​​ANALIZA Taxa pentru intrare in centrul Bucurestiului: Cat de fezabila e propunerea Primariei, cand se poate implementa si cum au procedat Londra si Milano

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 15 februarie 2018, 13:32 Actualitate | Administratie Locala


Trafic pe bulevardul Magheru
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Primaria Capitalei ia in calcul o taxa de acces auto in zona centrala pentru a reduce poluarea. In propunerea Primariei nu se specifica valoarea taxei, daca va fi pentru toate masinile sau in functie de norma de poluare, si cand se va aplica. Desi masura este una buna, aplicata pana acum de Londra si Milano, e dificil de implementat pana cand Bucurestiul nu va avea o Sosea de Centura, care sa elimine traficul de tranzit, un transport in comun viabil care sa ofere o alternativa la masina personala, inclusiv pentru navetistii din Ilfov, parcari park&ride si piste pentru biciclete.

  • Propunerea de taxare e mentionata in Planul Integrat de Calitate a Aerului, aflat in dezbatere publica pe site-ul municipalitatii.

Planul Integrat de Calitate a Aerului, care urmeaza sa fie supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti, propune mai multe masuri pentru imbunatatirea transportului public si mijloace alternative de transport, insa nu exista un orizont de timp bine stabilit pentru implementarea lor:

- achizitia a 400 de autobuze noi Euro 6, a 100 de troleibuze, 100 de tramvaie si a 42 de autobuze electrice. Pana acum, Primaria Capitalei a reusit sa lanseze doar licitatia pentru achizitia celor 400 de autozbuze, acum fiind in analiza ofertele depuse. Dupa anuntarea castigatorului, urmeaza perioada de contestatii, care poate dura un an, iar apoi livrarea autobuzelor, care se va face etapizat, in decurs de 1-2 ani.

- crearea de benzi unice dedicate transportului public si vehiculelelor de interventie, in acest sens luandu-se in calcul realizarea a 8.4 km de banda unica. Pana acum, in mandatul Gabrielei Firei s-a realizat doar un culoar unic pentru tramvaiul 21, intre capatul de pe Soseaua Colentina si bd. Carol. Prin implementarea proiectului viteza de deplasare a tramvaiului s-a dublat. Astfel, daca inainte faceai 50-60 de minute de la un capat la altul, acum faci jumatate din timp, proiectul demonstrandu-si eficienta. Din pacate, aceasta a fost singura banda unica implementata de actuala administratie. Chiar daca vom avea autobuze si tramvaie noi, iar acestea stau blocate in trafic, transportul public nu va deveni atragator pentru calatori.

- modernizarea infrastructurii de transport. Actuala administratie promite va depune proiecte in valoare de 200 de milioane de euro pentru finantare din fonduri europene sau nationale in vederea imbunatatirii transportului public de calatori in regiunea Bucuresti-Ilfov. Printre aceste proiecte se numara, pe langa innoirea parcului autor RATB, modernizarea a 100 de tramvaie, reabilitarea si modernizarea depourilor si integrarea tarifara a tuturor mijloacelor de transport in comun care circula in zona metropolitana Bucuresti-Ilfov. Este bine cunoscut faptul ca o buna parte din cei care locuiesc in Ilfov vin cu masina personala in Bucuresti la munca, generand o parte din traficul de la orele de varf. Multi aleg masina personala deoarece nu au cu ce ajunge la munca, in zona neexistand transport public, doar celebrele microbuze cu conditii de transport inumane. Solutia este ca municipalitatea sa creeze o retea viabila de transport public in regiunea Bucuresti-Ilfov, dar si sa construiasca acele parcari park&ride unde navetistii sa-si lase masina si sa foloseasca transpottul public spre centrul capitalei.


Reprezentantii municipalitatii spun ca in prima etapa METROREX va construi o statie intermodala la noua statie de metrou Straulesti de pe Magistrala 4 si ulterior Primaria  va construi 3 statii intermodale: la Pantelimon Vergului (la noul terminal intermodal de la capatul tramvaielor 14 si 55), la Prelungirea Ghencea Domnesti (la viitorul terminal intermodal de pe DNCB Domnesti), pe Sos. Berceni (la statia de metrou Dimitrie Leonida). Parcarea de la capatul Soselei Pantelimon este anuntata inca din 2012, dar lucrarile nu au inceput nici pana acum.

