Afacerea panseluta: Consiliul Local sector 3 a aprobat concesionarea activitatii de intretinere a spatiilor verzi pe 8 ani. Firma care va presta aceste servicii ar putea primi pana la 300 milioane lei

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 29 august 2014, 8:42 Actualitate | Administratie Locala


Panselele, o miza mare la Primaria Sector 3
Foto: Adrian Ilincescu/ HotNews.ro
Consiliul local sector 3 a aprobat joi concesionarea pe o perioada de opt ani a activitatii de intretinere si amenajare a majoritatii spatiilor verzi din sectorul 3, respectiv spatiile verzi si parculetele dintre blocuri, scuarurile, aliniamentele stradale si locurile de joaca. Valoarea estimata a contractului este de 300 milioane lei (cu TVA), iar firma/firmele care vor presta aceste activitati se vor desemna in urma unei licitatii deschise. La inceputul anului 2014, Primaria sectorului 3 a concesionat intretinerea celor patru mari parcuri din sector - Titan, Alexandru Ioan Cuza, Titanii si Gheorghe Petrascu - pe o perioada de 8 ani firmei Cris Garden, contract estimat la peste 200 milioane lei. In 2013, Primaria  sectorului 3 a alocat un buget de circa 100 milioane lei pentru intretinerea spatiilor verzi din sector.

Potrivit caietului de sarcini aprobat de consilierii locali, se concesioneaza activitatea  de intretinere si amenajare a spatiilor verzi din urmatoarele locatii:

- zona delimitata de str. Campia Libertatii, bd. Basarabia, str. Dudesti-Pantelimon, Sos. Garii Catelu, Str. Drumul intre Tarlale, bd. Th. Pallady, bd. 1 Decembrie 1918 - str. Liviu Rebreanu
- zona delimitata de b-dul Camil Ressu, str. Fizicienilor, bd. Energeticienilor, str. Releului, str. Splaiul Dudesti, str. Nicolae Teclu, bd. Th. Pallady, bd. 1 Decembrie 1918, str. Liviu Rebreanu.

Delegarea de gestiune prin concesiune a serviciului de amenajare si intretinere a spatiilor verzi din Sectorul 3 al Municipiului Bucuresti presupune urmatoarle lucrari: toaletari si defrisari, cosit, taieri de corectie la arbusti, tuns garduri vii, intretinere si amenajare spatii verzi existente, scuaruri, alveole, fasii plantate, intretinere, reparatii si amenajare de locuri de joaca si miniparcuri, mobilier urban, intretinere, reparatii, amenajare, conservare si punere in functiune a sistemelor de irigatii, de ecologizare si igienizare spatii verzi, precum si orice alte activitati in legatura cu operatiunile enumerate.  

 Durata pentru care se concesioneaza serviciul este de 8 ani si "poate fi prelungita, in aceleasi conditii contractuale, ori de cate ori autoritatea administratie publice locale solicita operatorului, pentru buna executare a serviciului, realizarea unor investitii ce nu ar putea fi amortizate in termenul ramas pana la finalizarea contractului decat printr-o crestere excesiva a tarifelor", se mai arata in caietul de sarcini.

Pe durata contractului concesionarul nu va avea voie sa subconcesioneze bucati din contract insa le poate subcontracta activitatile care fac obiectul contractului cu acordul Consiliului local sector 3.
 
Valoarea estimata totala a contractului pe 8 ani este de circa 300 milioane lei (inclusiv TVA), insa in urma licitatiei ea ar putea scadea.


Lucrarile efectuate de firma/firmele care vor castiga licitatia vor fi decontate lunar de primarie.

Pretul serviciilor de amenajare si reamenajare se va deconta pe baza tarifelor cu care operatorul economic a castigat licitatia.

Insa, firma care va castiga licitatatia va putea majora tarifele cu care a castigat dupa primul an din contract, o singura data pe an,  cu aprobarea Consiliului Local al Sectorului.

Fiindca este vorba despre un contract de concesiune, pe langa serviciile de intretinere a spatiilor verzi  prestate si decontate de Primaria sectorului 3, operatorul economic trebuie sa faca si investitii.

"Investitiile constau in extinderea fondului vegetal, extinderea zonelor verzi, miniparcurilor, a locurilor de joaca existente si realizarea unora noi , extinderea sistemelor de irigatii existente si realizarea unora noi, constructia unor fantani decorative, dar fara a se limita la acestea si pot fi inclusiv lucrari pentru reamenajarea zonelor verzi, a miniparcurilor si a locurilor de joaca. Pentru primul an, valoarea investitiei se va oferta in cifre absolute, iar pentru anii urmatori investitia anuala se va oferta in procente. Valoarea minima a investitiilor pentru primul an contractual este de 1.520.719 lei fara TVA. Valoare minima a investitiilor pentru fiecare dintre urmatorii ani contractuali este de minim 5% din valoarea totala a servicilor prestate pentru anul contractual precedent. Tipul si natura investitiilor se va stabili de comun acord cu concedentul in fiecare an contractual", se mai arata in caietul de sarcini.

