Încep lucrările de lărgire a străzii Fabrica de Glucoză, un proiect promis de Primăria Capitalei încă de acum 8 ani, dar amânat în fiecare an

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 3 august 2018, 9:26 Actualitate | Administratie Locala


Str Fabrica de Glucoza, Bucuresti
Foto: Google Street View
Primăria Capitalei începe din data de 3 august lucrările de lărgire a străzii Fabrica de Glucoză de la două la patru benzi, a declarat Marius Coaje, consilier al primarului general pe infrastructură, pentru HotNews.ro. În prima fază se vor face demolările necesare lărgirii, etapă care va dura 3 săptămâni. Potrivit sursei citate, termenul de execuție este 15 luni, însă reprezentanții municipalității promit că se va face în 12. Până la finalul acestui an, autostrada A3 va intra în București prin Șoseaua Petricani,  iar strada Fabrica de Glucoză este vitală pentru defluidizarea traficului în zonă. În cazul în care lucrările la autostrada A3 se finalizează, iar lărgirea str. Fabrica de Glucoză nu este gata, există riscul ca zona să fie blocată din punct de vedere al traficului auto.

Lărgirea străzii Fabrica de Glucoză a fost anunțată de Primăria Capitalei încă din 2010, iar în ultimii 5 ani, în fiecare an, primarii anunțau că va începe „anul acesta”. Inițial au fost probleme cu exproprierile, apoi cu licitația, apoi a fost nevoie de actualizarea proiectului.


Primarul Gabriela Firea a anunțat inițial că va începe șantierul în 2017, apoi în primăvara lui 2018.

„Pe data de 3 august facem predarea de amplasament în vederea organizării de șantier și a demersurilor pentru desființarea construcțiilor necesare lărgirii. Cu asta se începe. În trei săptămâni se termină demolările, apoi dăm drumul la lucrări. Termenul de execuție este de 15 luni. Noi ne dorim ca în 12 să terminăm acest proiect, indiferent că anumite zone le vom bloca total ca această asociere să poată lucra și în weekend și seara târziu”, a declarat consilierul primarului general pe infrastructură, Marius Coaje.

Lucrarea este executată de asocierea STRACO GRUP-TRACON - PRIMACONS GROUP și are acum un cost de 47 milioane lei fără TVA, potrivit sursei citate.

Proiectul de lărgire a Străzii Fabrica de Glucoză presupune lărgirea arterei de la două la patru benzi, amenajarea de piste de biciclete și trotuare pe ambele părți.

„Are și parcări, sunt două drumuri colectoare, plus că se va face reconfigurarea a două intersecții mari. Primul lucru pe care îl avem de configurat este coordonarea cu Autostrada A3, care este și ea pe ultima sută de metri, urmând să instalăm un sens giratoriu pe Șos. Petricani, sa facem ceva cu acel tramvai 16. Va fi semaforizare pe zona respectivă. La intersecția cu Barbu Văcărescu va fi cea mai mare configurare a unei intersecții, fiindcă în zonă avem multe instituții ale statului și mulți privați care vor avea nevoie de un acces reglementat corect”, a explicat Marius Coaje.

Intersecția str. Fabrica de Glucoză cu Șos. Petricani și A3

Întrebat de ce lucrarea a întârziat atât de mult, acesta spune că în proiectul inițial nu au fost dimensionate corect rețelele edilitare, strada nu avea semaforizare, iar modificările legislative au adus alte schimbări.

„S-a câștigat o licitație în trecut, consorțiul care a câștigat a făcut o ofertă la nivelul anului 2014, din 2014 până acum s-au terminat exproprierile, dar în zonă s-a construit foarte mult, a fost nevoie să modificăm proiectul și să redimensionăm rețelele de apă și canal, iluminat public fiindcă începeam un proiect care nu era funcțional. S-au schimbat niște normative și a fost nevoie să modificăm proiectul. Săptămâna trecută a fost ultima discuție cu acest consorțiu și am căzut de acord că proiectul tehnic este gata și este acceptat de către consultanță și Primăria Capitalei. Listele de cantități sunt actualizate ca nimeni să nu aibă nicio problemă. Avem un deviz general. Valoarea lucrării este de circa 47 milioane lei fără TVA”, a mai spus consilierul primarului Gabriela Firea.

