Consiliul General al Municipiului București a aprobat miercuri indicatorii tehnico-economici pentru lărgirea la patru benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între str. Braşov şi Centura Bucureşti. Investiția este estimată la 465 milioane lei, fără TVA, iar proiectul cuprinde lărgirea străzii la patru benzi, introducerea liniei de tramvai, realizarea unei piste de biciclete, amenajare trotuare, modernizarea sistemului de iluminat, modernizarea şi extinderea reţelei de apă şi canal, dar și construirea unui nod intermodal cu parcare supraetajată la capătul Bulevardului Prelungirea Ghencea, în zona nodului rutier de la Domneşti.

Prelungirea Ghencea 5Foto: Hotnews

Noul bulevard va avea trei pasaje pietonale, 24 staţii de autobuz și 20 peroane tramvai. Proiectul mai cuprinde lărgirea la patru benzi şi păstrarea liniei de tramvai existente pe Bulevardul Ghencea până la capătul liniei 41. Durata de execuție estimată a proiectului este de 2 ani.

Despre proiectul de lărgire a străzii prelungirea Ghencea se vorbește din 2007, când au fost aprobați si primii indicatori tehnico-economici pentru acest proiect. Cetățenii din zonă au protestat în mai multe rânduri și au cerut lărgirea străzii.

Despre lărgirea străzii Prelungirea Ghencea

Prelungirea Ghencea are o bandă de circulație pe sens și trebuia lărgită încă din 2007, însă proiectul s-a blocat.

Primii bani pentru lărgirea bulevardului Prelungirea Ghencea la două benzi pe sens au fost alocați de Consiliul General al Municipiului București în 2006 - respectiv suma de 73 milioane de lei. Tot în 2006 această suma a fost majorată de aleșii locali la 343 milioane de lei, iar în 2007 la 393 milioane de lei, întrucât era nevoie 3 benzi pe sens, de exproprieri, iar pe noul bulevard va circula și trafic greu cu viteză de până la 100 km/ora.

Pe 8 noiembrie 2007, Primăria Capitalei a semnat cu asocierea de firme Alpine Bau - Search Corporation un contract de 135 milioane de lei pentru construirea drumului, potrivit informațiilor de pe site-ul municipalității.

Din 2007 însă nu s-a mai întâmplat nimic. Contactați de HotNews.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei au declarat în 2014 că firma care trebuia să facă drumul a intrat în faliment și că nu se cunoaște o dată certă la care vor începe lucrările. Acum Primăria Capitalei trebuie să facă un nou proiect și o nouă licitație pentru execuția drumului. În cel mai bun caz, dacă nu sunt contestații, parcurgerea acestor etape durează un an.