Pasajul rutier subteran de la Piata Presei va fi gata la primavara, a anuntat primarul Capitalei, Sorin Oprescu, in timpul unei vizite efectuate vineri la santier. In plus fata de proiectul aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, Oprescu a declarat ca se va realiza si un pasaj pietonal pe sub Sos. Kiseleff, care va face legatura intre Parcul Herastrau si capatul tramvaiului 41. Un astfel de pasaj pietonal este si in intersectia de la Casa Presei, acesta facand legatura intre Parcul Herastrau si cele doua turnuri gemene din fata Romexpo.

Foto:

Simulare cum va arata pasajul de la Piata Presei

Constructorul pasajului rutier a anuntat ca pana in prezent s-au realizat peretii mulati ai pasajului, iar pe timpul ierii se va lucra numai in subteran.

¬Sunt multumit de evolutia lucrarilor la acest proiect de infrastructura, extrem de important pentru fluidizarea traficului pe zona de Nord a orasului. Structura subterana este aproape gata, peretii mulati ai pasajului sunt executati in proportie de 75 la suta. Din noiembrie, Piata Presei va fi redata total circulatiei, urmand ca lucrarile sa continue in subteran, pe durata intregii ierni, prin metoda pe care constructorul o numeste ᅡtop downᅡ¬ a declarat Primarul General care a explicat ca pasajul se executa in asa fel incat traficul din zona sa nu fie intrerupt pe perioada desfasurarii lucrarilor.

Pasajul subteran de la Piata Presei Libere se va realiza pe un singur sens (cel de intrare in Bucuresti, de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti), avand doua iesiri: una pe bulevardul Kiseleff si una pe bulevardul Marasti.

Pasaj Piata Presei Libere - panou santier

Pasaj Piata Presei Libere - panou santier

Foto: skyscrapercity.com/giovani Kun

Lungimea acestuia va fi de circa 700 de metri, iar costul de realizare se ridica la circa 60 milioane lei. Termenul de finalizare al proiectului este de 9 luni de la data inceperii, lucrararile incepand in martie 2014. In primavara acestui an, reprezentanrii Primariei Capitalei au anuntat ca pasajul va fi gata pana la sfarsitul anului 2014.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat in luna ianuarie 2014, planul urbanistic zonal care stabileste traseul pasajului rutier subteran de la Piata Presei Libere, dupa ce in luna august 2013 consilierii generali au aprobat ilegal proiectul, potrivit unui raport al Inspectoratului de Stat in Constructii.

Atat societatea civila cat si Ordinul Arhitectilor din Bucuresti s-au opus construirii Pasajului de la Piata Presei Libere pe motiv ca acesta ar distruge bd-ul Kiseleff si este inutil.

In ciuda criticilor primite din partea Ordinului Arhitectilor Bucuresti si a societatii civile, care sustin ca acest pasaj va distruge aspectul bd-ului Kiseleff, unul dintre cele mai frumoase din Bucuresti, edilul sustine ca acest lucru nu se va intampla.

"Impactul din punct de vedere vizual al imaginii actuale a zonei va fi minim, traseul pasajului fiind in afara amprizei actuale (pe partea de vest), cu exceptia racordarilor la calea majora de circulatie. Din aceste motive, copacii de aliniament existenti pe latura de vest (Soseaua Bucuresti-Ploiesti) vor fi foarte putin afectati. Proiectul urmareste pastrarea imaginii de spatiu urban inverzit, in acest sens urmand a se lua masuri de transplantare precum si de plantare in compensatie. Asa cum stiti, pasajul este amplasat la intersectia a patru artere cu trafic ridicat, sos Bucuresti-Ploiesti, sos. Kisselef, bd Marasti, bd Poligrafiei. Aceasta intersectie este traversata de volume mari de trafic (aprox. 12.000 vehicule pe ora) si inregistreaza o circulatie greoaie, cu numeroase ambuteiaje", a explicat Oprescu.

Primaria Capitalei a facut licitatie pentru construirea Pasajului rutier de la Casa Presei, contractul in valoare de circa 18 milioane de euro fiind atribuit consortiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare si Infrastructura si SC Consitrans SRL, pe 8 mai 2011.