​VIDEO-FOTOGALERIE Gardul pe linia de tramvai 21 face minuni: timpul in trafic pentru pasageri a scazut simtitor. Ce alte solutii ieftine poate adopta Primaria Bucuresti

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 11 decembrie 2017, 15:18 Actualitate | Administratie Locala


Garduri linia 21
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei a montat in proportie de circa 80% gardurile care separa linia tramvaiului 21 de restul traficului, mijlocul de transport public avand cale unica intre str. Mihai Eminescu si pana in apropiere de Carrefour Colentina. Cu aceasta solutie, una extrem de ieftina, timpul parcurs de tramvai intre cele doua capete s-a redus aproape la jumatate, potrivit observatiilor facute de reporterul HotNews.ro.

Lucrarile s-au desfasurat in mare parte pe timpul noptii si nu au deranjat traficul. Masura este benefica si pentru soferii care respecta regulile de circulatie, astfel incat cei care incalcau legea si mergeau pe linia de tramvai nu mai pot sa taie calea de rulare a tramvaiului si sa produca frustrare in randul soferilor corecti.

Acum, cand avem doua exemple de benzi unice implementate cu succes - liniile 41 si 21- Primaria Capitalei trebuie sa indentifice si alte linii unde solutia se poate aplica, in conditiile in care aceste lucruri se pot face repede si cu bani putini.



Tramvaiul 21 transporta zilnic peste 60.000 mii de calatori din cartierul Colentina spre centru si invers, potrivit datelor furnizate de RATB. Aceste date se refera insa numai la capacitatea estimata de transport a tramvaielor, insa aceasta este depasita cu mult mai ales la orele de varf, ceea ce inseamna ca numarul real al calatorilor este mai mare. Cu toate acestea,  din cauza masinilor care ii blocau circulatia, tramvaiul statea in trafic zeci de minute, ceea ce genera intarzieri foarte mari. Deoarece in cartierul Colentina nu exista metrou, iar autobuzele stau blocate in trafic cu restul masinilor, tramvaiul este singura legatura viabila intre cartierul Colentina si centrul orasului.



Tramvaiul 21 a avut banda unica si inainte, realizata din opritoare de plastic, dar a fost distrusa de soferii care circulau pe linia tramvaiului desi acest lucru era interzis. De exemplu, intre statiile Sportului si , inainte tramnvaiul facea 15-20 de minute, acum distanta este parcursa in cinci minute.

In plus, in statie a fost afisat orarul la care trebuie sa vina tramvaiele. Dupa finalizarea gardurilor, Primaria Capitalei trebuie sa optimizeze fluxul acestora si sa il adapteze numarului de calatori pentru a face din acest mijloc de transport unul atractiv. In mod cert, daca cu masina fac o ora-o ora si jumatate, iar cu tramvaiul 30 de minute, tot mai multi bucuresteni se vor orienta catre acest mijloc de transport.



Solutii ieftine pentru ameliorarea traficului


Implementarea de solutii rapide si ieftine pentru imbunatatirea traficului si pentru incurajarea utilizarii transportului in comun e o miza majora pentru un oras sufocat de automobile. Pe langa utilizarea de garduri despartitoare in cazul tramvaielor, o alta solutie propusa constant de HotNews.ro este amenajarea de parcari park&ride conectate cu statiile de tramvai sau metrou, astfel incat navetistii sa-si lase masinile acolo sio sa vina spre centru folosind transportul public.

O solutie rapida ar fi parteneriatele intre municipalitate si centrele comerciale aflate la intrarea in oras , pentru folosirea de catre soferi a o parte dintre locurile de parcare ale acestora, pe timpul zilei, intre orele 7 dimineata - 6 seara, interval orar in care oricum lumea nu prea merge la supermarket. HotNews.ro a scris aici despre acest subiect.

Primarul general, Gabriela Firea, a anuntat inca de la inceputul anului ca va implementa acest proiect, alaturi de alte benzi unice pentru transport. Reamintim ca toate marile capitale au prioritizat transportul public pentru a reduce congestia in trafic si a reduce poluarea, fiind firesc ca un mijloc de transport care duce zeci de persoane sa aiba prioritate in fata unei masini care transporta de cele mai multe ori o persoana.

Lucrarile de delimitare a liniei tramvaiului 21 cu garduri au fost impartite in doua tronsoane:
- de la bulevardul Carol la strada Doamna Ghica - valoarea investitiei 690.000 lei;
- de la strada Doamna Ghica la capatul liniei (Helitube) - valoarea investitiei  707.000 lei;













Citeste mai multe despre   


















17956 vizualizari

  • +20 (30 voturi)    
    Eu as interzice intrarea masinilor (Luni, 11 decembrie 2017, 15:42)

    Cuca [utilizator]

    in centru, ca la Londra - intre orele x si y costul intrarii in zona centrala a orasului este de 20 de lei, cu exceptia riveranilor.

    Desigur, insa, asta nu se poate aplica decat daca la perifere se construiesc multe (nu una !) parcari uriasa, civilizate, pazite, luminate. Altfel s-ar aglomera incredibil perimetrul acelei zone ultra-centrale de unde incepe sa coste.
    • +21 (25 voturi)    
      ideal, dar momentan imposibil.. (Luni, 11 decembrie 2017, 16:03)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      RATB nu are buget nici macar pentru reparatii. Povestile astea cu optimizarea fluxului sunt pentru visatori. Avem in bucuresti fabrica (Uzina de Reparaţii „Atelierele Centrale”), dar primaria nu a mai alocat buget pentru tramvaie noi de ani de zile.

