Primăria Capitalei răspunde "declarațiilor tendențioase" care critică lipsa măsurilor pentru fluidizarea traficului: Situația s-a agravat din cauza înmulțirii mașinilor

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 12 iunie 2018, 20:51 Actualitate | Administratie Locala


Trafic pe bulevardul Magheru
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Reprezentanții Primăriei Municipiului București au spus, marți, că în spațiul public circulă declarații tendențioase cu privire la traficul din Capitală și precizează că traficul s-a agravat, în ultima perioadă, din cauza înmulțirii autovehiculelor.

"Referitor la declarațiile tendențioase care circulă în spațiul public și care fac referire la lipsa unor măsuri concrete de fluidizare a traficului, precum și lipsa unor proiecte de infrastructură în Capitală, Primăria Municipiului București face următoarele precizări: subliniem faptul că timp de 27 de ani, în Capitala României nu s-au luat măsuri coerente de rezolvare a conflictelor de trafic, situație care s-a agravat an după an atât din cauza lipsei investițiilor, dar și din cauza înmulțirii autovehiculelor de pe arterele Bucureştiului", se arată într-un comunicat transmis marți de PMB și citat de Mediafax.

Primăria ține astfel să aducă aminte că, în ultimii doi ani, Municipalitatea a luat mai multe măsuri în ceea ce privește infrastructura, precum achiziționarea a 400 de autobuze, 100 de tramvaie și 100 de troleibuze, finalizarea pasajului de la Piața Sudului, deblocarea proiectului "Pasaj Ciurel" sau montarea de garduri de-a lungul liniei de tramvai 21.

"Ignorarea cu bună ştiinţă a măsurilor întreprinse de Primăria Municipiului Bucureşti, precum şi declaraţiile neadevărate care propaga în spaţiul public ideea că Primarul General şi instituţia pe care o conduce nu au făcut nici un demers pentru îmbunătăţirea traficului rutier în Capitala nu reprezintă altceva decât inducerea în eroare a opiniei publice, exclusiv în scopuri politice", acuză PMB în comunicat.


Citeste mai multe despre   


















7188 vizualizari

  • +27 (27 voturi)    
    achiziționarea a 400 de autobuze, 100 de tramvaie (Marţi, 12 iunie 2018, 20:54)

    Evq [utilizator]

    Pentru ce oraș?
    • +4 (4 voturi)    
      Soros si Statul Paralel (Miercuri, 13 iunie 2018, 10:25)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui Evq

      Bine ca Primaria a schimbat placa si n-a mai bagat-o pe aia cu Soros si Statul Paralel.

      Cine ar fi crezut ca Bucurestiul, capitala tarii, este sufocat de masini ? Doamna Firea descopera orasul unde este primar de 2 ani de zile, probabil dupa ce a fost huiduita de 20.000 de oameni a mers pe jos prin oras si a vazut realitatea, pana acum se plimba in limuzina cu girofar sau direct pe sinele de tramvai cum au aparut poze pe internet.

      Ati vazut ca doamna Gabriela Pandele Firea sa anunte un pachet de masuri pentru capitala României ? Pana acum s-a remarcat prin realizarea unor companii căpușă care cheltuie banii cetatenilor pe panselute, borduri si concerte inutile pentru a-si subventiona firmele abonate la contractele cu statul.
  • +38 (40 voturi)    
    da..greaua mostenire iar,nu? (Marţi, 12 iunie 2018, 21:02)

    Mistrelutz [utilizator]

    in campanie nu spuneati nimic despre asta..ati facut promisiuni clare fara conditionarea lor.
    acum ''ciocu' mic'' si respectati-le..nu stiati ce e la primarie cand ati candidat?nu ati vazut cum arata orasul?
  • +38 (42 voturi)    
    titlu incomplet.. (Marţi, 12 iunie 2018, 21:02)

    georgebb [utilizator]

    ... reamintim ca in 2016, in campanie electorala, PSD a eliminat taxa de mediu pentru inmatriculari, desi tehnocratii le-au spus ca este o idee proasta !

    Acesta este titlul complet ! sa se inteleaga ca PSD-ul cu mare pompa fac o tampenie apoi plang ca nu este vina lor.
    Iar oamenii destepti urla si nimeni nu-i asculta, ca PSD e mai destepti.
    • +14 (16 voturi)    
      culmea e ca minciunile si aberatiile psd (Marţi, 12 iunie 2018, 21:35)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

      tin la electoratul lor... sunt oameni care chiar ii cred

      sherlock holmes astia de la primarie, au gasit vinovatul - numarul mare de masini!

      nu faptul ca ei lasat libera inmatricularea de junghiuri, nu faptul ca au deturnat banii de investitii in borduri, concerte, statui, panselute, propriile buzunare, samd..
      • +2 (2 voturi)    
        putin probabil sa fie asta motivul principal (Miercuri, 13 iunie 2018, 13:20)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

        in Bucuresti nivelul de trai este suficient de ridicat incat majoritatea locuitorilor isi cumpara masina cu sau fara taxa de mediu.

        eu cred ca principala problema este ca nu te poti baza pe transportul in comun. metroul dimineata este arhiplin, tramvaiele sunt foarte rare, de autobuze nici nu mai are rost sa discutam.
        daca vrei sa mergi cu bicicleta descoperi rapid ca primaria a gandit pistele de bicicleta doar pentru promenada.. altfel sunt utile doar daca locuiesti pe aviatorilor sau in primaverii si vrei sa ajungi in centru.

        evident ca oamenii aleg confortul masinii personale in acest caz. poate ca stau o ora in trafic, dar din punctul lor de vedere aleg "raul cel mai mic"..
    • +12 (14 voturi)    
      Sa-i ia de ciuf pe Dragnea si pe Valcov... (Marţi, 12 iunie 2018, 22:50)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

      ca ei au facut programul de guvernare care a lasat tot romanul sa-si ia "prima masina"...

      Acum sa-i faca sa renunte la ea...

      Eu nu mai merg demult cu masina in cursul saptamanii, ca sunt pline strazile de "soferi" si ma enervez inutil...
      • +2 (4 voturi)    
        ai si tu dreptate (Miercuri, 13 iunie 2018, 10:05)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        am auzit o discutie in parc in cadrul unui cuplu. Barbatul vroia sa isi aduca masina din Germania cu 2000 euro, pe motiv ca isi ia masina buna. Nevasta, mai inteleapta, se indoia ca ia ceva bun la 2000 euro. Barbatul a insistat ca mai ia 800 euro imprumut de la nu stiu ce ruda, si isi va lua ceva bun cu 2800 euro. Pana la urma asa a ramas: se mai imprumuta si isi cumpara masina cu 2800 euro din Germania.
        Vai de noi, de ce sa ne mai miram ca sunt drumurile pline de masini daca am ajuns sa aducem masini cu 2800 euro din Germania.
        • 0 (2 voturi)    
          nu numai oamenii sunt vinovati (Miercuri, 13 iunie 2018, 11:04)

          Andrei453530 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          conducatorii trebuie sa ia masuri, de aia sunt pusi acolo. Exista parghii suficiente sa reduci numarul masinilor, numai sa vrei.
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Miercuri, 13 iunie 2018, 12:54)

            Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

            Cu o singură condiție: să vrei să suporți și pierderile din pricina reducerii numărului de contribuabili. Fiindcă, de la Boc citire, impozitele pe motoarele mici s-au mărit, iar cele pe motoare mari au explodat.

            Acum, dacă dispar jumătate din numărul de mașini din București, dispare și un procent gras din bugetul local.

