Sorin Oprescu: Vom face pistele de biciclete pe carosabil, pe marile bulevarde, pe axele nord-sud si est-vest

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 27 ianuarie 2015, 10:17 Actualitate | Administratie Locala


Calea Victoriei
Foto: USER UPLOADED
Primaria Capitalei va face pistele de biciclete pe carosabil, pe marile bulevarde, pe axele nord-sud si est-vest, a declarat primarul Sorin Oprescu intr-un interviu acordat HotNews.ro.  Edilul spune ca pe strazile inguste, unde nu exista spatiu pe carosabil, pistele de biciclete vor fi facute pe trotuar.


"Voi face pistele de biciclete pe carosabil, pe marile bulevarde, mergand pe axele nord-sud si est-vest. Dupa aceea, incet, incet, voi face piste si pe trotuare, pe circa 60 de strazi, fiindca sunt strazile inguste si altfel voi crea un carambol cu masinile si pietonii si bicicletele. Mi-au cerut cu imperativitate sa le fac pe carosabil si asa le voi face. Avem 10 milioane de euro de la Ministerul Mediului si vom contribui si noi de la bugetul local pentru a face aceste piste. Am demarat licitatia pentru a face studiul de fezabilitate, proiectul, insa nu s-a prezentat nimeni. Nu pot sa ma apuc asa de ele, ca iarasi iese o prostie cu copac asezat pe mijlocul pistei. Eu ma asteptam de la majoritatea ONG-urilor, in special de la cei care sunt vocali, ca sa nu spun altfel, sa vina, si mi s-a raspuns ca nu ii intereseaza", a declarat Oprescu.

Acesta spune ca cetatenii cer acum ca in weekend Calea Victoriei sa devina pietonala, ca in perioada interbelica.

"Mai multi cetateni mi-au spus ca vor Calea Victoriei interbelica, ca macar in weekend sa nu circule masinile pe acolo. Le-am explicat ca intai fac strada, aduc pistele de biciclete pe acolo. Am facut pistele de biciclete pe Calea Victoriei, pe Rebreanu, la toate investitiile mari. Sa de Dumnezeu sa le pot pastra cat mai bine, ca uite ce se intampla pe Buzesti Berzei", a spus Oprescu.

Referitor la criticile aduse de anumiti cetateni nemultumiti de faptul ca Primaria Capitalei a luat o banda de circulatiei si a facut pista de biciclete pe Calea Victoriei, Oprescu spune ca nu are cum sa multumeasca pe toata lumea.

"Sunt unii care m-au criticat ca am luat o banda de circulatie de pe Calea Victoriei din dorinta de a avea pe dreapta si pe stanga cafeterii si locuri de interes. Pana cum nu aveam fiindca nu pot eu sa impun celor de acolo ce sa faca, fiind proprietate privata. Atunci am inceput discutiile si incet-incet apar si restaurantele, sa nu le spun  carciumi, ca sunt locuri unde poti sa stai cu copilul, sa ii dai o inghetata, iar biciclistii sa se plimbe cu bicicletele. Pentru masini acest drum va ramane auxiliar. Acum unii spun ca nu vor masini, pe drept cuvant, fiindca polueaza, altii spun ca vor masini, dar matale ne omori cu pistele de biciclete. Sunt exact in situatia bursucului din padure, ba pune-ti bascuta, ba de ce iti pui bascuta. Eu nu inventez nici roata, nici apa calda, dar asa au facut altii si asa cred ca trebuie sa facem si noi", a spus primarul Sorin Oprescu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5800 vizualizari

  • -11 (43 voturi)    
    ... (Marţi, 27 ianuarie 2015, 10:26)

    rocknum [utilizator]

    bravo... si uite asa ambuteiajele vor fi mai mari.
    Acum toti biciclistii care merg iarna sa-mi dea minusuri
    • +5 (27 voturi)    
      ... (Marţi, 27 ianuarie 2015, 10:47)

      laurix [utilizator] i-a raspuns lui rocknum

      Ti-am dat.