      Daca vrei scoti din trafic cateva sute de masini, trebuie sa pui in loc un autobuz sau tramvai. Teoretic, este simplu, eficient si ecologic. Practic? Sa nu ne pierdem cu firea...
      • +5 (13 voturi)    
        autobuze vechi sau noi, tot stau bara la bara (Luni, 11 decembrie 2017, 16:51)

        zzztop [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        problema nu e varsta autobuzelor ci aglomeratia facuta de masinile cu un singur pasager, conducatorul auto.

        e prima masura a lui Firea cu care sunt de acord. sa mai lasam masinile acasa, ca Bucurestiul e cea mai poluata capitala europeana si in 10 ani cand incep cancerele pulmonare nu cred ca o sa fie prea bine.
        • +3 (3 voturi)    
          partial corect (Marţi, 12 decembrie 2017, 10:58)

          complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

          Sunt multe linii pe care da, blocare in trafic, aglmeratia sunt problemele. Inclusiv la mine, cu 123! Pe aceste linii nu se rezolva nimic cu autobuze nou-nouta, sau mai multe ...
          Dar sunt si trasee care au foarte PUTINE vehicule, astepti mult in statie ca sunt numai doua autibuze pe traseu ...
      • +8 (22 voturi)    
        Cea mai ieftină soluție (Luni, 11 decembrie 2017, 16:56)

        mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Este fără garduri dar cu amenzi; asta ar aduce de fapt bani la buget.
        Bani pentru parcări, tramvaie noi, autobuze mai bune, etc.etc.

        Dar asta supăra electoratul care votează țațe la PMB și nu se face. Orice schimbare va supăra pe cineva, Dna primar nu a învățat încă asta. O va învața când o vom schimba din funcție.
        • +3 (3 voturi)    
          prima parte e ok (Marţi, 12 decembrie 2017, 7:15)

          Adrian2017 [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

          de acord cu prima parte, dar din pacate banii de amenzi, taxe nu ajung aproape niciodata la imbunatatirea infrastructurii (mijloace de transport in comun, parcari, etc.).
        • +3 (3 voturi)    
          Imposibil! (Marţi, 12 decembrie 2017, 11:02)

          complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

          Solutia fara garduri hard, doar cu restictii soft, ar fi excelenta, dar este inaplicabila in Romania!

          Ar fi foarte buna, nu doar mult mai ieftina, ci si mai eficienta: pe Turda, unde 41 circula excelent, daca in loc de garduri fizice ar fi doar restrictii "soft", ambulantele ar putea traversa linia,fara garduri de fier si beton, nu ar mai trebui sa ocoleasca mult. dar este imposibil, au fost mai multe cazuri cand unii au intrat cu masina chiar pe actuala linie a lui 41, pe Podul Grant ...
      • +7 (19 voturi)    
        singurul care contesta ?! (Luni, 11 decembrie 2017, 21:57)

        neaos [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Gardurile trebuie demontate imediat. Motive:
        -accesul masinilor de salvare, pompieri, politie. Liniile de tramvai sunt adevarate autostrazi pentru masinile interventie; in tari civilizate.
        -dezapezire liniilor se face de acum separat de cea astrazilor iar zapada se va duce...
        -nu cred ca acestea prezinta siguranta in caz de accidente.
        -ocolirea masinilor in caz de accident
        Cred ca aceste garduri sunt masura impotentei: nu se poate controla un lucru si prin urmare se pune o bariera.
        • +2 (12 voturi)    
          Din nefericire (Luni, 11 decembrie 2017, 22:41)

          un_carnat [utilizator] i-a raspuns lui neaos

          Nu pot fi de acord cu tine, pentru ca in tarile civilizate:
          - Nu se baga toti tzaranii pe linia pe tramvai
          - Pur si simplu nu sunt atat de multe masini in acele orase (din punct de vedere al densitatii masinilor suntem al doilea oras din Europa, dupa Roma).
          Intr-un oras in care e o masina la 2 locuitori (la propriu), gardurile sunt cea mai buna solutie posibila. Deocamdata. E nevoie de decenii pana sa ne dezvoltam dincolo de nivelul acesta.
          • +4 (6 voturi)    
            haha (Marţi, 12 decembrie 2017, 6:48)

            toxx [utilizator] i-a raspuns lui un_carnat

            gardurile vor putea fi scoase si nimeni sa nu mearga pe acolo in afara de tramvaie, atunci cand PSD nu va mai fi la putere, si la nicio primarie din tara sau in Bucuresti, la general sau la vreun sector. Abia atunci putem considera ca romanii s-au civilizat.
          • +6 (6 voturi)    
            stat incapabil (Marţi, 12 decembrie 2017, 9:41)

