dupa ce contractul este semnat?
            Ce relevanta au probele? Si, daca faci probe cu un vehicul care este echipat altfel decat cel real...?
            Refacem licitatia daca nu ies bine?
  • -2 (2 voturi)    
    e chiar bine pt cat meritati (Joi, 11 octombrie 2018, 8:34)

    drop [utilizator]

    pentru o tara de lumea a 3 a sunt niste autobuze f bune.
  • -2 (12 voturi)    
    Usi in spate... (Joi, 11 octombrie 2018, 10:01)

    the-jackall [utilizator]

    In tari civilizate autobuzele din transportul in comun au doar o singura usa, cea din fata de la sofer care este dubla si foarte lata, pe unde se urca si se coboara pentru a putea plati/valida cardul in fata soferului, in felul asta toata lumea plateste cursa! Carcotasii sa se informeze mai intai sau sa conecteze creierul cu gura inainte sa vorbeasca.
    Acolo nu se plange nimeni de siguranta sau altceva unde, va asigur, ca siguranta este mult mai prezenta decat oriunde in Romania... Pareri?
    • +2 (4 voturi)    
      esti sigur de ceea ce afirmi? (Joi, 11 octombrie 2018, 11:27)

      diu1so [utilizator] i-a raspuns lui the-jackall

      În ce capitală europeană cu peste 1milion de locuitori ai văzut autobuze *urbane* fără uși în spate?
      asta ca să nu te întreb ce autobuz de peste 50 locuri ai văzut doar cu o ușă în față. până și autocarele, din motive de securitate au nevoie de cel puțin două uși.
      • 0 (4 voturi)    
        Birmingham, un exemplu rapid.. (Joi, 11 octombrie 2018, 12:28)

        the-jackall [utilizator] i-a raspuns lui diu1so

        Sau nu se pune, ca nu e capitala, ca Bucurestiul?
        Ah, am uitat, nu e nimeni mai destept si mai bun decat noi, noi le stim pe toate. Sa facem un referendum?
      • +1 (1 vot)    
        Londra (Joi, 11 octombrie 2018, 19:53)

        t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui diu1so

        si Copenhaga
  • -1 (1 vot)    
    ufff ... (Joi, 11 octombrie 2018, 17:52)

    gica_ultra [utilizator]

    au 3 usi .... dar asta nu schimba datele problemei .chiar nu gaseam alt furnizor ?! da: mercedes da mai greu spaga dar ... erau o punte ptr viitoarele autobuze eco ...
    • +1 (1 vot)    
      Autobuze germane si eco.... buna gluma (Vineri, 12 octombrie 2018, 1:44)

      adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui gica_ultra

      Probabil ne trimiteau fiare vechi care poluau de 100 de ori mai rau decat scriau ei in cartea tehnica ... au mai facut smecherii deastea germanii si au pacalit milioane de consumatori in toata lumea cu masinile lor poluante care faceau cat un tractor.
  • 0 (0 voturi)    
    Autobuzele Otokar (Joi, 11 octombrie 2018, 18:10)

    NME [utilizator]

    Conform site-ului Otokar, firma produce vreo 4 modele de autobuze pentru traficul urban:
    1. Navigo C, de 7,7m
    2. Vectio C, de 9,2/10m
    3. Kent C, de 10,7/12m
    4. Kent C Articulated, de 18,7m.

    PMB spune că a cumpărat 30 de autobuze de 18m, clar Kent C Articulated, cele cu burduf, 320 de autobuze de 12m, Kent C cu 3 uși, și 50 de autobuze de 10,7m, probabil de tipul Vectio C, cu doar două uși.

    Cei cărora nu li se pare nimic în neregulă cu autobuzele cu două uși, probabil că nu au mers niciodată cu vreun autobuz aglomerat, când neapărat cineva stă în ușă, deoarece „coboară peste două-trei stații” și trebuie să te împingi ca să reușești să cobori unde vrei.
    Autobuzele astea ar fi bune dacă ar fi mai multe pe traseu, cât să nu fie aglomerat în ele și să te poți deplasa din spatele autobuzului spre ușă. Dar condițiie oferite de STB sunt arhicunoscute de călători.

    Cât despre autobuzele „folosite pentru instruirea șoferilor”... Fără comentarii. Bătaie de joc maximă.
    Cum adică „instruirea șoferilor”? STB face școala de șoferi pe autobuzele noi? Prin ce diferă autobuzele Otokar de Citaro? Au șenile și nu mai au volan? Sau ce anume trebuie să învețe un șofer la autobuzele astea?
    • +1 (1 vot)    
      Ii invata... (Joi, 11 octombrie 2018, 19:55)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui NME

      Sa dea drumul la AC


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version