​DEZBATERE PUBLICA Merita demolate cladirile vechi de pe Calea Calarasilor pentru largirea strazii din centrul Bucurestiului?

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 12 februarie 2018, 12:38 Actualitate | Administratie Locala


Calea Calarasilor
Foto: Google Street View
Primarul Capitalei, Gabriela Firea, vrea sa aloce in bugetul primariei pe 2018 circa 175.000 lei pentru un studiu de fezabilitate pentru largirea Caii Calarasilor. Artera se afla in centrul Capitalei, iar pe portiunea intre strada Popa Nan si Piata Corneliu Coposu are doar o banda pe sens, ocupata de linia de tramvai. Linia de tramvai e veche si neintretinuta, la fel si carosabilul, si in mod clar trebuie reabilitate. Largirea insa presupune in mod logic demolari, iar pe ambele parti ale strazii sunt peste 65 de cladiri monument istoric, carora li se adauga si cladirile vechi care nu au acest statut, dar care dau impreuna valoarea si farmecul strazii. Intreaga zona este protejata, scopul fiind tocmai conservarea ei.



Calea Calarasilor - februarie 2018


Demolarea cladirilor ar insemna pierdere unei mosteniri extraordinare, dar si destructurarea zonei. Proiectul a mai fost discutat si in urma cu peste 10 ani, atunci discutandu-se demolarea cladirilor de pe partea dreapta, pe sensul Piata Unirii spre Piata Muncii, pentru largirea strazii, insa s-a renuntat la el. Reamintim ca in paralel cu Calea Calarasilor se afla doua artere majore, ca alternativa: bd. Decebal- bd Unirii si bd. Pache Protopopescu - bd. Carol.


Monumente Calea Calarasilor

Ca tendinta, in marile capitale europene, pentru rezolvarea problemelor de trafic nu se mai folosesc asemenea solutii (largiri strazi, construirea de pasaje in centrul orasului, incurajarea traficului spre centru) inca de acum 50-70 de ani, metropolele fiind axate pe restrictionarea traficului in zona centrala, inclusiv prin intermediul unei taxe, imbunatatirea transportului public si amenajarea de piste pentru biciclete. Miza este descurajarea transportului cu masina personala pentru reducerea poluarii, una dintre cele mai grave probleme care macina lumea contemporana.

Un exemplu despre ce se poate intampla avem pe strazile Buzesti si Berzei, unde primarul Sorin Oprescu a ras recent cladirile de la strada, o parte monumente istorice, inclusiv Hala Matache. Operatiunea a fost comparata cu demolarile din timpul lui Nicolae Ceausescu.

Hotnews.ro a intrebat Primaria Capitalei, consilieri generali, dar si specialisti, ce parere au despre acest proiect:

Intr-un raspuns transmis HotNews.ro, reprezentantii Primariei Capitalei spun ca proiectul nu este batut in cuie, studiul de fezabilitate urmand sa stabileasca daca se va largi strada, daca se va demola/translata ceva si in ce conditii.

"Primaria Municipiului Bucuresti nu are si nu isi propune sa demareze proiecte menite "sa darame" monumetele istorice sau prin care sa aduca atingere valorilor istorice si arhitecturale ale Capitalei. In conditiile in care una dintre cele mai grave probleme ale Capitalei o reprezinta traficul rutier, va facem cunoscut faptul ca Municipalitatea are ca prioritate identificarea unor solutii viabile pentru fluidizarea traficului rutier. Pentru aceasta PMB are in vedere o serie de masuri precum dezvoltarea de proiecte de reconfigurare urbana in zonele cele mai aglomerate din Capitala, construirea de parcari subterane si supraterane si innoirea parcului auto RATB. O astfel de zona avuta in vedere este si Calea Calarasi care reprezinta un punct rosu in trafic, cu ambuteiaje cauzate de trecerea de la trei benzi de circulatie pe sens, la doua, sau chiar una pe anumite portiuni. O alta problema stringenta o reprezinta linia de tramvai de pe aceasta artera care nu a mai fost modernizata din anii '80.In aceste conditii, Primaria Municipiului Bucuresti a propus alocarea sumei de 175.000 lei pentru realizarea Studiului de Fezabilitate "Supralargire Calea Calarasi -bulevardul Coposu (Strada Sfanta Vineri-Soseaua Mihai Bravu)". Va informam astfel ca realizarea unui studiu de fezabilitate presupune indicarea rentabilitatii si a posibilitatilor tehnice de a realiza  un proiect, in functie de care Municipalitatea va decide care este solutia optima pentru descongestionarea traficului in zona, fiind luata in calcul inclusiv instituirea sensurilor unice, fara a aduce atingere zonei istorice Calea Calarasi si fara a se lua in calcul demolarea monumentelor istorice", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei.