            Jude [utilizator] i-a raspuns lui un_carnat

            Statul este incapabil sa amendeze indisciplinatii din trafic. Monteaza camere de luat vederi, modifica legislatia astfel incat cei care circula pe linia de tramvai sa primeasca o amenda echivalenta cu cateva sute de euro si ai sa vezi rezultatul in maxim un an.
            Am fost la Brno acum 7-8 ani si ma miram ca era coada de 200 m de masini iar pe linia de tramvai nu se baga nimeni. Mi s-a spus ca amenda este atat de mare ca nimeni nu isi permite sa fie smecher. Dar atunci, va trebui sa maresti parcul RATB astfel incat transportul in comun sa fie unul civilizat. Din pacate curand nu va fi posibil....
            • 0 (2 voturi)    
              In Lisabona.. (Marţi, 12 decembrie 2017, 10:52)

              akillies [utilizator] i-a raspuns lui Jude

              ..banda de transport în comun e liberă tot timpul.. Doar autobuze și taxiuri.. Și la fel, șoferii nu întra pe banda aia deloc.. Și daca faci aceasta greșeală ( cazul meu la prima ieșire și vizita în oraș), te iau taximetriștii la rost de te saturi..
        • +3 (3 voturi)    
          Amenzi (Marţi, 12 decembrie 2017, 9:31)

          if0014 [utilizator] i-a raspuns lui neaos

          Ar putea fi mult mai simplu: camere, amenda acasa in plic daca intri pe linia de tramvai, carnet suspendat daca intri si printre refugiile de tramvai, la fel si daca treci pe rosu.

          Dar e greu sa deranjezi electoratul...
    • +3 (3 voturi)    
      pe bune? (Marţi, 12 decembrie 2017, 2:09)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      masinile sunt interzise in londra?

      sau poate vroiai sa zici ca exista congestion charge si e 10 - 11 lire / zi, indiferent daca esti riveran sau nu?

      totusi, total de acord cu parcarile ... dar cine, unde, cand, cum?
      • -1 (1 vot)    
        depinde cum privesti.. (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:20)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

        teoretic, nu sunt interzise. practic, prin centru ai o singura banda disponibila chiar si atunci cand sunt 3 benzi pe sens (celelalte doua sunt rezervate pt transport in comun) si semafoarele au un sistem inteligent care da prioritate autobuzelor.
        daca mai pui si nenumaratele treceri de pietoni, devine imposibil sa treci prin centru la ore de varf. ca urmare, toti isi lasa masinile acasa si iau metroul.
    • 0 (0 voturi)    
      da,da, (Marţi, 12 decembrie 2017, 16:30)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      si sa fie permisa numai circulatia pensionarilor ceausisti si a hipsterilor, categorii care se aseamana extraordinar de mult in dorinte si aspiratii, diferind doar la abilitatea manevrarii divaisurilor care au acces la feisbuc si la selfieuri. Pesoanelor care nu fac parte din aceste categorii sa le fie confiscare masinile si sa fie obligate sa circule numai cu ratb sau pe jos, biciclete numai pentru cei fruntasi in productie.
  • +24 (30 voturi)    
    asa ceva... (Luni, 11 decembrie 2017, 15:44)

    UglyKidJoe [utilizator]

    vrem pe toate linile
    • -14 (24 voturi)    
      O sa vezi (Luni, 11 decembrie 2017, 15:51)

      deville2010 [utilizator] i-a raspuns lui UglyKidJoe

      la iarna ...unde o sa puna toata zapada de pe liniile de tramvai...
  • +16 (22 voturi)    
    Perfect - cu o mica conditie: (Luni, 11 decembrie 2017, 15:49)

    Inapasevedeinvers [utilizator]

    Sa existe si tramvaie suficiente.
    Tramvaiul ar putea fi cel mai de incredere mijloc de transport in Bucuresti, dupa metrou; separarea caii este un mare avantaj, dar in unele locuri chiar nu este loc. Totusi, sunt mai putini soferi dispusi sa blocheze un tramvai intr-un mod la fel de nesimtit ca pe un troleibuz sau autobuz. Tramvaiul zgarie mai rau.
    Chiar si cu viteza de 30-50 km/h un tramvai este mai rapid decat vehiculele pe pneuri. Reteaua de linii - destul de vasta dar din pacate foarte prost intretinuta, face ca tramvaiul sa se tarasca pe o buna parte din trasee; chiar daca nu-l blocheaza traficul, devine el un element de blocaj.
    Nu mai zic nimic despre poluare.
    Chiar nu inteleg de ce s-a tot dus asa campanie de desfiintare a liniilor de tramvai in ultimele decenii.
    • +4 (8 voturi)    
      Interesectie (Marţi, 12 decembrie 2017, 1:06)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

      Ai vazut cum arata asfaltul intr-o intersectie pe unde trece si un tramvai ? Trebuie sa incetinesti la 10-15 km/h altfel iti rupi masina si uite asa la un semafor trec DOAR 5 masini si coada tot creste. Si la coada aia stau si autobuze.

      Pe langa asta, ai locuit intr-un bloc la bulevard care are linie de tramvai ? Ai cate un cutremur de 4 grade la fiecare 10 minute, ca sa nu mai zic de zgomot.

      Cand se produce un accident sau se defecteaza un tramvai e stop joc, nu mai misca nimic pe linia aia pana nu se rezolva si poate dura si ore.