- introducere tuturor intersectiilor din Municipiul Bucuresti in sistemul inteligent de management al traficului. In  acest moment sunt 213 intersetii integrate in sistem, iar pana in vara lui 2019 vor fi introduse toate cele 435 de intersectii, promit reprezentantii municipalitatii. In plus, se doreste utilizarea sistemului de semaforizare inteligenta in vederea restrictionarii si redistribuirii accesului in/din perimetrul delimitat in interiorul zonei centrale.

"In cadrul acestei masuri vor fi semaforizate inteligent intr-o prima etapa 59 de intersectii situate pe urmatoarele artere: Sos. Colentina, Bd. Camil Ressu, Bd. Theodor Pallady, Calea 13 Septembrie, Prelungirea Ghencea, Calea Grivitei, Bd. Bucurestii Noi, Sos. Giurgiului, urmand ca sistemul sa fie extins pentru inca 101 de intersectii", se arata in PICA.


 - realizarea de piste pentru biciclete, crearea de statii de inchiriere pentru biciclisti si parcari pe traseele nou create.  "In perioada urmatoare se vor finaliza cateva studii de fezabilitate pentru realizarea acestor piste, iar in martie va fi demarat proiectul comun cu Ministerul Mediului, in valoare de 10 milioane de euro, pentru realizarea a 100 km de  piste pentru biciclete in Capitala. Aceste trasee vor avea continuitate, astfel incat bicicleta  sa devina un mijloc de transport, nu doar de recreere. Reamintim ca in cadrul proiectului "Biciclisti in Bucuresti", Municipalitatea a acordat un numar de 30 de mii de vouchere in valoare de 500 de lei pentru achizitionarea de biciclete", se arata intr-un comunicat emis recent de Primaria Capitalei. Reamintim ca Bucurestiul are in acest moment 7km de piste pentru biciclete, iar Primaria Capitalei trebuia sa realizeze cei 100 de km cu bani de la Ministerul Mediului inca din 2014, dar nu s-a facut nimic.

- introducerea regimului obligatoriu de plata a parcarilor de utilitate publica generala, coroborat cu aplicarea de sanctiuni pentru stationarea neregulamentara si stabilirea unui necesar optim de locuri de parcare permise intr-un perimetru delimitat in interiorul zonei centrale (35.000 locuri de parcare). In prezent, parcarea on street este 1,5 lei/ora, un pret modic, iar trotuarele si prima banda este ocupata in mod frecvent de masini parcate neregulamentar. Uneori chiar accesul in parcarea subterana de la Universitate este blocat de masini parcate neregulamentar. Pana acum autoritatile nu au facut nimic pentru a rezolva aceasta problema, mai mult, au scos masura de ridicare a masinilor parcate neregulamentar, astfel ca sunt maisni parcate pe trecerea de pietoni, pe linia de tramvai, in statiile RATB etc.

-  introducerea unui sistem de transport public (linia verde) care sa lege zonele de interes administrativ-institutionale din centrul Capitalei (primarii de sector, PMB, ministere, Palatul Parlamentului, statii de metrou, parcari subterane si administratii financiare).

- modernizarea si extinderea acolo unde este posibil a arterelorde circulatie ce va permite cresterea vitezei medii de deplasare

