Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat marti sumele necesare exproprierilor pentru largirea strazii Prelungirea Ghencea la doua benzi pe sens. Astfel, municipalitatea doreste sa exproprieze circa 12.875 mp de teren si 3.467 mp de constructii pentru care ar urma sa plateasca proprietarilor circa 18,8 milioane lei. In prezent circulatia se desfasoara pe cate o banda pe sens, iar traficul este de cosmar. Exproprierile s-au aprobat fara sa existe un Plan Urbanistic Zonal aprobat pentru acest proiect si fara un studiu de fezabilitate actualizat. In cazul Pasajului de la Ciurel lucrurile s-au petrecut la fel, iar proiectul a fost blocat in instanta.

Prelungirea Ghencea 5Foto: Hotnews

"Culoarul de exproprieri a fost realizat pe baza indicatorilor economici aprobati in 2007. Exista diferente mari intre ce s-a aprobat atunci si ce este acum. Trebuia sa modificam intai studiul de fezabilitate. Azi strada are 3,3 km, in urma cu cativa ani avea 6,5 km. Eu cred ca procedural, pasii care trebuiau urmati erau altii. Asa ne ferim de blocarea proiectului in instanta", a declarat viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea.

Acum urmeaza ca municipalitatea sa demareze licitatia pentru desemnarea constructorului care va face lucrarea. In bugetul pe anul in curs Primaria Capitalei a rezervat 70 milioane lei pentru aceasta lucrare. In cazul in care vor exista contestatii este foarte posibil ca licitatia sa nu se finalizeze in 2015.

In primavara acestui an, municipalitatea a anuntat ca a regandit proiectul de largire a strazii Prelungirea Ghencea, urmand ca artera sa aiba doua benzi de circulatie pe fiecare sens fata de trei initial, trotuare de 1,5 m si piste pentru biciclisti, pe ambele sensuri.

Primaria Capitalei va largi artera intre Strada Brasov si limita administrativ-teritoriala a Municipiului Bucuresti, iar Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) bucatica ramasa si pasajul rutier ce supratraverseaza Soseaua de centura si calea ferata.

La inceputul lunii martie 2015 CNADNR a scos la licitatie constructia si proiectarea pasajului rutier suprateran peste Centura Bucuresti si calea ferata. Pasajul ar urma sa aiba o lungime de circa 258 de metri si are ca obiectiv descongestionarea circulatiei la intersectia centurii rutiere si a liniei de cale ferata de centura cu strada Prelungirea Ghencea si drumul judetean DJ 602. Valoarea estimata a proiectului este de circa 42 de milioane de euro, iar perioada de constructie va fi de doi ani.Cornel Pieptea spune ca lucrarile la pasaj vor incepe luna viitoare cu toate ca licitatia este in curs, iar termenul limita de depunere a ofertelor este abia luna august. Cu alte cuvine, luand uin calcul si o anumita perioada de contestatii, pana la inceperea lucrarilor ar putea sa treaca in cel mai bun caz jumatate de an.

Strada Prelungirea Ghencea este situata in zona de sud-vest a orasului, realizand legatura intre zona centrala a orasului si Comuna Domnesti, prin calea 13 Septembrie, B-dul Ghencea si Drumul Judetean 602.

Istoric proiect

In 2007, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat circa 400 milioane de lei pentru largirea bulevardului Prelungirea Ghencea la 3 benzi pe sens plus trotuare de cinci metri, pana la limita administrativa a orasului. In 2013, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, promitea ca lucrarile vor incepe in 2014 si se vor finaliza pana in 2016. Desi au trecut aproape 8 ani de cand a inceput sa se discute despre acest proiect, pana acum nu s-a facut nimic. Cetatenii din Prelungirea Ghencea au protestat de mai multe ori anul trecut, nemultumiti ca primarul Sorin Oprescu si premierul Victor Ponta nu s-au tinut de promisiune.

In prezent, pe Prelungirea Ghencea, circulatia rutiera se desfasoara pe cate o banda pe sens, blocajele se intind pe sute de metri, nu exista trotuare, nu sunt amenajate statii RATB, iar cand ploua nu ai pe unde sa pasesti din cauza noroaielor.

Primii bani pentru largirea bulevardului Prelungirea Ghencea la doua benzi pe sens au fost alocati de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in 2006 - respectiv suma de 73 milioane de lei. Tot in 2006 aceasta suma a fost majorata de alesii locali la 343 milioane de lei, iar in 2007 la 393 milioane de lei, intrucat era nevoie 3 benzi pe sens, de exproprieri, iar pe noul bulevard va circula si trafic greu cu viteza de pana la 100 km/ora.

Pe 8 noiembrie 2007, Primaria Capitalei a semnat cu asocierea de firme Alpine Bau - Search Corporation un contract de 135 milioane de lei pentru construirea drumului, potrivit informatiilor de pe site-ul municipalitatii.

Din 2007 insa nu s-a mai intamplat nimic. Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Primariei Capitalei au declarat in 2014 pentru HotNews.ro ca firma care trebuia sa faca drumul a intrat in faliment.

"Din cauza faptului ca firma contractanta a intrat in faliment, contractul a fost reziliat, urmand a se desfasura o noua procedura de achizitie publica pentru zona situata in interiorul Municipiului Bucuresti. In ceea ce priveste nodul de la Domnesti, acesta va fi realizat de catre CNADNR, segmentul situandu-se in afara zonei administrate de Municipalitate. Avand in vedere ca acest proiect este situat pe teritoriul mai multor unitati administrativ-teritoriale, Municipiul Bucuresti nu a putut investi bani si nu a putut face exproprieri in afara limitelor teritoriale ale orasului. De asemenea, celelalte entitati nu au dispus de finantare pentru zonele lor de responsabilitate", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei.

Tot legat de acest proiect, si premierul Victor Ponta a promis in 2013 ca va realiza un pasaj peste Centura, in continuarea Prelungirii Ghencea, iar Dan Sova, fostul Ministru al Transporturilor, promitea ca lucrarea va fi gata in 2014. Din nefericire, nici Guvernul nu s-a tinut de promisiune la vremea respectiva.