            Unii au gură, dar n-au cap, în timp ce banul are cap, n-are gură, dar vorbește.
    • -3 (21 voturi)    
      Taxa de mediu este ilegala. (Marţi, 12 iunie 2018, 22:52)

      alibaba_zeul_meu: _|_PSD [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

      Apoi nu reduci mobilitatea fortei de munca atunci cand este in deficit. Nu taxezi suplimentar sau amendezi oamenii care vor ca sa se deplaseze doar pentru ca ti-e sila sa pui osul la treaba sau pentru ca esti intr-o campanie de colectivizare.

      What's wrong with you? Ask yourself!
      • +9 (25 voturi)    
        masina este un lux nu un drept (Miercuri, 13 iunie 2018, 2:23)

        georgebb [utilizator] i-a raspuns lui alibaba_zeul_meu: _|_PSD

        Masina personala pentru mers la munca este cea mai proasta solutie:
        - ocupa mult spatiu cand sunt parcate, spatiu ce ar putea fi ocupat de parcuri, sau macar trotuare
        - ocupa mult spatiu in trafic, si atunci stupoare: este aglomeratie
        - au raportul maxim poluare/om transportat; si asta duce la probleme de sanatate in special pentru copii.
        Solutia este gasita de multe capitale din tarile "dezvoltate": promovarea transportului in comun si a bicicletelor si descurajarea masinilor personale.
        La noi parcarea "de resedinta" costa 56 de lei (parca), iar impozitul cam 25 de euro pe an. In conditiile astea este de asteptat ca tot poporul sa isi cumpere cu 1000 de euro cate un diesel euro 2 si sa-l tina pe langa casa, pe trotuar ca "deh, daca nu ne face astia parcare".
        Pot sa-ti dau exemplu Amsterdam, impozitul pentru un diesel euro4 este 1500 de euro pe an (in fiecare an), pentru o masina cu motor pe benzina euro6 1000cc este 800 de euro pe an. Parcarea este in functie de cererea in zona respectiva, si costa intre 200 si 1000 de euro pe an (iar la periferie unde oferta acopera cu mult cererea este gratis, iar in centru, unde este 1000 euro, astepti peste 1 an pana se elibereaza un loc si ti-l pot aloca tie). Parcarea costa de pe la 3 euro/ora in sus si nici sa te gandesti sa parchezi in locuri interzise (trotuare, etc), ti se ridica instant masina.

        DAR ! Transportul in comun este superb si sunt piste de bicicleta peste tot. Si nu exista lupta aia idioata: soferi vs biciclisti pentru ca toti sunt biciclisti, dar unii sunt ocazional si soferi. Pentru distante sub 5-6 km bicicleta este mai rapida si decat transportul in comun si decat masina personala.

        Rolul statului este sa asigure cel mai bun mod de transport pentru noi.
        Asta inseamna sa rezolve transportul in comun, iar posesorii de masini trebuie sa isi acopere costurile legate de masina lor: spatiul de parcare, costuri de infrastructura, costuri legate de poluare. Acum aceste costuri sunt platite de toti.
        • -2 (26 voturi)    
          wow (Miercuri, 13 iunie 2018, 4:20)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

          Lux ziceai? Pai si telefonul dashtept este un lux. nokia 2110 ce are? Pai in situatia balantei comerciale a Romaniei, ar trebui sa punem mega bariere tarifare pe chestii d'astea de "lux". Bine, i-as taxa mai intai pe desteptii care le considera de lux.

          Dupa cum se vede, nu ai idee ce spune tipul de mai sus cu mobilitatea fortei de munca. O chestie de lux, in mintea ta. (NB: mobilitate nu inseamna o statie de tramvai)

          Booon... Olanda zici? Pai ei au 528 masini la 1000 locuitori si noi avem 305. Este o cifra seaca, fara legatura cu taxe sau poluare. Incearca sa o intelegi.

          Costurile de infrastructura nu sunt acoperite de tine, biciclistule. Sunt acoperite de cei cu masinil si jefuite de catre guvernanti, de orice culoare ar fi ei.

          Iarna asta cati km ai facut cu bicla? Chill, nu te apuca sa bagi vrajeala de 2 lei, este o intrebare retorica.
          • +2 (8 voturi)    
            In fiecare casa/oras/judet/tara reguli specifice (Miercuri, 13 iunie 2018, 7:52)

            Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            La mine in casa pot face ce reguli vreau, daca consider ca smartphone-ul e lux, atunci e lux.
            Daca in Bucuresti traficul e infernal, SINGURA solutie posibila pentru fluidizare e o taxa pe masina in orele de varf.
            Primaria are dreptul si obligatia sa ia masuri pentru fluidizarea traficului si imbunatatirea calitatii aerului.
            Da e nasol, asta e Bucurestiul cu specificul lui, masina e un lux. Metrul patrat de locuinta e mai scump ca in Germania.
            Nu-ti convine, te muti la tara, iti iei 10 masini si le parchezi unde vrei tu.
            • 0 (2 voturi)    
              interesant (Miercuri, 13 iunie 2018, 12:13)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

              Pai, in cazul asta, poate ar trebui sa voteze majoritatea, nu? HINT: majoritatea s-ar putea sa NU fie minoritatea cu gura MARE.

              Pana la singura ta solutie, ar trebui investiti bani in semaforizare inteligenta.

              Daca tot e pe interzis stuff, as interzice prostii pe sosea. Retestare toti soferii, proba poligon (de pe timpuri) in 90 secunde. A fost scoasa ca picau petardele si se manarea mai greu :D
              • 0 (4 voturi)    
                cu forța nu te poate învăța nimeni (Miercuri, 13 iunie 2018, 14:28)

                zet [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                Așa numitul paradox al dreptului de a avea mașină care chipurile s-ar contra cu dreptul cetățenilor de a se putea deplasa cu o viteză mai mare de 7 kilometri într-o oră și un sfert, este vechi de când lumea și a fost rezolvat de comunitățile rurale de prin evul mediu. Se numește paradoxul islazului comunal. Fiecare țăran își putea duce gratis vaca pe islazul comunal. Este logic atunci, din moment ce e gratis, că e mai avantajos pentru fiecare gospodărie să aibă mai multe vaci. La un moment dat sunt în comună atât de multe vaci încât islazul comunal este ras la nivelul solului în două săptămâni și toate vacile din sat mor de foame în următoarea lună. Cum spuneam, paradoxul este rezolvat de mult, fiecare comună a găsit o modalitate de a limita numărul de vaci pe gospodărie, și, la fel, în TOATE marile metropole din lume există un anumit fel de taxare / impozitare / descurajare de a circula cu mașinile în oraș. În unele metropole este taxat kilometrul și/sau minutul în care mașina ta se află în zona zero a metropolei cu camere inteligente / primit acasă chitanța pentru minutele petrecute în centru (Londra). În alte metropole dacă nu ai loc privat de parcare sau garaj nu îți poți cumpăra mașină (Paris). Nu ai voie, pentru că mașina e un lux, mă înțelegi? În alte metropole (Oslo) parcarea în zona zero este complet interzisă, și până în 2030 intrarea mașinilor în zona zero va fi complet interzisă. Și tot așa. Pentru că mașina este un lux, și dacă două milioane de oameni își cumpără câte un cazan de 500 de euro se ajunge la situația de azi din București, când este imposibil să mergi pe trotuare, că trotuarul estet plin de cazane, e imposibil să mergi cu bicla, că e plină strada de cazane, e imposibil să mergi cu autobuzul, pentru că autobuzul nu poate zbura peste cazane. Numărul de mașini TREBUIE limitat, că mașina este un lux, nu o necesitate ;)
                • +1 (1 vot)    
                  da da da (Miercuri, 13 iunie 2018, 16:48)

                  Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui zet

                  Una e sa limitezi folosinta in anumite zone pentru TOTI, alta e sa limitezi detinerea pe motive de vechime. Sesizezi diferenta? E una mica, dar mare de fapt.