      Metrou, autobuz sau troleibuz DA de 10 ori, tramvaiele au cateva avantaje dar vin si cu o gramada de batai de cap.
      • 0 (10 voturi)    
        In intersectie trebuie sa incetinesti... (Marţi, 12 decembrie 2017, 2:01)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        ...nu din cauza gropilor, ci din cauza ca esti civilizat, conduci prudent si respecti regulile. Ah, am uitat... e vorba de Capitala Romaniei, Bucuresti...
        • +3 (5 voturi)    
          Vino la intersecția de la Plaza România.. (Marţi, 12 decembrie 2017, 7:23)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          .. Timișoara cu virtuții și Brașov, și, întra în intersecție de pe Brașov pe Timișoara spre Valea cascadelor, sau din pasajul lujerului pe Timișoara spre afi - ai semafor special de viraj la stanga: sunt liniile alea de tramvai atât de bine gândite de îți vine să crezi că cineva vrea sa taie anvelopele șoferilor..
          Nu mai zic nimic de gropi sau denivelări ale liniei de tramvai..
          • 0 (0 voturi)    
            Corecție.. (Marţi, 12 decembrie 2017, 11:05)

            akillies [utilizator] i-a raspuns lui akillies

            Intersecția Timișoara cu Lujerului si Brașov..
        • +1 (1 vot)    
          uhm (Marţi, 12 decembrie 2017, 12:14)

          tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          Rastalmacesti vorbele, nu am zis sa zbori cu 80 km/h in interesectii, vorbesc de intersectii unde stai la semafor, se face verde si pleci de pe loc si continui sa mergi cu 10 km/h inca 50 m, in loc sa accelerezi constant.

          Sau sa zicem prin absurd ca mergi cu viteza max legala de 50 km/h, semaforul e verde dar tu franezi pana la 15 km cand treci prin intersectie, ala din spatele tau franeza si el, ca mna, masina din fata incetineste ... tu apuci sa treci prin intersectie, el nu.
      • +2 (4 voturi)    
        Incetinesti din multe motive (Marţi, 12 decembrie 2017, 8:38)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Primul, pentru ca e obligatoriu in intersectie si este si normal sa nu treci ca vantul chiar si cand ai prioritate.
        Nu am locuit in Luna pana acum deci stiu bine ce spui. Dara cutremurul este in primul rand din cauza liniei proaste si este pana la urma, ceea ce spuneam si eu.
        Daca observi traficul intr-o intersectie ai sa vezi ca tramvaiul are nevoie de un timp foarte lung ca sa faca un viraj (chiar si sa mearga inainte) din cauza pericolului de deraiere. Asa ceva nu se intampla in Praga, de exemplu, dar orasul este tixit de tramvaie care merg super...
        Troleibuzele nu pot circula fluent din cauza ca sunt legate de fir si circula pe carosabilul comun, autobuzele cam la fel. Iar daca un autobus (troleibuz) incearca sa iasa - cu tupeu - din ambuteiaj produce un blocaj si mai mare.
        Nu sunt sanse ca autobuzele sau troleibuzele sa circule dupa orar nici de acum in douazeci de ani. Prima "supapa" prin care se poate aerisi traficul din Bucuresti (cu nivelul de investitie cel mai mic pe termen lung) ar fi refacerea cailor de tramvai si regularizarea lor, ceea ce ar putea prelua o multime dintre cei care sunt in masini.
        Deocamdata si sa vrei sa-ti lasi masina acasa, nu rezolvi nimic. Te uiti in zare sa vezi daca vine tramvaiul pana-ti lacrimeaza ochii.
        Poate ca cineva se gandeste ca nu are rost sa creasca numarul garniturilor fiindca intr-adevar ele vin pline cam 80% din capacitate deci, ai zice ca este ok; dar de fapt multi nu au rabdare sa astepte la intervale de 20-30 de minute un tramvai.
        PS: si inca ceva: poate ca ar trebui sa mai creasca si incasarile fiindca nicaieri in lume nu am vazut preturi atat de mici la bilete dar si atat de putini calatori care platesc bilet.
        Si sa nu-mi zice ca salariul de acolo si salariul de dincolo... sau ca sa bage ei intai mai multe autobuze si tramvaie si p'orma, ca alea nu-s argumente decat pentru cei care vor sa circule gratuit.
        • -1 (1 vot)    
          Înainte de a creste prețul călătoriei.. (Marţi, 12 decembrie 2017, 11:09)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

          ..trebuie create conditiile: aici, îmbunătățirea calității călătoriei cu tramvaiul(mărirea numărului de garnituri, crearea unor condiții de evitare a intersecțiilor sau aglomerării din intersecții.., tramvaie noi și curate etc.)
    • +1 (1 vot)    
      Buna dimineata! (Marţi, 12 decembrie 2017, 11:21)

      complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

      "Sa existe si tramvaie suficiente."

      Perfect coect! Nu are nicun sens separarea fizica a linei daca tramvailee vin rar, zona respectiva este blocata pentru maisni DEGEBA in majoritatea timpului

      Avem in sensul asta un exemplu pozitiv, linia lui 41, unde intervalul de succedare este (in mod normal, mai sunt si neplacute exceptii) foarte redus, tramvailel vin la un minut unul dupa altul, mai des nu se poate. Asa da!


      Avem si un exemplu negativ, la mine in Calea Vitan, linia lui 19 este separat fizic, de la Mihai Bravu pina la Calea Dudesti. Dar tramvaiul 19 vine la jumatate de ora, in restul timpului, zona cu liniile de tramvaii este complet neutilizata ...
  • +15 (15 voturi)    
    Tramvaiul 1 (Luni, 11 decembrie 2017, 15:55)

    t4v1 [utilizator]

    Ar putea fi urmatorul, practic inconjoara tot centrul Bucurestiului.