      Semnat: biciclist care a ajuns azi la birou pe bicicleta
    • +16 (22 voturi)    
      Descurajarea soferilor (Marţi, 27 ianuarie 2015, 10:53)

      Berliner [anonim] i-a raspuns lui rocknum

      Nu stiu care e strategia si nici realitatea in Bucuresti, dar intr-un oras cu un plan de infrastructura pe termen lung ideea e descurajarea locuitorilor de a lua masina prin oras, ci mai degraba folosirea mijloacelor de transport in comun si a bicicletelor.
      Stau deja de cativa ani in Berlin, iar dupa cam un an mi-am vandut masina, fiindca imi lua 1 ora la lucru, iar cu metroul doar 25 de minute. Daca vreau sa ies din oras, ies mai ieftin cu o masina inchiriata sau asa zisul floating car sharing.
      Hai sa nu ne mai tot plangem ca nu ne mai lasa sa luam masina sa mergem pana dupa colt si ca nu mai avem voie sa parcam unde ne trazneste prin cap.
      • -9 (17 voturi)    
        Romanul daca are (Marţi, 27 ianuarie 2015, 12:06)

        woland66 [utilizator] i-a raspuns lui Berliner

        o masina, viseaza sa si-o cumpere pe a doua, nu-i sta lui gandul sa renunte la confortul automobilului. Asa stau lucrurile, si nu doar in Bucuresti, iar Sorin Oprescu stie foarte bine acest lucru. De partea cealalta, bciciistii nu inteleg ca vremea lor nu a venit inca si nu va veni prea curand. Pana atunci, are cineva chef sa numere cadavre pe carosabil?
        • +4 (10 voturi)    
          E vorba de mentalitate (Marţi, 27 ianuarie 2015, 14:18)

          milosh [utilizator] i-a raspuns lui woland66

          care nu se schimba asa usor . Soferii isi inchipuie ca au monopol pe carosabil , adica ei sunt jupanii. Iar marea lor majoritate se comporta ca atare, acesti oameni nu se pot schimba peste noapte. Biciclistii au si ei pretentiile lor, iar Oprescu si primaria pica la mijloc in acest razboi .
        • +7 (9 voturi)    
          pt ca 7 primari (Marţi, 27 ianuarie 2015, 14:37)

          thinkerB [anonim] i-a raspuns lui woland66

          Idioti avem si nu fac transportul public functional.

          Si ar trebui sa avem 1, nu 7 primari
        • +1 (1 vot)    
          tu esti d-ala (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 9:59)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui woland66

          zici tu in timp ce te plangi ca bucurestiul este un oras poluat ...
      • -1 (9 voturi)    
        Sa si gandim putin (Marţi, 27 ianuarie 2015, 13:32)

        Rdu [utilizator] i-a raspuns lui Berliner

        Atunci se poate descuraja si prin simpla interzicere, caz in care foarte multi vor face 2 ore pana la servici sau nu vor mai putea ajunge deloc...
        Ideea era ca descurajarea sa se faca prin conditii mai bune pt cei care nu folosesc masina nu prin simpla inrautatire a conditiilor pt cei care o folosesc...
        • -6 (14 voturi)    
          Somer (Marţi, 27 ianuarie 2015, 15:32)

          Victtor [utilizator] i-a raspuns lui Rdu

          Probabil ca multi dintre cei care viseaza biciclete sunt someri sau lucreaza aproape de casa.
          Pe ei nu ii intereseaza de cei care locuiesc departe de locul de munca sau au multe deplasari de facut.
          Gandirea lor este similara cu cea a unor copii cu mintea ingusta.
          • +3 (7 voturi)    
            nu e chiar asa (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 0:33)

            ciclist [anonim] i-a raspuns lui Victtor

            am stat la lujerului si lucram in pipera... nu am masina si nici nu am de gand sa-mi iau... iata un scurt bilant al timpilor

            1) metrou - 50 de minute in zilele bune
            2) tramvai si metrou - 70 de minute in zilele bune
            3) bicicleta - 35-40 de minute de la iesit din casa pana la bicicleta legata la servici

            pe drum (virtutii - crangasi - grant - arcul de triumf - parcul herastrau - soseaua pipera - bvd dimitrie pompeiu depaseam zilnic mii de masini care stateau efectiv in trafic, eu fiind singurul care se misca... nici nu vreau sa ma gandesc care e timpul de parcurgere al acestui traseu la o ora de varf, probabil doua ore... pentru care unii bucuresteni insista sa plateasca mii de euro pe masina asigurari combustibil si mentenanta...

            bicla mea a costat in jur de 350 de euro si poate vreo 50 in mentenanta pana acum si o am de trei ani...
          • +2 (2 voturi)    
            wow... (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 10:02)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

            uite ru mi-am cumparat de curand bicicleta...
            nu sunt somer (chiar castig mult peste medie) si nu stau f aproape de servici si merg cu tranvaiul la munca...

