UPDATE Noile reguli pentru taximetriști, discutate în Consiliul General. Reglementările ar putea afecta Uber și Taxify, Clever Taxi și Star Taxi

de C.D.     HotNews.ro
Marţi, 4 septembrie 2018, 8:51 Actualitate | Administratie Locala


Protestul taximetristilor
Foto: Agerpres
Regulamentul-cadru pentru organizarea şi executarea serviciului public de transport în regim de taxi a fost reintrodus pe ordinea de zi a şedinţei de joi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, potrivit Agerpres. Pe 26 martie, primarul general, Gabriela Firea, anunţa amânarea dezbaterii lui, în contextul modificărilor care urmau să fie aduse Legii taximetriei. Potrivit propunerii, serviciile de dispecerat urmează să devină obligatorii  pentru toate taxiurile transportatorilor autorizați. Aceasta prevedere va afecta Clever și Star Taxi, posibil și  Uber și Taxify, care nu sunt dispecerizate.

"Serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizaţi, care îşi desfăşoară activitatea de transport în regim de taxi pe teritoriul Municipiului Bucureşti şi nu se pot executa decât de către dispecerii taxi autorizaţi de autoritatea de autorizare a Primăriei Municipiului Bucureşti, în condiţiile în care se asigură posibilitatea clientului de a apela la aceste servicii prin comenzi telefonice sau orice alte mijloace (aplicaţii informatice, comenzi on-line pe site-ul web al dispeceratului taxi) şi de a le transmite prin staţia radio de emisie-recepţie către taximetrist", prevede regulamentul.

Potrivit proiectului, transportul public local de persoane şi/sau de bunuri în regim de taxi se efectuează numai de un transportator autorizat care deţine un vehicul rutier destinat prin construcţie tipului respectiv de transport şi, după caz, dotat cu aparat de taxat fiscalizat, o staţie radio emisie-recepţie şi o lampă taxi - toate în stare de funcţionare şi care au însemne, înscrisuri şi elemente de culoare ale caroseriei - integral galben taxi, stabilite în conformitate cu reglementările în vigoare. Taxiul trebuie să ofere în exterior, prin însemne, înscrisuri, elemente de caroserie de culoare stabilită şi dotări, vizibile de la distanţă, informaţii privind tarifele de transport aplicate.

De asemenea, activitatea va fi astfel dimensionată, sub sancţiunea retragerii autorizaţiei de dispecerat, încât dispeceratele taxi să asigure prezenţa în trafic a autovehiculelor după cum urmează: minimum 70% din numărul total de autovehicule dispecerizate în intervalul orar 7,00 - 17,00; minimum 50% între orele 17,00 - 23,00; minimum 15% între orele 23,00 - 7,00; minimum 50% în perioada repausurilor săptămânale şi a sărbătorilor legale.

Toţi transportatorii care deţin autorizaţii taxi au obligativitatea de a declara la dispeceratele autorizate programul de lucru în aşa fel încât să asigure serviciul public de transport în regim de taxi, în mod continuu, fără întrerupere.

Taximetriştii vor avea următoarele obligaţii: un comportament civilizat şi preventiv faţă de partenerii de trafic şi organele de control; ţinută îngrijită (pantalon, cămaşă, sacou, în funcţie de anotimp); să întreţină aspectul curat şi îngrijit al maşinii; să nu polueze fonic în staţiile de aşteptare; să nu folosească un limbaj neadecvat, suburban care să deranjeze clienţii; să utilizeze numai tarifele vizate de către autoritatea de autorizare; să nu refuze transportul persoanei cu dizabilităţi şi al dispozitivului de mers; să preia exclusiv prin staţia radio emisie-recepţie comanda pe care dispeceratul a preluat-o prin aplicaţia informatică de preluare a comenzilor. În timpul executării serviciului de transport persoane în regim de taxi se interzice fumatul şi folosirea telefoanelor.

Autorizaţia de taxi poate fi retrasă în cazul în care activitatea de transport în regim de taci cu autovehiculul respectiv a fost redusă în mod nejustificat, total sau parţial, faţă de prevederile contractului de atribuire în gestiune, timp de şase luni, respectiv 12 luni consecutive, după cum rezultă din rapoartele memoriei fiscale depuse.

În vederea atribuirii autorizaţiilor de taxi, se vor acorda punctaje, criteriile de departajare fiind: vechimea maşinii, clasificarea conform normelor de poluare euro, volumul portbagajului, echiparea cu instalaţie pentru aer condiţionat, vechimea în ani de când transportatorul a deţinut autorizaţia de taxi, existenţa airbagurilor, efortul investiţional al transportatorului autorizat, dotări suplimentare ale autovehicului, posibilitatea asigurării reale a unei activităţi de minimum opt ore pe zi.

Amenzile pentru nerespectarea prevederilor regulamentului sunt cuprinse între: 100 - 5.000 lei (pentru conducătorii auto), 500 - 50.000 lei (pentru transportatorii autorizaţi ) şi 1.000 - 50.000 lei (pentru dispeceratele taxi).





















2564 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    O cretinatate fara margini a unui stat incompetent (Marţi, 4 septembrie 2018, 9:21)

    Marionette [utilizator]

    In statele mafiote bananiere de tipul Rromaniei nu mai exista activitati private de mica amploare. Spre exemplu nu mai exista taximetrist privat cu masina lui . E ilegal. Daca nu ai o flota de 2000 de masini si dispecerat este ilegal sa castigi o paine in statul bananier condus de mafioti.
    Prin urmare dispare clasa de mijloc. Statul incompetent si mafiot imparte activitatea cu marile firme nelasand nici o portita concurentei micilor privati.
    Urmarea? Servicii proaste, cum au fost si pana acum. Cu cat reglementeaza mai mult statul cu atat mai rau.
  • +7 (7 voturi)    
    Pe bune ? (Marţi, 4 septembrie 2018, 9:53)

    Tescovin [utilizator]

    „ să preia exclusiv prin staţia radio emisie-recepţie comanda pe care dispeceratul a preluat-o prin aplicaţia informatică de preluare a comenzilor”

    E adevărată chestia asta sau e la mișto ?
  • +11 (13 voturi)    
    Taximetria de grota e sortita pieirii (Marţi, 4 septembrie 2018, 10:05)

    Intermezzo [utilizator]

    La cit sunt de naraviti in rele taximetristii de grota , niciun regulament nu-i poate speria. Viitorul apartine Uber-ului si aplicatiilor asemanatoare. Care este punctul forte al lui Uber ? Ca la o medie de note sub 4.7 ii scoate din aplicatie pe soferii cu pricina , ei se pot apuca sa vinda zarzavat in piata . Taximetristii de grota nu traiesc sub o asemenea teroare si de aceea desconsideratia lor fata de clienti este uneori totala .
  • +3 (3 voturi)    
    Uitați-vă mai atent la taximetriști. (Marţi, 4 septembrie 2018, 15:34)

    Rescator [utilizator]

    Mașină murdară și boțită,șofer in bermude ,șlapi și
    maieu decoltat pană la buric,fumează in draci in mașină,miroase puternic a transpirație și a penurie de
    săpun.Refuză curse după bunul plac.Nu pornesc aparatul de taxare și negociază o cursă de 10 lei,
    la 40-50 de lei,iar dacă este un străin la peste 100 de
    lei.Vorbesc cu bă și tu indiferent de varsta clienților.
    In concluzie:o mizerie cosmică,iar dacă puteți renunțați la TAXI și mergeți pe jos.Este și mai sănătos.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version