                  Da-mi si mie un link in care-ti este interzis sa cumperi masina in Paris daca nu ai loc de parcare. Vezi ca stiu exact ce am scris, ca tot vorbeam de diferente mici-mari :D
          • +6 (8 voturi)    
            clarificari (Miercuri, 13 iunie 2018, 9:16)

            georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Nu spun sa punem taxa de lux pe masini, dar nici sa le subventionam de la buget, platite de toti. Fiecare sa isi acopere cheltuielile, iar ce 25 de euro pe an pentru impozit si 15 euro pe an pentru loc de parcare sunt o gluma. Vreau sa dau si eu 300 de euro pe an si sa am niste spatiu verde al meu cat 20 de locuri de parcare, se poate ?
            Afirmatia ca "masina este un lux" inseamna sa terminam cu mentalitatea asta: sa se fac dom'le sosele cu 6 benzi si 2 milioane de locuri de parcare ca fiecare trebuie sa aiba harbul lui.
            Am masina si sunt de acord sa platesc costurile reale ale detinerii ei.

            Olanda vs Romania nu este corect; Amsterdam vs Bucuresti este. Iar aici stam asa: In 2017 Bucurestiul avea 1 milion de masini la o populatie de ~ 2 milioane de locuitori (?)[1]; Amsterdam avea in 2016 203.000 masini la aproximativ 800K locuitori [2]. Ratie 0.5 vs 0.25.
            De asemenea, in Amsterdam, 33% din calatorii sunt cu bicicleta vs 22% cu masina.

            Referitor la taxe, chiar daca sunt mai multe masini in afara Amsterdam-ului, toti platesc aceleasi taxe; foarte probabil parcarea este mult mai ieftina. Iar strategia Olandei este ca pana in 2030 sa scape de masinile poluante [4].

            Asta cu masini vs biciclete este bullshit: in Olanda toti conducatorii auto sunt si biciclisti (bine, poate este o minoritate ce nu este).

            Referitor la cat am mers cu bicla: in Romania aproape zero pentru mers zilnic la birou din cauza lipsei infrastructurii. In Olanda, in ultimele 6 luni am mers zilnic, fie ploaie, vant, ninsoare; iar masina in weekend.


            [1] http://www.nwradu.ro/2017/02/547-milioane-de-autoturisme-sunt-inregistrate-in-romania-din-care-32-sunt-tesla/
            [2] http://statline.cbs.nl/Statweb/publication/?DM=SLNL&PA=83603NED&D1=0,4,9-10&D2=0-9,848,16877-16893&HDR=T&STB=G1&VW=T
            [3] https://www.parool.nl/amsterdam/autobezit-nergens-zo-laag-als-in-amsterdam~a4430595/
            [4] https://arstechnica.com/cars/2017/10/dutch-government-wants-all-new-cars-to-be-emissions-free-by-2030
            • +1 (5 voturi)    
              ntz ntz ntz (Miercuri, 13 iunie 2018, 12:22)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

              Hai sa-ti aduc aminte ce ai zbierat: "masina este un lux nu un drept". Misto logica, si mai misto suceala.

              Ref taxe, avem 3 categorii:
              - taxa poluare bla - o japca de muls. Daca e sa se puna X centi, are sens sa fie in combustibil: mergi, platesti. Nu pe achizitie, nu pe detinere
              - impozit auto - se pot mari un pic, dar trebuie luat in considerare ca nu se folosesc pentru infrastructura auto, ca aia ar fi logica, nici ce se colecteaza la nvelul de acum. Deci iar ajungem la vaca de muls
              - taxa parcare - aici de acord. Ar trebui marite cele de resedinta, dar NU la nivel de vest, ci ajustat la tara.

              Ref Olanda si bicle, compari mere cu pere, pe langa clima diferita. Si eu mergeam in bermude intr-o tara calda in noiembrie si nu ma isterizez ca de ce nu mergea lumea in bucuresti la fel. Cate bicle ai vazut iarna in bucuresti, cand e friguletz? :D
              Daca tot vorbim de amsterdam, legalizam iarba si prostitutia? De abia aia mi s-ar parea o masura logica. :)))))
              • +1 (1 vot)    
                Mai rău (Miercuri, 13 iunie 2018, 12:49)

                Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                Impozitele pe autovehicule (și bărci și orice alt obiect în care se dau oamenii) sunt venituri la bugetele locale.

                Asta înseamnă că nu se folosesc pentru infrastructura auto, deși legal AR TREBUI să se folosească tocmai în acest scop.

                Astfel, publicul automobilist mai poate răspunde doar ”muuuu!” și da cu piciorul din spate în Direcția Venituri Buget Local :-)
              • -1 (3 voturi)    
                sustin legalizarea ierbii si prostitutiei :-) (Miercuri, 13 iunie 2018, 13:44)

                georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                S-a inteles gresit partea cu este lux nu drept. Cand am spus ca nu este un drept ma refeream in context de drepturi fundamentale, chestii pe care statul este obligat sa le asigure. Cunosc multi oameni care considera ca este "de dreptul lor" ca daca isi cumpara masina statul sa le dea loc de parcare si sosele libere.

                Iar referitor la iarba si prostitutie este no-brainer. Doar conservatorii insista sa nu se faca asta pentru ca "nu putem sa facem asa.. sa lasam cursavaria". Dar studilile arata ca interzicand acestea nu facem decat sa risipim bani.

                Asta cu vremea este subiectiva, am avut si aici ninsoare si se mergea cu bicicleta, au niste masinute mici cu care se curata pista de biciclete :-) Si, la cata ninsoare am avut in Romania in ultimele ierni, nu imi fac griji. Mai ingrijorator este biciclitul cand sunt 35 de grade afara :-/

                "Drepturile fundamentale cetatenesti reprezinta acele drepturi ale cetatenilor care sunt esentiale pentru existenta fizica, pentru dezvoltarea materiala si intelectuala a acestora, precum si pentru asigurarea participarii lor active la conducerea statului. Drepturile fundamentale sunt acele drepturi subiective ale cetatenilor, esentiale pentru viata, libertatea si demnitatea acestora, indispensabile pentru libera dezvoltare a personalitatii umane, drepturi stabilite prin Constitutie si garantate prin Constitutie si legi."
                http://legislatie.resurse-pentru-democratie.org/drepturile-omului.php
                • 0 (0 voturi)    
                  eh (Miercuri, 13 iunie 2018, 16:58)

                  Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

                  M-am luat de ce ai spus, nu de ce ai fi vrut tu sa se inteleaga. Daca-ti iei masina, nu este obligat statul sa-ti dea loc de parcare in fata blocului, dar este obligat, pentru impozitele platite pe auto, sa-ti ofere o infrastructura decenta (fara gropi, semafoare ok etc).

                  Dac-o arzi prin Amsterdam, nu pune egal intre clima, oameni, obisnuinte cu Bucurestiul.

                  Acum, mai vezi oameni pe bicle. Lasa ca 90% dintre ei nu respecta nici bunul simt, legislatia nici atat. Stii cati merg iarna pe aici? 1-2% din aia care ies acum. ATAT. In rest, sunt tari in gura pe unde apuca si verzi pana da friguletzul si trec la auto. Deci sa mutilam un oras si sa facem piste pentru ce? Niste plimbareti de ocazie?!? Macar daca iarna mergeau 50 dintre cei ce merg acum. Macar.

