Reprezentantii Inspectoratului Regional in Constructii Bucuresti-Ilfov (IRCBI) au afirmat ca vor face demersuri pentru sesizarea organelor de urmarire penala, dupa ce s-a constatat ca lucrarile de modernizare a Caii Victoriei au fost executate de Primaria Capitalei fara sa existe proiect si autorizatie de construire, se arata intr-un comunicat emis de asociatia Active Watch.

Calea VictorieiFoto: USER UPLOADED
  • Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Administratiei Strazilor Bucuresti au declarat ca proiectul are si proiect si autorizatie de construire.

UPDATE Lucrarile pe Calea victoriei s-au executat in baza Certificatului de Urbanism nr. 455112.09.2013 si Autorizatiei de Construire nr. 340122.10.2013. Lucrarile au fost avizate in Comisia Tehnica de Circulatie din data de 04.07.2013, respectiv data de 27.02.2014, si aprobate de Brigada Politiei Rutiere in data de27.09.2013. Lucrarile de montare stalpisori ornamentali (bolarzi) fac parte din lucrarile de semnalizare rutiera verticala. S-au respectat toate conditiile din Autorizatia de Construire respectiv ,,semnalizarea rutiera cu avizul Comisiei Tehnice de Circulatie", de asemenea s-au respectat conditiile din avizul Brigazii Politiei Rutiere ,,pe trotuarele arterei se vor monta stalpisori ornamentali..".

....................................................................................

"Controlul IRCBI a descoperit ca montarea bolarzilor de pe trotuarele Caii Victoria s-a efectuat fara sa existe aviz sau proiect. In acest fel, administratia a cheltuit sume mari de bani pentru realizarea unei zone de risc. Viata si integritatea oamenilor este pusa in pericol in cazul in care acestia cad accidental peste blocurile de granit ce ies din trotuar. Situatia este cu mult mai periculoasa in cazul bolarzilor montati in imediata vecinatate a pistei pentru biciclete. Bicicletele pot atinge o viteza de deplasare de 5-7 ori mai mare decat cea a unui pieton. In cazul unui biciclist care se dezechilibreaza la o viteza de 20-30 km/h, impactul in zona capului, a pieptului sau a coloanei cu un bolard de granit de forma celor montati pe Calea Victoriei poate transforma un accident banal intr-unul fatal", se arata in comunicatul asociatiei.

Reprezentantii Active Watch atrag atentia si asupra faptului ca la modernizarea acestei artere nu s-a tinut cont nici de prevederile Normativului privind adaptarea cladirilor civile si spatiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap, orasul fiind inaccesibil pentru aceasta categorie.

"Autoritatile locale din Bucuresti detin rusinosul record ca, dupa ani de zile in care au avut la dispozitie bugetele celor 7 Primarii, sa nu accesibilizeze nicio strada la nevoile persoanelor cu dizabilitati, conform Normativului in vigoare. Prin modul in care s-au aprobat, verificat, receptionat si platit proiectele din ultimii ani, functionarii din Bucuresti au incalcat drepturile persoanelor cu dizabiliati si au irosit sume importante de bani. Nerespectarea Normativului privind adaptarea cladirilor civile si spatiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap ii afecteaza pe toti cei care, prin taxele si impozitele platite, contribuie la bugetele locale din Bucuresti. De exemplu, conform informatiilor din presa, pretul lucrarilor de "modernizare" de pe Calea Viotoriei s-a dublat, fata de valoarea initiala", se mai arata in comunicatul asociatiei.

Conform Normativului NP 051-2012 (Revizuire NP 051/2000 - Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, 5 martie 2013):

(1) Pe traseele de deplasare trebuie evitata amplasarea de obstacole precum: obiecte de mobilier urban agatate pe peretii cladirilor sau independente, bolarzi, stalpi.

(2) Obstacolele cu o inaltime mai mica de 75 cm creaza situatii periculoase pentru persoanele cu deficiente de vedere.

(4) Obstacolele trebuie realizate cu forme si gabarite care sa permita detectarea lor de catre persoanele care folosesc bastonul alb pentru nevazatori.

(5) Obstacolele trebuie realizate astfel incat forma lor sa atenueze impactul in caz de lovire.

Inspectoratul de Stat in Constructii a fost sesizat in luna aprilie, alaturi de Administratia Strazilor Bucuresti, Directia Transporturi, Drumuri si Siguranta Circulatiei din Primaria Municipiului Bucuresti, Comisia Tehnica de Circulatie, Comisia Tehnica de Urbanism si Arhitectul-Sef al Capitalei asupra acestei situatii. Asociatiile OPTAR si ActiveWatch au solicitat atunci ca institutiile sa verifice modul in care lucrarile respecta Normativul privind adaptarea cladirilor civile si spatiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap si sa opreasca procedurile de receptie a lucrarilor, daca acestea nu au respectat prevederile legale. La momentul respectiv, Inspectoratul de Stat in Constructii s-a rezumat de a retransmite petitia catre Administratia Strazilor Bucuresti.

"Asociatiile OPTAR si ActiveWatch, cu sprijinulCentrului de Actiune pentru Egalitate si Drepturile Omului (ACTEDO), vor continua activitatile de identificare a cauzelor pentru care drepturile persoanelor cu dizabilitati sunt incalcate sistematic. Rezultatele controlului Inspectoratului de Stat in Constructii demonstreaza ca, prin nerespectarea legii, au rezultat cheltuieli mai mari, iar lucrarile rezultate pun in pericol utilizatorii spatiului public. Astazi, 5 octombrie 2015, a fost trimisa o noua petitie catre Inspectoratului Regional in Constructii Bucuresti-Ilfov (IRCBI) prin care s-a solicitat Procesul Verbal de constatare efectuat cu ocazia controlului si sesizarea organelor de urmarire penala", se mai arata in comunicatul Active Watch.