​FOTOGALERIE Cum sfideaza Politia Rutiera si Guvernul sute de mii de bucuresteni blocati in trafic: politistii nu amendeaza soferii care parcheaza neregulamentar pe bulevarde, executivul nu lasa primariile sa ridice masinile

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 22 noiembrie 2016, 16:44 Actualitate | Administratie Locala

Trafic sufocant in Bucuresti
Foto: Hotnews
Mii de masini blocheaza in fiecare zi prima banda a bulevardelor din Bucuresti, merg pe linia de tramvai si impiedica circulatia acestor vehicule in care stau blocati sute de calatori, blocheaza statiile RATB. Totul sub ochii ingaduitori ai politistilor, tot mai ingaduitori cu aceste abateri flagrante si cu indisciplina unor soferi. Mai mult: Guvernul refuza de un an si jumatate sa emita o simpla hotarare prin care se permita din nou primariilor sa ridice masinile parcate neregulamentar.


  • UPDATE Cititorii HotNews.ro au sesizat ca sunt blocaje in trafic din cauza masinilor parcate neregulamentar si pe urmatoarele artere: Calea Floreasca, bd. Vasile Milea, bd. Nicolae Titulescu.

Pasivitatea politistilor e demonstrata si de numarul relativ scazut al sanctiuni contraventionale in cazul opririlor si stationarilor neregulamentare: in primele zece luni, politistii au aplicat doar circa  27.500, adica circa 91 de amenzi pe zi.

Potrivit datelor furnizare de RATB la solicitarea HotNews.ro, in primele 5 luni din 2016, au existat 147 cazuri de autobuze/tramvaie/troleibuze blocate in trafic, totalizand  4495 minute de intarziere in trafic. Dintre acestea, au fost 64 cazuri la tramvaie, 47 cazuri la troleibuze si 36 cazuri la autobuze.



Masina Parcata in statia de autobuz; Foto: Politia rutiera;


Potrivit informatiilor furnizate de politia rutiera intr-un comunicat de presa, soferii sunt sanctionati cu doua puncte amenda, un punct amenda reprezentand 125 de lei, dar si intocmirea unui dosar penal in cazul in care se blocheaza drumul public, precum si retinerea permisului de conducere.


Soferii merg pe linia de tramvai, iar separatoarele au fost distruse

Reamintim ca, din mai 2015, masinile parcate neregulamentar nu se mai ridica deoarece Inalta Curte a spus ca activitatea nu poate fi reglementata de autoritatile locale, ci de cele centrale, iar Guvernul nu a dat nici pana azi regulamentul in baza caruia primariile puteau relua aceasta activitate. Acesta a fost pus in dezbatere publica la finalul lunii iunie, dar inca nu a fost adoptat.

Asociatia Municipiilor din Romania a cerut Guvernului  inca de acum un an si jumatate sa adopte in procedura de urgenta regulamentul pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar.

Lipsa locurilor de parcare este invocata de cele mai multe ori de soferii care parcheaza neregulamentar, insa de multe ori acestia vor sa parcheze fix in fata locului unde au treaba sau nu vor sa plateasca taxa de parcare, asa ca parcheaza unde apuca.


Masina parcata pe trecerea de pietoni; Foto: Politia Rutiera

Daca prima banda de pe marile bulevarde si din intersectii nu ar fi ocupata de masini parcate neregulamentar, s-ar circula mai bine, lucru benefic atat pentru cei care folosesc transportul in comun, cat si pentru cei care folosesc masina personala.

Printre bulevardele blocate zilnic de masini parcate neregulamentar se numara: Soseaua Colentina, Calea Mosilor, Soseaua Pantelimon, Soseaua Iancului, Bulevardul Basarabia, Sos. Viilor, bd.Ion MIhalache, strada Buzesti, bd. Camil Ressu etc.

Ce amenzi a dat Politia Rutiera soferilor indisciplinati, in ultimii 5 ani


Potrivit unui raspuns trimis de Politia Capitalei la solicitarea HotNews.ro, in 2011 politistii Brigazii Rutiere au aplicat 235.255 de sanctiuni contraventionale. Dintre acestea, 23.448 au fost pentru oprirea si stationarea neregulamentara a autovehiculelor, 295 pentru depasire neregulamentara, 274 pentru depasirea coloanei de autovehicule, oprite la culoarea rosie a semaforului electric si 214 circulatia pe sens opus.

