Mii de biciclisti au participat sambata la marsul biciclistilor organizat de Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti si OPTAR. Plecarea in mars a avut loc la ora 15.30 de la Piata Charles de Gaulle din Capitala, iar apoi biciclistii au mers pe Sos. Kiseleff, Piata Victoriei, Pasajul Basarab, cu intoarcere in Piata Victoriei, apoi pe Calea Victoriei, bd. Elisabeta, Piata Constitutiei si s-a incheiat la Parcul Tineretului.

Mars biciclisti septembrie 2015 - 6Foto: Hotnews

Inainte de plecarea in mars, Jandarmii au cerut biciclistilor sa evite Sos. Kiseleff si sa mearga pe bd. Aviatorilor deoarece acolo se desfasura un targ, insa biciclistii nu au vrut sa renunte la traseul initial. Pana la urma marsul s-a incheiat fara incidente.

"Ca de fiecare data Jandarmeria incearca sa opreasca acest mars. Din pacate Primaria trebuia sa raspunda in termen de 48 de ore de la depunerea cererii de protest, depusa de acum cativa ani si in care anuntam ca vom face pana in 2020, de doua ori pe an, acest mars. Nu au raspuns niciodata, ceea ce inseamna, potrivit legislatiei, ca marsul este autorizat. Jandarmeria a incercat sa ne convinga sa schimbam traseul fiindca pe Sos. Kiseleff este un targ autorizat de Primaria Capitalei insa noi nu renuntam la traseul nostru deoarece am depus cerere de autorizare inaintea organizatorilor acestui targ", a declarat reprezentantul Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti, Andrei Gaitanaru. Organizatorii si participantii la protest au cerut autoritatilor sa realizeze piste pentru biciclete si "un oras pentru oameni". "Am venit sa militam pentru un oras pentru oameni, ceea ce se traduce in nevoia de a transforma in norma transportul alternativ. Adica, in momentul in care noi traim intr-un oras in care masina este privilegiata, ma refer la infrastructura rutiera, la parcari, masina poate parca oriunde, pietonul fie ca nu exista, fie ca este complet marginalizat. Biciclistul fie ca nu exista, fie ca este complet marginalizat. Persoanele cu dizabilitati probabil ca sunt cel mai nefericit caz in toata aceasta ecuatie. Din punctul nostru de vedere, a trai intr-un oras in care nu esti tratat ca si cum ai fi de-al casei, inseamna aproape a avea un statut de refugiat. Cerem o structura reala de piste pentru biciclete, nu doar realizate pe axa NS-EV ci dupa modelul fagurelui. Pe de alta parte cerem rezolvarea situatiei celor 10 milioane de euro alocati pentru realizarea primelor piste pentru biciclete, acele piste receptionate ilegal, nu stim nici pana acum cine este responsabil pentru receptionarea lor", a declarat Andrei Gaitanaru.

"Am venit sa participam la acest mars al biciclistilor pentru o siguranta mai buna in trafic si sa ne vada toata lumea si pe noi. Sunt nemultumit de comportamentul soferilor. Ba nu ne vad, ba ne taie calea, putem sa ne accidentam etc. Cerem autoritatilor mai multe piste pentru biciclisti si civilizatie in trafic", a declarat Andrei, 25 ani, participant la marsul biciclistilor.

Marian Ivan, reprezentant OPTAR, spune ca potrivit numaratorilor organizatorilor, la mars au participat circa 4000 de persoane.

Marsul biciclistilor se organizeaza de doua ori pe an, incepand din 2012, si aduna mii de participanti. Traseul parcurs are 15 km.

>