Roxana Wring, consilier general USR, membru in comisia de urbanism a Consiliului General: "Solutia supralargirii Caii Calarasi nu isi va atinge scopul asumat oficial, si anume, decongestionarea traficului bucurestean. Numeroase studii realizate de experti straini arata ca largirea unei artere de circulatie nu face decat sa atraga si mai mult trafic. Nu numai ca nu rezolvi problema, ci o agravezi. Este una din axiomele urbanismului modern despre care doar "specialistii" de la Primaria Capitalei nu au aflat inca! Supralargirea Caii Calarasi va insemna exproprieri si demolari, adica, distrugerea cartierului istoric. Pentru cei care nu stiu, in aceasta zona se afla apoximativ 50 de imobile monument istoric, imobile care fie vor fi  demolate,  translatate, sau vor ramane stinghere intr-un cartier desfigurat de elanul modernizarii lucrative ce va urma. Distrugerea  Halei Matache ar trebui sa fie un semnal de alarma. Solutiile pentru traficul bucurestean vin din modernizarea transportului public, din investitii reale in proiecte de infrastructura, nu in operatiuni de PR. Zonele protejate trebuie readuse la viata. Avem nevoie in Bucuresti de adevarate proiecte de regenerarea urbana in zona centrala, nu doar interventii la trotuare, borduri si mobilier urban, ci consolidari, restaurari de fatade, crearea unor spatii publice si pietonale de calitate, revigorarea comertului stradal, refacerea spatiilor verzi. USR se va opune cu cu toate armele legale proiectului de distrugere a cartierului Calarasi".

Catalin Deaconescu, consilier general PNL: "Categoric suntem impotriva distrugerii patrimoniului Capitalei si a destructurarii tesutului istoric. Nu sunt convins ca supralargirea Caii Calarasi va rezolva intr-o oarecare masura situatia traficului. O asemenea masura nu se poate lua fara un proces amplu de dezbatere publica si de consultare a locuitorilor zonei afectate, din zona Calarasi, unul din ultimele cartiere care si-a pastrat elementele care ii dau statutul de cartier. Pot fi gasite alternative, de exemplu, introducerea unui sens unic,  de la lntersectia cu Str. Matei Basarab pana la intersectia cu strada Mantuleasa. De asemenea, PMB sa se decida: incurajeaza fluenta in trafic, deci incurajeaza cetatenii sa-si foloseasca masinile proprii sau incurajeaza dezvoltarea transportului in comun, descurajand deplasarile cu mijloace proprii"

Serban Sturdza, presedintele Filialei Bucuresti a Ordinului Arhitectilor din Romania: "Eu am crezut ca s-a terminat cu operatiile astea radicale in perioada lui Nicolae Ceausescu si am crezut ca Berzei-Buzesti, pe care l-am trait impreuna, a fost ultimul accident de proportii din Bucuresti. Zic accident, fiindca pana acum nu s-a justificat si nu s-a dovedit ca intr-adevar aceasta diametrala este atat de utila cum s-a spus sau ca s-a degrevat circulatia N-S de pe Magheru si Calea Victoriei. In schimb, un cartier a fost desfigurat si o sa vedem ce se intampla in continuare. Iata ca exista acum un studiu de fezabilitate,care este prevazut in bugetul Primariei Capitalei pe anul 2018, si care se cheama "Supralargire Calea Calarasilor". Pozitia asta cu supralargire ne-a mirat fiindca anunta incet-incet o opratie foarte importanta care se va desfasurat intr-un tesut urban partial desfigurat. Si pentru ca noi nu avem la ora asta informatii suficiente, am cerut in mod oficial aceste informatii si asteptam sa vina". Declaratia a fost facut in cadrul unei dezbateri publice organizate de OAR Bucuresti saptamana trecuta.

Edmond Niculusca, presedintele ARCEN, o asociatie care militeaza pentru protectia patrimoniului construit si care face inventarul zonelor protejate din Capitala: "Inainte de a demara un studiu de fezabilitate privind largirea Caii Calarasilor, cred ca e foarte important sa fie facuta o diagnoza a starii patrimoniului construit din zona. Artera Calea Calarasilor este zona construita protejata, numara zeci de imobile monument-istoric, asadar se bucura de o larga protectie prin lege. E inacceptabil sa se demareze orice proiect de largire (care va insemna demolari) fara un studiu istoric si fara o diagnoza a zonei. ARCEN a inventariat deja in acest weekend cele peste 200 de imobile care se afla in zona protejata Calea Calarasilor, specialistii care lucreaza la proiectul Catalog Bucuresti, analizeaza datele colectate si vom face publice toate informatiile in cel mult 10 zile. Inventarul zonei istorice Calea Calarasi va da o prima imagine a starii tesutului construit istoric. Argumentul ca e mizerie, ruina, dezolare in zona nu e bazat pe date clare, e doar o parere. Vom stii mai bine care e situatia, dupa publicarea datelor¬.

