Primaria Capitalei vrea sa construiasca o linie de tramvai pe bulevardul Prelungirea Ghencea. Ce impact ar putea avea asupra pasajului de la Domnesti

de C. Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 2 martie 2018, 17:51 Actualitate | Administratie Locala


Prelungirea Ghencea 5
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei va construi o linie de tramvai pe bulevardul Prelungirea Ghencea, cu intoarcere pe sub pasajul de la Domnesti, au declarat pentru HotNews.ro reprezentantii municipalitatii. Proiectul cuprinde si largirea strazii la doua benzi pe sens.  Primarul Gabriela Firea a declarat vineri, in cadrul unei dezbateri,  ca in cazul in care CNAIR nu va fi de acord cu modificarea proiectului pasajului de la Domnesti, astfel incat tramvaiul sa poata intoarce pe sub pod, primaria ar putea prelua constructia pasajului, printr-o firma a municipalitatii.

Reamintim ca licitatia pentru construirea Podului de la Domnesti este deja facuta, constructorul a fost desemnat, iar CNAIR a dat ordinul de incepere a lucrarilor, in prezent lucrandu-se la proiectul tehnic. Modificarea nu presupune o modificare radicala a pasajului, insa cele doua proiecte trebuie corelate.

Despre largirea strazii Prelungirea Ghencea

Prelungirea Ghencea are o banda de circulatie pe sens si trebuia largita inca din 2007, insa proiectul s-a blocat.

Primii bani pentru largirea bulevardului Prelungirea Ghencea la doua benzi pe sens au fost alocati de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in 2006 - respectiv suma de 73 milioane de lei. Tot in 2006 aceasta suma a fost majorata de alesii locali la 343 milioane de lei, iar in 2007 la 393 milioane de lei, intrucat era nevoie  3 benzi pe sens, de exproprieri, iar pe noul bulevard va circula si trafic greu cu viteza de pana la 100 km/ora.

Pe 8 noiembrie 2007, Primaria Capitalei a semnat cu asocierea de firme Alpine Bau - Search Corporation un contract de 135 milioane de lei pentru construirea drumului, potrivit informatiilor de pe site-ul municipalitatii.

Din 2007 insa nu s-a mai intamplat nimic. Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Primariei Capitalei au declarat in 2014 ca firma care trebuia sa faca drumul a intrat in faliment si ca nu se cunoaste o data certa la care vor incepe lucrarile. Acum Primaria Capitalei trebuie sa faca un nou proiect si o noua licitatie pentru executia drumului. In cel mai bun caz, daca nu sunt contestatii, parcurgerea acestor etape dureaza un an.

Despre Pasajul de la Domnesti

Pasajul suprateran de la Domnesti e un proiect care se chinuie sa capete contur de mai bine de cinci ani. Din 2015 Compania de Drumuri a lansat licitatia, iar abia in mai 2017 a reusit sa si semneze contractul de proiectare si lucrari. 
Cu toate acestea, intarzierile au continuat sa apara: desi contractul era semnat, autoritatile de la drumuri au reusit sa emita ordinul de incepere al lucrarilor abia in ianuarie 2018, la aproape 8 luni distanta.

Cu toate acestea, in bugetul Ministerului Transporturilor proiectul pasajului de la Domnesti este prevazut cu ZERO lei.

Pasajul ar trebui sa fie construit la intersectia dintre Strada Prelungirea Ghencea-DJ602 si Centura Bucuresti si este gandit sub forma de sens giratoriu suspendat. 

Practic, pasajul va "ridica" de la sol drumul judetean care va supratraversa Soseaua de Centura si calea ferata de centura printr-un giratoriu. Soseaua de Centura va fi extinsa la cate doua benzi pe sens pe sub pasaj.