                  As fi de acord sa facem piste dedicate pentru chestii mici, electrice. Trotinete, bicle, scutere sau ceva gen trompetica aia de la Renault. Sunt pentru chestii cu care te DEPLASEZI. Deplasare inseamna acceleratie si viteza medie ok, nu plimbarica pe bicla vara. Poate unii mai avem si treaba si de ajuns in x locuri.
        • +1 (3 voturi)    
          De acord, dar... (Miercuri, 13 iunie 2018, 9:24)

          Mdv [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

          Trebuie sa adaugam la context si venitul mediu in Olanda. Asa intelegem si cum se ajunge la asemenea impozite. Unde sunt autobuzele, pistele de biciclete, parcarile rezidentiale unde sa tin masina si parcarile pentru navetisti? Tot vorbim de masuri restrictive si "lux" sa ai masina de 2 mii de euro, dar nu oferim nimic ca alternativa.
          • +1 (5 voturi)    
            de ce trebuie sa luam venitul in considerare ? (Miercuri, 13 iunie 2018, 10:22)

            georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Mdv

            Suntem saraci asa ca toata lumea merita un cazan pe care sa-l parcheze pe trotuar ? Acesta este logica ? Eventual sa dea statul un BMW la toti, ca deh.. de ce doar unii sa mearga cu bemveul ?
            Eu spun ca fiecare trebuie sa isi acopere costurile; in acest moment, cu taxele astea inexistente, aceste costuri se distribuie in toata societatea.

            Eu consider ca TREBUIE alternativa; deci sa nu mai cerem ca statul sa dea la toti loc de parcare si taxe zero ca sa isi cumpere o masinuta, ci sa cerem transport in comun eficient.
            • 0 (0 voturi)    
              :))) (Miercuri, 13 iunie 2018, 17:00)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

              Esti funny. Auzi... statul da taxe zero pentru cumparare masina. Gizaaasssssss :)))))))
              • 0 (0 voturi)    
                pai nu a eliminat taxa de mediu ?... (Miercuri, 13 iunie 2018, 17:44)

                georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                ... iar impozitul anual este 20 de euro pentru motoare sub 1000 cc si vreo 40 de euro pentru motoare sub 2000 cc.
                Asta cam inseamna taxe zero. Iar oamenii asta isi doresc: sa elimine dom'le taxele alea de mediu, sa se taie orice.
                • 0 (0 voturi)    
                  QED (Miercuri, 13 iunie 2018, 19:49)

                  Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

                  Si taxa aia era de la doamne-doamne? Am zis io bine "gizas", cand i-am pomenit plodu'.
                  Citeste in limba romana ce ai spus, pana intelegi non-sensul.

                  Esti bine. Bine de tot. :D
        • +2 (8 voturi)    
          @georgebb (Miercuri, 13 iunie 2018, 9:53)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

          Ce-mi plac comentariile postaclor cind fac comparatii de kkt.. Pretene, cit este salariul mediu in Olanda si cit in Romania?

          Fi atent: http://www.sanatosvoios.ro/care-este-salariul-minim-si-mediu-toate-tarile-din-ue-uniunea-europeana-2017/

          Olanda – 2,263 euro vs Romania – 515 euro.

          Ce compari tu ?

          Masina nu este un lux, este un bun propietate personala pe care caricatura de stat este OBLIGATA sa-l protejeze.. cit ca iti convine tie sau nu!

          Art. 44 – Dreptul de proprietate privată

          (1) Dreptul de proprietate, precum şi creanţele asupra statului, sunt garantate. Conţinutul şi limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.

          (2) Proprietatea privată este garantată şi ocrotită în mod egal de lege, indiferent de titular.

          Art. 136 – Proprietatea

          (5) Proprietatea privată este inviolabilă, în condiţiile legii organice.


          Tot primaria a dat ok-ul ca o parcare de la intrarea in Bucuresti sa fie facut complex imobiliar.. Ghici unde vor parca cele 50-60 de masini ce parcau de obicei acolo.

          Ia incearca sa mergi cu bicicleta pe autostrada, in caz ca nu stiai, marile lanturi de magazine au depozitele incepind de la km 13 (CRF, Altex, Emag) pina la km 70+ (Cora).

          Va bagati in seama ca supozitorul in fund..
          • -1 (5 voturi)    
            nu am spus sa interzicem oamenilor masnilie (Miercuri, 13 iunie 2018, 10:27)

            georgebb [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

            Dar fiecare sa isi acopere costurile. Acum taxele sunt aproape de zero.
            Pe principiul asta se se dea dom'le cate o vila la fiecare, cate un BMW la poarta si cate un iphone pentru fiecare membru de familie. Sa dea statul ca are.

            Masina polueaza la fel de mult si in Olanda si in Romania; indiferent de venit. Costurile aplicate societatii de aceasta poluare trebuiesc acoperite; daca posesorii de masini nu isi platesc fiecare datoria, atunci toata societatea va plati. De unde ? Din banii de sanatate, de educatie, de pensii, etc.

            Voi chiar doriti ca voi si copiii vostri sa traiti in cea mai poluata capitala europeana pentru ca fiecare sa isi permita sa cumpere un diesel cu 1000 de euro ?
            • 0 (2 voturi)    
              tu ai vreo logica? (Miercuri, 13 iunie 2018, 12:37)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

              Unde zice cineva ca statul sa dea vila, aifon si bmw? Este o diferenta intre a da sau a nu impune bariere (ne)tarifare. Zic si eu...

              Ma amuza ca nu ai pus problema cet-urilor, daca tot esti cu poluarea-n gura. Sau faci cherry picking pe ce e la moda si suna feng shui?

              Imi doresc ca fiecare sa-si poata lua orice, atat timp cat isi permite. Asta inseamna sa-si ia diesel de 1k eur, dar sa treaca ITP pe bune. Asta nu este o interdictie, de ex. Este o diferenta greu de inteles pentru multi, care nu pricep ca un euro 3 in stare buna polueaza mai putin ca un euro 5 varza.

              Pentru ca nu a fost taxa mediu, multi si-au schimbat cazanele, la propriu, non euro cu euro 3-4. Practic, s-a mai rezolvat din problema poluarii, inclusiv cea a sigurantei rutiere, intr-un mod indirect, iar alea din care curgeau tablele au ajuns la rabla sau direct remat (nu mai aveau "valoarea" inmatricularii, singura dealtfel, preturile fiind mai jos).
              Greu de inteles chestiile astea complicate, dar atat de simple, nu?
              • 0 (0 voturi)    
                pai dreptul de proprietate (Miercuri, 13 iunie 2018, 16:11)

                georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                Pai el imi sare la gat cu dreptul la propriete ca justificare a faptului ca fiecare ar trebui sa aiba o masina.

                Am problema si cu CET-urile, si cu romsilva, si cu transportul feroviar, si cu mai multe, dar acum discutam despre masini.

                Este simplu: poluarea dauneaza grav sanatatii; iar asta pune presiune pe sistemul de sanatate si impune alte masuri din partea statului de a contracara aceste efecte (programul rabla, plantari de copaci, etc). Fiecare trebuie sa plateasca in functie de cat polueaza. Cazanele non-euro mai mult decat euro 3-4, iar euro 3-4 mai mult decat euro 6, iar euro 6 mai mult decat masinile electrice (in functie de efectele subliniate de studiile stiintifice).

                Exista trei variante de a pune aceasta taxa:
                1. taxa anuala de poluare in functie de gradul de poluare al masinii; dar poti avea o masina Euro6 care merge 50K km intr-un an si polueaza mai mult decat o masina Euro2 care merge 3K km.
                2. taxa introdusa in pretul benzinei; dar atunci euro6 si euro2 platesc la fel pe km, dar emisiile sunt diferite.
                3. taxa anuala in functie de gradul de poluare si numarul de km; dar cum colectam aceste date si le agregam si le taxam.

