Primaria sectorului 5 va prelua de la Primaria Capitalei activitatea de salubrizare si deszapezire pe raza sectorului, incepand cu 15 octombrie 2016, potrivit unei hotarari adoptate joi de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Primaria sectorului 5 urmeaza sa faca licitatie pentru delegarea firmei care va presta aceste servicii.

DeszapezireFoto: HotNews / DP

"In 15 octombrie ar trebui sa pornim salubrizarea cu totul, asta inseamna ca pana atunci trebuie sa avem derulate toate procedurile legale astfel incat sa putem exercita serviciul. Vom demara procedurile de licitatie, vom respecta in totalitate legea, nu pot sa va spun acum ce suma vom aloca fiindca ea se va decide i in urma licitatiei. Speram insa ca ea sa nu fie mai mare decat cea pe care o cheltuieste in prezent Primaria Generala. Speram sa se constate imbunatatiri substantiale daca ne vom invarti in jurul acelei sume:", a declarat primarul sectorului 5, Daniel Florea.

Acesta spune ca va trece in caietul de sarcini toate pretentiile pe care le are de la noul operator.

"Vreau sa trecem in caietul de sarcini toate pretentiile pe care le avem, in urma discutiilor cu specialisti. Este extrem de important sa nu mai avem acele terenuri care sunt practic depozite necontrolate de gunoi sa se poate interveni rapid cand se intampla acest lucru, sa facem contracte de salubrizare cu toti cetatenii pentru gunoiul menajer astfel incat sa nu se mai arunce pe domeniul public de catre persoane care nu au contract si as vrea sa nu mai avem probleme cu deszapezirea", a declarat Florea.

Intrebat daca va introduce o taxa de salubrizare pentru cetateni, primarul sectorului 5 a declarat ca nu s-a luat nicio decizie in acest sens.

"A existat asemenea idee, dar nu am luat in calcul nestiind care va fi valoarea contractului de salubrizare . Cred ca putem suporta aceasta suma, dar vom lua si asemenea masuri daca va fi nevoie", a declarat edilul.

Primaria Capitalei a preluat de la Primaria sectorului 5 in 2012 serviciile de salubrizare deoarece aceasta nu mai avea bani sa plateasca serviciul.

In sectorul 5, din 1999 pana in in 2001 activitatea de salubrizare a fost facuta de REBU. In noiembrie 2001, Consiliul local a decis ca salubrizarea si deszapezirea pe raza acestui sector sa fie efectuata de catre Administratia Domeniului Public Sector 5. In 2011, Primaria sector 5 a spus ca nu mai are bani pentru a plati acest serviciu si a cerut ca activitatea sa fie preluata de Primaria Capitalei.

13 noiembrie 2012: Primaria Capitalei a atribuit un contract de aproape 10 milioane de euro pentru salubritare si deszapezire in sectorului 5. Desi este un contract mare, a fost atribuit prin negociere directa. Primaria a motivat prin necesitatea incheierii contractului intr-un termen scurt. Contractul a fost acordat companiei Romprest Service.

2 iulie 2014: Primaria Capitalei a incredintat companiei Romprest un nou contract de peste 2,4 milioane de euro pentru servicii de salubrizare stradala pe raza sectorului 5.

19 decembrie 2014: Nou contract incredintat Romprest pentru sectorul 5. Potrivit documentului, salubrizarea stradala costa lunar peste 760.000 de euro vara, iar pe timp de iarna aproape 2,5 milioane de euro. Din nou s-a motivat printr-o ‘situatie de urgenta extrema survenita in urma unor evenimente care nu puteau fi prevazute”, de parca nu s-ar fi stiut ca vine iarna si sectorul 5 nu are contract de deszapezire. Cu toate acestea, Primaria sustine in anuntul de atribuire ca ‘pretul cel mai scazut’ a fost criteriul de selectie.