Despre Buzesti-Berzei si Hala Matache

Diametrala Buzesti Berzei Uranus este unul dintre cele mai controversate proiecte realizate de Primaria Capitalei. Lucrarea a inceput in decembrie 2009 si  a fost finalizata in ianuarie 2014, valoarea investitiei fiind de circa 160 milioane de lei/35 milioane de euro. Societatea Civila a acuzat municipalitatea ca a demolat mai multe cladiri monument istoric ilegal, noaptea sau in weekend, la fel ca rechinii imobiliari, iar Oprescu a fost comparat cu Ceusescu cand a demolat cartierul Uranus. In plus, Planul Urbanistic Zonal in baza caruia s-a construit acest proiect a fost anulat de instanta de Asociatia Salvati Bucurestiul.

Pentru construirea acestui drum au fost demolate 90 de case, printre care si cladiri monument istoric si au fost expropriate circa 1000 de persoane.Cea mai importanta cladire demolata pentru construirea acestui drum a fost Hala Matache. Cladirea a fost demolata in martie 2013, dupa lasarea noptii si pe cod portocaliu de ninsoare. Primarul Oprescu a promis ca o va reconstrui pe alt amplasament insa acest lucru nu s-a intamplat nici pana in prezent. Alte doua cladiri importante puse la pamant au fost Berzei 81 si 89. Si in cazul acestora, edilul a promis ca le va reconstrui insa pana acum acest lucru nu s-a intamplat.



Berzei 81, cladire demolata pentru construirea bulevardului






Berzei 89, cladire demolata pentru construirea bulevardului





Hala Matache, cladire demolata pentru construirea bulevardului


Citeste mai multe despre   


















5814 vizualizari

  • +10 (12 voturi)    
    merita doar daca Firea Pandele face bani din asta (Luni, 12 februarie 2018, 12:41)

    Kivek [utilizator]

    daca PSD si Firea Pandele (candidata partidului la Prezientiale in 2019) nu fac bani din asta atunci nu merita
  • +18 (24 voturi)    
    Nu merita demolate (Luni, 12 februarie 2018, 13:15)

    Daniels22026 [utilizator]

    Nu merita demolate cladirile vechi. Doar sediile PSD. Din toata tara.
    • +3 (21 voturi)    
      Si care este alternativa? (Luni, 12 februarie 2018, 13:49)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Vor fi renovate? Cand si din banii cui? Facem un plan in acest sens?
      Eu locuiesc foarte aproape de Buzesti si trec zilnic pe acolo (pe jos, nu cu masina). Majoritatea cladirilor daramate stateau sa pice. Iti era frica sa treci pe langa ele. Cu riscul de a supara pe multi, zona arata acum mai bine.
      Din ce vad in film, si Calea Calarasilor arata jalnic. Numai a strada de capitala europeanu nu arata. Daca alternativa este sa le lase asa pana cad "de batranete", mai bine le darama...
      • -2 (10 voturi)    
        Nu e strada europeana ca niciodata nu a fost! (Luni, 12 februarie 2018, 16:30)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        Se face risipa de patetism, ca sa vedem noi astia, spectatori si cotizanti, ce mult le pasa lor.
        De ce nu se face o evaluare pentru fiecare cladire ca sa se vada daca intr-adevar mai poate fi renovata la un pret suportabil?
        Daca iei un strat de tencuiala de pe fatade (in unele locuri nici nu este prea greu, chiar si cu mana), vezi ca zidaria facuta tot de un dorel dar acum 100 de ani, sta sa se prabuseasca.
        O insiruire de cladiri, construite acum 100 de ani, fiecare cum l-a taiat capul, sunt declarate monument istoric pentru simplul motv ca sunt vechi, dar la vremea lor au fost construite tot fara aprobare, tot fara plan de urbanism samd, iar acum nu te poti atinge de ele.
        Orasele care au oprit demolarile acum 70 de ani facusera pana atunci sistematizari si au decis ca se poate opri demolarea pentru conservarea patrimoniului. Patrimoniul Bucurestiului arata in multe parti doar ca s-a construit haotic. Daca asta este ce trebuie conservat, pai atunci suntem pe drumul corect.
        Hala Matache putea fi salvata daca s-ar fi acceptat tragerea intr-o pozitie convenabila. Vina pentru distrugere apartine ambelor parti, nu numai primariei dar si aparatorii patrimoniului care nu au acceptat niciun compromis.
        Asadar
        Demolari in buna intelegere, nu se vor mai face, renovarile sunt prea costisitoare pentru proprietari oricare ar fi ei. Rezultatul este ca se va incheia ciclul existentei acestor cladiri pe cale naturala, sau vor fi demolate abuziv.
    • +1 (15 voturi)    
      Hai sa fim seriosi (Luni, 12 februarie 2018, 16:27)