In plus, operatorul economic va plati anul si o redeventa Primariei, suma minima fiind de 135.000 lei pe an. Valoare reala a redeventei si a investitiilor se vor stabili insa in urma licitatiei.

Concesionarea spatiilor verzi a fost aprobata de majoritatea PSD-PNL din Consiliul Local sector 3. Grupul PDL s-a opus pe motiv ca proiectul este inoportun. Mai mult consilierii PDL au cerut retragerea acestuia de pe ordinea de zi pe motiv ca nu au primit la timp studiul de oportunitate, caietul de sarcini si contractul de concesiune si fiind vorba de cateva sute de pagini nu au avut timp sa le citeasca si nu pot vota ceea ce nu cunosc.

"Doar o parte a Consiliului Local a aprobat acest proiect. Noi cei de aici nu am fost deloc de acord. Nu este deloc oportun. Oamenii au fost dati afara de la ADP si Administratia parcurilor, ca sa se angajeze firme, apoi au motivat ca nu mai sunt oameni suficienti. Numai ca oamenii au fost dati afara. Asa zisii socialisti i-au dat afara. Acest proiect nu este nici oportun si nici moral.  Noi am primit 2478 de pagini ieri si alaltaieri ca sa le citim si sa luam o decizie. Nu am avut cum sa le citim in doua zile, sa putem lua o decizie referitor la acest proiect", a declarat Victor Tartacuta, consilier local PDL.

In expunerea de motive semnata de primarul Robert Negoita si in raportul de specialitate aferent hotararii privind concesionarea activitatii de intretinere a spatiilor verzi nu este dat niciun motiv care sa explice de ce se doreste acest lucru.

"La data de 30.11.2014 va expira contractul de delegare a gestiunii serviciului de amenajare si intretinere a spatiilor verzi din sectorul 3 al municipiului Bucuresti nr.4073/01.06.2010, incheiat intre Primaria sector 3 si operatorul economic ADPB SA. Fata de aceasta imprejurare se impune stabilirea modului in care se va realiza gestiunea serviciului de amenajare si intretinere a aspatiilor verzi ulterior incetarii contractului mentionat. In acest sens a fost elaborat un studiu de oportunitate (...) care justifica oportunitatea delegarii din punct de vedere tehnico-economic prin intermediul unei proceduri concurentiale. Modelul de contract de delegare a gestiunii ofera un mecanism clar de control al modului de prestare al serviciului, modului de receptie a lucrarilor si masuri de remediere in caz de nerespectare a obligatiilor contractuale", este singurul argument exprimat in raportul de specialitate semnat de directia utilitati publice din Primaria sectorului 3.

La inceputul anului 2014, Primaria sectorului 3 a concesionat intretinerea celor patru mari parcuri din sector - Titan, Alexandru Ioan Cuza, Titanii si Gheorghe Petrascu - pe o perioada de 8 ani firmei Cris Garden. Pentru intretinerea spatiilor verzi, plantat panselute, copacei, pus bancute, locuri de joaca, cosuri de gunoi si arteziene, primaria estimeaza sa plateasca peste 200 milioane lei (circa 50 milioane de euro). Pe langa banii primiti de la Primarie, firma primeste dreptul de a exploata aceste parcuri, urmand sa dea institutiei o redeventa anuala minima de circa 30.000 lei (circa 6.500 de euro).

Citeste aici cum a concesionat Robert Negoita intretinerea celor 4 mari parcuri din Sectorul 3, la secret, unei firme private timp de 8 ani. Primaria va plati peste 200 milioane de lei.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3911 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    ... (Vineri, 29 august 2014, 9:45)

    rerenenegate [utilizator]

    La jumatate din banii astia ma ofer eu sa fac o firma de 2 persoane si facem de unii singuri si plantam si panselutze si tot ce vreti...
  • +6 (8 voturi)    
    Nu-mi fac griji, (Vineri, 29 august 2014, 10:39)

    Matrafirefox [utilizator]

    afacerea "Panseluta" peste cativa ani se va transforma in dosarul "Panseluta"...
  • +3 (5 voturi)    
    Audit la primarie, dreptul oricarui cetatean (Vineri, 29 august 2014, 11:02)

    benicio [utilizator]

    Cred ca orice locuitor (sau firma) din sectorului 3, platitor de taxe si impozite locale are dreptul sa ceara un audit extern la primaria sector 3 pentru a vedea atat legalitatea cat si fezabilitatea acestor contracte.
    • +1 (1 vot)    
      e o problema (Vineri, 29 august 2014, 13:05)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      nu ai cu ce sa faci auditarea. Legislatia in domeniul armelor este restrictiva la noi
  • +1 (1 vot)    
    Electorale ! (Vineri, 29 august 2014, 12:19)

    ana-pat [utilizator]

    Au nevoie de banuti pt. alegeri si domnul primar concureaza la "care da mai mult ". Dar nu e singurul contract de felul asta ( bancute , borduri , santuri etc.) si nici singurul primar. Iar daca s-a acoperit de hirtii poate doar daca vine vre-un audit din partea fiscului american sa se descopere ceva. In rest va doresc numai de bine.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by