Bataie de joc la adresa bucurestenilor care locuiesc in sectorul 2 al Capitalei, pe Soseaua Colentina. Pe linia tramvaiului 21, singurul mijloc de transport in comun cu care se poate ajunge in centrul orasului (autobuzele si troleibuzele fiind blocate in trafic), circula zilnic doar 18 tramvaie. Astfel, la orele de varf calatorii se inghesuie ca sardinele, deseori fiind nevoiti sa astepte mai multe tramvaie pentru a putea urca. In plus, dimineata, o singura statie, intre strada Sportului si Soseaua Fundeni, este parcursa si in 30 de minute din cauza ca tramvaiul nu are banda unica, iar soferii merg pe linia acestuia.

Tramvaiul 21 blocat in fraficFoto: Hotnews

"In prezent, pe linia 21 sunt programate sa circule, zilnic, 18 tramvaie, la interval de succedare de 4-5 minute in perioada de maxima solicitare dimineata si 5-6 minute dupa-amiaza, respectiv 6-7 minute in restul zilei. Avand in vedere fluxurile de calatori determinate pe acest traseu, relativ constante de-a lungul anului, ca urmare a specificului activitatilor desfasurate in aceasta zona, preponderent comerciale, programul de circulatie al liniei 21 nu variaza in functie de sezon. In conditiile resurselor limitate disponibile pentru acest tip de transport, oferta programata in ultimii ani nu a putut fi suplimentata, insa, a fost mentinuta", se arata intr-un raspuns trimis de RATB la solicitarea HotNews.ro.

In realitate insa, de foarte multe ori, tramvaiele nu vin in 5-7 minute din cauza ca raman blocate in trafic la orele de varf.

Soseaua Colentina este una dintre arterele foarte aglomerate ale Bucurestiului, fiind poarta de intrare in Capitala atat pentru navetistii din satele limitrofe, dar si pentru traficul auto din zona Urziceni - Buzau - Moldova.

"In Capitala, asigurarea serviciului de transport public este influentata negativ de blocarea cailor de rulare a tramvaielor de catre participantii la trafic, de producerea evenimentelor de circulatie, a incidentelor soldate cu pagube in urma actelor de vandalism si agresiune indreptate atat asupra vehiculelor, cat si a personalului de bord. De asemenea, perturbarile de ritmicitate sunt cauzate si de anumite defectiuni la mijloacele de transport, care impun retragerea acestora din traseu pentru remediere", explica reprezentantii RATB situatia.

Dupa modernizarea Soselei Colentina si a Caii Mosilor, Primaria Capitalei a pus separatoare rutiere din plastic pentru linia de tramvai, soferii le-au rupt, iar municipalitatea nu le-a mai inlocuit.

Daca nu sunt masini blocate pe linie, de la un capat la altul, tramvaiul face circa 35 de minute. Dar din cauza soferilor care blocheaza linia, la orele de varf, de la un capat la altul tramvaiul face si o ora si jumatate.

Principalele probleme sunt pe Soseaua Colentina, intre Soseaua Sportului si Doamna Ghica, aceasta portiune fiind plina de masini care raman blocate pe linia de tramvai. Daca intre Soseaua Fundeni si Doamna Ghica mai sunt echipaje de politie care ii sanctioneaza pe soferii indisciplinati, intre Strada Sportului si Soseaua Fundeni, pentru a parcurge o statie, tramvaiul are nevoie de 20-30 de minute.

Reamintim ca pe Soseaua Colentina nu exista metrou, cea mai apropiata statie fiind la Bucur Obor, iar autobuzele si troleibuzele raman blocate in trafic, aceasta artera fiind una dintre cele mai aglomerate din Bucuresti. Fiindca o banda de circulatie este blocata de masinile parcate neregulamentar, pe anumite portiuni se circula si pe o singura banda, iar soferii merg si pe linia de tramvai.

Un exemplu pozitiv este linia tramvaiului 41 care face legatura intre Ghencea si Casa Presei si care are linie unica. Pe aceasta linie circula zilnic 43 de tramvaie, acestea venind la interval de cateva minute. Tramvaiul 41 are banda unica, facuta cu garduri de metal in perioada 2003-2004, ceea ce inseamna ca automobilele nu pot bloca linia. Si pe linia 41 este aglomeratie la orele de varf, cererea fiind foarte mare, insa fara acest mijloc de tranport cei care locuiesc in zona nu ar putea ajunge la munca/scoala din cauza aglomeratiei din trafic.

Cati calatori circula cu mijloacele de transport in comun din Capitala

RATB nu are o evidenta clara a celor care circula pe fiecare linie in parte, deoarece persoanele care au abonament nu sunt obligate sa valideze cardul, iar pensionarii si elevii au gratuitate. Insa, potrivit datelor publicate in Planul de Mobilitate Urbana Bucuresti-Ilfov, situatia este urmatoarea:

Metrou - numar mediu de pasageri zilnic 624,191 - 4 magistrale - 146 km retea;

Tramvai - numar mediu de pasageri zilnic 489,706 - 25 linii - 479 km retea;

Autobuz - numar mediu de pasageri zilnic 885,428 - 80 linii - 1,627 km retea;

Troleibuz - numar mediu de pasageri zilnic 198,028 - 5 linii - 259 km retea;