            tu probabil esti sofer si probabil esti cam frustrat ca nu poti goni cu masina la munca...
            omule... in tarile civilizate (care intr-adevat au transportul in comun mult mai bine dezvoltat) nu prea vezi masini in oras... cu atat mai putin omu si masina sau SUVuri...
      • -3 (7 voturi)    
        Pai exact asta e problema (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 7:48)

        idsoc [utilizator] i-a raspuns lui Berliner

        N-avem reteaua de metrou din Berlin, n-avem transport de suprafata ca-n Berlin si in ala care e iti cade nasu' vara ca n-am avut bani de AC, da' trantim piste de biciclete. Crede cineva ca se rezolva asa problema traficului? Doar ca sa spuna Oprescu ca el a incercat sa faca ceva...Si il doare asa tare de Calea Victoriei interbelica, trafic si poluare de tranteste mall de sticla la Palatu' Stirbey in bunatate de spatiu verde. Stai sa vezi atunci fluidizare.
    • +4 (10 voturi)    
      Ok (Marţi, 27 ianuarie 2015, 11:02)

      Nu_Conteazza [utilizator] i-a raspuns lui rocknum

      Ia d-aci :)
    • +1 (11 voturi)    
      Populismul (Marţi, 27 ianuarie 2015, 12:29)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui rocknum

      Nu conteaza daca sunt utile sau nu, este important sa ii multumeasca pe votantii scandalagii.
      • +2 (2 voturi)    
        eu cred... (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 10:04)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

        ca cei cu masini urla mai mult decat cei fara...

        dar ca sa-ti fac pe plac o sa incep si eu sa urlu:
        nu mai mergeti in pm pe linia de tramvai ca incurcati traficul... nu mai mergeti pe contrasens si nu va mai credeti cu 3 oo ca aveti tabla in juru vostru! (evident nu este valabil pentru totu, doar pentru cei "smecheri")!
  • 0 (2 voturi)    
    Piste biciclete Bucuresti (Marţi, 27 ianuarie 2015, 10:31)

    infoInsider [utilizator]

    http://infoinsider.ro/2015/01/09/calea-victoriei-pista-pentru-biciclete-a-devenit-partie-biciclisti-scoateti-saniile-si-colacii-de-wc/
    • -1 (17 voturi)    
      Iei o pista (Marţi, 27 ianuarie 2015, 11:33)

      kiki_best [utilizator] i-a raspuns lui infoInsider

      de la soferi si o dai la biciclisti, se supara automobilistii! Le pui piste pe trotuar, se supara pietonii! Oricum ar proceda Sorin Oprescu nu e bine pentru una din cele trei categorii de participanti la trafic.
  • +14 (16 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 27 ianuarie 2015, 10:32)

    [anonim]

  • -7 (23 voturi)    
    statistica (Marţi, 27 ianuarie 2015, 10:33)

    magicianul [utilizator]

    A calculat cineva cati biciclisti trec pe acele piste?
    Cati conducatori auto sufera?
    NORMAL CA NU.
    1. Zilnic trec pe pistele facute special pentru ei maxim 100 de biciclisti.
    2. Biciclistii nu stau la semafoare, chiar daca sunt semafoare SPECIAL pentru ei.
    3. Cum vine treaba asta sa faci ceva pentru o mini-minoritate si sa sufere majoritatea?

    SOLUTIA ESTE SIMPLA:
    Trasee alternative DOAR pentru biciclisti. Sa lase strazile cum sunt ca si asa sunt putine pentru conducatorii auto si sa vina domnii de la ONG-uri cu propuneri de circuite noi care sa nu se suprapuna cu strazile de acum. Asa se incurajeaza si mersul pe bicicleta.
    Eu am 2 biciclete si le tin in pod pentru ca nu vad un traseu ok sa il parcurg din punctul A in punctul B al Bucurestiului fara sa am probleme in trafic (se termina pista brusc...).
    Prefer sa iau bicicleta si sa ma plimb cu ea prin parc....
    Domnul Oprescu sa faca ce vor majoritatea si nu cei care tipa mai tare!
    • +5 (9 voturi)    
      Corect, (Marţi, 27 ianuarie 2015, 10:51)

      tarosparky24 [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

      majoritatea e reprezentata de soferi si pietoni. Le poate garanta Sorin Oprescu siguranta pe carosabil? Nu stiti cum e romanul la volan?
    • +11 (11 voturi)    
      Inapoi in istorie (Marţi, 27 ianuarie 2015, 10:58)

