UPDATE 13.10 Potrivit reporterului HotNews.ro de la fata locului, mai sunt de facut mici finisaje la aceasta lucrare. La trei pasaje pietonale lipsesc placutele care sa indice unde duc, asa ca cetatenii sunt dezorientati. Trotuarele de la suprafata nu sunt gata, si nici al patrulea pasaj, care face legatura cu statia de tramvai si de metrou nu este inca terminat. Nici tramvaiele nu circula la suprafata, primarul declarand ca aceasta problema va fi remediata pana la inceperea scolii.
Primarul Gabriela Firea a declarat, la inaugurarea de duminica, ca a preluat lucrarea cand aceasta se afla la 60%, iar acest proiect a fost blocat din cauza prostului management si necesitatii de a fi mutate retelele de utilitati care se aflau sub pasaj. Primarul a spus ca pasajul va fluidiza traficul in zona si va scadea cu 70% timpul de asteptare.
Zeci de persoane care asistau de pe margine au aclamat-o pe Gabriela Firea si i-au scandat numele.
Ea a afirmat ca valoarea initiala a investitiei a fost de 19,5 milioane de euro, 90% din aceasta suma fiind fonduri europene insa, din cauza prostului management al administratie trecute, au fost absorbiti doar 15% din banii europeni, restul fiind pusi de la bugetul local a mai declarat edilul.
40% din lucrare s-a facut intr-un an si 60% in doi ani si jumatate si, pana la urma, pasajul a fost cu 1,2 milioane de euro mai ieftin, valoarea total a investitiei fiind pana la urma 18,3 mil. Euro. Firea a dezvaluit insa ca mai exista un litigiu intre primarie si constructor, care cere in plus 60% din valoare proiectului.
Ea a declarat ca s-au finalizat si cele patru pasaje pietonale care au 8 lifturi si 4 scari rulante.
Primarul a afirmat ca niciodata ca niciodata nu mai trebuie sa inceapa un proiect de infrastructura pana cand documentatiile premergatoare nu sunt bine facute pentru ca astfel riscam sa ajungem in aceeasi situatie de la Pasajul Sudului, care a avut o intarziere de un an si jumatate.
La inaugurare a fost prezent si primarul sectorului 4, Daniel Baluta, care a spus ca acest proiect este doar inceptul in aceasta zona si ca intr-o luna si jumatate va incepe si largirea soseleleor Berceni si Turnul Magurele, dar si lucrarile de la parcarea Park and Ride de la Piata Sudului.
Circulatia prin pasajul Piata Sudului a fost deschisa pe cate un fir, pe ambele sensuri de circulatie, inca din aprilie, acum circulatia fiind deschisa in intreg pasajul.
Pasajul are doua benzi pe sens, o lungime de circa 350 de metri, porneste de pe Calea Vacaresti, trece pe sub Piata Sudului si iese pe strada Nitu Vasile.













Istoria pasajului
Lucrarile la pasaj au inceput in mai 2014, investitia ridicandu-se la 127 de milioane de lei. Constructorul este Asocierea Astaldi - Euroconstruct. Proiectul a demarat pe fonduri europene si trebuia terminat pana la finalul anului 2015. Fiindca acest lucru nu s-a intamplat, termenul a fost prelungit pana la 30 iunie 2016.
Ulterior, fiindca nici acest termen nu a fost respectat, pentru ca banii europeni absorbiti deja sa nu fie returnati Comisiei Europene, avand in vedere gradul de intarziere a lucrarilor, reprezentantii Municipalitatii au semnat Actul Aditional la Contractul de finantare, prin care Municipiul Bucuresti este obligat sa finalizeze lucrarile cel tarziu pana in decembrie 2018.
Pana pe 30 decembrie 2015, Primaria a absorbit 18 milioane de lei din 83 milioane lei fonduri europene, iar dupa aceasta data nu s-au mai facut deconturi din bani europeni. Diferenta s-a platit de la bugetul local.
Nu era tot PSD ? Ups ....
Oprescu a preluat stadionul inceput de Videanu si a zis ca e stadionul facut de el, la fel si cu pasajul Basarab
Nu exista unul care sa faca ceva cap-coada
doar faptul ca au tras asfalt pe doua benzi pe fir, nu inseamna ca au terminat pasajul, care va fi gata cand va circula tramvaiul si cand toate pasajelem pietonale vor avea indicatoare. adic la toamna. de ce s-o fi grabit?
Dar pt a se putea preamari pe sine Firuta avea nevoie sa "injure" pe altii ("vechea administratie", adica atat pe tehnocrati cat si pe fostul primar Sorin Oprescu)
PS. Mare gresala ca nu ai fost mai specifica d-na Primar, pt ca acum cu ce obraz o sa-l mai rogi pe "dl. Doctor" sa-i faca cate o clisma lui Pandele, cand se mai incurca asta pe la cate vreun chiolhan si "se blocheaza", hai ?
Stau si ma intreb ce om cu capul pe umeri s-ar duce acolo pentru atata lucru? Eu stiu ca oamenii au treaba nu ? Cu familia, cu cheltuielile... credite... nu?
Desigur, uit de asistatii sociali. Cred ca mi-am raspuns la intrebare. Si desigur, tinerii care primesc bani de la mami si tati sa-si ia "aifon" si sa umble prin cluburi si care se multuemsc sa intre la liceu si facultate cu nota 2 ca ii lasa statul.
Atitudinea asta cu panglici si adunarisi aplauze imi aduce asa aminte de cineva de pe vremurile apuse...
