Consilierul general PNL Ciprian Ciucu îi solicită primarului Capitalei să discute în şedinţa extraordinară a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) care va avea lor vineri situaţia Podului Constanţa, aflat în prezent în stare de degradare şi ale cărui lucrări de reabilitare ar trebui realizate în luna mai de către CFR SA, potrivit news.ro.

Podul Constanta - foto Alberto GrosescuFoto: Alberto Groșescu

Ciucu scrie pe pagina sa de Facebook că pentru reconstruirea podului există deja un proiect aprobat de CGMB în 2008, avizat de Ministerul Transporturilor, însă este vina Gabrielei Firea şi a fostului primar Sorin Oprescu pentru că proiectul nu a fost inclus pe lista de investiţii.

Consilierul general mai spune că primarul Capitalei trebuie să îşi asume reabilitarea Podului Constanţa, fiind de părere că CFR nu face faţă situaţiei. "Clarificări privind (cum s-a ajuns) în situaţia în care Podul Constanţa e gata să cadă pe noi: pentru reconstruirea Podului Constanţa există proiect aprobat de CGMB încă din 2008, cu toate avizele necesare şi cu indicatorii tehnico-economici gata.

Poiectul a fost realizat de SC Metroul SA, a fost negociat şi avizat de Ministerul Transporturilor, CFR, Metrorex şi Primăria Capitalei. A fost inclus în programul de investiţii al Primăriei şi a fost prevăzută o deschidere iniţială de finanţare de 100 mii lei în bugetul din 2009. De atunci proiectul "stă" la coadă, pentru a se începe procedurile de iniţiere a licitatiei pentru atribuirea contractului”, scrie Ciprian Ciucu pe pagina sa de Facebook.

El precizează că în 2007, CFR a expertizat podul, descoperindu-se, astfel, că nu a mai beneficiat de reparaţii capitale din 1967. Consilierul general îi consideră vinovaţi pentru neincluderea proiectului pe lista de investiţii pe fostul primar al Capitalei, Sorin Oprescu, dar şi pe actualul primar general, Gabriela Firea. "E posibil ca Firea, care a trimis acasă toţi foştii consilieri PSD ca să-şi aducă proprii săi oameni în CGMB, să nu aibă habar de acest proiect”, adaugă consilierul.

De asemenea, Ciucu explică cum CFR SA lucrează la un alt proiect de investiţii dedicat Podului Constanţa şi ar fi atribuit contractul unui constructor care nu a iniţiat lucrările pentru că nu ar fi primit un certificat de urbanism necesar de la Primăria Sectorului 1. "CFR este acum în etapa de reparaţii (a se citi cârpeli cu ipsos de ochii lumii), a făcut eleborat Expertiza Tehnică şi DALI (documentaţie tehnico-economică similară studiului de fezabilitate), dar NU are proiectul Tehnic şi NU a atribuit execuţia lucrărilor! Deci chestiunea cu Certificatul de Urbanism este praf în ochi, oricum acolo este vorba de lucruri minore”, spune Ciprian Ciucu.

Consilierul general PNL îi solicită Gabrielei Firea să discute despre situaţia Podului Constanţa în următoarea şedinţă CGMB, convocată pentru vineri, adăugând că ar trebui să îşi asume lucrările de reabilitare pentru că CFR SA nu face faţă situaţiei. USR Sector 1 a publicat luni noi imagini cu stâlpii de susţinere ai Podului Constanţa, aflat pe Calea Griviţei din Capitală, care au fost acoperiţi cu ipsos, acuzând CFR, instituţia care ar trebui să se ocupe de reabilitarea podului, că "a mascat problemele structurale cu ipsos” şi "a spoit problemele grave” doar în urma presiunii publice.

USR solicită publicarea expertizei tehnice realizată de Ministerul Transporturilor în luna februarie. Reprezentanţii USR cer Ministerului Transporturilor să publice expertiza tehnică realizată în luna februarie.