      Mihnea [anonim] i-a raspuns lui magicianul

      Continuand logica dumneavoastra, si autoturismele ar trebui interzise, pentru ca nu se poate circula in oras (ambuteiaje, gropi, etc). Eu propun sa mergem fiecare cu ce suntem obisnuiti..dumneavoastra,respectiv, cu sareta.
      • -3 (7 voturi)    
        gresita logica (Marţi, 27 ianuarie 2015, 14:08)

        magicianul [utilizator] i-a raspuns lui Mihnea

        Eu am spus ca pistele pentru biciclisti trebuie facute separat de rutele pentru masini. Nu am spus ca trebuie oprita constructia acestora.
        E aberant!
        Dar sa strici un drum de masini ca sa construiesti ceva care cica ar fi util pentru biciclisti e o mare prostie.
        Asociatiile de biciclisti, daca exista, ar trebui sa gandeasca trasee alternative si sa le propuna primarului. Altfel sunt cu totii niste prostovani care repara ciurul....
    • +6 (14 voturi)    
      Statistica inutila (Marţi, 27 ianuarie 2015, 11:07)

      laurix [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

      Sper ca realizezi ca nu toti biciclistii din Bucuresti se inghesuie pe pista de pe Calea Victoriei... Dupa logica ta, daca pe o strada trec mai putin de 100 de masini pe zi, atunci ea este inutila si trebuie transformata in camp de cartofi pentru a o transforma in ceva cu adevarat util. Pista de pe C. Victoriei e bine sa existe, insa va avea mai mult sens atunci cand va exista o retea intreaga de piste de biciclete. Loc exista suficient pe majoritatea arterelor principale.
      INSA: nu puteam vorbi de construirea pistelor de biciclete fara o dezvoltare concomitenta a transportului public (inclusiv a metroului). Dupa aceea putem vorbi inclusiv de scoaterea traficului auto din centru.
      Ideea este ca prin masurile de incurajare a mersului cu bicicleta (piste, cresterea sigurantei, educarea rutiera a biciclistilor), numarul autovehiculelor din oras va scadea, iar astfel ambuteiajele se vor rari.
      • -5 (9 voturi)    
        100 de idei (Marţi, 27 ianuarie 2015, 14:11)

        magicianul [utilizator] i-a raspuns lui laurix

        Pistele de biciclisti din alte tari sunt pe arterele principale din oras? Nu cred. Exista trasee separate si uneori se suprapun. Oare de ce? Din motive de siguranta desigur.
        Despre asta vorbesc eu...
        Si spuneam ca s-au bagat bani in semafoare pentru biciclisti pentru ca ele sa nu fie bagate in seama.... Despre asta de ce nu spune nimeni nimic. Cati biciclisti stau la semafor????

        Banii trebuie cheltuiti in chestii utile nu sa existe ca poate poate cineva va dori sa beneficieze de ele...
        De ce nu veniti cu trasee de piste adevarate si trebuie sa strice strazile curente.
        • +1 (1 vot)    
          pentru biciclisti... (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 10:13)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

          sunt niste reguli ca pentru toti ceilalti
          si daca nu le respecta trebuie amendati (daca politistii nu o fac sunt tembali...) eu sunt pentru amendarea tuturor care nu respecta legile de circulatie: de la soferu cu X5 pana la babuta care trece pe rosu...
          regula e relativ simpla: ai pista merge pe ea, nu ai pista merge pa carosabil (banda din dreapta exceptand curbele) si respecti regulile care le respecta si masinile...
          apropos... sa-ti mai spun eu ceva de repsectatul legilor: e ILEGAL sa mergi cu masina pe linia de tramvai in dreptul statiilor (si in daca sunt mai mult de 2 benzi in general), e ilegal sa mergi pe contrasens, e ilegal sa injuri in trafic... s.a.m.d.

          romanii nu inteleg ca primii care trebuie sa se schimbe sunt ei! gunoiu e pe strada din vina noastra nu din vina autoritatilor, se circula prost in mare parte din vina noastra (ca doar numai "fraierii" respecta legea). s.a.m.d.
      • +5 (5 voturi)    
        Problema este (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 3:37)

        mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui laurix

        Ca nu exista o discuție de ansamblu a problemei, adică un plan cu cum am vrea sa arate orașul peste 10 ani. Pe urma se pot lua măsuri in direcția asta.
        Acum nea primaru' ia măsuri dupa cum bate vântul: azi se întâlnește cu bicicliștii, iese si zice de piste de bicicleta; maine se vede cu șoferii, mai promite un pod.
        Si fraierii inca il voteaza...
        • +1 (1 vot)    
          adevarat... (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 10:14)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