Momentul asta e o lectie emblematica despre ce inseamna sa profiti, cu o ticalosie fara margini, de o masa de oameni fragili social si educational, creduli pana la nivelul la care sunt mai convinsi de ceea ce li se spune decat de ceea ce vad cu ochii lor si traiesc zi de zi. Asta e o escrocherie de masa care se joaca intre o clasa de hoti fara scrupule (asezonati cu cate o tzoapa stridenta care pigmenteaza grupul) si o clasa de perdanti cronici, tinuti in dependenta si intuneric in crescatorii sociale, de unde sunt scosi din cand in cand pentru a mima mecanismele democratice (= votul).
Ca sa revenim la realitate, daca inteleg bine, din lucrare = pasaj rutier + pietonal + linie de circulatie tramvai nou noute avem executate pasaj rutier+ 75% din pietonal construit dar neamenajat + mizeria de santier prezenta, faceti dvs totalul. Restul pana la 100% avem: minciuni, aplauze si urale. Deci, oricum, lucrare terminata, inaugurare reusita.
Trebuie sa spuna asta ISU,ISC si Disciplina in Constructii si sa fie incheiat niste teste,probe stiu ei mai bine.
A intrebat cineva daca au aia curajul sa spuna ca e gata si poate sa circule populatia pe acolo?
La cerinta siguranta in exploatare iti spun eu ca nu indeplineste cerintele legale.Se vede cu ochiul liber, nu trebuie sa fii "rocket scientist".
Deci, cel care a dat drumul incalca legea cu buna stiinta.
Brutaria ar avea un cuvint de spus aici si probabil si in privinta banilor pentru ca s-au cheltuit bani publici in plus.
poporului, pupat copii, iar in spate coruptie si lipsa de
profesionalism, cat incape!
retineti 23/07/2017 inaugurat
in curand incep reparatiile
Pe sensul spre Berceni, banda 1 are deja calea de rulare terminata!
Maine sigur vor incepe reparatiile, ca n-apuca toamna!
Mai sunt o multime de lucruri de terminat, cum ar fi pasajele pietonale!
Nu te aprinde ca nu e gata si nici pe aproape
ma ustura retina, atat de la claritatea imaginii cat si de la firea
Inca un pasaj construit degeaba, in loc sa fie incurajat transportul in comun si cel pe bicicleta. Dar e greu sa inteleaga asta votantii analfabeti ai PSD-ului
Dar cu oameni care aplauda, nu e de mirare ca Firea s-a prezentat de parca ar fi fost o realizare deosebita, nicidecum inca un rateu financiar din ciclul "Nu e prost ala care cere, e prost ala care da si semneaza ca primarul".
Vreti macar 2 din cele 3 de mai sus?
Sau una?
Niciuna nu se poate in Romania.
Ar trebui bagati in uscarie toti care mai dau contracte prin licitatii in acest sistem!
FAPTE:
- proiectu a durat de 3 ori mai mult decat trebuia
- de cand a venit tovarasa putea sa-l faca de la 0, deci meritul ei e nul oricum o iei
- NU E TERMINAT !!!! linia de t ramvai nu e terminata, etc etc... deci am facut o gaura in pamant asfaltata si gata... asta era munca de 3 luni , nu de 3 ani!
Cei care au realizat pasajul,cu costuri mai mari,cer 60% în plus față de suma din contract,poate au dreptate,poate nu,unde e economia?
Întîrzierea este pusă pe seama rețelelor de utilități care nu erau în documentația pusă la dispoziție de Primăria Generală,condusă atunci de independentul,fost PSD-ist Oprescu și ai lui,cine răspunde?Bugetul PMB a acoperit cu 65 milioane lei întîrzierea lucrărilor,de disconfortul produs bucureștenilor nu scriu,adică acești bani ar fi putut fi contribuție a UE,dar nu s-au respectat termenele de execuție.
Întrebarea este ce va face madam Firea,va face plîngere penală împotriva angajaților,aleșilor din PMB care au decis executarea acestui proiect păgubos?65 milioane lei pierdute din finanțarea UE,și poate +60% din valoarea proiectului cerută azi de executanți?
Asta e problema,cine răspunde,penal,actuali și foști angajați ai primăriei,ai companiilor furnizoare de utilități?Că de aici a plecat,,buba".
ca sa fiu ironic exact segmentul de populatie activa, soferii care-si mananca nervii si viata in zona aia, oamenii care se grabesc spre sau de la servici...
Doamne! cata ipocrizie la maimuta asta de primarita
economii la buget, succesuri, cincinale facute, lapte si miere sa-mi trag doua ce bine e sub primarita de la moldova.
fraierii astia din paris miercurea trecuta s-au apucat sa asfalteze catamai bulevardul de 2 km si 2 benzi pe sens, azi e gata ca in palma cu benzi trasate si treceri vopsite, semafoare montate si guri de canal largi, sa aiba unde se scurge apa.
vax! nici nu se compara cu pasajul de la piata sudului care a fost inaugurat dar nu -a fi terminat pe fond niciodata cum nici pasajul basarab nu e literalmente terminat.
Peste tot pasajele sunt din beton (un material destul de nobil ca sa poti face opere de arta, nu doar pasaje), eventual cu un patern in cofraj, asa cum e la Baneasa. Nimeni foloseste astfel de finisaje la un pasaj rutier. Nu mai vorbim de siguranta, la un moment dat cineva tot va sterge peretele si vor cadea placile pe carosabil.
Si pana la urma, niciun primar nu are niciun merit cand e vorba de proiecte din bani publici - de asta sunt platiti, nu dau nimic de la ei, Ba din contra, iau ce pot (vezi Oprescu si toti ceilalti).
Amin!