USR: Bucurestiul are nevoie de dublarea investitiilor in transport pentru a evita un colaps iminent al transportului public

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 16 martie 2018, 11:15 Actualitate | Administratie Locala


Roxana Wring
Foto: Facebook
Bucurestiul are nevoie de dublarea investitiilor in transport pentru a evita un colaps iminent al transportului public, este concluzia  dezbaterilor ce au avut loc in cadrul evenimentului "Bucuresti. Blocat in trafic" organizat de USR Bucuresti.

Aproape 460 din cele 475 de tramvaie din Bucuresti si-au depasit sau isi vor depasi in urmatorii doi ani durata de exploatare, doua treimi din liniile de tramvai au nevoie urgenta de reabilitare, din cele 1000 de autobuze achizitionate in 2007, doar 60% mai sunt functionale, restul fiind  aproape de capatul duratei recomandate de utilizare, s-a mai concluzionat in cadrul dezbaterii. Chiar si cu cele 400 de autobuze care vor fi achizitionate, Bucurestiul abia va reusi sa revina la nivelul din 2007 in privinta parcului auto al RATB, potrivit sursei citate.

In cadrul discutiilor, Roxana Wring a prezentat si propunerile USR pentru imbunatatirea mobilitatii urbane in Bucuresti:

 1.  Aplicarea masurilor cu impact imediat. (de exemplu: eliberarea trotuarelor si a benzilor ocupate de masini parcate ilegal, delimitarea zonelor destinate circulatiei tramvaielor, extinderea rutelor RATB pentru a prelua cat mai mult din necesarul de transport generat de noile zone rezidentiale de la marginea orasului, respectarea benzilor unice RATB existente, intretinerea corespunzatoare a tuturor zonelor de transfer intermodal, atatea cate sunt ele, implementarea sistemului de management al traficului si a sistemelor moderne de taxare a parcarilor, lansarea unei aplicatii mobile pentru monitorizarea in trafic a vehiculelor RATB, care sa permita utilizatorilor sa afle in cat timp va veni urmatorul vehicul, incasarea tarifelor pentru parcarile publice din oras);

2. Actualizarea Planului de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD) si respectarea noilor termene stabilite. Exista intarzieri majore pe foarte multe capitole. In egala masura, este nevoie de actualizarea datelor de intrare si chiar de o reevaluare a raportului cost / beneficiu pe anumite proiecte;

3. Alocarea anuala a unei sume de 15% din Bugetul Capitalei pentru investitii in transport. In prezent, suma bugetata se situeaza la aproximativ 10% din bugetul anual, insa in ultimii doi ani a fost diminuata succesiv prin rectificari bugetare. In prezent, ritmul degradarii infrastructurii este mai mare decat ritmul modernizarii ei, iar sub-finantarea nu face decat sa adanceasca aceasta problema;

4. Crearea unui Fond pentru Mobilitate Urbana care sa aduca un plus de pana la 5% (in raport cu Bugetul Capitalei) pentru investitii in transport. Sursele de finantare ale acestui fond vor fi stabilite in urma unei analize si consultari publice. Din practica internationala pot fi alese mai multe variante, de exemplu: tarif suplimentar de parcare in centrul orasului, taxarea marilor dezvoltari imobiliare, reglementare de acces auto urban (solutii cu plata), venituri din publicitate etc.

5. Pregatirea unui Proiect de Integrare Metropolitana care sa asigure intr-un orizont de timp realist trecerea Metroroex si a Centurii Capitalei la Primaria Bucuresti;

6. Achizitionarea de urgenta de noi mijloace de transport, in special autobuze electrice, material rulant si autobuze rapide: 100 de autobuze electrice si 50 de tramvaie anual pana in 2025. Pe termen scurt este nevoie de 400 ¬ 500 de autobuze electrice Si, in orizontul anului 2025 de inca pe atatea. O parte importanta dintre acestea trebuie sa fie utilizate pentru linii de autobuze rapide (BRT). De asemenea, materialul rulant trebuie innoit intrucat mare parte din echipamente se apropie de finalul duratei de exploatare;

7. Construirea a 15 parcari tip Park&Ride la principalele puncte de acces in Bucuresti, concomitent cu extinderea unor trasee RATB si cu introducerea unor linii de autobuz rapid. In PMUD sunt 5 Parcari propuse, cu recomandarea extinderii, in functie de rezultatele unor analize ulterioare. Pentru acoperirea tuturor intrarilor in Capitala, ar mai fi nevoie de inca 10 - 11 parcari;

8. Dezvoltarea si incurajarea solutiilor de mobilitate alternativa: piste pentru biciclete, zone pietonale, zone cu utilizare mixta, solutii de calmare a traficului, solutii de regenerare urbana;

9. Incurajarea platformelor de car-sharing si bike-sharing, integrarea solutiilor inovative in mixul de mobilitate urbana (inclusiv solutii inteligente de taxare pentru transport public in comun si pentru parcari);

10. Aplicarea unor masuri pentru reducerea poluarii cauzate de trafic. Asta inseamna atat incurajarea tehnologiilor verzi cat si gestionarea celorlalte surse ale poluarii: santiere, strazi neasfaltate, lucrari de interventie asupra carosabilului sau lucrari pentru utilitati etc.)


