Primăria Capitalei începe în iulie lucrările de delimitare a liniilor de tramvai 1 și 10 de traficul rutier prin montarea de garduri, stâlpișori sau borduri între calea de rulare și carosabil, după modelul liniilor 21 și 41, anunță Regia Autonomă de Transport București.

”Regia Autonomă de Transport București (RATB) va începe, în prima decadă a lunii iulie, lucrările de separare prin montarea de garduri, stâlpișori sau borduri între calea de rulare a tramvaielor și carosabil. În aceste zile se derulează formalitățile pentru preluarea amplasamentului, urmând ca RATB să înceapă lucrările până la data de 10 iulie a.c.”, se arată într-un comunicat RATB.

Lungimea traseului celor două linii de pe inelul central al orașului care urmează a fi delimitate este de 21,6 km, din care 19,6 km de traseu va fi delimitat cu gard de protecție, iar circa 2 km va fi delimitat cu stâlpi flexibili. Costul total al investiției este de 6.281.261 lei (TVA inclus).

RATB va realiza lucrările în regie proprie pentru două dintre cele patru tronsoane ale traseului, în lungime totală de 8,16 km, din care circa 2 km – stâlpișori. Pentru restul traseului, lucrările vor fi realizate de S.C. Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București S.A.

Prin soluția propusă, respectiv instituirea benzii proprii pentru acest traseu, se obține o viteză sporită de exploatare și o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, potrivit RATB.

Traseul liniilor 1 și 10 asigură preluarea călătorilor din sudul orașului (la terminalul Romprim) și transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum Piața Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluției, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piața Victoriei, Șos. Ștefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor - Mihai Bravu, Calea Văcărești.

Delimitarea traseului tramvaiului 21 de restul traficului a fost un succes, timpul de parcurgere scăzând la jumătate.