                Eu tind spre varianta 1 de mai sus; dar sunt ok cu oricare daca este o justificare coerenta pentru ea.

                Iar tonul tau este foarte neconstructiv, iti recomand sa incerci sa porti o discutie in care sa intelegi si argumentele interlocutorului. Am impresia ca in toata discutia asta tu vrei sa se decida ca tu esti destept si eu prost, sau invers.
                • +1 (1 vot)    
                  ai uitat de vaci (Miercuri, 13 iunie 2018, 17:08)

                  Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

                  Am auzit ca basinile lor polueaza grav.

                  Eu as interzice si autobuzele. Merg MULTI km si au motoare vechi. Merge? Ai stat in spatele unuia? Pai ori suntem cu poluarea-n gura, ori nu mai suntem, ca sa parafrazez un star tv,

                  Dragule, ma amuza ca intotdeauna solutiile "verzilor" si ale statului sunt pe auto si taxare (logic pentru stat :D), bagand in fata poluarea in timp ce ignora foarte convenient surse mult mai MARI de poluare. Ca sa nu mai zic de groapa de gunoi de la Glina.

                  Deci... omoram toate vacile si salvam planeta? :))))))

                  Vezi ca ti-am desenat cum masuri proactive, program rabla si zero taxe mediu bla, pot duce la reducerea poluarii generate de auto, prin inlocuirea acestora cu unele mai noi. Daca mai adaugi si ITP noxe pe bune, cam aia ar fi. Ah... inclusiv la autobuzele ratb, ca doar nu facem discriminari, nu?:D:D:D
                  • -1 (1 vot)    
                    sunt total de acord (Miercuri, 13 iunie 2018, 17:53)

                    georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                    Dar aici vorbeam de masinile persoanle.

                    Dupa cum am mai spus, cine polueaza sa plateasca efectele: asta inseamna ca:
                    - autobuzele trebuiesc taxate in functie de cat polueaza (doar ca acele taxe vor curge in bieltul/abonamentul de transport si se dilueaza mult, pentru ca poluarea/calator este mult mai mica decat poluarea/pasager in cazul masinilor personale), si efectele asupra infrastructurii (deterioare sosele, spatii rezervate pentru statii de autobuz, etc)
                    - camioanele taxate in functie de cat polueaza (+ infrastructura necesara, etc)
                    - avioanele taxate in functie de cat polueaza
                    - crescatorii de vaci trebuiesc taxati in functie de cat polueaza
                    - si asa mai departe.

                    Pentru situatia gropilor de gunoi iti recomand sa ii urmaresti pe parlamentarii USR Cornel Zainea si Allen Coliban, membri ai comisiei de Mediu. Sa vezi acolo cum trateaza majoritatea problemele de mediu.
                    Cornel Zainea a dat in judecata statul (nu mai stiu care agentie) pe tema gropii de gunoi Rudeni, care inmiresmeaza Chiajna si Bucurestii Noi.
      • +3 (9 voturi)    
        relax (Miercuri, 13 iunie 2018, 2:43)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui alibaba_zeul_meu: _|_PSD

        Nu cere gandire la cei ce viseaza restrictii si interdictii. Desteptii nici macar nu iau in considerare ca suntem, in materie de detinere masini/1000locuitori, sub jumatate din media europeana. Fie ca rabla, fie ca tesla.
        • +2 (4 voturi)    
          la Bucuresti? (Miercuri, 13 iunie 2018, 5:48)

          anonim3 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Atentie. Bucurestiul are mult mai multe masini decat media nationala.
        • +1 (3 voturi)    
          statistica aia include si Cuca Macaii (Miercuri, 13 iunie 2018, 7:54)

          Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          In Bucuresti situatia e alta.
          Bucurestiul e cel mai aglomerat oras din Europa.
          • +1 (1 vot)    
            ihi (Miercuri, 13 iunie 2018, 12:39)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

            Si inca departe de media europeana, adica media dintre orasele lor aglomerate si zonele lor tip cuca macaii. Think ;)
        • +1 (3 voturi)    
          Suntem in Top ! Bucurestiul number 1 (Miercuri, 13 iunie 2018, 10:30)

          georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Bine, nu chiar #1, dar pe acolo. O statistica din 2015; de atunci pana acum s-au mai inmatriculat vreo 300.000 masini in Bucuresti (iar altele au fost casate).

          "Potrivit da­telor fur­ni­zate de Euro­mo­ni­tor, anul trecut erau înre­gis­tra­te circa 455 de ma­şini la mia de lo­cuitori în Bu­cureşti, în timp ce un studiu realizat de consultanţii de la PwC arată că la nivel naţional gradul de moto­ri­zare al României era de circa 200 de ma­şini la mia de locuitori."


          http://www.zf.ro/auto/bucuresti-un-oras-sufocat-in-micul-paris-sunt-mai-multe-masini-pe-mia-de-locuitori-decat-in-marele-paris-14908446
          • 0 (0 voturi)    
            :))) (Miercuri, 13 iunie 2018, 12:08)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

            Si totusi mai avem pana la MEDIA europeana, chiar si cu orasul cu detinere "top". Partea asta o intelegi?
            • +1 (1 vot)    
              noi discutam aici despre aglomeratia din bucuresti (Miercuri, 13 iunie 2018, 16:14)

              georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              Sunt relevante cifrele din Bucuresti comparate cu alte capitale.
              Si eu incerc sa explic ce alte abordari am vazut in alte capitale pentru a rezolva problema traficului si a poluarii:
              - transport in comun eficient
              - benzi pentru biciclete
              - taxe pentru parcare in functie de cerere si de oferta (cate locuri sunt libere)
              - impozite pentru masini adecvate pentru fiecare masina.
              • 0 (0 voturi)    
                mda (Miercuri, 13 iunie 2018, 17:19)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

                Daca sunt relevantele cifrele pe Bucuresti, atunci accepta si inghite faptul ca pana si Bucurestiul este SUB media europeana la auto per mia locuitori. Si cum tindem sa fim dezvoltati, inseamna ca ar trebui sa fie mai multe si sa luam in considerare asta, nu sa ne miorlaim ca sunt prea multe masini, ele fiind mai putine decat ar trebui de fapt, si sa dam vina pe nr pentru infrastructura fara investitii. Capisci?

                In primul rand, ar trebui extins metroul si inmultite statiile pe unele tronsoane.
                Dupa aia vii si faci parcari subterane sau supraetajate acolo unde se poate.
                Cand ai rezolvat pct 1 si pct 2, ajustezi preturi parcare in fct de zona si tip parcare.

                Pistele de bicle le faci cand iarna se vor deplasa pe bicle peste 50% dintre cei ce le utilizeaza acum, vara, cand NU sunt piste. Pana atunci, este un moft si a compara cu alte tari (clime, culturi) este o aberatie.

                Impozite marite auto pentru ce? Uite, eu as baga impozit pe bicle, ca sa-si finanteze macar banda aia de pe victoriei si cea de pe buzesti. Sau daca esti "verde" se sta cu mana intinsa la mocangeala cu un simulacru de poveste frumoasa si induiosatoare, recte poluare?!?
                • +1 (1 vot)    
                  te incapatanezi sa nu intelegi (Miercuri, 13 iunie 2018, 18:12)

                  georgebb [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                  Este traficul infernal ? Da !
                  Sunt masini parcate pe trotuare ? Da !
                  Este Bucurestiul poluat ? Da !
                  Are Bucurestiul putine spatii verzi ? Da !