"Aceasta masura se refera la  reabilitarea stradala  a  93 de km pe artere principale, secundare si intersectii pe tot cuprinsul capitalei, masura avand efect in reducerea emisiilor in suspensie si uzura carosabilului, cauciucurilor si franelor, precum si pentru reducerea emisiilor din gazele de esapament datorita cresterii vitezei medii de deplasare.  Continuarea implementarii proiectelor de gestionare a traficului si mobilitatii urbane (Master Plan General pentru Transport Urban si Master Plan de Mobilitate Urbana) cu rol in cresterea vitezei medii de deplasare la nivelul intregii infrastructuri de strazi principale: inchiderea inelului median de circulatie la zona nord/autostrada urbana (situat intre Lacul Morii si Sos. Colentina), penetratia Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada Bucuresti Pitesti (in derulare Pasaj Ciurel), penetratia Prelungirea Ghencea - Domnesti, strapungerea Bd.Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, strapungerea Buzesti - Berzei - Uranus, strapungerea  1Mai (Cartier Drumul  Taberei,  intre  Bd-ul 1Mai si Drumul Sarii), supralargirea Fabrica de Glucoza, supralargirea si strapungerea Strazii Avionului, supralargire Sos Bucuresti Magurele, largirea la 4 benzi  a  centurii  rutiere  a Municipiului  Bucuresti  Sud si proiectarea si executia Autostrazii de Centura Bucuresti km 0+000 - km 100+900", se arata in PICA.

PICA mai propune pentru reducerea poluarii si alte masuri care nu au legatura cu traficul ci cu celalalt mare poluator : sistemul de incalzire al orasului. Aici se propunecontinuarea modernizarii centralelor termice de cvartal(Radet va moderniza 11 centrale termice de cvartal), dar si dotarea acestora cu cazane cu arzatoare cu emisii reduse de poluanti si eficientizarea consumului de energie termica prin reabilitarea retelelor de distributie primara si secundara a energiei termice. Astfel, se urmareste reabilitarea tuturor magistralelor de distributie primara a energiei termice (205,7km). O alta masura in acest domeniu este continuarea programului de reabilitare termica a cladirilor.

Referitor la Spatiile verzi, se au in vedere masuri precum conservarea, ameliorarea si extinderea spatiilor verzi publice sau extinderea suprafetelor de spatii verzi prin renaturarea unor terenuri supuse eroziunii eoliene.


Londra


Londra a introdus taxa de congestie in februarie 2003, pentru masinile care intra in centrul orasului. Initial, aceasta era de 5 lire pe zi, in 2005 a ajuns la 8 lire, in 2011 la 10 lire, iar in prezent este 11,5 lire/zi. Taxa a fost implementata pentru a reduce poluarea si pentru a straange fonduri pentru investitii in transportul public.
La intrarea in zona centrala sunt indicatoare rutiere care arata ca te afli intr-o zona unde taxa de congestie trebuie platita.

Taxa de congestie se plateste in intervalul orar 07.00-18.00, in zile lucratoare. Plata se poate face online sau prin SMS, in ziua respectiva, sau in ziua urmatoare, dar creste la 14 lire. Exista si un sistem automat care, daca te inregistrezi, identifica automat cand ai fost in zona unde se plateste taxa, si se plateste la finalul lunii.

In weekend, de sarbatorile legale, intre Craciun si Anul Nou, aceasta taxa nu se plateste.

Autoritatile verfica daca soferii au platit taxa prin intermediul camerelor de luat vederi, apoi trimit amenda. Aceasta este de 130 de lire, iar daca platesti in 14 zile se reduce la jumatate. Daca nu ai platit, dupa 28 de zile amenda ajunge la 195 lire, apoi se trece la executare.

In primii 10 ani de la implementare s-au colectat din taxa de congestie 2.6 miliarde de lire, dintre care 1,2 miliarde s-au investit in dezvoltarea transportului public, potrivit Wikipedia.

Pe langa taxa de congestie, din luna aprilie 2017, in zona Westminster din centrul Londrei, autoritatile au decis ca parcarea sa fie mai scumpa cu 50% pentru masinile diesel, potrivit The Telegraph . Astfel, parcarea in zona va costa cu 2,45 lire/ora mai mult decat tariful standard de 4,90 lire. Primarul Londrei a declarat ca anual mor 10.000 de oameni din cauza poluarii in capitala, iar dieselul are si el o vina importanta.

Intr-o alta zona a Londrei, Hackney, consiliul local a intarzis pe cateva strazi parcarea tuturor masinilor, cu exceptia celor electrice, urmand sa se aloce un milion de lire pentru a instala pe strazi statii de incarcare.
In plus, din 2017, Primarul Londrei a anuntat ca masinile situate sub norma de poluare Euro 4 intra in centrul capitalei britanice contra unei taxe zilnice de 10 lire sterline, aceasta adaugandu-se la cele 11,5 lire, cat este  "taxa de congestie".