In 2012, politistii Brigazii Rutiere au aplicat 125.825 de sanctiuni contraventionale. Dintre acestea, 16.511 au fost pentru oprirea si stationarea neregulamentara a autovehiculelor, 202 pentru depasire neregulamentara, 121 pentru depasirea coloanei de autovehicule, oprite la culoarea rosie a semaforului electric si 122 circulatia pe sens opus.

In 2013, politistii Brigazii Rutiere au aplicat 212.636 de sanctiuni contraventionale. Dintre acestea, 23.106 au fost pentru oprirea si stationarea neregulamentara a autovehiculelor, 391 pentru depasire neregulamentara, 930 pentru depasirea coloanei de autovehicule, oprite la culoarea rosie a semaforului electric si 191 circulatia pe sens opus.


O banda de pe Sos. Colentina este blocata de masinile parcate

In 2014, politistii Brigazii Rutiere au aplicat 162.409 de sanctiuni contraventionale. Dintre acestea, 14.358 au fost pentru oprirea si stationarea neregulamentara a autovehiculelor, 435 pentru depasire neregulamentara, 324 pentru depasirea coloanei de autovehicule, oprite la culoarea rosie a semaforului electric si 190 circulatia pe sens opus.

In primele noua luni din 2015, politistii Brigazii Rutiere au aplicat 130.905 de sanctiuni contraventionale. Dintre acestea, 7.345 au fost pentru oprirea si stationarea neregulamentara a autovehiculelor, 252 pentru depasire neregulamentara, 267 pentru depasirea coloanei de autovehicule, oprite la culoarea rosie a semaforului electric si 162 circulatia pe sens opus.



O banda de pe Sos. Colentina este blocata de masinile parcate

De la inceputul anului 2016 si pana pe 25 octombrie 2016, politistii Brigazii Rutiere au aplicat 27.460 de sanctiuni contraventionale in cazul opririlor si stationarilor neregulamentare. Dintre acestea, peste 4.720 au fost filmate, iar peste 2.530 fotografiate, conducatorilor auto fiindu-le atasate instiintari cu privire la abaterea pe care au savarsit-o.

In paralel, mai da amenzi pentru stationarea neregulamentara si Politia Locala a Municipiului Bucuresti.  Din anul 2014 si pana la finalul lunii octombrie, Politia Locala a Municipiului Bucuresti a aplicat pentru opriri si stationari neregulamentare 19.207 sanctiuni contraventionale, dupa cum urmeaza, potrivit cifrelor furnizate de institutie la solicitarea HotNews.ro:
-    2014 - 6134 de sanctiuni contraventionale din care 267 pentru opriri/stationari pe pistele de biciclisti
-    2015 - 6823 de sanctiuni contraventionale, din care 585 pentru opriri/stationari pe pistele de biciclisti
-    2016 ( la zi) - 6250 de sanctiuni contraventionale, din care 406 pentru opriri/stationari


Coada pe Sos. Colentina inainte de intersectia cu D-na Ghica


"In urmatoarea perioada, politistii Brigazii Rutiere vor intensifica activitatile de depistare si sanctionare a conducatorilor de autovehicule care opresc sau stationeaza pe trecerile de pietoni, in statiile mijloacelor de transport in comun, pe caile de rulare a tramvaielor sau troleelor. Aceste activitati se vor desfasura pentru constientizarea si responsabilizarea conducatorilor auto de respectare a legislatiei rutiere, pentru crearea unei discipline in trafic si mai ales  pentru fluidizarea traficului rutier din Bucuresti", se arata intr-un comunicat de presa emis la finalul lunii octombrie de Politia Rutiera.

Totusi, reporterii HotNews.ro raporteaza zilnic ca pe Soseaua Colentina, pe Soseaua Andronache, pe Calea Mosilor, pe Calea Dorobanti, pe bd. Corneliu Coposu, Strada Viilor, Strada Buzesti, Bd. Mihalache, prima banda de circulatie este blocata de masini parcate neregulamentar; in acelasi timp, zeci de masini trec pe linia de tramvai, pe langa coloana de masini care astepta regulamentar la semafor.