                  Ti-am arata si mai sus ca, in Amsterdam sunt ~250 de masini la 1000 de locuitori, chiar daca media nationala este mai mare. Pentru ca daca n-ai unde sa le pui ce naiba faci ? Iar Bucurestiul a depasit acest punct. N-avem.

                  Total de acord si cu transportul in comun, am scris si in alte comentarii ca asta este solutia: transport in comun + piste de bicicleta + taxe reale pentru masini. Dar vad prea putini oameni care cer primariei transport in comun vs. cei care cer sa se faca locuri de parcare si sa se faca ceva cu traficul ala.

                  Pentru pistele de bicicleta, daca tu consideri ca este costul atat de mare poti sa propui o taxa; sunt curios sa vad un studiu pe tema asta.
                  De asemenea, aici este o legatura inversa, dupa ce ai o retea eficienta de piste de biciclete vor aparea biciclistii. Mai multe stie Optar: https://www.facebook.com/optar.ro/
                  • 0 (0 voturi)    
                    :))) legatura inversa?:))) (Joi, 14 iunie 2018, 3:08)

                    Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

                    Pai la optar este pusa si legislatia in care onor biciclistii isi baga picioarele :D

                    Booonnn... sa revenim la legatura inversa. De ce ar iesi pe friguletz, doar pentru ca au piste, aceiasi oameni care acum merg vara si cand e frig NU o fac? E o intrebare simpla.

                    Deci, pentru ceva probat (vezi pista calea victoriei), cand s-a luat o banda de circulatie si iarna NU se merge pe ea, tu vrei sa:
                    1. avem trafic si mai infernal - pt ca mai luam din benzi
                    2. avem poluare derivata din pct 1 si nefolosirea benzilor nou create - vezi cale victoriei (plimbarica de sambata/duminica si seara la o vrajeala cu iubi, nu se pun)
                    3. poate si mai putine spatii verzi (?!?). daca ai facut legatura cu masinile (probabil transformare in parcari), pot sa o fac si eu zicand ca se vor lua din ele ca sa se faca piste

                    Pot achiesa la legatura inversa: sa facem heliporturi!!!! Deja amazon livreaza cu drone si transportul uman cu chestii de genul este dupa colt. Pai ori suntem inovatori, ori nu mai suntem :D

                    Unde vezi tu ca am considerat cost mare la piste bicle, nu stiu. Ai fumat ceva sau doar atat poti? Prim varianta ar fi scuzabila, daca dai si share :)))) Ti-am folosit "logica", cand spuneai ca ce se face pentru masini, se face din banii tururor (really?!? - pana si impozitele platite de cei ce au auto sunt praduite, asa mici cum zici ca sunt). Pe logica ta, ti-am dat exemplu de categorie NEplatitoare, cu mana intinsa la cersit, pentru ca entitled, pentru ca snowflakes, pentru ca numai drepturi. Obligatii mai putin, ca deh... legea e numai pentru nenorocitii cu masini.

                    Acum, ca am discutat visele utopice si lipsite de suport pana si in cazuri probate in Bucuresti (again, calea victoriei), hai sa-ti mai dau si solutii logice si concrete: de facut centura Bucurestiului, astfel incat foarte mare parte din traficul care tranziteaza prin centru (concedii, mare, bla, de ex, ca tot e sezon), sa nu o mai faca.
      • 0 (2 voturi)    
        Prostie și delăsare. (Miercuri, 13 iunie 2018, 8:49)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui alibaba_zeul_meu: _|_PSD

        Asta este cauza.Nu se face nimic pentru rezolvarea problemei parcărilor,străzile fiind blocate cu mașini parcate.Mai sunt și intersecții cu semafoare prost reglate,care fac să crească aglomerația.
  • +5 (7 voturi)    
    ! (Marţi, 12 iunie 2018, 21:34)

    HChifteluta [utilizator]

    Egzista o explicatie! Ca de altceva oricum nu sunteti in stare.
  • +10 (10 voturi)    
    minciuni si iar minciuni.... (Marţi, 12 iunie 2018, 21:39)

    liviu_ [utilizator]

    in primu rand in 2 ani altii fac cateva pasaje
    in al 2lea cum ramanea cu revolutie aia pe care-o promitea firutza ca-n 6 luni face rahatu praf?!
    in al 3lea cand a promit si mintit in alegeri nu se astepta sa se inmulteasca autobvehiculele?! deci a miknti sau e proasta?!
  • +6 (8 voturi)    
    Trebuie sterilizate (Marţi, 12 iunie 2018, 21:51)

    AdrianBorza [utilizator]

    Daca masinile s-au inmultit prea mult trebuie prinse de hingheri, sterilizate si apoi eutanasiate uman.
    De vina nu e inmultirea masinilor, e incurajarea viitorilor proprietarilor sa cumpere masini si sa le parcheze pe trotuare, pe treceri de pietoni, prin intersectii, ca Politia Locala din subordinea primariei nu face nimic, iar ridicarile de masini nu prea mai exista.
    • 0 (2 voturi)    
      Sciziparitate (Miercuri, 13 iunie 2018, 8:22)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Nu merge, ca se inmultesc prin sciziparitate; cred ca nu ai vazut vreun Logan dandu-se la o Clio si sa iasa de-un Matiz ceva...
  • +12 (12 voturi)    
    Minciună nesimțită (Marţi, 12 iunie 2018, 21:56)

    slashroot [utilizator]

    “declarațiile tendențioase... care fac referire la lipsa unor măsuri concrete de fluidizare a traficului, precum și lipsa unor proiecte de infrastructură”

    Ce anume e tendențios la afirmațiile alea, coane? Au existat măsuri a) concrete, b) fundamentate, c) corect implementate de fluidizare a traficului și nu eram noi în oraș?
    Mizeriile de semafoare de pe Berzei de ce nu sunt sincronizate? Variante: a) nu există tehnologia necesară în anul 2018; b) administrația străzilor e condusă de incompetenți; c) primăriei i se rupe... inima de problemele reale ale orașului.
    Banii noștri de ce se duc pe Catedrală cu zecile de milioane, dar autobuzele întârzie cu zecile de minute?

    Ce anume e neadevărat în afirmațiile alea, duamna Firea, când sunteți la jumătatea mandatului și tot ce am văzut au fost iepurași cu paiete și târguri la mișto în Victoriei?
    • 0 (2 voturi)    
      nu iti aduci aminte de banda de la baneasa (Miercuri, 13 iunie 2018, 10:53)

      georgebb [utilizator] i-a raspuns lui slashroot

      Cand a facut Firea revolutie in trafic in zona de nord ? A rezervat o banda pentru autobuze de la pasaj Baneasa pana la Piata Presei, iar coada de masini era pana in Saftica :-D.
      Masuri au fost luate, proaste, dar au fost luate.