Milano


Milano a introdus taxa de congestie pentru intrarea in zona centrala in ianuarie 2012. Taxa se plateste luni, marti, miercuri si vineri intre 7.30 - 19.30 si joi intre 7.30-18.00, valoarea acesteia fiind de 5 euro/zi.

Acccesul in zona centrala "Cerchia dei Bastioni' se face prin 43 de puncte, monitorizate prin camere video.

Tichetele pentru achitarea taxei de congestie pot fi achizitionate de la automatele de parcare, chioscuri de presa, magazinele de tutun, punctele ATM ale Milano Transport Company si Intesa Sanpaolo, on line pe www.areac.it sau pe mobil si pot fi activate telefonic, online sau prin sms.

Tichetul trebuie activat nu mai tarziu de miezul noptii, in ziua urmatoare intrarii in aceasta zona.

Motocicletele si scuterele, masinile electrice, masinile care transporta persoane cu dizabilitati si cele care acorda primul ajutor nu platesc aceasta taxa.

Si aici, soferii care nu platesc taxa sunt prinsi cu ajutorul camerelor de supraveghere si amendati.

In plus, in aceasta zona, in intervarul orar in care se plateste taxa de congestie, este interzis accesul in zona centrala a masinilor Euro 0 si a masinilor Euro 0, 1, 2, 3 pe disel care au o lungime mai mare de 7,5 metri.

Autoritatile au introdus aceasta taxa pentru a scadea congestia in centrul orasului, a imbunatati transportul public si a strange bani pentru a face piste pentru biciclete, spatii pietonale.
In plus, incepand cu 13 februarie, accesul vehiculelor disel  Euro 4 fara filtru antiparticule nu mai este permis in zona centrala a orasului "zona C".


Citeste mai multe despre   


















6475 vizualizari

  • +27 (29 voturi)    
    O alta frectie... (Joi, 15 februarie 2018, 13:39)

    Johanis [utilizator]

    madam firea ne alimenteaza cu subiecte noi, situatii care nu se vor intampla niciodata in Romania.

    O singura intrebare as avea legat de acest subiect:
    Unde incepe si unde se termina centrul capitalei?
    • +10 (14 voturi)    
      Centrul capitalei (Joi, 15 februarie 2018, 13:56)

      Ali Mentara [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      Incepe la km 0 (la Universitate) si se termina acolo unde incepe periferia.

      Caution: this text may contain traces of humour.
      • 0 (2 voturi)    
        centrul capitalei (Vineri, 16 februarie 2018, 10:56)

        vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui Ali Mentara

        Centrul capitalei e in curtea biserici Sf Gheorghe cel Nou Bucuresti.
        • -1 (3 voturi)    
          hei (Vineri, 16 februarie 2018, 13:51)

          john70 [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

          La Londra sunt niste ambuteiaje enorme in centru, cu toata taxa lor. Acum 20 de ani, inainte de introducerea taxei nu era asa ceva. Explicatia: politica sinucigasa de a aduce anual cate 1 milion de imigranti. Consecinte: aglomeratie pe strazi, dezastru in spitale, teroare, criminalitate.
    • +8 (12 voturi)    
      Iti raspund eu (Joi, 15 februarie 2018, 15:10)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      Centrul capitale este delimitat de perimetrul pe care firmele desemnate (de noi,psd) isi amplaseaza punctele de taxare .
    • +5 (5 voturi)    
      era o lista mai demult (Vineri, 16 februarie 2018, 9:40)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      in care spuneau ei ce considera centru (pt taxare)...
      era 70-80% din Bucuresti...

      oricum eu ma intreb... daca pun taxa de accep la unirea si/sau victoriei sa zicem... cum o sa arate traficul in restul bucurestiului....

      Londa, Milano etc... au sosele de centura, au transport in comun bine organizat... noi nu avem asa ceva... o sa fie haos...