          90% din pistele de biciclete sunt facute la misto... bani aruncati...
          in legatura cu planu... ar trebui sa existe unul dar... stiu ca la metrorex era o harta... probabil prin 2300 o sa o termine... dar sa privim partea buna... cand se inventeaza teleportarea o sa fim intre primii 5 in lume
    • +8 (16 voturi)    
      prea multe masini (Marţi, 27 ianuarie 2015, 11:07)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui magicianul

      O idee ar fi si descurajarea mersului cu masina. Nu sunt prea putine strazi ci sunt prea multe masini. Multi circula singuri in masini, iti dai seama cat spatiu ocupa fiecare? Va plangeti de biciclisti dar nu va priviti si din exterior.
      • -1 (9 voturi)    
        Descurajarea folosirii (Marţi, 27 ianuarie 2015, 11:25)

        Stepanida [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

        automobilului in Bucuresti sau in Romania? Hai sa fim seriosi! Sorin Oprescu e prins la mijloc intre soferi si biciclisti, iar soferii sunt majoritari inca. Slabe sanse ca biciclistii sa devina majoritari in mai putin de 80 de ani!
        • +2 (2 voturi)    
          adevarata... (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 10:15)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Stepanida

          reforma si imbunatatire a unui oras NU se face gandindu-te la urmatoarele alegeri...
      • +1 (3 voturi)    
        Podul Basarab (Marţi, 27 ianuarie 2015, 14:13)

        magicianul [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

        Ideea podurilor este foarte buna daca va ganditi ca pe un pod, cand e trafic, raman blocate zeci de masini. Pentru cei din exteriorul podului traficul este mai mic..
        Asa trebuie gandit: rute alternative noi la transport. Sosele noi, piste de biciclisti noi... orice ca sa se diminueze traficul.
        Eu degeaba plec cu bicicleta pentru ca tot prin trafic merg si diferenta fata de mersul cu masina este ca pot fi mai tare accidentat....
    • +4 (12 voturi)    
      Comment sters de user (Marţi, 27 ianuarie 2015, 11:07)

      qwerasdf [anonim] i-a raspuns lui magicianul

      • +1 (1 vot)    
        problema nu e ... (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 10:18)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

        ca sunt putini biciclisti...
        problema e ca aia cu 4 roti se considera mai smecheri... cati motociclisti n-au murit de exemplu din cauza asta... si motocicleta e ceva mai rezistenta...
        e si vb. de mentalitate...
        si mentalitatea se schimba cand pui politistii sa dea amenzi la toti (soferi, biciclisti, pietoni) si sa dea amenzi ca sa educe oamenii in spiritu legii, nu ca sa ia multe carnete sa se vada pe sticla, sau sa stea la colt sa-l prinda pe fraier, sau sa isi faca "prima" de sarbatori

        mie mi-ar place sa merg cu bicla la munca... dar la cata m... iti iei in trafic si la ce prioritate (NU) o sa primesti...
        sa nu mai vb. ca nu prea ai pe unde merge...
    • +6 (8 voturi)    
      ... (Marţi, 27 ianuarie 2015, 12:12)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

      De acord ca majoritatea trebuie favorizata. Doar ca majoritatea circula cu transportul in comun, deci acesta este prioritar. Ordinea ar trebui sa fie transport in comun (care include si taxi pentru snobii care nu se pot sui in autobuz), biciclete si pe ultimul loc autoturisme personale.
    • -1 (11 voturi)    
      Nu conteaza majoritatea (Marţi, 27 ianuarie 2015, 12:35)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

      Este clar ca vointa majoritatii nu conteaza iar primarul senil se ghideaza dupa un grup de tineri scandalagii.
      Pentru acest individ este mai important fotoliul decat binele urbei, el nu se poate desprinde de populismele ieftine.
      Pistele dedicate bicicletelor sunt o insulta pentru ceilalti participanti la trafic pentru ca vor bloca orasul.
      Ce ar insemna daca pentru fiecare mijloc de deplasare s-ar trasa benzi speciale ?
      • -4 (8 voturi)    
        Pistele separate (Marţi, 27 ianuarie 2015, 14:17)

        magicianul [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

        Pistele de biciclisti in comun cu mijloacele auto blocheaza orasul.
        Separate, cu trasee pe strazile mai putin traficate, pistele pentru biciclisti sunt o ALTERNATIVA VIABILA ECOLOGICA.
        De ce nu gandesc asa biciclistii si se incapataneaza sa mearga cot la cot cu autoturismele????
        • +1 (1 vot)    
          esti pe bune?!?!?! (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 10:24)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

          legea spune "mergi pe pistele de biciclisti, dara nu sunt mergi pe carosabil"
          mai e nevoie sa si spun ca si pietorii si soferii injura biciclistii?! e nevoie sa spun ca nu e suficient spatiu pe trotuar (ca doar parcari pe trotuar (amenajate sau nu) pentru masini (apropos de cat de discriminati sunteti saracutii de voi) asta daca pentru tine legea nu e suficienta...