      Djokovic [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Nu putem pastra la infinit orice cladire. Orasele sunt in continua schimbare peste tot in lume. infrastructura rutiera trebuie redimensionata nevoilor actuale, la fel si ce locativa.
      In mod normal ar trebui sa inceapa un amplu proces de reconstructie a tuturor oraselor. Cat timp mai stam in casele construite de bunicii si strabunicii nostri? Cat timp mai stam in blocurile comuniste? Cat mai dureaza pana ne dam seama ca avem milioane de oameni ce lucreaza in constructii in alte tari, iar noi nu suntem in stare sa demaram un proiect de reconstructie la noi in tara, cand avem un fond de locuinte atat de invechit si de inghesuit, cu cel mai mic spatiu locativ pe cap de locuitor din Europa?
      Da...daca e cazul trebuie si demolate cladiri. Infrastructura trebuie adaptata realitatilor, ba mai mult ar trebui extinsa in afara orasului, pt a crea noi zone in care se poate construi si a descongestiona Bucurestiul, care e cel mai aglomerat oras din UE.
      Bucurestiul are 2 milioane de locuitori in 220 km patrati, Budapesta 1,5 milioane in 520 de km patrati. Nu credeti ca e cam inghesuit? nu credeti ca pt a il descongestiona e nevoie de largirea infrastructurii si extinderea ei spre zonele limitrofe, pt a crea noi spatii de construit si a largi suprafata orasului?
      Sau mai bine asteptam sa cada pe oameni casele vechi?
      • +5 (5 voturi)    
        Blocuri comuniste (Luni, 12 februarie 2018, 23:49)

        NME [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

        Când citesc aberațiile atent promovate cu „blocuri comuniste” mă ia durerea de cap.
        Domnu' Ștefan, ce înseamnă blocuri comuniste? Și ce înseamnă blocuri noi?
        Vă dau un exemplu: în lege, o garsonieră trebuie să aibă peste 37 mp. Blocurile noi, atât de aclamate de unii, au în jur de 30.
        Mai căutăm? Un apartament cu două camere ar trebui să aibă minimum 81 mp suprafață construită din care 52 mp utili, 18 camera de zi, 12 dormitorul, 5 bucătăria şi 4,5 baia.
        Ce dimensiuni au apartamentele „necomuniste”? Din ce materiale sunt făcute? Mi-e tare greu să cred că n-ați auzit de cazuri în care blocurile noi au fost inundate din tavan, pentru că izolația a fost făcută „la economie”. Sau blocuri în care instalațiile sanitare au refulat în interior. Sau blocuri în care cumpărătorul a vrut să bată un cui în perete, peretele s-a spart, iar în interior a găsit hârtii. Sau blocuri între care nu încape o mașină de pompieri în caz de nevoie, ca să nu spun de blocurile cu drum de servitute, la care peste câțiva ani proprietarul terenului refuză să mai dea dreptul de folosință acelui teren...
        Nu spun că nu trebuie blocuri noi, dar decât să facem blocuri „la mica șpagă”, cu economii peste tot, blocuri care se dărâmă la un cutremur de 5 grade, mai mici decât prevede legea, mai bine avem grijă de cele vechi, construite oricum mai solid de 90% din blocurile noi.

        Așa că, multinaționalii de 25-35 de ani, lăsați mofturile și încercați să construiți ceva înainte de a distruge altceva!
        • 0 (0 voturi)    
          :)) (Marţi, 13 februarie 2018, 9:18)