Citeste mai multe despre   


















3153 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    11 ani proiectul a stat blocat și nu s-a făcut nim (Vineri, 2 martie 2018, 18:07)

    nick24 [utilizator]

    nimic.
    Acum se modificâ schimbarea și va mai dura vreo 10 ani, cu noi studii tehnice și de fezabilitate pt tramvai.
    • +10 (12 voturi)    
      Strada inca nu e lata (Vineri, 2 martie 2018, 21:53)

      JG [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Strada inca nu e lata, dar astia deja vor s-o "ingusteze", bagand un "obstacol" suplimentar.
      Oricum oamenii de pe aici merg cu masinile lor, caci au distante mari de parcurs, pe care nu pot sa le faca doar cu un singur mijloc de tramvai.
      • +5 (5 voturi)    
        o singura strada nu rezolva problema (Sâmbătă, 3 martie 2018, 9:32)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui JG

        deja sunt zeci de blocuri construite in camp. daca va avea 2 benzi pe sens, vor construi de 3 ori mai multe. apoi ce faceti?.. demolati primul rand de blocuri de la sosea ca sa mai puneti o banda?

        pe termen lung, ar costa mai putin sa extinda metroul ala din drumul taberei pana in Domnesti.

        oare cati locuitori din prelungirea ghencea stiu ca acolo e ferma unde se testeaza pe animale diverse vaccinuri? cat de disperat trebuie sa fii sa traiesti langa asa ceva?
    • +9 (9 voturi)    
      Le vin idei in timp ce se lucreaza la pasaj ??? (Vineri, 2 martie 2018, 22:06)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Incredebil incompetenta P$D-ului. Astia se trezec in fiecare dimineata si schimbă asa, la o discutie la o cafea , trasee de strazi, de autostrazi, infiinteaza linii de tramvai sau schimba proiecte facute acum 10 ani. Partea proasta este ca o fac pe banii nostri, ai populimii.
  • +14 (14 voturi)    
    inca un tembelism marca PSD (Vineri, 2 martie 2018, 18:23)

    AliKimiku [utilizator]

    Nu ca ideea in sine nu e buna dar introducerea ei in momentul asta ar intarzia pasajul de la Domnesti inca 2-3 ani. Un pasaj care trebuia facut acum 5-6 ani.
    PSD-ul si madam Firea sunt un rezervor nesecat de prostie.
    • +8 (8 voturi)    
      Cunoaste limba pavianului (Vineri, 2 martie 2018, 20:17)

      alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      dar nu se inteleg. Se considera autiste reciproc. De la 2doze avea pretentii. Acum?
  • -2 (8 voturi)    
    Sa ne traiasca Firuzta! (Vineri, 2 martie 2018, 19:01)

    iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator]

    N-aveti ce-i face,
    Gabitza place!

    si o sa o votam si la Presedentie!
  • +8 (8 voturi)    
    vise umede (Vineri, 2 martie 2018, 22:06)

    asadar... [utilizator]

    cine cunoaste zona stie ce implica asta si cat ar dura doar procesele de expropriere
  • +8 (8 voturi)    
    Bah ! (Vineri, 2 martie 2018, 23:08)

    rutger [utilizator]

    Dac'aglomeratie nu e, nimic nu e !! Cum ar fi o linie de tramcar de'n volintir spre piperabashkani pana hat in Gradina Cismigiu cu intoarcere la lebede ! Ar ajunge si firutza vesela ca o vrabiutza la biurou !! Sa ai in cap ca intoarce tramcarul in linia de centura e vai s-amar de fruntea pesedeilor !! NETEDA !
  • +9 (9 voturi)    
    GARGARA (Vineri, 2 martie 2018, 23:51)

    Melinte [utilizator]

    Sa lase proiectele si studiile de fezabilitate si sa faca pasajul + 2 benzi pe sens inainte de toate !
  • +4 (4 voturi)    
    cul (Sâmbătă, 3 martie 2018, 15:52)

    Elfu [utilizator]

    deci a existat o licitatie si o firma care a castigat.

    cum suna asta " primaria ar putea prelua constructia pasajului, printr-o firma a municipalitatii. "

    tare .. nu ?
  • 0 (0 voturi)    
    nu pricepeti (Luni, 5 martie 2018, 15:09)

    Cetateanu [utilizator]

    Firma cu studiu de fezbilitate e de la casa Volontari. asa ca-i mai dam un studiu. Ce o doare la pix pe madam fitzea de cei din prelungire sau Domnesti? Aia si asa nu-i platesc impozite ca-s din Ilfov.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version