          in masina circula in mare parte 1 om... si ocupa mult mai mult decat bicicleta pe sosea... asta ca sa nu mai vb de autobuz... este cel mai ilogic mijloc de transport pentru drumuri in care ai alternative si nu ai multe bagaje
      • +1 (1 vot)    
        da ma... (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 10:21)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

        tota marile orase din europa incurajeaza transportu in comun si bibicleta...

        e clar ca ele gresesc si noi avem dreptate...

        btw: adaptare de la tine:
        - Pistele dedicate mijloacelor de tranport in comun / masinilor / pietonilor sunt o insulta pentru ceilalti participanti la trafic pentru ca vor bloca orasul.

        asta sa ca nu includ parcarile si stalpii de iluminat
    • +1 (1 vot)    
      trebuie schimbat ceva... (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 10:08)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

      ori asta nu faci calculand "cati soferi sufera"
      au una bugata sofer (majoritatea sunt omu si masina) care ocupa cat jumate de autobuz sau o treime de tramvai sau vreo 2-3 biciclete....
      d c nu calculam asa?
      d c "uitam" ca avem unul din cele mai poluate orase din lume?!?!?!?!

      logica cu "majoritatea" e fundamental gresita... sa fac ce vrea majoritatea inseamna lipsa progresului (gandeste-te la "pamantul e plat")... in cazul de fata gandeste-te la "majoritatea vor salarii mai mari"
  • +6 (8 voturi)    
    Piste suspendate, Olanda (Marţi, 27 ianuarie 2015, 10:51)

    Stefan [anonim]

    Uite domnule primar suspendat in aroganta cum se fac lucrurile intr-o tara europeana:
    https://bicycledutch.files.wordpress.com/2012/08/hovenring2.jpg
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&x-yt-ts=1421914688&x-yt-cl=84503534&v=fxN2atgF7tQ
    Succes cu tunelul de 14 km!
  • -1 (11 voturi)    
    Sa multumesti (Marţi, 27 ianuarie 2015, 11:01)

    persefona [utilizator]

    pe toata lumea, e clar ca nu se poate, mai ales la noi, romanii, un neam mai cartitor de felul nostru. E greu pentru Sorin Oprescu sa gaseasca o solutie care sa impace capra cu varza.
  • +4 (8 voturi)    
    Unii vor masini, (Marţi, 27 ianuarie 2015, 11:14)

    arakis [utilizator]

    altii vor biciclete. Chiar nu inteleg unii ca Bucurestiul nu e Amsterdam, iar bucuresteanul nu e olandez? Cat despre soferul roman, ce sa mai vorbim? Sorin Oprescu n u-i poate apara pe biciclisti de apucaturile bizonului din trafic.
  • +5 (11 voturi)    
    Purtătorul de vorbe al Primărirei! (Marţi, 27 ianuarie 2015, 11:45)

    vali47 [utilizator]

    Nu știam că Oprescu este purtătorul de vorbe al Primăriei,dar este bine.La mintea lui trebuia să aibă o ocupație,să justifice leafa.Acum,după căldura dată gratis,ne bagă direct în comunism,interzicând și circulația auto.Și uite așa egalitate!Mă întreb,de când nu a mai circulat pe jos prin București,tov.primar general Sorin Oprescu?Curățenie când se face?Parcări,că a ajuns Bucureștiul o uriașă parcare și dacă s-ar elibera străzile de mașinile parcate ar fi circulația fluentă,nu ne-am mai certa între noi și Oprescu ar primi felicitări în loc de înjurături?Când se vor asfalta străzile corect,să nu mai rămână denivelări unde să se adune apa care transformă orașul într-o mocirlă.Să circule Oprescu pe jos,pe ploaie!
  • +2 (4 voturi)    
    Obiectivul (Marţi, 27 ianuarie 2015, 11:48)

    SKLR87 [anonim]

    trebuie sa fie reducerea traficului auto cam la jumatate. Nu cred ca ar putea cineva sa conteste ca in Bucuresti circula mult prea multe autoturisme pentru infrastructura de care dispunem (si ingrijorator de multe cu doar un singur ocupant).