      Si , din pacate, imi e teama ca taxa o sa o puna (bani in plus la buget) de pistele de biciclisti, autobuze noi, etc... acolo am eu indoieli....
  • +11 (13 voturi)    
    Fiind... (Joi, 15 februarie 2018, 14:00)

    dragos_k [utilizator]

    ...unul din cei care locuieste si lucreaza in zona pe care presupun ca o va declara Firea ca fiind "centru", ma intreb cum se va aplica aceasta taxa "riveranilor". Ca daca imi pune taxa ca sa pot ajunge cu masina acasa, s-ar putea sa avem niste probleme cu niste drepturi.
    • -7 (13 voturi)    
      de ce? (Joi, 15 februarie 2018, 17:58)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui dragos_k

      te subvenționează să-ți iei electrică, pt că în curând vor fi interzise toate dieselurile, urmate în 3-4 ani de benzinare.

      Totuși,?cum poți să îți permiți să stai în centru fără un minim euro 5?
      • +11 (11 voturi)    
        serios? (Joi, 15 februarie 2018, 19:07)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Ti-as pune o taxa de 10eur/minut, pentru ca te cheama nick, ca pe mult prea iubitul conducator. Daca-ti permiti sa ai numele asta, iti permiti si taxa.


        PS: multumesc catiusei pentru neaprobarea comentariului anterior. :D
      • +1 (1 vot)    
        tu cum poti... (Vineri, 16 februarie 2018, 9:41)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        sa-ti permiti sa comentezi pe un site fara un minim de logica?!
    • +2 (2 voturi)    
      hai ca am glumit, se stie ca riveranii au acces (Vineri, 16 februarie 2018, 9:20)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui dragos_k

      gratuit, e normai, ce ei se plimba prin centru? Nu, se duc sau pleaca de acasa - la servici sau cumparaturi.

      Oricum fara o centura de tip autostrada, cu strapungeri spre toate zonele si un metrou, care sa fie pt toate cartierele ( ce e acum e o gluma proasta), cam greu sa scapi de poluare
      • +1 (1 vot)    
        Și atenție! Centura va dura ca și construcție (Vineri, 16 februarie 2018, 10:23)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        vreo 10-15 ani, iar metroul să fie cu adevărat pentru tot Bucureștiul vreo 20-25 de ani.
        Deci vom suporta înca vreo 2o de ani poluarea, chiar dacă vor face centrul restricționat.
      • 0 (0 voturi)    
        Daca tot glumim, (Vineri, 16 februarie 2018, 14:34)

        BibiAfricanul [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Ca sa nu fie nimeni discriminat, propun sa se introduca si o taxa de periferie pentru cei care stau in centru si se duc la munca prin Pipera. Asa o sa platim toti si o sa fie bine....pentru primarie.
        Ce usor este sa arunci cu vorbele - exact ca si cu programul de guvernare....dupa care il schimbam de vreo 100 de ori si apoi dam doua OUG si mai vedem....
  • 0 (6 voturi)    
    Cand? (Joi, 15 februarie 2018, 14:18)

    Hans Metter [utilizator]

    cand fratilor?! doar vorbim. nu se incepe nimic, nu se face nimic
  • +3 (7 voturi)    
    promisiuni pt nepoti (Vineri, 16 februarie 2018, 1:44)

    Doru490348 [utilizator]

    decat planuri marete pe hartie, cand noi stim ca abia daca sunt in stare sa astupe gropile de pe strazile existente... mai bine sa-si propuna lucruri simple si de bun simt. Multe probleme nu se rezolva cu investitii care sa dureze sute de ani si miliarde cheltuite. Cu creier si bani putini se rezolva multe.

    De ce eu ca pieton sunt haituit de masini si pe trotuare? De ce politia doarme, si nu aplica amenzi?
    Mai nou se circula cu 30-40km/h pe trotuar. Mi se pare ca s-a mers mult prea departe. Nu am curaj sa-mi scot copilul din casa, peste tot e in pericol sa dea masina peste el.

