Cetatenii din zona Prelungirea Ghencea anunta ca vor protesta duminica fiindca primarul Sorin Oprescu si Premierul Victor Ponta nu si-au respectat promisiunea facuta in urma cu un an de a largi strada Prelungirea Ghencea la 4 benzi si de a face un pod peste soseaua de centura a orasului. Oamenii spun ca s-au saturat de blocajele din trafic si de faptul ca nu au trotuare, ca sa isi duca in siguranta copii la scoala, si cer autoritatilor sa inceapa de urgenta lucrarile.

Prelungirea Ghencea 4Foto: Hotnews

"In 2013, Premierul, Ministrul Marilor Proiecte de atunci si Primarul General al capitalei au promis demararea de urgenta a Proiectului Penetratie Prelungirea Ghencea ¬ Domnesti care sa asigure un minim de confort pentru aceasta zona (largirea la 4 benzi a strazii Prelungirea Ghencea si realizarea de trotuare pietonale, sens giratoriu si pasaj rutier peste Sos. de Centura), precum si realizarea Soselei de Centura ocolitoare. Premierul Ponta a promis semnarea documentatiei aferente pentru acest proiect pana in luna noiembrie 2013 iar primarul Oprescu a promis finalizarea lucrarilor pe teritoriul municipiului Bucuresti pana la sfarsitul anului 2014. Cu toate acestea, pana azi, la sfarsitul lunii august 2014, locuitorii din zona nu au sesizat nicio modificare la fata locului", spun cetatenii nemultumiti.

Si acum, ca si anul trecut, locuitorii din zona cer demararea de urgenta a lucrarilor. "Lucrarile solicitate de noi sunt unele decente, consideram noi: dorim ca zona sa fie sigura pentru noi si copiii nostri. La un an distanta, facem un apel catre autoritatile publice si le solicitam ca promisiunile sa fie transformate in demararea proiectului Penetratie Prelungirea Ghencea - Domnesti. Altfel consideram ca ne aflam, din nou, in fata unor promisiuni electorale care vor avea efectul contrar celui scontat si vor indeparta alegatorii de politicienii care aleg sa ne amageasca", mai spun cetatenii.

Acestia au trimis si o scrisoare deschisa catre premierul Victor Ponta, fostul ministru al Transporturilor, Dan Sova, primarul Sorin Oprescu si Marian Petrache, in care solicita sa inceapa cat mai repede lucrarile de largire a strazii Prelungirea Ghencea.

"In urma cu un an ati efectuat o vizita in zona Prelungirea Ghencea (intersectia cu Soseaua de Centura de la Domnesti) si ati facut declaratii publice cu privire la dezvoltarea zonei. Atunci, in dimineata zilei de 22 august 2013, ati venit si ati promis lucrari de infrastructura menite sa ne ajute cu privire la accesul inspre locuintele noastre. Strada Prelungirea Ghencea nu are trotuare pietonale, nu are pista pentru biciclete, este slab deservita de doar o linie RATB iar traficul auto se desfasoara cu greutate pe cele 2 benzi ale strazii, in conditiile in care densitatea imobiliara a zonei a crescut foarte mult in ultimii ani. In august 2013 ati declarat ca in luna noiembrie a aceluiasi an urmeaza sa fie semnate documentatiile necesare pentru realizarea Centurii de Sud. Ati declarat ca Proiectul Penetratie Prelungirea Ghencea ¬ Domnesti va demara pana la sfarsitul anului 2013 si se va finaliza in maxim 2 ani. Ati declarat ca pana la sfarsitul anului 2014 pe teritoriul municipiului Bucuresti strada Prelungirea Ghencea va fi largita la 4 benzi si va avea trotuare pietonale. Noi, locuitorii acestei zone, la un an de la intalnirea cu dumneavoastra, nu sesizam in teren nicio modificare. Va reamintim ca in zona suntem aproximativ 10,000 de locuitori care depindem de realizarea acestor lucrari pentru a ne deplasa spre centrul Capitalei dar si spre scolile, gradinitele, policlinicile, parcurile si pietele din cartier", se arata in scrisoarea deschisa trimisa de cetateni.