"Mandatul Gabrielei Firea la primarie este, din pacate, cel mai lung talk-show din istoria administratiei publice", a declarat Roxana Wring. Aceasta a adaugat ca "de doi ani, primarul Capitalei, vorbeste dar nu face. A vorbit despre revolutia in trafic, nu a facut nimic. A vorbit despre inzestrarea RATB, nu a facut nimic. A vorbit despre benzi unice, tramvaie suspendate, taxe de acces in centru si va asigur ca nu va face nimic. Asta pentru ca Gabriela Firea nu stie administratie. Se pricepe de minune la imagine, dar nu intelege cum functioneaza un oras. Tocmai din acest motiv este nevoie de oameni care sa cunoasca problemele si sa vina cu solutii realiste. USR asta isi propune. Sa dezbata si sa propuna bucurestenilor solutii. Nu imagine, nu vorbe, nu talk-show, ci pur si simplu masuri concrete si realiste".

Printre participantii la dezbatere s-au numarat Marian Ivan presedinte al Organizatiei pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR), Stefan Roseanu, Director General al Asociatiei pentru Mobilitate Metropolitana (AMM), Catalin Drula, deputat USR, Comisia pentru transporturi si infrastructura, Bogdan Stroe, consilier municipal USR, comisia de transport CGMB, Roxana Wring, presedinte USR Bucuresti, consilier CGMB, precum si reprezentanti ai grupurilor de initiativa civica si bucuresteni interesati de subiect.


Citeste mai multe despre   
















1113 vizualizari

  • -5 (9 voturi)    
    Nu sunt fan DUamna Gabi (Vineri, 16 martie 2018, 11:22)

    un domn [utilizator]

    Insa Usere a pus o Fandaxie la talk showul DUamnei Gabi. La finele articolului este inserata distributia actorilor/promotorilor Evenimentului: ceea ce Stie Tot Bucuresteanul s a reiterat la Eveniment, fara a propune un Set Clar de Pasi cu implementare calendaristica pentru a fi votat/respins in CG PMB, or asta arata ca Usere are solutii insa NU isi asuma un Plan de Implementare a acestora..foarte grav chiar suspect blat cu P$D care ar sugera ca achzitiile publice la parcul auto transport public ar vrea sa fie validat si de usere...in anumite conditii...
  • +3 (3 voturi)    
    daca nu e de PSD, nu e bun planul (Vineri, 16 martie 2018, 11:47)

    nick24 [utilizator]

    "platformelor de car-sharing si bike-sharing" se poate, dar numai prin dispeceratul din Voluntari.

    Numai metroul poate fi viitorul transportului in Bucuresti, interzicerea masinilor diesel si incurajarea masinilor electrice ( parcare gratuita speciala in centru, incarcare gratuita)
    Ce vrea Firuta? sa aduca autobuze diesel in Bucuresti si la preturi peste tot ce exista in lume, acum cand toate capitalele vor sa interzica diesel.
    Pai daca chiar vrea diesel, poate sa ia pe gratis din cele care se caseaza in Roma, Paris, Berlin.
    • +2 (4 voturi)    
      rasei, dar zic si io (Vineri, 16 martie 2018, 13:22)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Dieselul devine din ce in ce mai scump - este o afacere care si-a cam mancat malaiul caci dupa ce iei masina diesel pe bani putini nu ai cum sa circuli (nu ai combustibil sau o sa te coste foarte mult) iar masinile acele vor fi scoase din uz de fabricantii lui peste prajit si deci nu o sa le folosesti mai multe de x anisori - ca nu mai au piese de schimb sau sunt scumpe.

      Intotdeauna trebuie sa faci un balans intre politca pe termen scurt si cea pe termen lung - adica daca inca nu ai inca metrou peste tot trebuie sa faci ceva ca sa asiguri un trasnport mai bun pana cand speri tu ca o sa ai metroul ala visar...

      Nu poti sa interzici omului sa aiba masina - trebuie sa lasi libertatea de miscare unei persoane -

      Mai mult - cum vrei sa ai marfa daca nu incurajezi transportul marfurilor - nu poti sa le duci numai cu trenul, cu vaporul...Bre, ne place sau nu ne place, trasnportul marfurilor se face in mare masura cu masina - asa ca atentie la ce ne dorim!!!

      Acum nu poti sa ii omori pe toti - chiar daca sunt prosti ca noaptea - pentru ca nu mai ai viitor asa ca ii lasi sa creasca numai aia care au ceva valoare si ii ajuti sa creasca si sa gandeasca altfel - este un exemplu in extrem legat de balansul intre politica pe termen scurt si cea pe termen lung...

      Ceea ce propune USR-ul este clar ca vine bara in bara cu propunerea P$D - Fi REA!

