De ce nu face Primaria Capitalei publice ofertele depuse de concurenti la licitatia pentru achizitia celor 400 de autobuze

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 28 februarie 2018, 15:57 Actualitate | Administratie Locala


Autobuz Otokar, model Kent-c
Foto: Otokar
Primaria Capitalei a anuntat recent castigatorul licitatiei pentru furnizarea celor 400 de autobuze noi - Asocierea Otokar Europe Sas - Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi SA. - pretul unui autobuz fiind in medie de circa 250.000 euro. In mediul online au aparut mai multe informatii ca autobuzele Mercedes, cumparate de Primaria Cluj ar fi mai ieftine decat cele achizitionate de la firma turceasca, iar municipalitatea a negat acest lucru, licitatia de la Cluj fiind anulata. Pentru a lamuri situatia, HotNews.ro a solicitat Primariei Capitalei ofertele financiare depuse de ceilalti concurenti, inclusiv Mercedes,  insa reprezentantii institutiei spun ca nu pot face publice cifrele pana la finalizarea contestatiilor.

"Informatiile privind dosarul achizitiei publice pot fi obtinute dupa finalizarea procedurii de achizitie, asa  cum prevede art.231 alin. (4) din Legea nr. 99/2016 "ulterior finalizarii procedurii de atribuire, dosarul achizitiei sectoriale are caracter de document public" si art. 224 din Legea 99/2016 "procedura de atribuire se finalizeaza prin: incheierea contractului sectorial sau anularea procedurii de atribuire", se arata in raspunsul furnizat de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

La licitatie au fost depuse 4 oferte:

  •         KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.S
  •         MAN TRUCK&BUS AG
  •         MERCEDES BENZ ROMANIA SRL
  •         OTOKAR EUROPE

Reamintim ca in mediul online a circulat informatia ca Primaria Cluj a achizitionat autobuze Mercedes cu 219.000 de euro/bucata.

"Informatiile diseminate in mediul online, care compara, in mod eronat, preturile autobuzelor ce vor fi achizitionate de catre municipalitatea Bucurestiului cu cele care trebuiau achizitionate de catre compania de transport public Cluj-Napoca sunt complet false si urmaresc minimalizarea unui proiect de mare anvergura, vital pentru bucuresteni.  In primul rand, persoanele care fac referire la licitatia respectiva nu stiu sau ignora deliberat un aspect esential si anume ca aceasta a fost anulata, in consecinta orice comparatie intre cele doua licitatii este neavenita si lipsita de fundament.Mai mult decat atat, in cazul Bucurestiului vorbim de trei tipuri de autobuze: 30 de autobuze de 18 metri, 50 autobuze de 10 metri (destinate traseelor de noapte si rutelor care includ zone cu carosabil mai ingust) si 329 de autobuze de 12 metri, astfel ca, pretul comunicat, adica 250.000 euro per bucata, reprezinta un pret mediu, acesta variind in functie de dimensiunile acestora", se arata in demintirile date de municipalitate dupa anuntarea castigatorului.


Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze care vor fi achizitionate de Primaria Capitalei  vor avea  o garantie de opt ani, in acest interval, manopera completa, inclusiv reviziile, intrand in sarcina furnizorului. In primii 4 ani, mijloacele de transport in comun vor avea o garantie extinsa, adica inclusiv in ceea priveste consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manopera de revizie tehnica, intretinere etc).

Totodata, autobuzele vor fi dotate cu echipamente eclectronice pentru control si monitorizare, care includ numarerea calatorilor, supraveghere video interior-exterior, verificarea si monitorizarea conditiilor de microclimat in interior, A/C si incalzire, conexiune online cu dispeceratul, echipamente moderne de taxare, care sunt conectate online cu dispeceratul, un sistem de informare calatori, cu display, care ofera informatii asupra traseului, reclame, informatii turistice etc.

Autobuzele vor fi dotate, de asemenea, cu panouri de afisaj in exteriorul autobuzului, pe care pot rula reclame sau informatii de interes public, fara sa afecteze aspectul si integratitatea caroseriei, spre deosebire de colantarile existente in prezent.

Oferta financiara reprezinta doar jumatate din punctajul licitatiei, restul fiind partea tehnica:
Pretul ofertei - 50 puncte
Calitate - 50 puncte

  •     Puterea specifica instalata pentru tractiune - 3,5 puncte
  •     Puterea litrica - 3,5 puncte
  •     Consumul mediu - 8,5 puncte
  •     Nivel de zgomot exterior - 2,5 puncte
  •     Nivel de zgomot interior - 2 puncte
  •     Raportul dintre masa utila si masa proprie - 2,5 puncte
  •     Suprafata vitrata pentru ventilatie - 1 punct
  •     Confort termic pasageri, capacitatea de incalzire pe iarna - 2,5 puncte
  •     Confort termic salon pasageri si post sofer - 2,5 puncte
  •     Capacitatea de transport, nr. total de pasageri - 2,5 puncte
  •     Capabilitatea de livrare in primul an de contract - 5 puncte
  •     Fiabilitate - numarul de ore necesare pentru mentenanta - 5 puncte
  •     Coeficientul de disponibilitate peste 95% - 3,5 puncte
  •     Criteriu social (personal angajat in regiunea Bucuresti - Ilfov) - 5 puncte


Citeste mai multe despre   


















3971 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    asta nu impiedica firmele sa divulge ele... (Miercuri, 28 februarie 2018, 16:05)

    ..13 [utilizator]

    Punctajele atribuite de catre evaluator ofertei depuse .