    Si gardurile pot fi imbunatatite. Cele instalate acum sunt aproape invizibile noaptea si limiteaza vizibilitatea in dreptul trecerilor. La cat de inalte sunt par mai degraba pentru oameni decat pentru masini.
  • +14 (22 voturi)    
    Ca la animale (Luni, 11 decembrie 2017, 15:56)

    liberte, egalite, mouie pesede [utilizator]

    Romanul stie doar de garduri. Ia sa stea un echipaj de organe si sa dea o amenda la fiecare masina care trece si intr-o zi se plateau si gardurile.
    • 0 (0 voturi)    
      Da, s-o crezi dumneata! (Marţi, 12 decembrie 2017, 12:00)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui liberte, egalite, mouie pesede

      N-are statul atatea organe ca sa stea pe langa fiecare smecher care-i rade in nas.
      Macar gardul este greu de sarit si daca esti destul de lenes sa nu traversezi pe la trecerea de pietoni, nici nu esti asa sportiv. Asa ca se mai reduce cota
  • +11 (13 voturi)    
    Observ ca masinile s-au mutat pe trotuare (Luni, 11 decembrie 2017, 16:03)

    t4v1 [utilizator]

    Mai nou oprirea si stationarea pe trotuar sunt sanctionate cu 2-6 puncte de amenda adica intre 290 si 870 lei.
  • +12 (14 voturi)    
    si acum... (Luni, 11 decembrie 2017, 16:10)

    igorashu [utilizator]

    Sa inceapa numaratoarea inversa pana apare primul meltean ratacit pe linia de tramvai ca ala de pe podul Grant.
    Sau pana apare primul pieton care escaladeaza gardul ca sa nu mai mearga pana la prima trecere.
  • -4 (6 voturi)    
    ! (Luni, 11 decembrie 2017, 16:11)

    chiuaua [utilizator]

    Eu as vrea si la metrou.
  • -4 (18 voturi)    
    aprox (Luni, 11 decembrie 2017, 16:13)

    Opr3scu [utilizator]

    Aduc aminte celor mai tineri si care condamna cu manie ploretara pe burgejii cu masina. Iarna trecuta dupa ninsoare circulau doar autobuze, iar in statii era (decat) manifestatie. La fel si la metrou. Pardon, pe strazi circulau autobuze si (f.multi) pietoni. Daca dispar masinile din trafic, nu dispar si calatorii, ci in mod curios, acestia se transforma in pasageri RATB / Metrorex care vor aglomera statii si autobuze/ tramvaie/ metrouri. Sistemul de transport public in Bucuresti nu face fata aglomeratiei de Cetateni. Taxarea accesului este o legenda.
    • +6 (6 voturi)    
      Intr-o tara cu apa calda (Luni, 11 decembrie 2017, 20:00)

      liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui Opr3scu

      Primaria trebuie sa incurajeze folosirea transportului in comun. Iar atunci cand nu se poate (calamitate), firmele pot fi intelegatoare. Pamantul se roteste la fel chiar daca un angajat intarzie o ora din cauza zapezii.

      Dar in Bucuresti este exact invers: toti se grabesc si totusi inca nu am vazut punctualitate la bucuresteni. Si atunci intreb si eu ca un bou: daca tot intarzii, pentru ce esti grabit si nervos?!?
  • +8 (12 voturi)    
    Foarte bine! (Luni, 11 decembrie 2017, 16:13)

    un_carnat [utilizator]

    Pe toate liniile daca se poate!

    O singura problema. Imi spuneti mie ca a costat 1,4 milioane de lei sa puna garduri pe langa linia lui 21?! Nush de ce, da am impresia ca e cam mult...
    • -1 (5 voturi)    
      ! (Luni, 11 decembrie 2017, 20:00)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui un_carnat

      Nu e mult amice, un tablou semnat de Picasso 50x30 costa de 100 ori mai mult.
      Sufla in iaurt sa nu cumpere astia tablouri si sa le agate de gard.
  • +13 (17 voturi)    
    Facuta pe genunchi, de nespecialisti. (Luni, 11 decembrie 2017, 16:16)

    gabrieel [utilizator]

    Solutia este buna, doar nu in regula aplicata: gardul este periculos atat pentru soferi cat mai ales pentru motociclisti - exista si alte tipuri de parapeti, chiar testati in conditii de trafic. Vom vedea la prima ninsoare accidente urate, cu gard contorsionat si masini la fel.
    La capatul linei 21, la intrarea dinspre Voluntari este dovada ca primaria a avut o implementara oe genunchi, fara specialisti: tot traficul care dinspre Voluntari si vrea sa mearga la en-gros Europa, intorc pe semaforul de la Carrefour. Eeeh, semaforul de la Carreforu era si asa ultra aglomerat, acum asteptam primele accidente.
    Daca ar face un sens giratoriu in dreptul OMV Colentina, probabil ar fi o solutie mult mai buna, dar mai bine ar intreba pe cineva care se pricepe.
    • -5 (7 voturi)    
      +1 (Luni, 11 decembrie 2017, 16:30)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui gabrieel

