​FOTOGALERIE Proiectul de largire a Caii Calarasi: trafic vs patrimoniu. De ce merita conservata aceasta zona din Bucurestiul vechi

de C.I.     HotNews.ro
Joi, 1 martie 2018, 15:10 Actualitate | Administratie Locala


Hala Traian; Foto Alberto Grosescu
Foto: Alberto Grosescu
Primaria Capitalei a alocat in bugetul pe 2018 circa 175.000 lei pentru un studiu de fezabilitate pentru largirea Caii Calarasi, o zona protejata, cu zeci de cladiri monument istoric. Desi nu s-a spus cu subiect si predicat, in mod logic, largirea presupune demolarea cladirilor de pe o parte a strazii. In plus, in luna februarie, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea strazii, circa 88 milioane lei, fara insa sa se specifice ce lucrari se vor face. Reprezentantii Primariei Capitalei spun ca proiectul nu este batut in cuie, studiul de fezabilitate urmand sa stabileasca daca se va largi strada, ce se va demola/translata, sau daca se vor face doar lucrari de reabilitare a carosabilului si a liniei de tramvai.

Totusi, aceste alocari bugetare si lipsa informatiilor despre proiect au starnit ingrijorare in randul arhitectilor, societatii civile si a iubitorilor de patrimoniu, acestia atragand atentia ca demolarea cladirilor din aceasta zona ar fi un dezastru pentru Bucurestiul vechi, asemanator demolarii imobilelor de pe strada Buzesti, facute de fostul primar Sorin Oprescu.

In acest context, Asociatia Romana pentru Cultura, Educatie si Normalitate (ARCEN), un ONG care realizeaza inventarul zonelor protejate din Bucuresti in incercarea de a atrage atentia asupra situatiei delicate in care acestea se afla (se demoleaza cladiri de patrimoniu valoroase, ceea ce se construieste in loc nu respecta caracterul zonei) a realizat si un inventar al zonei Calea Calarasi, iar concluziile sunt surprinzatoare si aduc argumente pentru conservarea zonei ca atare.  

Potrivit studiului ARCEN, in zona protejata Calea Calarasi sunt 208 cladiri si 6 terenuri libere. Dintre acestea 85 sunt clasate in lista monumentelor istorice, iar 14 fac parte din ansasmbluri clasate, deci circa jumatate. 195 sunt construite inainte de anul 2000 si doar 13 dupa 2000. In plus, Asociatia propune clasarea a altor 20 de imobile care au o valoare arhitecturala mare, dar nu se afla pe lista monumentelor.

Ceea ce este surprinzator este ca doar 8 imobile sunt nefolosite in prezent, in rest majoritatea avand functiunea de locuire (164), ceea ce reprezinta o premiza buna pentru regenerare. In plus, din cele 208 cladiri, 121 au un grad de intretinere bun si foarte bun.

Studiul mai releva ca circa 76% din imobilele construite dupa 2000 nu respecta regimul de inaltime al zonei protejate. In ceea ce priveste riscul seismic, 90% nu au fost expertizate.

Citeste articolul integral pe presshub.ro.

FOTOGALERIE De ce merita conservata Calea Calarasi Foto: Catalog Bucuresti/Alberto Grosescu



















Citeste mai multe despre   


















2399 vizualizari

  • -3 (5 voturi)    
    sunt + si - (Joi, 1 martie 2018, 15:54)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    ca in orice alta astfel de alegere. Dar sa nu uitam ca noul bulevad Buzesti este foarte util si a congestionat mult traficul din zona Victoriei. Multi l-au criticat pe Oprescu dar acum o buna parte din oras beneficiaza din plin de pe urma constructiei acestui bulevard.
    • +5 (7 voturi)    
      Obsesia traficului cu masina personala! (Joi, 1 martie 2018, 16:45)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      Aceasta fluidizare a traficului cu masina personala, e o poveste fara sfarsit si nu rezolva nimic. De aceea a si fost abandonata in alte tari si se pune accent pe transportul in comun.
      Noul bulevard Buzesti nu a facut decat sa mute aglomeratia putin mai incolo iar maidanul lasat este cum liber pentru toate porcariile rechinilor imobiliari. La nivelul Bucurestiului nu a rezolvat nimic. In chimb metroul spre Drumul Taberei, care sta in nelucrare pentru ca probabil nu s-au mai alocat bani, ar rezolva multe.
      Oricum chiar cu strazile in aceasta stare daca o banda cateodata chiar doua nu ar fi ocupate de masini parcate, s-ar circula mai bine.
      Eu le propun totusi sa supralargeasca si calea Victoriei pentru fluidizarea traficului. Asta, alaturi de chermeze, e singurul lucru care conteaza pentru Firea. Nu patrimoniul, nu poluarea si sanatatea oamenilor, nu spatiile verzi, nu urbanismul, nu transportul in comun si eliberarea strazilor de masini.. nu ...nu... Traficul cu masina personala conteaza.
    • +4 (4 voturi)    
      Definiție congestie (Joi, 1 martie 2018, 18:30)

      NME [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      „...noul bulevad Buzesti este foarte util si a congestionat mult traficul din zona Victoriei.”
      Un bulevard care „congestionează” traficul într-o altă zonă este oricum, dar nu util.
  • +7 (11 voturi)    
    la ce bun? (Joi, 1 martie 2018, 16:24)

    vax-albina [utilizator]

    Din piața Unirii, aproape paralel cu Calea Călărași, începe b-dul Unirii, continuat cu B-dul Decebal, artere noi care se termină tot la piața Muncii ca și Calea Călărași. Lărgirea prin demolare ar servi doar constructorilor de blocuri, nu orașului București care pierde din frumusețea vechilor clădiri. Ceaușescu redivivus?
  • 0 (0 voturi)    
    autostrada zburatoare (Joi, 1 martie 2018, 17:17)

    nash pandelica [utilizator]

    ar trebui sa rezolve traficul pe axa n/s.
    sa mai faca firea inca una..
  • 0 (0 voturi)    
    Prostie crasa si gandire de anii '60 (Vineri, 2 martie 2018, 16:53)

    ovidiudraghia [utilizator]

    In opinia mea nu este necesara largirea strazii pentru ca si asa in ultimii ani s-au pierdut cladiri de patrimoniu in Bucuresti. Apoi, Calea Calarasilor, pe portiunea nelargita, face pereche cu strada Matei Basarab, pe jumatate largita. Nu stiu daca este fezabila mutarea tramvaiului pe Matei Basarab (un sens), dar daca este posibil atunci s-ar putea configura sens unic spre Unirii pe Calea Calarasilor (pe sectiunea veche, cu doua benzi) si pastra sensul unic spre Muncii pe Matei Basarab. Astfel s-ar ordona si circulatia si nici nu s-ar mai demola cladiri vechi.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version