          Djokovic [utilizator] i-a raspuns lui NME

          cum are unul o opinie care nu convine cuiva, cum ea e exprimata din interes financiar si promovata de vreo oculta mondiala.
          M-ai facut sa caut prin comentarii sa-ti postez exact ce parerea am si de blocurile noi, alea pe care esti tu sigur, sigur ca le promovez, ca altfel n-am cum sa am alta opinie decat tine.
          Ai aici o stire din 2016, primul comentariu e al meu, si in mare imi exprim nemultumirea legata de blocurile noi si de cum proasta proiectare a cartierelor noi produce aglomeratie.
          Ai aici link: http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21014021-investitor-privat-vrea-construieasca-bloc-locuinte-parter-5-etaje-spatiul-verde-aferent-blocurilor-calea-grivitei-188.htm
          Deci foarte, dar foarte tare promovez blocurile noi, am un interes direct in asta, doar pentru ca am o opinie diferita de a ta acum.
          Si ca sa iti raspund la intrebarea ta:
          bloc comunist e pt mine orice bloc vechi, care e uzat moral si in curand si fizic si in care nu cred ca e normal sa mai locuiasca si nepotii nostri, avand in vedere ca au deja spre 50 de ani.
          Tot bloc comunist e orice bloc construit pe standardele comuniste, pt ca, si am mai spus-o, orice constructie sub 100 mp, si care nu are minim 3 dormitoare + living e facuta pe standardul comunist, unde puteam sa ne inghesuim oricati intr-o camera, nu pe standardul de acum, in care fie care copil trebuie sa aiba camera lui (motiv pt care fondul de locuinte e si una din cauzele scaderii natalitatii, oamenii neputand adapta locuinta la cerinte...au adaptat nr de copii facuti, adica nu mai fac copii, pana nu au locuinta adecvata, adica de cele mai multe ori niciodata).
          Asadar...nu de fiecare data cand cineva exprima o idee diferita de a ta o face pt ca are un interes in a promova ceva. Poate pur si simplu gandeste altfel o problema
          • 0 (0 voturi)    
            LoL (Marţi, 13 februarie 2018, 17:53)

            NME [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

            În primul rând, v-am vorbit cu „dumneavoastră”. Mă deranjează să fiu tutuit de către cineva care n-a auzit de pronumele de politețe. Știu că ăsta-i „trendul” în multinaționale, dar aș aprecia dacă ați învăța și cuvântul „dumneavoastră” în loc de „tu”. Nu e greu deloc.
            În al doilea rând, mi se fâlfâie de părerea dvs în legătură cu fondul locativ și oculta mondială.
            Ați afirmat că blocurile comuniste sunt cele vechi, uzate moral și fizic, iar orice construcție cu mai puțin de 100 mp și 3 dormitoare + living e pe „standardul comunist”, spre deosebire de „standardul de acum”, unde „fie care (!!!) copil trebuie să aibă camera lui”.
            Adică... orice apartament cu două camere sau mai puțin e „comunist” ??? Vă auziți ce spuneți?
            Aveți mari probleme cu definiția termenului „comunist”, care nu înseamnă „făcut de Ceaușescu” sau „făcut de ruși” sau cine știe ce vă trece prin cap. Înseamnă pur și simplu „la comun”, nu „vechi”, nu „insalubru”, nu „ghetou”. Ia admirați metroul cu care mergeți la muncă. E făcut de părinții dvs. Arată murdar, nu? Nu din cauza comuniștilor, care aveau respect față de muncă, ci din cauza generațiilor mai noi, care consideră că ar trebui să demoleze ce s-a făcut înainte, dar n-au măcar idee ce-i aia să construiești ceva.
            Blocuri noi? Garsoniere de 20 mp, apartamente de 2 camere cu suprafața de 37 mp, sau de 3 camere de 45 mp... Vă duc la „dezvoltatori” să le vedeți. Blocuri noi, cu pereții de rigips, în care auzi când vecinul trage apa la WC, nu „comuniste”, de beton. Vă zic și ce scrie la lege, cu minim 27, 52 și 66 mp? Suprafețe utile, nu construite! Vă duc să vorbiți cu constructori care ar refuza să se mute în blocurile ridicate chiar de ei, deoarece știu ce-au pus în loc de betoane?
            Mă repet: da, trebuie și blocuri noi, dar nu cum se construiesc acum. Vreți să vă mutați în blocuri noi, unde admirați apartamentul vecinului din al dvs? N-aveți decât, dar nu blamați blocurile făcute de părinții noștri! Ei au făcut ceva, voi, multinaționalii, ce faceți?
            • 0 (0 voturi)    
              mda... (Marţi, 13 februarie 2018, 23:08)

