Primăria Capitalei va delimita linia tramvaiului 1/10 de restul traficului pe aproape tot traseul, după modelul liniei 21

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 23 martie 2018, 16:32 Actualitate | Administratie Locala


Tramvai
Foto: Facebook/RATB
Primăria Capitalei va delimita linia tramvaiului 1/10 de restul traficului după modelul liniilor 21 și 41, potrivit unui proiect care va fi discutat săptămâna viitoare de Consiliul General. Delimitarea se va face pe aproape tot traseul, circa 21,6 km, iar valoarea investiției este estimată la 6,2 milioane lei.

Unde vor fi montate separatoarele:

  • Tronson I - de la Piaţa Sudului până la Pasaj Obor, pe arterele Calea Vacăreşti şi Şoseaua Mihai Bravu;
  • Tronson II – de la Pasajul Obor până la B-dul Timişoara, pe arterele Şoseaua Ştefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, pe B-dul Vasile Milea până la B-dul Timişoara;
  • Tronson III – de la Buclă de întoarcere Romprim S.A. până la Str. Şura Mare, pe Şoseaua Olteniței;
  • Tronson IV - pe B-dul Timişoara de la intersecția cu B-dul Vasile Milea până la intersecția cu Str. Râzoare, pe Str. Constantin Istrati de la intersecția cu Str. Progresului (Trafic Greu) până la intersecția cu Şoseaua Viilor și pe Şoseaua Viilor de la intersecția cu Str. Constantin Istrati până la intersecția cu Calea Şerban Vodă;

”Circulația tramvaielor pe traseul liniei 1/10 este îngreunată de circulația autovehiculelor care pătrund pe ampriză liniei de tramvai, fapt ce duce la imposibilitatea asigurării unei frecvențe de circulație constante, conform graficelor propuse de Regia Autonomă de Transport Bucureşti. Prin soluția propusă în prezentul studiu, respectiv instituirea benzii proprii pentru acest traseu, se obține o viteză medie de exploatare de 15,83 Km/h pentru linia 1 și 16,09 Km/h pentru linia 10, respectiv o capacitate de transport de 2665 călători/oră şi sens pentru linia 1 și 2710 călători/oră şi sens pentru linia 10, cu 20% mai mult decât în prezent. La menținerea intervalului de succedare actual pe cale proprie se poate obține o reducere a parcului circulant de la 18 la 15 vehicule”, se arată în raportul de specialitate al proiectului.
Investiția va fi amortizată  în aproximativ 15 luni, potrivit sursei citate.

În urmă aplicării soluției constructive din prezentul studiu în cazul mențineri parcului existent, va putea creşte numărul de călători cu cca. 443 călători/oră/sens pentru linia 1 respectiv cca. 450 călători/ora/sens pentru linia 10 şi având în vedere că prețul unei călătorii este 1,3 lei, rezultă că venitul lunar suplimentar va fi de: 12h x (443+450) călători/oră/sens x 1,3 lei x 30 zile = 417.924 lei/lună”, se mai arată în proiect.

Primăria Capitalei a terminat de montat gardurile de pe linia 21 la finalul anului 2017, acesta având linie unică între capătul de la Helitube și intersecția cu bd. Carol.  Cu această soluție, timpul parcurs de tramvai între cele două capete s-a redus aproape la jumătate, potrivit observațiilor făcute de reporterul HotNews.ro.

Tramvaiul 21 transporta zilnic peste 60.000 mii de călători din cartierul Colentina spre centru și invers, potrivit datelor furnizate de RATB. Aceste date se referă însă numai la capacitatea estimată de transport a tramvaielor, însă această este depășită cu mult mai ales la orele de vârf, ceea ce înseamnă numărul real al călătorilor este mai mare. Cu toate acestea,  din cauza mașinilor care îi blocau circulația, tramvaiul stătea în trafic zeci de minute, ceea ce genera întârzieri foarte mari. Deoarece în cartierul Colentina nu există metrou, iar autobuzele stau blocate în trafic cu restul mașinilor, tramvaiul este singură legătură viabilă între cartierul Colentina și centrul orașului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3781 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    in lipsa de altceva, o idee buna (Vineri, 23 martie 2018, 16:40)

    Stefan534324 [utilizator]

    Ideal ar fi sa se reduca cumva traficul auto, dar cum asta nu e posibil asa usor, consider ca e o solutie buna. Sute de calatori asteapta dupa cativa nesimtiti care intra pe linia de tramvai cu autobuzele personale. Pentru animale nu exista alta solutie decat gardurile.
    • +6 (6 voturi)    
      Pentru animale in general (Vineri, 23 martie 2018, 18:38)

      Cetateanul_t1234 [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

      Se foloseste gardul ca nu ai cum sa ii explici si sa si inteleaga
      Nivelul urmator ar fi cu amenzi exponentiale ce intra la impozit , dar mai avem de asteptat cateva decenii.

      Pe acelasi principiu si pentru stalpisorii pe trotuar. Sunt mai eficienti pe termen scurt decat sa asteptam sa apara o legislatie functionala.
    • +5 (5 voturi)    
      Gardul și legea. (Sâmbătă, 24 martie 2018, 12:21)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

      Pentru animale gardul,pentru oameni legea.Firea tratează bucureștenii ca pe animale.Am o întrebare,cum mai face curățenie dacă-i montat gardul?Nu face.De fapt nu face pe nicăieri.
  • +3 (5 voturi)    
    Gata (Vineri, 23 martie 2018, 16:43)

    t4v1 [utilizator]

    S-a terminat cu smecheria pe Stefan Cel Mare
  • +10 (10 voturi)    
    Imbulzeala garantata (Vineri, 23 martie 2018, 16:51)

    Carcalete [utilizator]

    ATUNCI a vezi imbulzeala pe Mihai Bravu, Stefan Cel Mare, AFI,

    Toti smecherii ce taiau linia tramvaiului imediat dupa pasajul Muncii sau intre Lizeanu si Dorobanti sau pe la AFI vor sta, ca restul "fraierilor", in coloana.
    • +6 (6 voturi)    
      Nu-i șmecherie,este prostia autorităților. (Sâmbătă, 24 martie 2018, 13:53)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Carcalete

      Fac pariu că pe Ștefan cel mare,pe la Dinamo nu se va monta gardul ca să poată traversa gradul.Vina autorităților este că nu amenajează pasaje de trecere și nu aplică legea,adică să dea amenzi.Traseul este împânzit de camere video,trebuie doar să-i amendeze pe„șmecheri”.Este mai ieftin,dar nu produce ghișeft.Când se sapă la metrou de ce nu se fac și niște pasaje sub și supraterane?Aud?Nu are cine să-mi răspundă!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by