Bucati din trotuarele proaspat amenajate de Primaria Capitalei pe strada Prelungirea Ghencea s-au prabusit, sesizeaza un cititor HotNews.ro. Reprezentantii Primariei Capitalei spun ca deficientele sesizate au fost cauzate de o prabusire pe reteaua edilitara a SC Apa Nova SA, iar acestea vor fi remediate pe cheltuiala companiei, in urmatoarele zile. Lucrarile deja au inceput.

Trotuare Prelungirea GhenceaFoto: Hotnews

"Lucrarile de reparatii trotuare de pe bd. Prelungirea Ghencea au fost executate de Asocierea SC Staco Grup SRL – SC Strabag SRL, in cadrul contractului subsecvent nr. 4/20.03.2017 din Acordul Cadru nr. 50/31.10.2016 si au o valoare de 353.992,12 lei cu TVA. Lucrarile au o garantie de un an de zile, perioada in care constructorul de drum are obligatia sa remedieze pe cheltuiala sa orice deficienta sesizata si imputabila lui. Intrucat prabusirea sesizata nu este din cauza constructorului de drum, refacerea trotuarului este suportata de constructorul care are contract cu SC Apa Nova SA. La data inspectiei in teren se desfasurau lucrari de aducere la starea initiala a trotuarului, de catre constructorul Apa Nova, urmand a fi finalizate in urmatoarele zile", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Primaria Capitalei a demarat lucrarile de amenajare a trotuarelor din Prelungirea Ghencea dupa ani de proteste a locuitor din zona, strada neavand la vremea respectiva deloc aceasta facilitate.

"La initiativa Primarului General, Gabriela Firea a avut loc o sedinta de lucru la care au participat toti factorii decizionali, responsabili cu identificarea unor solutii pentru decongestionarea traficului din zona Prelungirea Ghencea. Directoarea Administratiei Strazilor, Mirela Ionita, a anuntat ca se fac deja demersuri pentru a imbunatati calitatea vietii locuitorilor din zona. Sstfel, in data de 22 martie a inceput marcarea trecerilor de pietoni si au fost demarate lucrari de reparatii pe portiunile unde au aparut gropi. De asemenea, pana la supralargirea soselei, a fost gasita o solutie provizorie pentru siguranta pietonilor: vor fi construite trotuare (cu o garantie de patru ani), pe o lungime de 3 km, pana la limita administrativa cu judetul Ilfov. Trotuarele vor avea o latime de 1,5 m astfel incat sa permita si circulatia bicicletelor. Construirea acestora va incepe in luna aprilie si va dura aproximativ o luna si jumatate", se arata intr-un comunicat emis de Primaria Capitale in luna martie 2017.

Strada, care are cate o banda de circulatie pe sens, trebuia largita inca din 2007, iar proiectul prevedea si amenajarea de trotuare, insa s-a blocat. Astfel s-a gasit solutia provizorie cu aceste trotuare.

De ce nu s-a largit pana acum strada Prelungirea Ghencea?

Primii bani pentru largirea bulevardului Prelungirea Ghencea la doua benzi pe sens au fost alocati de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in 2006 - respectiv suma de 73 milioane de lei. Tot in 2006 aceasta suma a fost majorata de alesii locali la 343 milioane de lei, iar in 2007 la 393 milioane de lei, intrucat era nevoie 3 benzi pe sens, de exproprieri, iar pe noul bulevard va circula si trafic greu cu viteza de pana la 100 km/ora.

Pe 8 noiembrie 2007, Primaria Capitalei a semnat cu asocierea de firme Alpine Bau - Search Corporation un contract de 135 milioane de lei pentru construirea drumului, potrivit informatiilor de pe site-ul municipalitatii.

Din 2007 insa nu s-a mai intamplat nimic. Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Primariei Capitalei au declarat in 2014 ca firma care trebuia sa faca drumul a intrat in faliment si ca nu se cunoaste o data certa la care vor incepe lucrarile.

"Din cauza faptului ca firma contractanta a intrat in faliment, contractul a fost reziliat, urmand a se desfasura o noua procedura de achizitie publica pentru zona situata in interiorul Municipiului Bucuresti. In ceea ce priveste nodul de la Domnesti, acesta va fi realizat de catre CNADNR, segmentul situandu-se in afara zonei administrate de Municipalitate. Avand in vedere ca acest proiect este situat pe teritoriul mai multor unitati administrativ-teritoriale, Municipiul Bucuresti nu a putut investi bani si nu a putut face exproprieri in afara limitelor teritoriale ale orasului. De asemenea, celelalte entitati nu au dispus de finantare pentru zonele lor de responsabilitate", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei.

Acum Primaria Capitalei trebuie sa faca un nou proiect si o noua licitatie pentru executia drumului. In cel mai bun caz, daca nu sunt contestatii, parcurgerea acestor etape dureaza un an.