      (Eu sunt fan benzi pentru autobuze dar facute cu cap, anuntate din timp, park and ride-uri create, etc)
  • +12 (12 voturi)    
    ACHIZITIONAREA DE... (Marţi, 12 iunie 2018, 21:57)

    schroedinger [utilizator]

    Autobuze, troleibuze, tramvaie nu are a face cu infrastructura!
    QUOTE:"Primăria mai ține să aminteascăîn comunicat că, în ultimii doi ani, Municipalitatea a luat mai multe măsuri în ceea ce privește infrastructura, precum achiziționarea a 400 de autobuze, 100 de tramvaie și 100 de troleibuze"!
    UNQUOTE:
    Pacat ca prostia nu doare!
    Primaria ar trebui sa le spuna bucurestenilor ca au una dintre cele mai mici capitale din lume ca suprafata, iar cele 7 primarii dau avize pentru constructii de blocuri cu multe etaje, cu nemiluita!
  • +9 (9 voturi)    
    ?? (Marţi, 12 iunie 2018, 21:57)

    DanielDr [utilizator]

    Apa e uda ... "din cauza lipsei investițiilor, dar și din cauza înmulțirii autovehiculelor" ... si ce aveti de gand sa faceti? In afara faptului ca tot repetati ca ati achizitionat 400 de autocare, care vor sta in trafic, datorita traficului, nu aveti nici un plan. Sunteti o mana de incompetenti cu un buget de peste un miliard de euro anual, ne fiind in stare sa schimbati fata acestui oras.
  • +10 (12 voturi)    
    Situatia e f grava (Marţi, 12 iunie 2018, 22:04)

    Multa PSD [utilizator]

    Pt ca orasul e locuit.
  • +7 (7 voturi)    
    Aberatii (Marţi, 12 iunie 2018, 22:04)

    mistydo [utilizator]

    La comunicate si promisiuni mincinoase la TV nu-i intrece nimeni.... Nu au investit nimic in sistematizare...dar se da intr-o veselie bani pe statui, concerte si sportivi straini pentru echipe ce poarta sigla primariei....
  • +14 (14 voturi)    
    lol (Marţi, 12 iunie 2018, 22:07)

    lolosaurus [utilizator]

    Autobuzele inca nu sunt, tramvaiele si troleibuzele n-au nici licitatie, Pata Sudului n-a fost inceput de Firea, Ciurel a fost deblocat de instanta inainte de mandatul ei si apoi subfinantat in mandatul ei, tot ea care blocheaza strapungerea Ciurel-A1. Iar gardurile de pe 21... pffff. Lucrare de 2 zile.

    Adevarul e ca nu a inceput nici un proiect de infrastructura in 2 ani. Penibil. Mai rau decat Oprescu. Stoarfa nu face nimic! Reabiliteaza in puii mei linii de tramvai, fa strapungeri la centura, largeste Fabrica de Glucoza, fa Park&Rides la marginea orasului, fa piste de biciclete, benzi de autobuz, semaforizare cum trebuie, de miliardele alea FA IN MAMA MA-SII CEVA!!!
  • +12 (12 voturi)    
    si eu (Marţi, 12 iunie 2018, 22:10)

    martel55 [utilizator]

    care credeam ca s-a agravt pentru ca nimic din ce a promis in campanie primartia nu a facut...nu investitii in infrastructura (pasaje, parcari, etc...), nu investitii in reinoirea si mai ales extinderea flotei RATB (ne chinuim cu o licitatie pentru 400 de autobuze de 2 ani, si astea nu vor face decat sa aduc aparcul la nivelul anului 2008), nu investitii in piste de biciclete, nu aplicarea de sanctiuni conform legii celor care parcheaza in locuri nepermise cu scuza ca nu a gasit alt loc, si multe altele
  • +13 (13 voturi)    
    #hehe (Marţi, 12 iunie 2018, 22:10)

    Soljenitin [utilizator]

    Pai nu ziceai coana Firea ca face revolutie in trafic? Atunci nu stia situatia ultimilor 27 de ani? Unde sunt parcarile park&ride? Unde sunt pistele velo? Unde sunt investitiile in infrastructura? Cum unde? La biserici, acolo sunt! Ca doar PMB a turnat bani cu nemiluita in sacul fara fund numit BOR!
  • +7 (9 voturi)    
    situatia (Marţi, 12 iunie 2018, 22:12)

    nahir [utilizator]

    in capitala s-a agravat :
    - din cauza liberului dat la cumparat cazane tert-hand. Asa, bulgarii si-au purificat aerul.
    - din cauza statului cu mainile la piept (in cazul firei, sub sani) al primarului general, cel care promitea ca in 6 luni de la preluarea mandatului, va fluidiza circulatia autoturismelor in Bucuresti. Si, evident, nu a facut nimic.
    Pentru ambele amandoua (sa priceapa si vasilica), de vina este statul paralel, Soros, NATO si SUA, corporatiile straine, ca asa zice farul de la Gratia si trebuie sa-l credem, nu?
    • 0 (2 voturi)    
      Când aveau numere bulgărești, (Miercuri, 13 iunie 2018, 9:50)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      nu poluau?
      • +1 (1 vot)    
        neah (Miercuri, 13 iunie 2018, 12:40)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        miroseau a parfum de trandafiri.
  • +7 (7 voturi)    
    Huehuehue (Miercuri, 13 iunie 2018, 0:04)

    CogitoErgoSum. [utilizator]

    "..s-a agravat an după an atât din cauza lipsei investițiilor, dar și din cauza înmulțirii autovehiculelor de pe arterele.." Oh wow! Thank you CAPTAIN OBVIOUS! Any plans?
    • +1 (1 vot)    
      ... (Miercuri, 13 iunie 2018, 12:56)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui CogitoErgoSum.

      Înmulțirea autovehiculelor = înmulțirea plătitorilor de impozite.

      Lipsa investițiilor -> banii din impozite unde sunt?
  • +5 (5 voturi)    
    ? (Miercuri, 13 iunie 2018, 0:06)

    Johnatan [utilizator]

    L-ati angajat pe Gica PR? :))) Am n-am mingea, dau la poarta.
    E posibil, nu stiu - zic, sa fie si din cauza lucrarilor "de infrastructura" deschise toate in acelasi timp? Necoordonarea cu primariile de sector? Nesincronizarea semafoarelor? Care sint si neinteligente? (desi prin comparatie cu voi s-ar putea sa iasa bine :) Masuri populiste gen inmatriculam toate rablele fara taxe? Poluatorul (nu mai) plateste? Da n are cum. Cred ca e cum ziceti voi ca sinteti mai de specialitate.
  • +3 (3 voturi)    
    Primaria nu stie decat sa minte. (Miercuri, 13 iunie 2018, 7:33)

    mircea112 [utilizator]

    In campaie s-a promis: "revolutia" traficului in 6 luni, locuri de parcare, tramvaie si autobuze fara numar, RATB gratis, reparatia statiilor de verificare a calitatii aerului

    Ce s-a realizat?, 1) finalizarea unui pasaj inceput de mult timp la piata sudului si care si asa se afla in intarziere.
    2) garduri pe linia lui 21. Locuiesc pe linia lui 21 si am incercat sa imi duc copilul cu tramvaiul la gradinita, tramvaiele sunt tot alea vechi si foarte murdare , care dimineata sunt tot foarte aglomerate, numarul lor nu s-a suplimentat! Sa incerce primaritza lu' peste sa mearga 5 statii cu 21 dimineata cu copilu in brate intr-un tramvai supraaglomerat, dupa care sa vb de linia lu 21.
    Au trecut 2 ani si nu am vazut niciun autobuz sau tramvai nou, nici aer conditionat pe cele vechi, dar am inceput sa vad ca au wi-fi.

    3) in ceea ce priveste parcarile nu s-a facut niciuna, se incearca marirea taxelor in centru.

    4) RATB gratis, am vazut acum ceva timp cum controlorii au rupt mana unui tanar ca nu avea bilet, parca trebuia sa fie gratis.

    5) In ceea ce priveste calitatea aerului, nu s-a reparat nici o statie de verificat calitatea aerului, in schimbi sau plantat niste buruieni pe statiile de tramvaie, si ne spunea primarita ca acele buruieni or sa filtreze aerul pe nu stiu cati metrii patrati. II amintesc ca sunt uscate toate buruienele, poate vrea sa le si ude.

    6) Ce s-a facut: statui ! concerte! bani la biserica pt o constructie pe care nu a cerut-o nimeni!