O banda de pe Calea Mosilor este blocata de masinile care stationeaza neregulamentar; Foto: Google Maps



Tramvaiul 21 blocat de o masina paracta neregulamentar



Masini parcate pr trotuar; Foto: Claudia Pirvoiu



Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT: Credite pentru companii, sustinute cu garantii si fonduri ale grupului Bancii Europene de Investitii. Doi specialisti raspund intrebarilor antreprenorilor joi, de la ora 11:00

Care sunt conditiile de finantare pentru creditele sustinute cu garantii ale grupului Bancii Europene de Investitii? Care sunt programele de finantare, cu surse si garantii ale grupului Bancii Europene de Investitii, pe care le deruleaza in prezent Banca Transilvania? Care sunt avantajele si dezavantajele unor astfel de credite? Doi specialisti din cadrul BT Adrian Popa, analist business, si Nicolae Barbu, coordonator Birou Gestiune Programe Externe de Finantare raspund intrebarilor antreprenorilor pe tema creditelor sustinute cu garantii ale grupului Bancii Europene de Investitii, joi, 22 februarie 2018, incepand cu ora 11:00.

14196 vizualizari

  • +28 (30 voturi)    
    Nimic (Marţi, 22 noiembrie 2016, 17:00)

    CezarN [utilizator]

    Nimic din ce ati aratat aici nu se compara cu ceea ce este pe Calea Floresca in zona spitalului de urgente(si pana paroape de piata Floreasca).

    Chiar si SMURD-ul parcheaza pe trotuare, agentii de paza de la stadionul DInamo blocheaza strada cu de la ei putere cu lazi si cauciucuri, pe trotuar pietonilor le curge apa in cap de la o teava de la etajele superioare ale spitalului. Mai jos sunt vulcanizari si spalatorii care isi fac bine-merci afacerile pe trotuare, masini neridicate de luni/ani de zile...
    Merita vazut! :)
      #showComment#showComment#showComment
  • -26 (60 voturi)    
    Ce nu intelegeti ? (Marţi, 22 noiembrie 2016, 17:13)

    clint [utilizator]

    Ca sa ii amendezi / ridici pe soferii care parcheaza neregulamentar, trebuie mai intai sa le oferi alternative decente. Deocamdata in Bucuresti parcarile sunt niste raritati ale unor smecheri in care iti lasi tot salariul daca parchezi mai mult.

    In rest e simplu: daca guvernul ar aplica legea "la sange" oamenii ar deveni frustrati fiindca nu au acele alternative de care vorbeam.

    Ca guvern intai dai si apoi ceri, valabil si pt transportul in comun ( eterma discutie autoturism vs transport in comun ) si multe altele.

    Din pacate imi asum toate minusurile pe car ele voi lua. Sunt destui frustrati care cred ca legea se aplica orbeste ca sa ii arda pe nesimtiti pe care ii vad la tot pasul.

    Din pacate calea de mijloc nu este aceasta. Si in alte tari unde masinile sunt multe raportat la infrastructura se parcheaza haotic, pe trotuare, samd. Asta nu inseamna ca se intrec limitele bunului simt ca la noi gen:
    - pietonii nu mai au loc sa mearga din cauza masinilor parcate pe trotuar.
    - parcari pe trecerea de pietoni.
    - parcari cu cativa , INAINTE de trecere ceea ce face ca soferii sa nu vada pietonii decat in ultima clipa ( un mare pericol ).
    - blocari de tramvaie, etc
    In toate aceste cazuri se impune ridicarea imediata si fara drept de apel a acelor masini.

    In toate celelalte cazuri se poate da doar o amenda, daca nu vrem imbogatirea rapida a SRL-urilor care ridica masini, uneori abuziv, si asta numai dupa ce se construiesc parcari decente.
      #showComment#showComment#showComment#showComment#showComment#showComment#showComment
  • +25 (31 voturi)    
    .... (Marţi, 22 noiembrie 2016, 17:13)

    tirolez [utilizator]

    Bravo! Nesimtirea e uriasa. La Irish Pub de pe Titulescu se parcheaza masinile pana in geamul bodegii. La 10m e o scoala, toti copiii sterg peretii si masinile in dreptul carciumii si nu au loc sa treaca decat in sir indian. Ca pe munte, trece un grup, incearca si un grup din sens invers sa se strecoare. Rusine celor care nu au nici macar o urma de bun-simt.
  • +28 (42 voturi)    
    Am agatat doi politisti ca sa le arat (Marţi, 22 noiembrie 2016, 17:14)

    Cuca [utilizator]

    o masina parcata pe trotuar, care bloca COMPLET intreaga latime a trotuarului - nici o pisica nu mai avea loc sa treaca pe acolo !