În ceea ce privește pasajele de la Doamna Ghica și Piața Delfinului, care ar asigura fluidizarea traficului pe Șoseaua Petricani, Doamna Ghica, apoi spre Șos. Pantelimon, Marius Coaje spune că acum se refac studiile de fezabilitate.

„În momentul acesta la ambele proiecte sunt în revizie studiu de fezabilitate și proiectare la Compania Dezvoltare Durabilă. Cred că anul viitor în primăvară vom reuși să scoatem la licitație execuția acestor pasaje”, a mai declarat acesta.


Planuri lărgirea străzii Fabrica de Glucoză și sistematizarea intersecțiilor cu Șos. Petricani și bd. Barbu Văcărescu

Primăria Capitalei a decis să lărgească strada Fabrica de Glucoză încă din 2010, această lucrare fiind necesară pentru preluarea traficului de pe autostrada A3 București - Ploiești, atunci când ea va intra în Capitală. Tot în 2010, Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat culoarul de exproprieri și despăgubirile - 163 milioane lei. Lucrarea nu a început, în 2014 s-a modificat legislația iar hotărârea prin care s-au aprobat indicatorii tehnico-economici și exproprierile trebuia reaprobată.

Primăria a redus suma necesară exproprierilor de la 163 milioane lei la 60 milioane lei, însă proiectul a fost reaprobat abia în primăvară anului 2015 din cauza scandalului dintre partidele politice din CGMB și conducerea primăriei, consilierii fiind nemulțumiți de costul mare al exproprierilor.

După ce s-a rezolvat și această problemă, licitația a fost contestată și blocată. Contractul de proiectare și execuție a fost semnat abia pe 23.06.2017 între Primăria Municipiului București și Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L.-S.C. TRACON S.R.L.-S.C. PRIMACONS GROUP S.R.L.  La semnarea contractului, Primăria Capitalei anunța că termenul de finalizare a lucrărilor este de 18 luni începând cu data ordinului de începere, din care 5 luni proiectarea. Potrivit Sistemului Electronic de Achiziții Publice, valoarea contractului este de 48.228.719,48 lei fără TVA.





Citeste mai multe despre   


















5183 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    m-a binedispus gluma domnului... 12 luni (Vineri, 3 august 2018, 10:00)

    wrumflo [utilizator]

    Oare domnul consilier PMB s-a consiliat la cap?
    • 0 (0 voturi)    
      Ateneul Român a fost construit in mai putin de 2 a (Vineri, 3 august 2018, 22:09)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui wrumflo

      Ateneul Român a fost construit in mai putin de 2 ani in 1888, cu tehnologia de astăzi, la 130 de ani distanta înseamnă ca este ceva putred.

      Daca PSD nu ar fi ocupata cu Dragnea si legile justiției poate ar da niște legi sa mai taie din avizele pentru lucrări.
    • +1 (1 vot)    
      Mda (Vineri, 3 august 2018, 22:55)

      Melinte [utilizator] i-a raspuns lui wrumflo

      Si podul la domnesti peste centura cand ? Metroul dr taberei cand ? Lucrarile de la suprafata in dr taberei la care nu munceste nime i de mai bine de un an cand ?
  • +7 (9 voturi)    
    Angajeaza melci (Vineri, 3 august 2018, 10:04)

    Gheorghee [utilizator]

    Cred ca lucreaza cu lingurita. Cum naiba sa dureze 15 luni largirea unei strazi de 1.5 km? De costuri nici nu mai zic..."Autostrada e pe ultima suta..." si voi abia acum v-ati gandit sa va apucati de treaba. INCOPETENTI peste tot.
    • -1 (5 voturi)    
      E mult de lucru (Vineri, 3 august 2018, 11:22)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghee

