Primăria Capitalei începe din data de 3 august lucrările de lărgire a străzii Fabrica de Glucoză de la două la patru benzi, a declarat Marius Coaje, consilier al primarului general pe infrastructură, pentru HotNews.ro. În prima fază se vor face demolările necesare lărgirii, etapă care va dura 3 săptămâni. Potrivit sursei citate, termenul de execuție este 15 luni, însă reprezentanții municipalității promit că se va face în 12. Până la finalul acestui an, autostrada A3 va intra în București prin Șoseaua Petricani, iar strada Fabrica de Glucoză este vitală pentru defluidizarea traficului în zonă. În cazul în care lucrările la autostrada A3 se finalizează, iar lărgirea str. Fabrica de Glucoză nu este gata, există riscul ca zona să fie blocată din punct de vedere al traficului auto.

Str Fabrica de Glucoza, BucurestiFoto: Google Street View

Lărgirea străzii Fabrica de Glucoză a fost anunțată de Primăria Capitalei încă din 2010, iar în ultimii 5 ani, în fiecare an, primarii anunțau că va începe „anul acesta”. Inițial au fost probleme cu exproprierile, apoi cu licitația, apoi a fost nevoie de actualizarea proiectului.

Primarul Gabriela Firea a anunțat inițial că va începe șantierul în 2017, apoi în primăvara lui 2018.

„Pe data de 3 august facem predarea de amplasament în vederea organizării de șantier și a demersurilor pentru desființarea construcțiilor necesare lărgirii. Cu asta se începe. În trei săptămâni se termină demolările, apoi dăm drumul la lucrări. Termenul de execuție este de 15 luni. Noi ne dorim ca în 12 să terminăm acest proiect, indiferent că anumite zone le vom bloca total ca această asociere să poată lucra și în weekend și seara târziu”, a declarat consilierul primarului general pe infrastructură, Marius Coaje.

Lucrarea este executată de asocierea STRACO GRUP-TRACON - PRIMACONS GROUP și are acum un cost de 47 milioane lei fără TVA, potrivit sursei citate.

Proiectul de lărgire a Străzii Fabrica de Glucoză presupune lărgirea arterei de la două la patru benzi, amenajarea de piste de biciclete și trotuare pe ambele părți.

„Are și parcări, sunt două drumuri colectoare, plus că se va face reconfigurarea a două intersecții mari. Primul lucru pe care îl avem de configurat este coordonarea cu Autostrada A3, care este și ea pe ultima sută de metri, urmând să instalăm un sens giratoriu pe Șos. Petricani, sa facem ceva cu acel tramvai 16. Va fi semaforizare pe zona respectivă. La intersecția cu Barbu Văcărescu va fi cea mai mare configurare a unei intersecții, fiindcă în zonă avem multe instituții ale statului și mulți privați care vor avea nevoie de un acces reglementat corect”, a explicat Marius Coaje.

Intersecția str. Fabrica de Glucoză cu Șos. Petricani și A3

Întrebat de ce lucrarea a întârziat atât de mult, acesta spune că în proiectul inițial nu au fost dimensionate corect rețelele edilitare, strada nu avea semaforizare, iar modificările legislative au adus alte schimbări.

„S-a câștigat o licitație în trecut, consorțiul care a câștigat a făcut o ofertă la nivelul anului 2014, din 2014 până acum s-au terminat exproprierile, dar în zonă s-a construit foarte mult, a fost nevoie să modificăm proiectul și să redimensionăm rețelele de apă și canal, iluminat public fiindcă începeam un proiect care nu era funcțional. S-au schimbat niște normative și a fost nevoie să modificăm proiectul. Săptămâna trecută a fost ultima discuție cu acest consorțiu și am căzut de acord că proiectul tehnic este gata și este acceptat de către consultanță și Primăria Capitalei. Listele de cantități sunt actualizate ca nimeni să nu aibă nicio problemă. Avem un deviz general. Valoarea lucrării este de circa 47 milioane lei fără TVA”, a mai spus consilierul primarului Gabriela Firea.

În ceea ce privește pasajele de la Doamna Ghica și Piața Delfinului, care ar asigura fluidizarea traficului pe Șoseaua Petricani, Doamna Ghica, apoi spre Șos. Pantelimon, Marius Coaje spune că acum se refac studiile de fezabilitate.

„În momentul acesta la ambele proiecte sunt în revizie studiu de fezabilitate și proiectare la Compania Dezvoltare Durabilă. Cred că anul viitor în primăvară vom reuși să scoatem la licitație execuția acestor pasaje”, a mai declarat acesta.

Planuri lărgirea străzii Fabrica de Glucoză și sistematizarea intersecțiilor cu Șos. Petricani și bd. Barbu Văcărescu

Primăria Capitalei a decis să lărgească strada Fabrica de Glucoză încă din 2010, această lucrare fiind necesară pentru preluarea traficului de pe autostrada A3 București - Ploiești, atunci când ea va intra în Capitală. Tot în 2010, Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat culoarul de exproprieri și despăgubirile - 163 milioane lei. Lucrarea nu a început, în 2014 s-a modificat legislația iar hotărârea prin care s-au aprobat indicatorii tehnico-economici și exproprierile trebuia reaprobată.

Primăria a redus suma necesară exproprierilor de la 163 milioane lei la 60 milioane lei, însă proiectul a fost reaprobat abia în primăvară anului 2015 din cauza scandalului dintre partidele politice din CGMB și conducerea primăriei, consilierii fiind nemulțumiți de costul mare al exproprierilor.

După ce s-a rezolvat și această problemă, licitația a fost contestată și blocată. Contractul de proiectare și execuție a fost semnat abia pe 23.06.2017 între Primăria Municipiului București și Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L.-S.C. TRACON S.R.L.-S.C. PRIMACONS GROUP S.R.L. La semnarea contractului, Primăria Capitalei anunța că termenul de finalizare a lucrărilor este de 18 luni începând cu data ordinului de începere, din care 5 luni proiectarea. Potrivit Sistemului Electronic de Achiziții Publice, valoarea contractului este de 48.228.719,48 lei fără TVA.