City Managerul Bucureștiului, Sorin Chiriţă: Numărul de autoturisme în București este în continuă creștere, una din cauze fiind lipsa unei taxe de poluare. La noi e moca să poluezi

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 24 mai 2018, 12:34 Actualitate | Administratie Locala


Trafic infernal
Foto: Cotidianul
Numărul de autoturisme în București este în continuă creștere, iar una din cauze este și lipsa unei taxe de poluare, la noi fiind "moca să poluezi"a declarat Sorin Chiriță, City Managerul Municipiului Bucureşti, joi, în cadrul unei conferinţe pe tema mobilităţii urbane, potrivit Mediafax.

„Măsurile luate de alte capitale europene au fost îmbunătățirea transportului public, măsuri de reducere a accesului cu autoturismul în zonele centrale, piste de biciclete și nu în ultimul rând, încurajarea populației pentru o mobilitate, utilizând tansprotul public, bicicleta, și pe distanțe scurte mersul pe jos. Numărul de autoturisme în Municipiul București este în continuă creștere, iar una din cauze este și lipsa unei taxe de poluare. Am mai spus-o, la noi e moca să poluezi, este moca să arunci deșeuri la grămadă”, a spus Chiriță în cadrul conferinței „Viitorul Mobilității Urbane în România”.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de prima înmatriculare se calcula în funcție de trei variabile: vechimea mașinii, tipul de catalizator (euro) și capacitatea cilindrică a mașinii.

Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reinmatricularea mașinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât și pentru cei care aduceau mașini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care platisera deja urmau să primească banii înapoi.

Din 15 martie 2013 intră în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto este calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a mașinii.

Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017, printr-o lege inițiată de șeful PSD, Liviu Dragnea.



Citeste mai multe despre   


















1205 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    Omul e incoerent... (Joi, 24 mai 2018, 12:41)

    abisala [utilizator]

    Spune ca masurile luate in alte capitale europe "au fost îmbunătățirea transportului public, măsuri de reducere a accesului cu autoturismul în zonele centrale, piste de biciclete și nu în ultimul rând, încurajarea populației pentru o mobilitate, utilizând tansprotul public, bicicleta, și pe distanțe scurte mersul pe jos. "
    Si dupa aia, spune ca problema in Bucuresti e ca e moca sa poluezi! Adica, ei au rezolvat toate celelalte modalitati, si a mai ramas doar asta! Si tot PSD-ul a scos taxa de poluare anul trecut!
    Doamne, cati prosti exista sa fie pusi sefi in guvernarea asta???
    • +3 (3 voturi)    
      ce-mi place atitudinea asta (Joi, 24 mai 2018, 14:00)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      sa te pozitionezi in randul oamenilor si sa arati cu degetul catre autoritati... pai mai nene, pune mana si fa. Aveti tot, parlament, guvern, 6 primarii, primar general. Care e problema?! Legile? Modificati-le! Faceti ceva ca a devenit un cosmar sa traiesti in orasul asta!
    • 0 (0 voturi)    
      nea caisa (Joi, 24 mai 2018, 18:48)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      manageru Bucurestiului, un alt fel de primar general pus acolo de kitschoasa Firea, primarul general ales politic, incrimineaza poluarea de parca nu pesedista vicepresedinta de partid ar avea vreo vina in importul de cazane tert-hand, prin "masura" populista luata de propriu partid, aceea a ridicarii taxelor de inmatriculare pt. orice autoturism cumparat de romani. Cand dragnea se batea cu caramida in piept cu snopul celor 102 taxe ridicate, printre care si asta, nimeni nu gandea. Acum avem poluare si nspe mii de cazane pe 4 roti in Bucuresti.
      Ipocriti.
    • 0 (0 voturi)    
      Taxa de poluare (Joi, 24 mai 2018, 19:38)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      la fel ca si cea de drum a lui Basescu din secolul trecut a fost inclusa in pretul carburantului. Deci hai sa nu se facem ca uitam. Inventam taxe noi, le includem in pretul carburantului dupa care ne facem ca uitam si le introducem iar separat. Chiar asa prosti ne credeti?
  • +11 (13 voturi)    
    gresit (Joi, 24 mai 2018, 12:42)

    martel55 [utilizator]