              Djokovic [utilizator] i-a raspuns lui NME

              e clar, te certi cu oricine are o parere diferita de a ta. si, in lipsa de argumente, cauti un spatiu pus din greseala aiurea intr-un text intreg. Si eu pot sa iti atrag atentia ca in postarea ta intiala ai scris „construite oricum mai solid de 90% din blocurile noi”, dar spre deosebire de tine eu inteleg cand e o greseala de tastare (sau de razgandirea asupra textului, ca la tine nu e de tastare, ai ratat vreo 3 litere) si cand e una de logica.
              Tu insa ai o problema in accepta ca exista si alte pareri decat ale tale.
              Da, din punctul meu de vedere orice bloc construit pe standarde de acum 40 de ani e comunist, chiar daca nu corespunde definitiei tale, la fel cum pentru tine eu sunt „multinationalist”, desi de fapt nu lucrez in nici o multinationala (apropo, nu ma plimb nici cu metroul, ca nu e nici un metrou la Sibiu :)) )
              Si da, din punctul meu de vedere, ar trebui incurajata demolarea acestor blocuri si constructia altora cladiri (preferabil case individuale). Si alea dinainte de 89 si alea de dupa ce nu se incadreaza in limite decente de spatiu. Nu mai corespund sub nici o forma standardelor actuale. Sunt mici, inghesuite, fara locuri de parcare.
              Dar am o intrebare pt tine. Cand crezi ca ar trebui sa fie blocurile astea demolate? Incepand de acum? Peste 20 de ani? Peste 50? Peste 100? Peste 200?
              Cam cate generatii ar trebui sa stea in ele, pana sa consideram ca sunt uzate fizic si moral si sa incepem sa renuntam la ele?
              Sau poate si peste 500 de ani maretele blocuri trebuie sa stea in picioare, nu-i asa?
              • 0 (0 voturi)    
                corectie... (Marţi, 13 februarie 2018, 23:51)

                Djokovic [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

                corectie, ca altfel vine domnu' Pruteanu si numara greselile (chit ca scrii in acelasi text si forma corecta, „fiecare”, cateva randuri mai jos, el e sigur sigur ca e cazul de o ironie ieftina. Asadar, constructia altor cladiri, nu altora. Am vrut sa opresc fraza dupa altora, dupa care m-am razgandit si am mai completat, dar domnul NME, ca sa nu-l mai tutuiesc :)) va veni si va contabiliza eroarea, chiar daca el spune „construite oricum mai solid de 90% din blocurile noi” sau „peste câțiva ani proprietarul terenului refuză să mai dea dreptul de folosință acelui teren”... (corect e dreptul de folosinta asupra acelui teren, ca nu da dreptul de folosinta terenului, ci asupra terenului ;) ).
                • 0 (0 voturi)    
                  Mda, m-am lămurit... (Miercuri, 14 februarie 2018, 16:43)

                  NME [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

                  cam cu cine am de-a face. V-am rugat să nu mă mai tutuiți, că nu ne-am tras de... șireturi, ați început comentariul cu „tu”. Apoi v-ați adus aminte că am scris greșit pe undeva, și de acolo fuga-fuga prin porumb.
                  Vine domnu' Pruteanu și vede „construcția altora clădiri”? Hai să nu vedem paiul din ochiul altuia, când bârna e la noi, da?
                  Exemplul cu metroul era doar un exemplu. Știu că în Sibiu nu există metrou, dar am zis să vă zic ceva făcut de comuniști. Înlocuiți metroul cu Transfăgărășanul, dacă vă convine mai mult. Sau îl demolăm și pe ăla și facem autostrăzi în locul lui? Asta că tot vorbim de Sibiu, Orăștie, poate vă sună cunoscut...

                  Haideți s-o lăsăm așa cum a picat, că-mi vine un gust acru să explic domnului stefansb de o mie de ori ce greșește. E greșit în nu știu câte feluri să generalizezi în halul ăsta: tot ce e făcut de comuniști e prost, greșit, aiurea, etc, tot ce se face acum e superb, corect, foarte frumos. Iar generalizările astea le-am văzut de atâtea ori în ultima vreme, în special la „menegerii” cu „gioburi” în multinaționale de-mi vine să urlu. În special la cei tineri, care doar repetă că trebuie distrus orice e vechi, dar n-au pus în viața lor mâna pe o mistrie, o lopată, ceva, să construiască ei ceva, să știe cum e. Atât am zis.
                  Cât despre blocurile vechi, repet a treia oară: da, sunt de acord cu demolarea lor și construcția unora noi. DAR! Nu în halul în care se construiește azi! Din punctul meu de vedere, mare parte din constructorii de azi ar trebui deportați la muncă silnică în Bărăgăn, la refacerea Canalului. Și cum asta nu se poate, prefer să-mi întrețin blocul vechi, rezistent, făcut de comuniști, care nu cade peste mine când vecinul trântește ușa.
                • 0 (0 voturi)    
                  Revenind la articol... (Miercuri, 14 februarie 2018, 16:54)

                  NME [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

                  aici e vorba de niște case, pe care o oarecare dUamnă vrea să le demoleze pentru a continua moștenirea primarului „independent” dinainte, nu de blocuri din anii '80.
                  Aici nu e vorba de extinderea suprafeței orașului în zonele limitrofe, ci de lărgirea unei străzi. Total fără legătură cu apartamentele comuniste și scăderea natalității.
                  E vorba doar de cultul personalității dUamnei, care vrea să fie ținută minte drept „Gabi Demolatoarea”, după modelul „doctorului chirurg” Oprescu, care a demolat și el o grămadă pentru a face o stradă „pișu-boului” (citat). Ca o comparație, e ca și cum dna Fodor ar vrea să facă parcări etajate în Piața Mare, pe motiv că trebuie, iar spațiul ăla e liber oricum...
                  Da, orașele sunt în continuă schimbare, dar nu chiar la modul la care băgăm buldozerul pentru că așa vreau eu ((c) PSD).