      Pentru gasirea unei alte solutii pentru garduri, mai joase si mai vizibile. Un motociclist ar putea fi strivit usor de cele curente.
    • 0 (8 voturi)    
      corecturi (Luni, 11 decembrie 2017, 16:32)

      gabrieel [utilizator] i-a raspuns lui gabrieel

      La capatul linei 21, la intrarea dinspre Voluntari este dovada ca primaria a avut o implementare pe genunchi, fara specialisti: tot traficul care vine dinspre Voluntari si merge la en-gros Europa, intoarce pe la semaforul de la Carrefour. Eeeh, semaforul de la Carreforu era si asa ultra aglomerat, acum asteptam primele accidente.
    • -4 (4 voturi)    
      Pe unele porțiuni.. (Marţi, 12 decembrie 2017, 7:31)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui gabrieel

      .. Pe calea Mosilor, gardul e pus chiar pe linia alba de banda continua și ia din lățimea benzii - > ambulanță, mașina de pompieri, autobuzele și transporturile de alimente și mărfuri, nu mai au loc unele lângă altele..
      Poate fi și un lucru bun, dar îmi pare mai mult forțat și greșit..
      Aici sunt de acord cu implementare proasta..

      Speram sa învețe ceva primăria din experiment eșuat 41, dar realitatea e ca nu se apelează la specialiști, ci doar la ciorditori..

      Ma mira ca nu a auzit nimeni de tramvaie deraiat iarna.., dar nu mulți oameni locuiesc pe traseul lui 41 ca să înțeleagă un eșec..
  • +8 (12 voturi)    
    plus (Luni, 11 decembrie 2017, 16:20)

    gabrieel [utilizator]

    Mare parte din trafic s-a mutat pe Sos. Andronache. Verificati Google Maps cu trafic activat si o sa vedeti ce inseamna sa intri in Bucuresti, de pe cel mai mare drum dinspre Moldova, aproape la orice ora intre 7.00 si 21.00.
    • +3 (9 voturi)    
      ideea e (Luni, 11 decembrie 2017, 16:25)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui gabrieel

      sa se mute in tramvai
    • +3 (5 voturi)    
      traficul (Marţi, 12 decembrie 2017, 6:57)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui gabrieel

      pe andronache era de ani de zile acolo, si cu garduri si fara garduri. Eu ca sa vin din Pipera catre Pantelimon o luam prin Popasului, o taiam pe sub pod pe Colentina apoi Sportului, Fundeni, Dobroesti prin spate, si Pantelimon. Andronache era FULL, coada 3-4 km de la iesirea in Sos Colentina


      Prompterista nu stie, nu s-a jucat niciodata simcity. Intai rezolvi transportul in comun, apoi vezi ce faci cu strazile ciuruite de gropi, si incerci sa imbunatatesti infrastructura astfel incat sa beneficieze si masinile ramase in trafic, si transportul in comun. (giratorii unde se poate, poduri unde se poate, pasaje la fel). Apoi, ar trebui lucrat cu Autoritatea pentru Constructii, si cu Parlamentul , sa se schimbe legile. Orice constructie noua in functie de numarul de apartamente / birouri trebuie sa aiba minim un loc de parcare construit. Apoi, dupa ce toate astea functioneaza, poti sa incepi sa amendezi drastic oamenii daca nu respecta regulile.

      Cred ca ar trebui amendati drastic si acum, unde au optiune dar prefera de exemplu sa parcheze pe strada. Si nu mi-o dati pe aia ca la parcarea de la Universitate e 3 lei pe ora si e scump, ca nu va cred. Multi reusesc sa cheltuie mii de euro la poiana brasov.
      • +1 (3 voturi)    
        La Universitate e 5 lei ora.. (Marţi, 12 decembrie 2017, 11:14)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui toxx

        ..iar în acest oraș, parcare de la Universitate și din zona Universității e cea mai mica problema..
        Cartierele periferice sunt ticsite de mașini fără locuri de parcare..


        Orașul nu administrat de edili cide impostori..
  • +10 (14 voturi)    
    Teoretic e bine dar, (Luni, 11 decembrie 2017, 16:40)

    BibiAfricanul [utilizator]

    Problema este putin mai complicata si nu cred ca ar trebui sa ne entuziasmam prea tare.
    Ceea ce vedem in toate pozele expuse, este sirul nesfarsit de masini si LIPSA TOTALA a tramvaielor.
    Rezultatul este fix zero pt ca numarul de tramvaie este foarte mic, circula cu viteza f mica si sunt foarte putin confortabile. Deci, 3Xfoarte, dar pe negativ.
    Ca sa poti incuraja reducerea numarului de masini, trebuie, mai intai, sa faci parcari (park and ride), sa modernizezi si sa cresti evident parcul de tramvaie.
    In plus, gardurile exclud circulatia autobuzelor pe linia de tramvai. Aceasta solutie - foarte intalnita in lumea civilizata - ar ajuta mult la descongestionarea cailor de rulaj auto dar, ce sa-i faci, la noi e cu garduri....
  • +1 (11 voturi)    
    Teoretic da, practic nu (Luni, 11 decembrie 2017, 17:02)

    alexis74 [utilizator]

    Gardul de delimitare a fost amplasat mult prea distantat fata de linia de tramvai; vezi intrarea pe Calea Mosilor dinspre Obor, unde a fost ingustata banda 2 auto cu pana la 30-40cm.
    Si toate astea, doar ca sa se poata monta gardul fara a se inchide circulatia tramvaielor.
    Dar pentru asta vor suferi soferii.
    Ca sa nu mai vorbim ca dupa inserat culoarea gardului il face aproape invizibil.
    Nu tu vopsea reflectorizanta, nu tu autocolant...