    inainte de faptul ca poti polua moca, pimul motiv pentru care ambuteiajele in trafic cresc este ca se poate parca moca....daca politia locala din subordinea primariei si-ar face datoria si ar da zilnic miii/zeci de mii de amenzi celor care parcheaz ailegal, in cateva saptamani sigur s-ar obtine rezultate palpabile, nimeni nu e nebunsa plateasca zilnic sute de lei din ambitia de amerge cu masina, cnd vor vedea ca trebui sa plateasca amenzi mai mari decat castiga pe luna se vor orienta rapid spre transportul public, doar ca acesta nu ar face fata datorita incompetentei aceleaisi primarii care de ani de zil nu e in stare sa cumpere mijloace noi de transport pentru a creste capacitatea (tramvaie, troleibuze, autobuze)...oricum am privi lucrurile, vina e exclusiv a primariei
    • 0 (0 voturi)    
      Când o fi transport public! (Joi, 24 mai 2018, 18:35)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      În București este transport cu capricii.Este riscant să mergi cu transportul public,de la hoți la mizeria din mijloacele de transport.Și găsirea unui bilet de călătorie este o aventură.Lipsă panouri care să indice timpul când un mijloc de transport vine în stație.Prin alte țări(civilizate) nu pleacă autobuzul cu ușile deschise,nu se urcă mai mulți decât este capacitatea și au sisteme inteligente care verifică câți sau urcat și câți au compostat,sesizând automat diferența.Fără acei controlori lipsiți de maniere,uneori bătăuși.
  • +9 (9 voturi)    
    Spagarilor (Joi, 24 mai 2018, 12:43)

    CezarN [utilizator]

    Ati lasat sa intre in tara tot felul de jafuri ca sa luati voi spagi(via RAR,se intelege), nu faceti ITP-ul cum se cuvine, sa nu mai circule moartea pe sosele, nu faceti strazi, autostrazi, pasaje, treceri, etc, care sa fluidezeze circulatia si sa micsoreze poluarea, ati bagat n-spe mii de accize si taxe in benzina/motorina (chipurile tot pentru autostrazi si poluare), luati impozite pe capacitatea cilindrica, in loc sa o luati pe emisiile poluante, si tot nu va ajunge. Vreti alte si alte taxe, pe care le veti fura, nu le veti folosi in scopul in care au fost instituite, si tot nu va va ajunge, tot veti scorni taxe si impozite caci altfel nu stiti sa faceti bani.
  • +12 (12 voturi)    
    texte (Joi, 24 mai 2018, 12:43)

    MG [utilizator]

    de parca lumea pleaca de acasa pentru a polua. Oamenii au nevoie de transport pentru a ajunge la munca. Numai la taxe si motive va sunt ochii
    • 0 (0 voturi)    
      De parcări nu spune. (Joi, 24 mai 2018, 18:43)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Dacă nu se fac parcări și să se elibereze bulevardele vorbim degeaba.Bucureștiul nu are conducători vizionari.Când vorbești de interdicții ești limitat intelectual,încerci să atragi locuitorii care nu dispun de autoturism.Se încasează mulți bani din taxele pentru autoturisme,dar banii nu sunt folosiți pentru probleme de circulație și parcare ,ci pentru chermeze,prime și salarii.De ce se fac clădiri fără parcări?Ar trebui să fie o obligație.Străzile sunt pline cu mașini parcate ale celor care locuiesc în zonă.
  • +7 (7 voturi)    
    ... (Joi, 24 mai 2018, 12:46)

    Soljenitin [utilizator]

    Dar taxa aia de prima inmatriculare ce spanac este, daca nu fosta taxa de poluare?
  • +9 (9 voturi)    
    Foame de bani... (Joi, 24 mai 2018, 12:50)

    EMC2*2/2#@4 [utilizator]

    Nu ca i-ar interesa pe ei de mediu sau de viata bucurestenilor.

    Ma uitam pe CV-ul lui ... din facultate a iesit direct director la stat iar de atunci si pana acum a strans 11 pagini pline la CV ... numai la stat.

    o adevarata eminenta cenusie ... a statului.
    • +1 (1 vot)    
      pai de asta isi si permite (Joi, 24 mai 2018, 17:40)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui EMC2*2/2#@4

      sa vorbeasca ca la coltul strazii.. ''moca'' ..:))
  • +6 (6 voturi)    
    multumim pt informatie (Joi, 24 mai 2018, 12:50)

    Andrei453530 [utilizator]

    asta stim cu totii, a descoperit si asta apa calda.. Din pozitiile voastre ma astept la masuri, nu la constatari.