                  Să ne auzim mai rar, de preferință deloc!
      • 0 (0 voturi)    
        hm (Joi, 22 februarie 2018, 14:07)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

        Bucurestiul a fost destul de sifonat in anii 80 si dupa pentru a face loc unor constructii noi. Ranile astea se vindeca greu si ar trebui sa fiti mai atent cu sensibilitatile bucurestenilor. Si asa nu mai sunt multe cladiri vechi ramase, ar trebui totusi protejate cele care mai exista...a trecut vremea in care Ceausescu baga buldozerele ca sa faca Blvd Victoria Socialismului....

        Plus ca nimeni nu a venit cu o explicatie clara prin care sa arate necesitatea unor noi demolari (ca au mai fost) pe Calea Calarasilor.
  • +6 (14 voturi)    
    nu (Luni, 12 februarie 2018, 13:16)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    S-a demolat deja aproape tot orasul.
    Si unde nu s-a demolat cu totul, atunci cand s-a demolat o casa s-a facut in loc ditamai blocul.
    Deja mai avem doar vreo 3 cartiere, si alea mutilate pe alocuri cu sticla si inox.
  • -2 (14 voturi)    
    Sunt cateva cladiri... (Luni, 12 februarie 2018, 13:33)

    mcris [utilizator]

    ...clasate ca monumente. Ceausescu a mutat biserici pe sine. Banuiesc ca in 2018 nu se mai poate?
    • +10 (12 voturi)    
      Peste 65 de cladiri monument istoric? (Luni, 12 februarie 2018, 14:18)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui mcris

      Si ne place ce a lasat Ceausescu dupa el?
    • +4 (4 voturi)    
      si unde (Marţi, 13 februarie 2018, 9:05)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui mcris

      le muti? Peste casele din spatele acestora?
      Mai folositi si creierul.
      Marea majoritate a caselor de pe Calea Calarasi care ar trebui demolate, sunt ocupate fie de oameni batrani, fara posibilitati financiare de renovare a acestora, fie au proprietari care asteapta boom-ul imobiliar sa se imbogateasca, fie de tigani si/sau oamenii strazii, casele respective fiind insalubre. Cred ca demolarea ar fi cea mai buna solutie, binenteles cu despagubirea proprietarilor la un nivel decent.
  • +7 (9 voturi)    
    Continuare Uranus (Luni, 12 februarie 2018, 13:55)

    Kap [utilizator]

    Dacă tot a fost amintit bd. Uranus, ar fi foarte util de dezbătut DE CE s-a împotmolit realizarea părții sudice, din zona vasile Pârvan peste Dâmbovița apoi prin/pe sub curtea Casei Poporului pe la piața de flori și în continuare către sudul orașului?
    Deranjează proiectul pe leprele de la Putere aflate temporar în Parlament? Sau odată cu demararea construcției Măgăoaiei Neamului Prost se pune batista pe țambal străpungerii Uranus, care ar perturba activitatea mall-ului de popi?
  • +9 (9 voturi)    
    Merita, (Luni, 12 februarie 2018, 14:38)

    Rescator [utilizator]

    doar dupa ce faceti dovada ca puteti construi o singura
    toaleta publica si dupa ce "introduceti" Autostrada
    Bucuresti -Ploiesti in Capitala.Pana atunci NU!
  • +3 (7 voturi)    
    Dupa parerea mea exista doar... (Luni, 12 februarie 2018, 15:54)

    gigiN [utilizator]

    ...doua variante :1.Sa fie restaurate ca lumea,precum,de exemplu Piata Sfatului din Brasov,sau 2.Sa fie demolate,iar terenul vandut psd-ului contra 1 Euro.
    • 0 (0 voturi)    
      dupa (Marţi, 13 februarie 2018, 9:10)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      ce faci psd proprietar pe zona contra 1 euro (TVA inclus), il revinde la 1000 euro/m.p. Proasta optiune.
      Sau, dupa demolare sa se faca o inchisoare dedicata nomenclaturii, botezata "beciul domnesc".
  • +2 (12 voturi)    
    Si unde-s monumentele istorice? (Luni, 12 februarie 2018, 16:22)

    accidutzu13 [utilizator]