    Firea sa traiasca! Bine!
    • +5 (5 voturi)    
      Gardul e invizibil (Luni, 11 decembrie 2017, 20:00)

      liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui alexis74

      Pentru ca se poate face simtit.
  • +2 (4 voturi)    
    cateva probleme... (Luni, 11 decembrie 2017, 17:21)

    liviu_ [utilizator]

    1 - trebuie ca toate mijloacele de transport in comun (nu doar 1 tramvai) sa aiba timpi GARANTATI si mici (eu ma tot chinui sa renunt la masinaa dar tramvaiul 19 vine teoretic la 20 de minute... practic la 20-60 minute)...
    2 - trebuie parcari
    3 - separarea mijloacelor de transport in comun de masini trebuie facuta cu cap! (vezi intrarea in Bucuresti pe linia lui 335 cand pt 500m de bansa rezervata s-a ingreunat traficul pe 3-4 km inclusiv pt autobuze).
    • +2 (6 voturi)    
      Timpi "garantati" (Luni, 11 decembrie 2017, 19:25)

      bobo22 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Nu poti avea un orar fix cata vreme mijloacele de transport in comun nu au o banda libera.
      • +5 (5 voturi)    
        Pai (Marţi, 12 decembrie 2017, 8:35)

        BibiAfricanul [utilizator] i-a raspuns lui bobo22

        uite, au facut o banda exclusiva si te intreb, unde sunt tramvaiele? Vezi pozele!
        Timpi garantati (de bun simt) inseamna un numar mare de mijloace de transport in comun, ceea ce nu exista acum in Bucuresti.
        Si apropo, s-a gandit cineva sa "redeseneze" traseele transportului in comun, in sensul optimizarii? Sunt linii care exista de pe vremea copilariei mele, adica anii 60. Intre timp s-au mai intamplat una, alta....
        Spre exemplu, pe Sos. Mihai Bravu, gasim tramvaie, autobuze si metroul care merg toate, la gramada, pe aceiasi directii. Nu s-ar putea optimiza si face, pe linia de tramvai, o banda separata si pt autobuze? Ba da, dar pentru asta iti trebuie un dram de minte......
  • +4 (4 voturi)    
    Greu se iau deciziile simple in tara asta (Luni, 11 decembrie 2017, 17:26)

    Telemacara [utilizator]

    sunt atatea lucruri buna care se pot realiza fara mare investitie
  • +9 (11 voturi)    
    Montajul acestor garduri, sau ce se mai poate fura (Luni, 11 decembrie 2017, 17:34)

    transalpinarum [utilizator]

    Poate tramvaiul merge mai repede, dar traficul auto este infernal. Stand deci in masina, ma uit mai atent cum au fost prinse aceste garduri. Un panou are cate o talpa de prindere la fiecare capat, fiecare talpa are 4 suruburi de prindere, dintre care numai unul este prins (sau poate doua). Deci din 8 suruburi per panou, 6 au fost manglite, adica 75%. dintre suruburi au ramas la "meseriasi" , faina treaba!!
    • +3 (5 voturi)    
      asa e (Luni, 11 decembrie 2017, 18:13)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      am observat si eu ca-s puse "temporar"
  • +3 (5 voturi)    
    Da' troleul sixtisix cat mai face pe traseu? (Luni, 11 decembrie 2017, 18:52)

    unTaran [utilizator]

    Uimitor cat de tâmpiți devin unii, ideea este genială ca aceeași de a pune stația înainte de semafor și nu după.
    Genială observația aceea cu șuruburile lipsă, bravo. Oricum aștept cu nerăbdare să apară garduri și pe centura, etc și apoi ideea să fie implementată cu succes in west.
  • +3 (7 voturi)    
    GARDUL ARE UN SINGUR SCOP! (Luni, 11 decembrie 2017, 18:56)

    schroedinger [utilizator]

    Sa asigure culoarul de circulatie tzatzei firea, de-acasa la primarie!
    Atat si nimic mai mult! Poate le intra in cap si celor care vor sa interzica circulatia in centru si celor care au o problema ca omul isi conduce masina si e singur, etc.!
    Lumea incearca sa supravietuiasca si fiecare o face cum crede el de cuviinta.
    Nu inteleg de ce nu spunem alte aspecte: Bucurestiul primeste zilnic peste 0,5 milioane masini din afara!
    Autoritatile nu au decat sa caute sa mute si in alte orase diferite organisme, dupa modelul german sau american sau spaniol.
    Nu trebuie ca orice agentiesau comisie sa fie in Bucuresti!
  • +6 (8 voturi)    
    Cum se va proceda cu dezapezirea?! (Luni, 11 decembrie 2017, 19:53)

    danimesh [utilizator]

    Ma intreb asa la risc, cat de usor le va fi drumarilor sa gestioneze zapada acumulata intre gardurile de protectie?!
  • +4 (6 voturi)    
    nici in tanzania.... (Luni, 11 decembrie 2017, 21:08)

    Imortality [utilizator]