    Doar ca primaria n-ar vrea sa-si asume nicio masura cu potential vatamator imaginii doamnei. Asteapta eventual sa le rezolve Bruxelles-ul problemele ca apoi sa arate cu degetul..
  • +7 (7 voturi)    
    Cam prost Chirita (Joi, 24 mai 2018, 12:55)

    all23 [utilizator]

    Daca n-ar fi idiot , ar vedea ca spatiul publuc , in special arterele de circulatie sunt ocupate de masini parcate . Daca masinile parcate pe spatiul public ar plati o taxa mai aproape de realitate , macar 100 lei pe luna , pentru cele care sunt ca parcari de resedinta , si 50 de lei pentru orice autovehicul care nu are garaj sau loc de parcare si ramane pe spatiul public ....
    De asemenea 15 % din locurile ocupare sunt autovehicule comerciale , pentru care taxele ar trebui sa fie de cateva ori mai mari .
    Dupa asta ar trebui sa nu mai incurajeze naveta celor din afara Bucurestiului , si sa puna stopuri care sa nu le mai permita intrarea pana in buricul Bucurestiului cu
    toata tarla , si sa blocheze intersectiile . Taxa de poluare de care zice prostu' asta , se va aplica aiurea si nu va avea efectele dorite . Poate o taxa de acces in centru ....
  • +5 (5 voturi)    
    Acciza... (Joi, 24 mai 2018, 13:12)

    Joe@Black [utilizator]

    Da acciza la ce valoare are in pretul combustibilului ce se intampla cu ea? Nu cumva poluatorul plateste la stat?
    Unde sunt banii aia pentru infrastructura, ca de autostrazi nu poate fi vorba in Romania...sunt cam invizibile!
    Cine i-a papat banii de pe accize? PSD?!
  • +7 (7 voturi)    
    de vis (Joi, 24 mai 2018, 13:21)

    kata1977 [utilizator]

    pai hai sa vedem dom'n manager problemele pe care in primul rand nu le ai rezolvat in nici un fel.
    1. lipsa parcari la intrarea in buc
    2. lipsa conexiuni mijloace de transport in comun cu punctul 1
    3. lipsa parcari langa statiile de metrou (cele periferice )
    4. lipsa trenuri rapide cu localitatile din jurul buc
    5. lipsa infrastructura metrou - un adevarat calvar pt cei care aleg sa circule cu metroul (vezi si astazi ce s a intamplat)
    6. lipsa mijloace de transport decente
    7. lipsa centre logistice in jurul bucurestiului ( pt a e evita transportul de marfa peste un anumit tonaj direct in buc)
    8. lipsa suficiente parcari in buc
    9. lipsa fluidizare trafic (cu tot ce inseamna)
    - si lista poate continua.....
    a si sa nu uit sa ti spun...prietene vezi ca in marile orase aprovizionarea diferitelor supermarketuri se face doar ...noaptea! tocmai pt a nu sufoca si mai mult orasul si a reduce poluarea. Asa ca poate dai o tura pe la pranz sa vezi numarul de camioane care intra in buc si ce nivel de poluare au .
    Da am mai spus o este moca si extraordinar sa traiesti pe banii cetateniilor si sa nu faci de fapt nimic ...
  • +7 (7 voturi)    
    oare? (Joi, 24 mai 2018, 13:51)

    vodatepes [utilizator]

    Oare domnul Chirita cu ce merge la servicu? Domnul Chirita isi duce copii la scoala cu mijloacele de transport in comun care sunt murdare, in care iarna e frig ca afara, care vin la 40 minute la orele de varf? Nu au rezolvat cu infrastructura, cu parcarile, cu metroul in dr. Taberei sa astia se gandesc cum sa ne interzica sa ne deplasam in Bucuresti.Domnul Chirita ar trebui sa plateasca el taxa de poluare pentru ca prin ce spune polueaza mediul cu prostii.. Astia gandesc astfel : daca pun taxa populimea nu mai circula deci nu mai trebuie noi sa muncim sa facem parcari, sa spunem la punct infrastructura, stam cu burta la soare, dar taxa pe masina platita la primarie o inscaseaza chiar daca nu misti masina din loc. A bani din impozit pe masina sunt buni. Ba lepra puneti mina si faceti-va treaba. Stati ca boi de 3 ani si nu faceti nimic, aveti bani dar nu stiti ce sa faceti nimic. Niste boi muuuuuuuuuuuu muuuuuuuuuuuu. Poate intelegeti acum ce am spus muuuuuuuuuu
  • +5 (5 voturi)    
    Pai cine te tine managerule.... (Joi, 24 mai 2018, 14:00)

    paonipao [utilizator]

    sa nu modernizezi reteaua de transport urban a Bucurestiului...!?

    Poate o sa ai o surpriza sa vezi ca oamenii ar putea atunci alege transportul public in defavoarea masinilor personale!

    Acum 10 ani...in 2008 pretul benzinei era de 3,99 lei/litru, azi este mI scump cu 50%.
    Faptul ca s-a scumpit carburantul nu inseamna ca s-au redus numarul masinilor!
    Pe cale de consecinta...orice taxa de poluare nu va face sa circule mai putine masini in Bucuresti.
    Trebuie umblat la cauza...adica la ce spuneam la inceputul postarii!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version