Cum isi bat autoritatile joc de cetatenii din Prelungirea Ghencea

Situatia din Prelungirea Ghencea e povestea a mii de bucuresteni, platitori de taxe si impozite, ignorati de primarie si lasati sa piarda sute de ore anual intr-un trafic ucigator. Care e motivul? In 2007, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat circa 400 milioane de lei pentru largirea bulevardului Prelungirea Ghencea la 3 benzi pe sens plus trotuare de cinci metri, pana la limita administrativa a orasului. In 2013, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, promitea ca lucrarile vor incepe in 2014 si se vor finaliza pana in 2016. Desi au trecut aproape 8 ani de cand a inceput sa se discute despre acest proiect, pana acum nu s-a facut nimic.

In prezent, pe Prelungirea Ghencea, circulatia rutiera se desfasoara pe cate o banda pe sens, blocajele se intind pe zeci de metri, nu exista trotuare, nu sunt amenajate statii RATB, iar cand ploua nu ai pe unde sa pasesti din cauza noroaielor. Nemultumiti ca Primaria ii ignora de atatia ani, locuitorii din zona au facut o pagina de Facebook - Initiativa Prelungirea Ghencea - in care cer institutiei sa rezolve problema.

Primii bani pentru largirea bulevardului Prelungirea Ghencea la doua benzi pe sens au fost alocati de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in 2006 - respectiv suma de 73 milioane de lei. Tot in 2006 aceasta suma a fost majorata de alesii locali la 343 milioane de lei, iar in 2007 la 393 milioane de lei, intrucat era nevoie 3 benzi pe sens, de exproprieri, iar pe noul bulevard va circula si trafic greu cu viteza de pana la 100 km/ora.

Pe 8 noiembrie 2007, Primaria Capitalei a semnat cu asocierea de firme Alpine Bau - Search Corporation un contract de 135 milioane de lei pentru construirea drumului, potrivit informatiilor de pe site-ul municipalitatii.

Din 2007 insa nu s-a mai intamplat nimic. Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Primariei Capitalei au declarat ca firma care trebuia sa faca drumul a intrat in faliment si ca nu se cunoaste o data certa la care vor incepe lucrarile.

"Din cauza faptului ca firma contractanta a intrat in faliment, contractul a fost reziliat, urmand a se desfasura o noua procedura de achizitie publica pentru zona situata in interiorul Municipiului Bucuresti. In ceea ce priveste nodul de la Domnesti, acesta va fi realizat de catre CNADNR, segmentul situandu-se in afara zonei administrate de Municipalitate. Avand in vedere ca acest proiect este situat pe teritoriul mai multor unitati administrativ-teritoriale, Municipiul Bucuresti nu a putut investi bani si nu a putut face exproprieri in afara limitelor teritoriale ale orasului. De asemenea, celelalte entitati nu au dispus de finantare pentru zonele lor de responsabilitate", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei.

Pentru a relicita proiectul este insa nevoie de bani, iar in bugetul pentru anul 2014 municipalitatea a alocat pentru acest proiect doar 5 milioane de lei. Mai mult, in bugetul municipalitatii se arata ca pana la sfarsitul anului 2013 s-au cheltuit pentru acest proiect circa 141 milioane lei. HotNews.ro a cerut lamuriri daca s-au facut exproprieri in zona, insa nu ni s-a raspuns. Valoarea actualizata a proiectului depaseste in prezent 500 milioane lei.

Tot legat de acest proiect, si premierul Victor Ponta a promis in 2013 ca va realiza un pasaj peste Centura, in continuarea Prelungirii Ghencea, iar Dan Sova, fostul Ministru al Transporturilor, promitea ca lucrarea va fi gata in 2014. Din nefericire, nici Guvernul nu s-a tinut de promisiune.