    Acum, problema e ca sa te apuci sa scoti cate un om de ici colo din trafic si sa il pui pe bicicleta pe banda lui proprie in timp ce volumul traficului auto nu a scazut practic deloc, adica sa bagi la fel de multe masini pe si mai putin spatiu, denota cel putin imbecilitate.

    Bicicleta ca mod de transport nu raspunde in momentul de fata nevoilor celor din trafic. Solutia este sa aduci mai intai toate mijloacele de transport public (tramvai, autobuz, troleibuz) cel putin la acelasi nivel calitativ ca si metroul si sa te asiguri ca liniile pe care le ai deservesc nevoile reale ale populatiei. Dupa ce oferi o alternativa serioasa, poti incepe sa introduci mijloace de descurajare de la utilizarea autoturismului. Dupa ce reduci traficul, poti trece si la incurajarea minoritatii cicliste.

    Sau poti sa trantesti ca boul niste piste, ca si altii au.
    • +1 (1 vot)    
      marea problema a (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 10:28)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui SKLR87

      transportului in comun nu sunt traseele care-s ok...
      sunt faptul ca unele trasee sunt foarte aglomerate si/sau vin greu si ca unele nu au incalzire sau AC...

      dar cea mai mare problema e metroul ... sau ma rog lipsa lui... si la cum se misca (o artera odata... de fapt jumate de artera) si aia cu viteza melcului... avem o mare problema...

      si autoturismul ar trebui dezcurajat... e scump, polueaza si transporta putini oameni pentru cat ocupa... acum cum faci asta?! sa pui taze sau ceva similar inseamna sinucidere politica...
  • -8 (12 voturi)    
    ... (Marţi, 27 ianuarie 2015, 12:03)

    rocknum [utilizator]

    Biciclistii ar trebui mai intai sa invete reguli ce dicrulatie. Biciclistii se baga printre masini, nu stau la semafoare si tot ei sunt cu gura mare. Poate au uitat, dar o bicicleta in trafic are acelasi statuc ca un autovehicul. Nu ai voie sa te bagi printre masini. Trebuie sa respecti culoarea semaforului.
    Cati biciclisti au fost amendati pentru ca au intrat in intersectie pe culoarea rosie?
    • +4 (8 voturi)    
      Comment sters de user (Marţi, 27 ianuarie 2015, 14:02)

      qwerasdf [anonim] i-a raspuns lui rocknum

    • +1 (1 vot)    
      si cati... (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 10:30)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui rocknum

      soferi au fost amendati ca blocheaza tramvaiele?!
      asta e problema politiei si da politia are o problema!
      politia vrea sa-si faca suma de amenzi si nu sa rezolve traficul!

      dar acum ca sa fim cinstiti... cati soferi respecta semafocul?! cati pietoni?!
  • +3 (7 voturi)    
    Dom Oprescu (Marţi, 27 ianuarie 2015, 12:24)

    CititorulComentator [utilizator]

    Niste biciclete zburatoare nu bagi?
  • +5 (9 voturi)    
    Sunt sofer! (Marţi, 27 ianuarie 2015, 12:30)

    Martinezu [utilizator]

    Si ma bucura orice plan de realizare de piste de biciclisti. O bicicleta, o masina mai putin pe strada.
    Cine nu gindeste asa, cred ca are o problema.
    Din pacate Oprescu arunca numai cu praf in ochi.
    daca s-ar fi investit cele citeva sute de milioane de euro in piste de bicilcete in log de pasaje si poduri nu am mai fi avut situatia de azi.
    Oprescu nu intelege ca poate s afaca tispe mii de pasaje ca tot nu va rezolva probemele de trafic.
    Dar reducind nr masinilor, da.
    • -3 (7 voturi)    
      Si cum (Marţi, 27 ianuarie 2015, 16:13)

      woland66 [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      poate sa reduca Sorin Oprescu numarul de masini? Nu are cum, e imposibil! Soferii sunt majoritari, asta nu inteleg sau nu vor sa inteleaga biciclistii.
      • +1 (1 vot)    
        tehnic vorbind... (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 10:32)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui woland66

        cei ce folosesc mijloacele de transport in comun si pietonii sunt majoritari...
        chiar vrei sa se dea legi dupa cine e majoritar?! gandeste-te bine!
  • +4 (6 voturi)    
    RATB1 Banda Unica (Marţi, 27 ianuarie 2015, 14:36)

    thinkerB [anonim]

    Banda unica RATB iti rezolva si aglomeratia auto si lipsa de parcari si biciclistii.

