In rapsunsul adresat HotNews.ro, reprezentantii municipalitatii spun noul termen estimat pentru finalizarea pasajului este noiembrie 2018, acesta fiind conditionat de relocarea retelelor electrice, a punctului de transformare si de relocarea instalatiilor RATB. In bugetul pe anul 2018, Primaria Capitalei a prevazut pentru pasajul de la Ciurel 17,8 milioane euro.
Reprezentantii municipalitatii au impartit Pasajul Ciurel in mai multe pasaje, referindu-se de fapt la rampele podului.
"Nodul suprateran "Virtutii" este compus din podul hobanat care traverseaza raul Dambovita si o serie de pasaje denivelate care asigura traversarea bulevardului Virtutii si conexiunile acestuia cu directiile principale de mers - Splaiul Independentei - Autostrada A1. Asigurarea directiilor de mers in nodul rutier se face prin intermediul mai multor pasaje rutiere, a unui pasaj dublu peste soseaua Virtutii si a unui pod hobanat peste raul Dambovita. Podul hobanat este realizat in proportie de aproximativ 85,5%, in timp ce intregul tronson Nod rutier "Virtutii" este realizat in procent de 58%", se arata in raspunsul furnizat de municipalitate.
Intrebati de ce nu a fost finalizata lucrarea la finalul anului trecut, reprezentantii municipalitatii spun ca vina o poarta descarcarile arheologice facute.
"Mentionam ca termenul de finalizare asumat initial de catre constructor a fost decalat din cauza lucrarilor suplimentare care au vizat descarcari arheologice care au durat mai mult decat era previzionat. In acest moment la Nodul Virtutii se monteaza grinzile care fac parte din tablierul podului hobanat , se lucreaza, de asemenea, la rampele de urcare/coborare dinspre Splai spre Virtutii. In perioada imediat urmatoare se va realiza proiectul tehnic si executia pentru devierea retelelor de electricitate", se arata in raspunsul Primariei Capitalei.
Primarul General, Gabriela Firea, anunta in luna noiembrie, dupa o vizita neanuntata pe santier ca "lucrarile la Penetratia 'Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada Bucuresti - Pitesti sunt in grafic. Anul acesta se va finaliza Nodul Rutier Virtutii".
"Am venit astazi pe santier pentru a vedea daca realitatea de pe hartie corespunde cu cea din teren. Lucrarile la Penetratia 'Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada Bucuresti - Pitesti sunt in grafic, Nodul Rutier Virtutii este gata in proportie de 85%. Le-am solicitat tuturor celor implicati in realizarea acestui obiectiv de investitii sa accelereze ritmul de lucru, astfel incat sa se poata avansa cat mai mult, pana ce conditiile meteo o vor permite. Constructorul ne-a dat asigurari ca respecta termenele asumate si ca lucrarile la nodul rutier se vor finaliza in acest an", a mai spus primarul general in noiembrie 2017.

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, in cadrul vizitei de pe santier din luna noiembrie 2017
Cand au inceput lucrarile
Primaria Capitalei a demarat lucrarile la drumul expres spre Autostrada Bucuresti-Pitesti in 2010, iar potrivit documentelor prezentate la vremea respectiva, artera, de 8,3 km, ar fi urmat sa faca legatura intre Splaiul Independentei si autostrada A1. Licitatia pentru executarea lucrarii a fost castigata de catre consortiul JV Bogl - Astaldi - Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, termenul estimat pentru finalizare fiind de 35 luni, de la inceperea lucrarii, respectiv anul 2014.
Lucrarile au fost oprite la cateva luni dupa ce au inceput atat din cauza litigiilor cat si din motive financiare. In 2014 au fost reluate.
Drumul expres va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, va merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla. Pasajul de la Ciurel face parte din acest proiect, fiind prima faza.
FOTOGALERIE Pasajul Ciurel la finalul lunii decembrie 2017








Va fi un pod infundat.
Fara aceasta conexiune, podul este aproape inutil.
In varianta ca vor fi conexiuni cu toate directiile, ar putea, cel mult, inlocui semafoarele de la intersectia Virtutii/Splai.
Dar, cum podul arata in halul in care arata, pana se fac si conexiunile, pariu ca dureaza minim trei ani.
Cat despre strapungere - se vorbea la un moment dat de ceva expropieri. Ma gandesc ca nu s-au stabilit precis cei ce vor fi expropriati (ca sa stie jmekerii de la cine sa cumpere ieftin inainte) asa ca hai sa uitam o vreme buna de acest proiect. Si oricum, stiu din surse sigure ca el dateaza de prin 2006. E intrat cumva direct in istorie :-)
Si cum zicea cineva - e nevoie de bani la biserici. Muuult mai important......
Intrebarea este daca mai apuca Sterling Popescu T. sa fie in stare de libertate provizorie,din nou pe un hobanat.
Că dacă nu, pasajul e inutil, încă vreo 10 ani, până când se va face străpungerea spre A1.
0.58 > 0.50 => se rotunjeste in sus, asadar
0.58 ==> 1.00
Ati vazut? Fake news! Podul e gata. Cand ii masacreaza "pamblica"?
Madama mai are mult pana sa dea dovada de competente, in rest doar vorbe goale si bani garla pentru Catedrale. Drumurile, podurile, sa mai astepte, bisericile sa fie gata la timp.
Dar oricum psajul fara strapungerea spre autostrada este egal cu zero barat, ca si realizarile primariei de vreo cativa ani buni.
dar trebuie sa-i intelegem sunt prea preocupati cu lupta impotriva justitiei , cu gasirea de metode noi de furt s.a.m.d. nu au timp de astfel de lucruri marunte
Sictir PSD !
FUIE MIREA !