    Ce mi-au spus ?

    "Nu putem acum, suntem ocupati."

    Ce faceau ?

    Jucau niste jocuri pe telefon.

    Ce mi-au spus atunci cand am insistat ? (Nu, nu i-am injurat, nu le-am vorbit nepoliticos, ci le-am spus ca ar fi cazul sa-si faca meseria in loc sa se joace cu telefoanele).

    "Amice, vrei sa-ti petreci ziua la sectie ? ia vezi, cauta-ne in alta parte !".

    Politia romana in actiune....
      #showComment#showComment#showComment#showComment
  • +12 (16 voturi)    
    Regulamenul e in dezbatere (Marţi, 22 noiembrie 2016, 17:51)

    t4v1 [utilizator]

    Regulamentul ala nou e in dezbatere la Ministerul de Interne inca din Iunie insa intre timp Petre Toba si-a depus demisia si noul ministru Ioan Tudorache are pe cap alegerile.
  • +20 (26 voturi)    
    deasemenea... (Marţi, 22 noiembrie 2016, 17:56)

    dan.c [utilizator]

    ... nu amendeaza pe cei care se baga in fata pe linia de tramvai.
    Daca stai cuminte si respecti legea ajungi sa stai si triplu la un semafor.
      #showComment
  • +13 (17 voturi)    
    dar nici cu soferii nu imi e rusine (Marţi, 22 noiembrie 2016, 18:07)

    middle_brick [utilizator]

    acum vreo doua săptămâni pe iului maniu blocat complet vineri seara in intersecția de la gorjului un polițist dirija circulația deviind pe dezrobirii pentru a nu bloca de tot intersecția, multi nu vroiau pur si simplu sa respecte indicațiile polițistului totul culminând cu un taximetrist care a oprit mașina in intersecție s-a dat jos sa il ia la rost pe polițist, a fost nevoie ca acesta sa fie pus la pământ de polițist, tarat la mașină si implorat sa plece de acolo in timp ce mulțimea filma cu telefonul si huiduiau de zor. In Londra nu ai sa vezi polițist sa dirijeze in intersecții, exista un centru de comanda cu mii de camere de filmat, ai comis-o amenda acasă, o mai comiți odată mai iei o amenda si tot asa pana te saturi si respecți legea.
  • +24 (30 voturi)    
    Vazand prima poza (Marţi, 22 noiembrie 2016, 18:11)

    banel [utilizator]

    Cred ca avem o singura solutie: o campanie de un an de aplicare la sange a legii. Daca nu merge cu vorba buna, atunci merge cu frica. Cand nesimtitul ala va plati pe amenzi mai mult decat pe mancare, se va potoli.
  • +16 (20 voturi)    
    Motive (Marţi, 22 noiembrie 2016, 18:17)

    hitme [utilizator]

    1. Parcarile in Bucuresti sunt gratis. (Credeti ca 1.5 lei pe ora acopera cheltuielile celui care verifica parcarea? Dar sa nu mai spunem de costul de amenajare...)
    2. Amenzile sunt mari - ca sa creasca productivitatea incasarilor... si sa nu se vada ca politistii sunt lenesi.
    3. Amenzile se dau rar - cand stii cat de disproportionat este costul parcarii vis a vis de amenda, nimeni nu ii trimite pe politisti la produs
    4. transportul in comun este dezastru - nimeni nu isi bate capul sa verifice eficienta autobuzelor
    5. In parcarile cunoscute s-au construit blocuri, centre de business, etc... ca acolo se poate
  • -4 (22 voturi)    
    Primăria București ce face? (Marţi, 22 noiembrie 2016, 18:22)

    asavreau [utilizator]