    Se poate face in maxim 1 luna daca doriti: luati hotararea; timp de 2 sapt se mediatizeaza; se trage dunga galbena; sambata intra in vigoare; toata Politia in intersectii : 1 sapt avertisment; apoi amenzi.

    Si pe cei 2.2 locuitori care nu folosesc masina si pe care ii ignorati si care nu folosesc masina.

    Autobuzele vor merge bine, nu vor mai aglomerate, oamenii le vor folosi in locul masinilor personale.

    Si e corect sa fie data 1 banda si pentru cei care nu merg cu masina pentru ca si ei contribuie la buget.

    Detaliat:
    http://socialdebucuresti.blogspot.ro/2014/10/ratb1.html
  • +2 (4 voturi)    
    piste ... si alte alea ... (Marţi, 27 ianuarie 2015, 16:20)

    McLovin [anonim]

    Nenea Primaru', nenea Primaru'
    da' pe cetatenii aia la fel de vocali care te roaga (pe dumneata si predecesorul) de 15 ani sa le faci parcari de resedinta, de ce nu-i asculta nimeni ?
  • +2 (4 voturi)    
    Sorinel are solutii pentru toti bucurestenii! (Marţi, 27 ianuarie 2015, 19:18)

    hotnewsfil [utilizator]

    Si ce-or sa faca pietonii daca le ocupa biciclistii trotoarele, l-au intrebat ziaristii pe Sorinel, la care acesta a raspuns promt si raspicat, un pic deranjat de intrebare : 'sa isi ia masina mica!'.
    • +1 (1 vot)    
      aparent... (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 10:36)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      cand anumiti primari au micsorat trotuarele pentru a face parcari nu s-a crizat nimeni...

      bistele de biciclete sunt necesare, dar ele trebuie facute calumea (cele de pe calea victoriel par decante) si trebuie facute peste tot... degeaba mergi juma din drum decent daca dupa aia tot te trezesti undeva unde nu prea mai ai pe unde sa o iei...

      ironia e ca pietornii (din care fac parte) si soferii sunt majoritari si toti ataca biciclistii, totusi cel mai mult pietonii si soferii se victimizeaza...
      pistele de biciclete sunt necesare... si daca se fac cum trebuie nu o sa incurce pe nimeni , si ca bonus o sa fie si utilizabile...
  • 0 (0 voturi)    
    infrastructura (Miercuri, 28 ianuarie 2015, 11:03)

    alex [anonim]

    De regula nu comentez, insa de data asta vad ca un subiect important si o discutie utila au luat-o un pic razna, fiecare isi vede strict problema lui.

    In mod civilizat o primarie trebuie sa dezvolte infrastructura uniform, nu in detrimentul unui mijloc de transport, oricare ar fi el. Mai ales o primarie care administreaza un oras cu complexitatea si nevoile/lipsurile pe care le are Bucurestiul.

    Sunt clar un mare adept al transportului ecologic si un si mai mare adept al infrastructurii pt. biciclete, scutere etc.

    Normal fiecare drum sau trotuar suficient de largi renovate ar trebui gandite sa ofere facilitati sigure(delimitare cu stalpi de beton/otel) pt. biciclisti.

    Normal ar fi sa avem tramvaie si autobuze si troleibuze cu aer conditionat, iar retelele sa fie semnalizate(cand vine urmatorul vehicul,etc.) in statie cat si in mijlocul de transport.

    Normal ar fi sa ne dam de lucru singuri ( tramvaie produse local - am tot citit ca exista posibilitati fezabile tehnic si financiar, mai trebuie si ambitie politica si ... neinteres pt. spagile mamutilor globali ).

    Normal ar fi unde ai metrou sa nu mai ai si tramvai, troleibuz si autobuz. 2 mijloace - unul subteran si unul suprateran.

    Normal ar fi sa avem mega parcari in toate punctele de intrare in bucuresti. Lasi masina, iei bicicleta sau metroul sau tramvaiul.

    Normal ar fi sa avem dusuri la firma...ca dupa 15-20 de km de pedalat, mai ales vara...

    Normal ar fi sa avem centura. Am observat ca e omisa cu abnegatie din toate master planurile...

    In schimb Oprescu vrea tunel pe langa lacul Ciurel, ca chipurile ar costa un pic mai mult decat la suprafata, ca-s exproprierile scumpe. La panza freatica si la bazinul de apa de alaturi plus factorii cutremur, executie proasta, proiecte incomplete s-au gandit ?

    OPRESCU e un mare IMPOSTOR. E timpul sa plece.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by