      Au de refacut canalizarea, conductele de apa, reteaua electrica, nu e vorba doar de pus asfalt si borduri.
      • +2 (2 voturi)    
        ihi... (Vineri, 3 august 2018, 13:01)

        CRMS [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        Uite ce fac altii in 3 ani:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Yavuz_Sultan_Selim_Bridge
        • -1 (1 vot)    
          Eu zic ca podul ala (Vineri, 3 august 2018, 15:00)

          t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

          A mai stat cel putin 3 ani in planificare si proiectare pana cand s-a turnat prima cifa
          • +1 (1 vot)    
            Pai si? (Vineri, 3 august 2018, 16:37)

            Tore [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

            Strada asta e in planificare de 8 ani :))
  • +4 (6 voturi)    
    Mai faceți un studiu de fezabilitate, (Vineri, 3 august 2018, 11:19)

    midufi [utilizator]

    mai luați niște bani europeni...
    De treabă când vă apucați ?
  • +4 (4 voturi)    
    wow (Vineri, 3 august 2018, 11:59)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    1500 de metri se sosea in 15 luni. 100 de metri pe luna, un 4 metri pe zi!
    Si voi vreti mii de km de autostrazi prin munti :)))
  • +2 (2 voturi)    
    Un esec anuntat (Vineri, 3 august 2018, 14:23)

    BibiAfricanul [utilizator]

    Locuiesc in Pipera si circul in zona Pericani - Fabrica de Glucoza foarte des.
    Va pot spune de pe acum ca aceast alargire este doar pentru "impresie artistica".
    Oricate benzi ar avea FdeG, ea se opreste in intersectia cu Barbu Vacarescu unde este aglomerat/blocat, aproape permanent. Acolo exista un semafor in mai multi timpi care are poate dirija o cantitate limitata de trafic.
    In plus, la traficul exasperant creat de zona de birouri si tranzit, se va adauga si traficul de pe A3 care, din cate vad va fi si el dirijat printr-o intesectie semaforizata.
    Aceasta solutie va bloca si A3 si Petricani.
    Prima si cea mai importanta solutie ramane Centura Bucuresti, autostrada, cu iesiri multiple si in viteza. De aici se pleaca.
    Altfel, sa vedem ce o sa iasa......
  • +2 (2 voturi)    
    Tramvai 16 (Vineri, 3 august 2018, 14:47)

    SSL [utilizator]

    De departe replica articolului este asta: "sa facem ceva cu acel tramvai 16.".
    Adica te apuci de lucru, demolari etc dar nu ai idee ce anume vei face cu linia de tramvai?
    Esenta PMB de rit Firea.
    Probabil vor pune niste iepuri gigant (si obligatoriu roz) sa dirijeze tramvaiele prin giratoriu :))
  • +1 (1 vot)    
    Sa facem ceva cu acel tramvai 16 ? (Vineri, 3 august 2018, 15:22)

    Andy15 [utilizator]

    Alooo, Primaria, se aude?
    Cum adica "sa facem ceva cu acel tramvai 16"?
    Vreti sa-l scoateti si pe ala, la fel ca tramvaiul 5?
    Sau poate vreti sa cumparati tramvaie noi, in care sa nu puta si sa fie sub 40 de grade?

    Linia 16 este singurul traseu RATB care duce in Pipera, zona cu peste 50.000 de oameni care muncesc, sa-si plateasca singuri o vacanta, fie si in Grecia!

    Apropo: domnii controlori de ce stau doar pe Dimitrie Pompeiu si nu au curaj sa mearga 2 statii mai jos, pe Petricani?
  • +1 (1 vot)    
    Prel.Ghencea (Vineri, 3 august 2018, 16:49)

    Hans Metter [utilizator]

    era cel de al 2 lea proiect prioritar. Totusi nimic nu misca primaria pt zona respectiva. Deci ramane tot asa... bataie de joc


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version