    Un articol scris aiurea.Chiar nu văd ce treabă are guvernul cu circulația din București!Poliția!Poliția aplică legea.Așa cum fac Firea și Negoiță,în subordinea primăriilor,societăți de imobiliare,să facă și o firmă de ridicat mașinile parcate neregulamentar.Dacă tot sunt parcate,de ce nu taxează parcarea cu o sumă care să descurajeze parcarea în acel loc?Nu cred-că Firea a fost aleasă ca să arate cu degetul,mințind că alții sunt vinovați.A fost aleasă să rezolve.Bucureștiul,cu Oprescu primar nu a făcut nimic în privința parcărilor.Firea îi continuă triumfător dezinteresul,lenea și sfidarea cu tupeu a oamenilor.Asta le trebuia bucureștenilor,o primăriță clonțoasă și fudulă.
      #showComment#showComment
  • +1 (21 voturi)    
    Rusia (Marţi, 22 noiembrie 2016, 18:27)

    Dodel540 [utilizator]

    Curat ca-n Rusia. Cred ca suntem gata pentru schimbarea de tatuc.
    De fapt unii nu l-au schimbat niciodata
  • +1 (5 voturi)    
    mm (Marţi, 22 noiembrie 2016, 19:29)

    g01an [utilizator]

    Primaria nu este cea care ar trebui sa ridice, ci Politia Rutiera - aici este problema reala. Decizia CC era clara: problema consta in faptul ca niste civili faceau constatarea ilegalitatii si cine trebuie sa fie "ridicat" si au comis o serie de abuzuri legale. Politia Rutiera + o firma desemnata prin licitatie publica ar trebui sa fie cei care ridica masini. Problema este din nou ca nu este loc de spaga la numirea contractului, asta este problema.
      #showComment
  • +10 (12 voturi)    
    Toata tara e la fel ! (Marţi, 22 noiembrie 2016, 20:18)

    DanDare [utilizator]

    Aceeasi situatie e in toata tara. Eu sunt din Cluj dar circul in tot Ardealul si constat ca peste tot masinile parcate aiurea sufoca traficul.

    Regula e sa fii nesimtit si tupeist, pe strada domina Legea Junglei , Politia e pe nicaieri si degeaba.

    Da-i romanului libertate si uite ce se intampla, se pare ca noua ne prieste doar biciul !
  • +6 (8 voturi)    
    masinile ca masinile (Marţi, 22 noiembrie 2016, 21:19)

    termopan [utilizator]

    Ce facem cu pietonii?

    Tot orasul asta e o bataie de joc la adresa bunului simt.
    Sunt strazi pe care mergi prin trafic, pe langa masini de >1000kg care merg cu 40-60km/h pe langa tine. O clipa de neatentie si ai ajuns in carje sau la 2m sub pamant.

    Chiar nu pricep de ce punem confortul mai presus decat sanatatea omului.
      #showComment
  • -4 (16 voturi)    
    articol platit de hingherii de masini cumva? (Marţi, 22 noiembrie 2016, 22:00)

    N.S. [utilizator]

    de la cazurile mentionate cand este clar ca trebuie ridicate acele masini, pana la abuzurile hingherilor este un pas foarte mic! cum se face ca pe vremea cand se ridicau masini, politia locala era extrem de activa si aplica zeci/sute de amenzi pe zi iar acum doarme in ghete? inseamna ca este adevarat ca aveau comision!
  • +8 (10 voturi)    
    Simplu! (Marţi, 22 noiembrie 2016, 22:07)

    Sar Castic [utilizator]