    Doamna primar nu face nimic, decat posteaza poze pe facebook, pt imagine. Ii e frica sa ia masuri, ca poate n-o mai alege lumea. Sa stea linistita, ca oricum n-o mai alege. Basescu a castigat presedintia cand a taiat in carne vie prin Bucuresti, a daramat buticuri, a adunat cainii de pe strazi..
  • +1 (1 vot)    
    Primaria ne lasa de 30 de ani la mila (Vineri, 16 februarie 2018, 9:31)

    rov [utilizator]

    parcagiilor, iar acum desteapta asta in loc sa faca centura...cum ar fi si firesc, ne compara cu Londra
  • +2 (2 voturi)    
    doar taxe vad astia (Vineri, 16 februarie 2018, 9:33)

    CD. [utilizator]

    Impozit auto, ITP, RCA, eventual CASCO, accize carburanti, taxa de drum, rovinieta, taxa de poluare, taxa de autostrada, taxa de pod, taxa de centru, taxa parcare de resedinta (daca ai noroc!).
    Toate pentru ca ai nevoie de o amarata de masina. Dar unde se duc toti acesti bani si ce se intoarce pentru noi din ei?
    NIMIC! Doar bataie de joc gen marim salariile cu 25% ... brut, in mana ... aceiasi bani minus inflatia.
    Mai respirati? O sa va punem taxa ca eliminati CO2 si poluati!
  • +1 (1 vot)    
    evident ca o masura pe genunchi.... (Vineri, 16 februarie 2018, 9:35)

    liviu_ [utilizator]

    sunt alte lucruri de facut inainte de taxa
    + ca circulatie e nasoala rau in bucuresti din cauza (nu in ordine):
    1 - lipsa mijloacelor de transport (da, multi oameni castiga f mult timp pt ca merg cu masina personala). apropos de metrou drumu taberei se mai aude ceva?
    2 - soferii indisciplinati care nu respecta legile
    3 - lipsa parcarilor (si parcarea pe unde se apuca)
    4 - nu se incurajeaza mijloace alternative: biciclete, scutere, transport in comun (decat declarativ).
    5 - lipsa semafoarelor inteligente/corelate si alte probleme relativ minore de infrastructura care s-ar putea rezolva relativ usor (daca s-ar vrea)

    sunt multe de spus, dar nu avem decat promisiuni si nimic mai mult.
    nu poti avea pretentia ca oamenii sa vina cu RATB cand tramvaiu 1 (cand mergea pe vechiu traseu si venea mai dec ca acum) avea momente in care venea la 30-40 de minute (Si nu rar)! si nu e numai din cauza traficului!

    nu poti face masuri fara sa le gandesti (sa nu uitam de banda unica de la baneasa daca nu ma insel de anu trecut, care a nenorocit si masinile si ratbu!)
    ori psd (si nu numai) merge pe principiu: intai taiem si apoi vedem ce se intampla si carpim!
  • +2 (2 voturi)    
    Si daca... (Vineri, 16 februarie 2018, 9:37)

    CD. [utilizator]

    bate vantul dinspre periferie spre centru ati platit degeaba... HA!HA!HA! Ba nu, ca parlamentarii si guvernantii si-au marit salariile si indemnizatiile, si au si ei cheltuieli mari, trebuie sa ii ajutam cumva...
  • +3 (3 voturi)    
    in conditiile in care (Vineri, 16 februarie 2018, 9:50)

    nahir [utilizator]

