Trei ONG-uri din Bucuresti - WWF, Adevaratii Veloprieteni si Skirtbike - au solicitat Primariei Capitalei si Politiei Rutiere aprobarea unui mars al biciclistilor cu ocazia evenimentului Ora Pamantului in Bucuresti . Traseul propus avea 15km si se parcurgea intr-o ora (20.30 - 21.30) pe traseul: Parcul Izvor, Piata Unirii, Piata Universitatii, Piata Romana, Piata Victoriei, Charles de Gaulle, Arcul de Triumf si retur pe Kiseleff, Calea Victoriei, spre Parcul Izvor. Potrivit WWF, cele doua institutii nu au aprobat evenimentul in forma propusa de ONG-uri, ba mai mult, ar fi afirmat ca "bicicletele sufoca orasul". Purtatorul de cuvant al Primariei Capitalei, Alex Ichim, a declarat pentru HotNews.ro ca este vorba despre o exagerare si nu s-au facut asemenea afirmatii.

Mars biciclisti septembrie 2015 - 5Foto: Hotnews
  • UPDATE Primaria Capitalei a aprobat vineri marsul biciclistilor in varianta ceruta de acestia, pe traseul de 15 km

"Azi am primit un raspuns halucinant de la reprezentanti ai Brigazii de Politie Rutiera a Municipiului Bucuresti, la solicitarea de a organiza evenimentul Ora Pamantului in Bucuresti, impreuna cu Adevaratii Veloprieteni si Skirtbike: bicicletele sufoca orasul! Traseul propus de noi, o plimbare civilizata si cu respectarea regulilor de circulatie, pe 15 km, de-a lungul marilor bulevarde ale Capitalei, ca o declaratie ca biciclistii merita mai mult sprijin, a fost respins. Motivul declarat: bicicletele au inceput sa sufoce orasul! Traseul propus de noi avea 15km si se parcurgea intr-o ora (20.30 - 21.30) : Parcul Izvor, Piata Unirii, Piata Universitatii, Piata Romana, Piata Victoriei, Charles de Gaulle, Arcul de Triumf si retur pe Kiseleff, Calea Victoriei, spre Parcul Izvor. Traseul alternativ propus de cei de la Rutiera este: Parcul Izvor - Berzei - Piata Victoriei - Charles de Gaulle, Arcul de Triumf, adica numai 7 km si o vizibilitate mica. In Bucuresti, cap de lista in Europa la gradul de poluare, se pare ca mediul si mijloacele de transport nepoluante nu sunt bine primite, asa a fost la toate editiile Earth Hour de pana acum. In loc sa avem parte de sustinere, avem foarte multe piedici.", scrie pe pagina de Facebook a WWF.

Purtatorul de cuvant al Primariei Capitalei, Alex Ichim, a declarat pentru HotNews.ro ca este vorba despre o exagerare si nu s-au facut asemenea afirmatii. "Nu s-au spus asemenea cuvinte. Este o exagerare. Ei vroiau sa mearga pe traseul Piata Unirii, Piata Universitatii, Piata Romana, Piata Victoriei, Charles de Gaulle, Arcul de Triumf. Acest traseu este foarte aglomerat si ei au cerut aviz pentru 250 de biciclisti. La Comisia de Circulatie s-a discutat si li s-a propus o alternativa care este mai sigura si pentru ei si care sa nu creeze ambuteiaje. Ei au fost de acord cu aceasta propunere si au semnat protocolul. S-au cautat solutii ca evenimentul sa se desfasoare. Evenimente de acest gen - plimbari ale biciclistilor - au loc in fiecare saptamana si se desfasoara fara probleme. Noi nu am spus niciodata nimic. De ce am fi spus acum?", a declarat Alex Ichim.

In semn de protest fata de reactia autoritatilor, Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) ii invita pe bucuresteni vineri sa iasa cu bicicletele pe masina ca sa arate Primariei si Politiei cat ocupa o bicicleta in trafic si cat ocupa o masina.

"Vineri, 18 martie 2016, invitam bucurestenii sa-si urce bicicleta pe masina si sa mearga la munca cu bicicleta pe masina. Iar seara, la sfarsitul programului, stabilim un traseu comun in drumul spre casa. Sa vedem, cine sufoca orasul ? Bicicletele sau masinile?", se arata pe pagina de Facebook a asociatiei.

In tara, peste 40 de primarii au aprobat evenimente de Ora Pamantului in zonele centrale. In Europa si in lume, majoritatea capitalelor organizeaza evenimente dedicate, in cele mai vizibile locuri.