    Asa ca PMB adica primaritza lu peste sa taca din gura!
  • +2 (2 voturi)    
    Incompetenta maxima (Miercuri, 13 iunie 2018, 8:01)

    PepsiVonTwist [utilizator]

    Sa ignoram pasajul baneasa + intersectia de deasupra, care ar putea fi imbunatatite masiv pentru a evita blocajul care se face acolo dimineata.

    Sau trecerea de pietoni de la Fantana Miorita, care ar putea fi lejer transformata intr-un pasaj subteran, eventual cu scari rulante si/sau rampe.

    Sau giratoriul de la Arcul de Triumf care pe langa ca e semaforizat incredibil de ciudat (dinspre Bd. Prezan e tolerabil, in rest iesi la pensie pana treci), se blocheaza la un volum mare de ocupatie. Ar fi putut fi ajutat de niste pasaje sau chiar un design mai inteligent.

    Sau Piata Victoriei care e cea mai mare ciudatenie pe care am vazut-o vreodata. Din ce am inteles, Firea refuza sa implementeze un plan de regandire a intersectiei acolo ...

    As putea continua la nesfarsit. Sa nu mai vorbesc de ce imbunatatiri s-ar putea aduce pe stradute care reprezinta de multe ori puncte finale, sau locuri de parcare pentru max 2-3h in zonele centrale, piste de biciclete etc.

    Sunt foarte sigur ca piste de biciclete s-ar putea infiinta cel putin pe majoritatea bulevardelor care oricum sunt supradimensionate , fiindca bottleneckurile sunt in intersectiile prost gandite.

    Un exemplu pozitiv in acest sens e Calea Victoriei, pe care mi se pare ca se circula destul de bine tinand cont de volumul de trafic pe care trebuie sa-l gestioneze si de numarul de semafoare.

    Exista incredibil de multe masuri simple si relativ ieftine care s-ar putea lua pentru fluidizarea traficului, dar e mai usor sa dea vina pe numarul de masini si pe faptul ca "e normal, e aglomeratie", fara sa se tina cont ca alte orase cu un numar similar sau chiar mult mai mare de masini nu au probleme la nivelul asta.

    Am condus in Londra, in peak, si pot sa spun ca desi era o aglomeratie incredibila, traficul curgea cat de cat. Daca in Bucuresti ar fi implementate aceleasi masuri, tinand cont ca are sub jumatate din numarul de masini din Londra, probabil ca s-ar simti ca un oras de provincie.

    Dar e aglomeratie dom'le...
  • -1 (1 vot)    
    Măsuri reale, nu de fațadă (Miercuri, 13 iunie 2018, 8:36)

    Furnicuta [utilizator]

    Este bine că se încearcă săs e schimbe parcul auto, dar nu este suficient. Ca să se limiteze numărul de mașini trebuie să crească taxele de proprietate pentru fiecare autoturism, dacă un proprietare are mai mult de una pentru următoarele taxa să fie mult mai mare, iar taxele pentru locurile de parcare de reședință să crească corespunzător. Și să tot crească până când număruld e mașini va scădea, iar populația se va deplasa cu mijloacele de transport în comun. După aia, curățați aceste mijloace de cocălari, de cerșetori și de borfași, mențineți curățenia în ele și să vedeți că oamenii vor merge la serviciu cu acestea. Mda, aceste măsuri nu aduc voturi de la cei care vi le dau acum, dar aduc un aer de prospețime în oraș. Dacă se vrea...
  • +2 (2 voturi)    
    tipic (Miercuri, 13 iunie 2018, 8:38)

    ContHotnews [utilizator]

    au cumparat tramvaie, troleibuze si autobuze, doua pasaje si gard pe o linie de tramvai.

    asta se intampla draga Stat roman, cand aduci tarani de la coada vacii - buni de prostit, si ii pui in functii de conducere.

    E oras de 2 milioane de locuitori + 1.5 milioane de navetisti, si astia au impresia ca achizitionare de mijloace de transport in comun rezolva probleme?

    dracu de tarani retardati.
  • +2 (2 voturi)    
    Și eu .... (Miercuri, 13 iunie 2018, 8:54)

    Celbland [utilizator]

    Și eu care credeam că este din cauza incompetenței și prostiei celor de la primărie ...
  • +2 (2 voturi)    
    never-ending story (Miercuri, 13 iunie 2018, 9:01)

    iuliusd [utilizator]

    wow ce descoperire! sunt prea multe masini! sa mori tu?:))
    zilnic se inmatriculeaza tigai! coada la inmatriculari pe cate luni mai e?
    in 2 ani ce s-a facut? ce s-a facut si inainte. ZERO. autobuzele noi intelegem c-o sa vina..da trolee noi? tramvaie noi? sunt antice
  • +4 (4 voturi)    
    O bataie de joc incomensurabila (Miercuri, 13 iunie 2018, 9:46)

    Frankie [utilizator]

    O bataie de joc incomensurabila la adresa votantilor.
  • +1 (1 vot)    
    Comunicatul este incomplet (Miercuri, 13 iunie 2018, 11:00)

    titirica [utilizator]

    Lipsește paragraful cu “cine mai comentează ca traficul e infernal va fi acționat in justiție”
  • -1 (1 vot)    
    Impotenta politica (Miercuri, 13 iunie 2018, 11:16)

    arkhadyan [utilizator]

    E simplu

    A se rezolva doar in ordinea enumerata:

    1. Centura pe 3 benzi pe sens (sunt doar 80 de km ..fara dealuri, munti..si alte obstacole)

    2. Benzi pentru transport in comun (desigur si o optimizare a acestuia) piste pentru biciclete (in tot orasul..desigur) si parcari supraetajate la intrarea in Bucuresti

    3.Taxa acces centru.
  • -1 (1 vot)    
    PMB are dreptate (Miercuri, 13 iunie 2018, 11:42)

    meme_youyou [utilizator]

    Problema cu inmultirile masinilor este serioasa. Sunt accidente usoare zilnic, oamenii cred ca masina n-a patit nimic, dar cond colo ramane bortoasa si dupa un timp se trezesc ca le-a fatat un mini, o grija in plus pe cap, care mananca benzina ca un om mare. Csf?
    • -1 (1 vot)    
      ncsf (Miercuri, 13 iunie 2018, 12:43)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui meme_youyou

      Daca iese si versiune john cooper, papa ca un luptator de sumo :D
  • 0 (2 voturi)    
    Tendentioasa este...minciuna (Miercuri, 13 iunie 2018, 12:16)

    morometu [utilizator]

    Pentru a traversa Bucurestiul, 13-14 km, ai nevoie de cel putin 2 ore. Si trebuie sa treci neaparat prin centrul orasului pentru ca alt drum nu este! Nu este deloc moft! Mijloacele de transport si traseele acestora sunt total neadecvate, nu sunt legaturi, nu poti ajunge in diferite locatii decat schimband mai multe mijloace de transport, stand in statii fara sa stii cat...Sunt sufocante si mizerabile! Metroul din Drumul Taberii se construieste din 1986! Din autostrada, drumul trece direct prin centru. Lucrarile la podul de la Crangasi, stagneaza. Au fost construite zone intregi de cartiere fara a construi alte drumuri. Sunt autorizate constructii de blocuri in zone de case, sunt construite blocuri fara un minim de locuri de parcare. Nu sunt pasaje suficiente, nu sunt poduri... Si in aceste conditii, aruncati vina pe omul care incearca sa se deplaseze cu masina proprie pentru ca nu exista alte solutii? Incompetenta administrativa nu se poate justifica prin minciuni, stand la TV, sau emitand comunicate de-a dreptul tendentioase. Nu ne mai insultati inteligenta. Practicati''sportul asta''in alta parte!
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Miercuri, 13 iunie 2018, 13:55)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui morometu

      Nici acum nu avem centura...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version