    Poate ne explica Primaria Capitalei ce masuri va lua impotriva nesimtitilor care parcheaza pe prima banda pe toata Calea Mosilor? Ne batem cu pumnul in piept ca gasim jumatate de rezolvare la jumatate de problema. Bine ca Primaria nu a venit cu ideea sa faca linie dedicata pentru RATB ca se inchidea Cal. Mosilor pentru trafic. Poate cu aceasta ocazie ne explica Primaria Capitalei de ce au fost deschise santiere pe toate marile artere ale capitalei la inceput de DECEMBRIE sa reparam iar in MARTIE.
  • +3 (5 voturi)    
    O singură bandă pe sens (Marţi, 12 decembrie 2017, 7:31)

    Celbland [utilizator]

    Pe traseul tramvaiului 21 se circulă pe o singură bandă pe sens, deoarece banda de lângă acostament este folosită ca parcare.

    Sunt curios ce se va întâmpla la primul accident ...
  • +1 (9 voturi)    
    bataie de joc (Marţi, 12 decembrie 2017, 8:40)

    CHURCHILL [utilizator]

    Oare nu era mai bine sa curete banda 1 de masini parcate ilegal ?
    Oare nu era mai bine sa mai taie din trotuarele foarte late ?
    Oare nu era mai bine decat sa faca un ditamai podul in Baicului catre Delfinului sa optimizeze traficul pe Colentina ? eventual un pasaj in intersectia Dna Ghica
    Consider amplasarea gardurilor ca fiind o masura tampita. Auzi sa mergi cu tramvaiul, scuze cu jegul ala de tramvai in care ai toate sansele sa-ti expui buzunarele sutilor si sa cobori dereglat psihic de zdruncinaturi, manele, nespalati, caldura, etc.
    Sa va vad la iarna cand zapada trasa de lame se va depozita pe langa aceste garduri.
    Este o bataie de joc la adresa soferilor care platesc taxe.
    P.S. Si ca sa vedeti ca suntem tampiti si prostiti, astia nu au pus gardurile pe vechia linie trasata, ci au mai luat un pic (vreo 50cm) din banda destinata masinilor.
    Daca tot au montat "sarmele" astea - sa puna ceva reflectorizant pe ele - noaptea aproape ca nu se vad.
    • -2 (6 voturi)    
      Mereu era altceva mai bine (Marţi, 12 decembrie 2017, 13:12)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui CHURCHILL

      ...si ne oprim si mai stam sa ne gandim ce-o fi mai bine si nedam cu parerea la nesfarsit. Si apoi neo prim iarsi din stat si iar ne mai gandim.
      E mai bine ca s-a facut.
      Asae dumneata ai cateva propuneri bune dar si altele sci-fi.
      Ia vezi sa incerce sa scoata masinile parcate pe banda 1!... Cat scandal si ce rezultat minimal! Poate pe alea de pe langa intersectii sa le si ridice ca acolo se cunoaste al naibii dar pe toata lungimea...
      Poti sa zici ca Sisif se distra cu stanca aia sa o tot urce pe munte.
      Trebuiesc luate masuri realiste/realizabile si hotarate.
      Gardul nu-i perfect (mai ales ca e aproape invizibil si eu unul, ma cutremur numai cand ma gandesc ca vre-un adormit intra in el) dar este ceva care imparte spatiul, fara echivoc.
      Cand o fi zapada, vor putea trage plugurile razant pe langa gard (nu este primul) mult mai bine decat pe la trotuare unde sunt masini - chiar alea parcate legal. Asa ca, asta este o problema prea mica...
      • 0 (0 voturi)    
        SF ??? (Marţi, 12 decembrie 2017, 23:01)

        CHURCHILL [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

        Mda, la ce-au facut pe Pantelimon crede-ma te rog ca nimic nu este SF. Cand ma gandesc doar la intersectia Pantelimon cu Fundeni si deja ma apuca bataiala. Sa fim seriosi....
        Mai scria cineva ceva legat de salvare.... pai sufletu... saracu ala care are nevoie de servicii medicale.... mai bine se urca pe gardurile proaspat montate. Si inca o chestie: suntem toti in aceeasi barca - ma refer la soferi
  • 0 (2 voturi)    
    Cu toate ca lucrarea lasă de dorit.. (Marţi, 12 decembrie 2017, 10:49)

    akillies [utilizator]

    ..si aspectele negative ale lucrării au fost menționate aici de mai mulți șoferi, dimineața e mai liber și se circulă mai ușor pe calea moșilor sens Pachet Protopopescu - Obor.
    Nu știu daca are vreo legătură cu aceste garduri, sau cu faptul ca mai sunt doar 2-3 mașini parcate pe prima banda..
    Cred ca a mai fi oprit soferii zeloși care tăiau bulevardul ca să facă întoarceri demne de filmele de acțiune..
    Parca și rondul de la obor se aglomerează mai rar..
  • 0 (6 voturi)    
    Ce-as rade (Marţi, 12 decembrie 2017, 13:37)

    UnOmOarecare [utilizator]

    Cred ca as rade cu gura pana la urechi ca, din cauza ideii gabrielei firea, o ambulanta sa ramana blocata pe drum si sa nu poata intra pe linia de tramvai sa depaseasca coloana si sa scurteze timpul de asteptare.

    Cred ca as avea febra musculara la burta de la ras.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version