      Iar la cata prostie este in Bcuuresti - nu o bage de seama cetateanu ca X - candidatul P$D - vine cu propunerile de alt partid - unii au minte intunecata de mare iubire catre partidul unic care este in toate...

      O eroare fundamentala a USR-ului - asa ca sa ma lase in pace - eroare este fundamentala si va permite unora sa se reorienteze catre alte partide si vor pierde procente la urmatoarele alegeri pe Bucuresti.

      ce isi face omul cu mana sa lucru manula se numeste!
  • +4 (4 voturi)    
    solutii sunt, (Vineri, 16 martie 2018, 11:58)

    Levellers [utilizator]

    dar cat de repede vor fi puse si in practica ?
    De ce firmele/institutiile la care unii angajati merg pe biciclete nu i-ar stimula intr-un fel, dat fiind si riscul mare la care se expun in trafic, ca sa nu mai vorbesc de poluarea extrema ?
  • -1 (3 voturi)    
    mie mi se pare o mare prostie (Vineri, 16 martie 2018, 13:05)

    ..13 [utilizator]

    Daca banda pentru tramvai este ocupata din an in paste atunci nu este mai bine sa descongestionam traficul si sa permitem masinilor care stau bara in bara sa foloseasca aceea cale de rulare???

    Mai departe, daca autobuzele merg din cand in cand atunci nu este mai bine sa NU LE ALOCAM o banda speciala si sa lasam masinile sa foloseasca cat mai multe benzi de circulatie inloc sa stea bara in bara iar autobuzele sa foloseasca calea de rulare a tramvaielor si sa aiba aceleasi statii ca si tramvaiele???

    Va spui sincer ca asa se desfasoara lucrurile in capitala europeana numita Bruxelles unde autobuzele folosesc caile de rulare ale tramvailor si statile aestora -

    va dati seama ca se face o reduce a cheltuielor legate de adminsitrarea unor statii de autobuz - ca se asigura preluarea mai rapida a pasagerilor - adicalea care vine mai repede (autobuzul sau tramvailul) si daca as avea si bilet care sa accepte una calatorie indiferent pe ce directie dar sa nu mergi mai mult de 1/2 ora atunci pasagerii chiar ca s-ar scoate si nici nu ar mai fi asa o aglomeratie si toata lumea ar avea de castigat.

    Parerea mea este ca masinile trebuie sa aiba in continuare prioritate si sa fie asigurata fluenta lor in trafic astfel incat sa reduci poluare in paralel cu cresterea eficientei si fluentei in trasnportul in comun...

    In UK exista o aplicatie scornita unde masinile pot prelua pasageri pe traseu si astfel inloc sa plece 2-3 masini pleaca doar 1 masina...

    Chestia asta cu folosirea unei masini personale de catre mai multi utilizatori este cea mai buna dupe capul meu pentru ca permita deplasarea unui numar mai mare de persoae,i este flexibila.

    Evident ca nu as reduce la tare transportul in comun dar NU ASA CUM SE INTAMPLA ACUM si NICI CUM PROPUNE USR.

    Cheltuiala creste daca se propune o banda speciala autobuzului, daca se propune delimitarea benzii pentru tramvai si blocarea traficului creste pentru masinile private care se deplaseaza prin oras.

    Politica inteligenta???
    • 0 (0 voturi)    
      Foarte interesant! (Luni, 19 martie 2018, 17:23)

      Namaste [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Merita gandit la cele scrise de dvs atat de edificator!
  • +4 (4 voturi)    
    nu stiu cati ani (Vineri, 16 martie 2018, 13:30)

    ..13 [utilizator]

    Au avut nevoie de realizare unui traseu pentru tramvai catre Pantilimon si nu stiu daca acum functioneaza...Acum un an inca nu functiona si se circula ingrozitor...

    Asa ca mai bine sa nu ne apucam de lucruri mari ca nu este Primaria in stare sa realizeze.

    Cel mai bun exemplu este Podul Basarab - inca nu s-a semnat receptia acelui pod - de peste 7 ani se circula peste el, dar... Bre, cum se mandrea Oprescu ca l-a dat in exploatare - dar fara sa ii faca receptia!!!!

    O tara cu o capitala plina de prosti!

    sa fim mai modesti ca ne face bine la ten si nu incarca factura prea tare la cheltuieli...
  • +4 (4 voturi)    
    Primaria Bucuresti (Vineri, 16 martie 2018, 13:57)

    florinos [utilizator]

    Primăria Bucuresti este mai interesata sa dea bani la biserici si sa facă statui pentru Printul din Monaco nu pentru a descongestiona traficul.

    Cine ar fi crezut ca doamna Firea Pandele, de la bibliotecara la cititoare de prompter, va ajunge sa conducă bugetul unei capitale europene ? Rezultatele se vad. Mai adaugați anii in care Oprescu nu a facut nimic in București si vedeti ce greu va fi sa recupereze timpul pierdut, in timp ce alte orase din Romania se dezvolta pe an ce trece, Bucureștiul se degradează.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version