    Ca in filmulet apar doar case darapanate, blocuri, tarabe, chioscuri, case renovate cu "decorativa". In casele vechi nerenovate, nimeni nu a mai bagat un leu de pe vremea lu' Trandafiru' Galben si-a lui Bibescu Voda ;)
  • +5 (11 voturi)    
    Pasaje si poduri (Luni, 12 februarie 2018, 16:54)

    teopaul [utilizator]

    Credeam ca odata cu Ceausescu a murit si ideea imbecila de a darama case pentru a face sosele aiurea in mijlocul orasului. Ca de obicei, madam Firea arunca gogosi umflate pentru a starni dispute si a abate atentia din alta parte.
    Sa nu uite madam Firea ca are zeci de intersectii aglomerate in Bucuresti unde poate construi poduri sau pasaje pentru eliberarea traficului, are sosele de la marginea Bucurestiului (Fabrica de Glucoza, Prelungirea Ghencea) care au spatiu de largire dar nu le largeste nimeni. S-a gasit sa largeasca o strada secundara, paralela cu bulevardul Unirii, bulevard care are 3-4 benzi pe sens. Atat ii ducea mintea pe unii...
  • +6 (8 voturi)    
    Ceauseasca 2! (Luni, 12 februarie 2018, 17:37)

    Chiar Eu [utilizator]

    In Bucuresti in cartierele noi trama stradala este o bataie de joc. Fiecare isi face straduta dupa cum il duce capul, fara trotuare, care se infunda dupa 20m, lata de cativa metri de nu poate intra masina de pompieri pe ea. Si primaria aproba.
    In schimb demolam cartierele vechi de care nu ne-am preocupat deloc pana acum si mai numim asta regenerarea urbana si fluidizarea traficului. Nu avem centura, nu incurajam traficul cu mijloacele de transport in comun dar demolam ca Ceausescu, desi astfel de solutii nu se mai folosesc nicaieri in lumea civilizata europeana din care zicem ca facem parte.
  • 0 (0 voturi)    
    pot sa refaca tot (Marţi, 13 februarie 2018, 8:32)

    jescu [utilizator]

    M-am uitat pe film. Sunt 2 sau 3 cladiri care merita salvate si alea sunt deja la distantza fatza de bulevard. Zona aia nu e de promenada, ba dimpotriva de evitat, sunt oameni dubiosi, care au ocupat probabil abuziv multe din casele vechi.
  • +2 (2 voturi)    
    ce insemna o demolare (Marţi, 13 februarie 2018, 12:05)

    hasdeu [utilizator]

    E usor pentru Firea sa demoleze ca doar nu e casa ei. Sa fie intai intrebata : Sunteti de acord sa va demolam casa? Eu am fost mutat pe vremea lui Ceausescu de la casa la bloc pentru ca s-a demolat casa construita de bunicul meu, in care s-a nascut toata familia mea din partea mamei, in care m-am nascut si crescut si eu. A fost ceva cutremurator , pentru noi sa se demoleze casa familiei tale, pentru ca a vrut cineva sa faca o parcare de bloc. Cand am vazut casa fara geamuri si usi, am vazut ceva ca un om fara piele. Bunicul a facut atac cerebral si a murit dupa 3 luni de la demolare. DOMNILOR ARHITECTI, CONSILIERI, PRIMARE : DEMOLAREA UNEI CASE ESTE UN OMOR. Haideti sa gandim si sa gasim alte solutii, de ex un trafic in comun civilizat, tramvaie cu clasa 1 si 2, in care sa nu ne fie rusine sa circulam. HAIDETI SA GANDIM.
    • +1 (1 vot)    
      subscriu (Marţi, 13 februarie 2018, 15:03)

      ruxmax [utilizator] i-a raspuns lui hasdeu

      Si casele bunicilor si strabunicilor mei au avut aceeasi soarta
  • 0 (2 voturi)    
    Modernizare Calea Calarasi (Marţi, 13 februarie 2018, 12:14)

    truiad [utilizator]

    Diametrala Buzesti Berzei Uranus este unul dintre cele mai controversate proiecte realizate de Primaria Capitalei !
    O fi controversata dar, pentru cine are drum in zona, a fost o mare si jutificata realizare !
    La fel se pune problema strazii Calea Calarasi care reprezinta o gatuire ingrozitoare a circulatiei.
    Marii nostri arhitecti ar trebui sa se straduie sa gaseasca solutii pentru a conserva cumva patrimoniul arhitectural dar nu prin mentinerea unei situatii intolerabile nu numai din punct de vedere al circulatiei dar si al aspectului mizer al cartierului cum este in prezent si partea centrala a Caii Mosilor !


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version