    nu exista o varianta rapida pentru a traversa orasul, alta decat prin centru, atat pe nord-sud cat si est-vest (luati in considerare piata Unirii, a Universitatii si Romana), a pune taxa pe accesul in centrul capitalei mi se pare cel putin spolierea cetatenilor.
    Ca de obicei pesedacii vor caruta inaintea boilor.
    Intai faceti artere de circulatie care sa permita degrevarea centrului si abia apoi poti sa iei in discutie punerea taxelor de acces in centru, cu exceptia, binenteles, a riveranilor.
  • +3 (3 voturi)    
    africa din mijlocul Europei (Vineri, 16 februarie 2018, 10:37)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Pai ar fi centrul Bucurestiului aglomerat daca ar fi linii de metro suficiente, autostrada de centura , autobuze care vin din 3 in 3 minue ca in marile capitale? Nu,madam Firea . Mai mult, Bucuresti are niste artere principale, si daca o iei pe variante gasesti niste strazi cu doua sensuri in cel mai bun caz pline de masini parcate de o parte si de alta a strazii. E un chin sa mergi pe astfel de variante.
    Deci madam Firea, laxa taxele si fa macar o linie centura ca oamenii sa nu mai trebuiasca ca venind in Bucuresti de pe A1 sa strabati tot orasul ca sa ajungi pe A2 spre mare.
  • +1 (1 vot)    
    Londra e impartita pe zone.. (Vineri, 16 februarie 2018, 12:03)

    akillies [utilizator]

    ..concentrice. Si tarifele la orice forma de transport si de stationare difera in functie de zona in care te afli/te duci...
    Cand se va implementa in Bucuresti acelasi sistem pentru parcari si transport, atunci se vor putea aplica si aceste modele in Bucuresti.
  • +3 (3 voturi)    
    Gabriela Firea a mintit ca va face RATB gratis (Vineri, 16 februarie 2018, 13:03)

    Frankie [utilizator]

    Gabriela Firea a mintit in campania electorala ca va face RATB gratis. Asta pe langa multe alte minciuni.
  • +2 (2 voturi)    
    o forma de aface bani la bugetul capitalei (Vineri, 16 februarie 2018, 13:46)

    vodatepes [utilizator]

    Madam Firea, lumea nu plateste impozit pe masina?Pentru ce e acel impozit? Pentru a circula ok in Bucuresti ca daca va intrebam ce faceti cu bani din impozit spuneti ca ii bagati in drumuri si parcari pentru binele cetateanului. Pentru ce va mai trebuie taxa de centru? Pai ca sa circul acum in centru nu platesc impozitul pe masina care imi asigura acesul in centru. Pai daca eu nu mai pot intra in centru din cauza taxei de centru atunci scadeti impozitul pe masina pentru ca imi limitati accesul in centru. Aveti probleme cu poluare? Pai care sunt cauzele? Caldiri la care cade tencuiala pe strazi si care se macina si este luat de vant, terenuri virane unde toti nesplati arunca resturi menajere si moloz pe care iar vantul le rifdica in aer si polueaza aerul, masini de gunoi care strang gunoiul ziua pe la orele 8- 8.30 cand blocheaza traficul si se fac cozi interminabile dupa acesta masini si care manica carburant, masinile de aprovizionare care fac aprovizionarea ziua blocand caile de acces , masinile scoala care umbla pe unde vreau si in spatele carora se formeaza cozi lungi in care masiniele merg cu 15-30 km. De ce nu trimiteti gunoiul sa fie strans noapte, masinile de aprovizionare tot noaptea, masinile de care curata strazile de ce lucreaza noaptea? Masinile scoala de ce nu au trasee bine definite? Cu masuri simple se poate reduce ambuteiajele. Nu mai faceti targuri si spectacole in centrul capitalei obligand pe soferi si pietoni sa ocoleasca zonele. Aveti destul spatiu la Romexpo si cite mai sunt. Deschideti o pagina pe site-ul primariei pentru propuneri de fluidizare si evitarea ambuteiajelor si va spun ca oameni simpli va vor da solute simple si de bun simt, nu se le luati iar niste bani din buzunar. A pune o taxa noua arata impotenta de a gandi si de a lua masuri in favoarea oamenilor
  • 0 (0 voturi)    
    Daca ar fi sa (Vineri, 16 februarie 2018, 14:40)

    BibiAfricanul [utilizator]

    comparam Bucurestiul cu Londra si Milano, la taxa de acces in centru, pai hai, mai intai, sa il comparam la nivel de infrastructura. Apoi mai vorbim.
    Citeam si ma amuzam - cele 400 de autobuze ar trebui sa intre in uz exact la expirarea mandatului firei. Tare. O sa zica atunci sa o mai alegem 4 ani sa ia si tramvaiele...Vai mama.....


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version