    Problema se poate rezolva usor - introduceti o zona de taxa in centrul Bucurestiului. Cine nu plateste intrarea in zona ia amenda automat! Ca in centrul Londrei. Banii obtinuti pot fi investiti in imbunatatirea traficului, mai ales construirea de piste de biciclete!
      #showComment#showComment
  • -7 (15 voturi)    
    Foarte bine ca nu se ridica masini din strada!!! (Marţi, 22 noiembrie 2016, 22:29)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Vrei sa fii dur? Asigura alternative! Cu tot apetitul pentru a "demasca" situatii in care s-a oprit traficul dintr-o parcare proasta, nu au fost semnalate decat 2-3 cazuri anul asta! Va dati seama cati si-o luau pe nedrept de la firmele care tractau masini?
    Cei care militeaza pentru asa ceva sunt postaci pentru ca nu pot crede ca exista oameni care spun asa: "sa lasam Statul sa ne dea amenda daca gresim pentru ca am vazut Statul ce drept este asadar ne incredem in el. Si da, Statul sa numeasca si niste firme private care sa isi faca treaba profesionist, ca stim mereu ca Statul alege firmele respective transparent"
    Deci sa sustii asa ceva, ca vrei sa fii sanctionat in plus de un stat mafiot trebuie sa fii dureros de prost! Sau sa ai interese. Pentru ca vad tema tot rascolita si iar rascolita !
    Nici o indignare insa ca firmele private au fost de 2 ori imbrancite spre faliment: o data prin obligativitatea de a-si retrage profitul prin banci si a doua oara prin obligativitatea de a accepta tranzactii cu cardul.
    Marea problema a tarii e ca 3 oameni au oprit cateva autobuze 30 de minute intr-un an de zile! Pe bune?
  • +7 (11 voturi)    
    Vasile Milea e jungla! (Marţi, 22 noiembrie 2016, 23:12)

    Andy500 [utilizator]

    In fiecare zi pe Vasile Milea soferii depasesc pe linia de tramvai coloana si se baga in fata 'fraierilor'.
    De multe ori depasesc si tramvaiul pe stanga, pe contrasens.
    Au fost cateva zile politisti si au dat cateva amenzi si dupa aceea au disparut.
    La cateva zeci de minute dupa ce au plecat, iar au inceput unii sa depaseasca pe linia de tramvai.
    Cand stateau toti in coloana treceau cateva zeci de masini la un semafor, altfel treceau doar cativa 'smecheri', iar fraierii stau cu orele in coloana si se injura cu cei care ii imping de pe linia de tramvai.
    Ar trebui pus gard de beton acolo, ca daca e metalic il fura 'minoritatile'.
  • +3 (9 voturi)    
    Sunt prea multe masini (Marţi, 22 noiembrie 2016, 23:56)

    Melinte [utilizator]

    Sunt perfect de acord sa le ridice ,dar numai pe cele care blocheaza traficul.
      #showComment
  • -5 (5 voturi)    
    "Tehnocratia" aproape de popor! (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 7:23)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    cum care popor? nu cel pietonal si cu bun-simt. Ci de cel cu masini. Altfel nu se explica de ce dupa un an de guvern tehnocrat tot nu avem acel regulament emis. Ca Toba, ca nea Caisa, ma lasati cu scuze din astea, HN relateaza demult de astfel de probleme,Ciolos stie de ele (el pe unde umbla, vine la Guvern direct din spatiu dimineata?!), dar se face si el ca ploua, ca sa nu isi urce in cap nemultumirea soferilor. Pai de, e in campanie electorala, nu de ieri, de azi, cam de pe la inceputul guvernarii, cum sa isi puna in cap atatia oameni, sa nu il mai voteze? (ma lasati cu rahaturile ca Ciolos nu candideaza, ba e candidat al PNL si USR, e pe afise, doar ca vezi, dom'le e informal, ca formal e "endependenti"-cam asa cum era Oprescu "independent" de PSD.
    Asa ca avem un Guvern "tehnocrat" care isi bate joc de bunul-simt din considerente pur electorale.
    Nu, nu imi spuneti de primari- ca deocamdata, cata vreme nu e emis Regulamentul, nu le putem pretinde sa faca ceva legat de sanctionarea drastica a nesimtitilor prin ridicarea masinilor.
      #showComment#showComment
  • 0 (0 voturi)    
    Fara ridicare. (Duminică, 27 noiembrie 2016, 19:27)

    Elfu [utilizator]

    Amenda. pentru fiecare abatere de acelasi tip sa se dubleze sau tripleze. Aparat pentru amenzi ( gps+foto + chitanta) si un nene care sa se plimbe cu aparatul pe unde trebuie.

    si gata

    eventual daca blocheaza un mijloc de transport sa fie tractata/ridicate + amenda substantiala.

    cum e in us- daca parchezi unde nu tb ( de ex hidranti) pompierul e liber sa isi traga furtunul prin masina ta.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version