    Daca a fost anuntat castigatorul deja fiecare firma a primit PV cu punctajul corespunzator si pozitionarea respectiva.

    daca stim - stim -
    daca nu stim invatam.
    multumesc.

    pana la atribuirea contractului poate sa fie o cale mult mai lunga decat si-a putut imagina duamna Firutza
  • +11 (13 voturi)    
    Adicalea (Miercuri, 28 februarie 2018, 16:11)

    Ord [utilizator]

    Otokar astia au un punctaj mai bun fata de Mercedes sau MAN, companii ce au traditiei iar masinile lor sunt recunoscute international pentru fiabilitatea lor?
    Acum pe bune si daca erau mai scumpe meritau luate, mai taia doamna firea din banii de la cutia milei a Catedralei neamului ca aia nu este obiectiv important pentru Bucuresti si pana la catedrala omul are nevoie de autobuz sa se deplaseze.
  • +10 (12 voturi)    
    Mercedes Citaro au fost f bune (Miercuri, 28 februarie 2018, 16:17)

    Andrei453530 [utilizator]

    dar probabil directia e spre est acum.. turcisme (autobuze) si chinezisme (centura).

    Eu cred ca punctajele alea sunt praf in ochi, probabil alegerea a fost politica. Si oricum presimt ca nu se va concretiza.
    • -1 (3 voturi)    
      Mercedes e China (Joi, 1 martie 2018, 7:45)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

      Chinezii au cumparat un pachet foarte mare de actiuni la Mercedes.
      • -1 (1 vot)    
        un pachet foaarte mare :) (Joi, 1 martie 2018, 11:52)

        Andrei453530 [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        au cumparat vreo 10% din actiuni acum cateva zile.
        • +1 (1 vot)    
          Exact, chinezii au cel mai mare pachet la Mercedes (Joi, 1 martie 2018, 13:44)

          Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

          Ceilalti actionari au procente foarte mici.... pana in 5%.
          Andrei, citeste si tu o stire completa, nu doar titlul.
  • +6 (6 voturi)    
    Smecherie romaneasca! (Miercuri, 28 februarie 2018, 17:08)

    Sthelian [utilizator]

    Putea avea 3 licitatii diferite, pentru fiecare din cele 3 tipuri de autobuze. Atunci ar fi putut participa mai multi ofertanti pentru fiecare tip de autobuz.
    Asa a restrins automat numarul de oferte.
    Asta e smecheria.
    • 0 (0 voturi)    
      nu este neaparat asa... (Joi, 1 martie 2018, 15:28)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      CHiar si in conditiile in care a cerut intreg pachetul de la un singur ofertant - ofertantul putea sa fie o asociere de firme producatoare.

      dar sincer ma indoiesc ca alea cu burduf sunt necesare. Nu mai exista un flux atat de mare la suprafata si chiar daca exista ore in care numarul de parageri este crescut poti sa cresti numarul de autovehicule aflate in trafic.

      sincer putea alege un singur tip de autobuz dar ...

      cap sa ai - si putintica durere de cap ca sa judeci corect problema -

      fiecare a calatorit cel putin o data in ultimii 3 ani cu mijloacele de transport in comun si poate intelege fenomenele - chiar daca are masina personala cu care se deplaseaza frecvent..

      gandirea nu dauneaza sanatatii si nu produce riduri si, mai mult, opreste dezvoltarea alzheimer=ului.
  • +10 (10 voturi)    
    ba voi ati innebunit?! (Miercuri, 28 februarie 2018, 17:57)

    liviu_ [utilizator]

    cum sa faca cifrele publice?!
    vreti sa se si bage singuri in puscarie, nu?!
  • +5 (7 voturi)    
    Erdogan incearca turcizarea Romaniei, (Miercuri, 28 februarie 2018, 18:21)

    Habermas [utilizator]

    macar partial, folosindu-se de scursurile PSD-iste care se simt bine cu tigania si mentalitatea de bazar rapanos si calitate second hand.
  • +5 (5 voturi)    
    ptr ca se poate (Miercuri, 28 februarie 2018, 19:32)

    Coco Whistle [utilizator]

    ...asa si cu trenurile/tramvaiele facute prin arad...nu au loc pe piata
  • +8 (8 voturi)    
    Diesel, diesel si.... iar DIESEL (Joi, 1 martie 2018, 7:44)

    Frankie [utilizator]

    Oare cand se va civiliza tara asta ? Suntem inca cu ani-lumina in urma fata de civilizatie. In 2018 investim in DIESEL cand toate tarile cu apa calda incep proceduri de eliminare ale acestor motoare.
    • 0 (0 voturi)    
      daca stiinta nu este (Joi, 1 martie 2018, 15:29)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      nu ai ce sa ceri...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version