Guvernul Romanei va ataca cu recurs, luni, decizia de suspendare a normelor la legea care permite eutanasierea maidanezilor. Primaria Capitalei spune ca a strans 40% dintre cainii de pe strazile Bucurestiului

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Duminică, 13 iulie 2014, 1:55 Actualitate | Administratie Locala


Maidanezi in Capitala
Foto: Agerpres
Guvernul Romanei va ataca cu recurs, luni, decizia de suspendare a normelor luata de Curtea de Apel Bucuresti pe 20 iunie, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanti ai executivului. Instanta a decis suspendarea normelor la solicitarea fundatiei Vier Pfoten, unul dintre motive fiind ca legea cainilor fara stapan prevede concesionarea serviciilor de gestionare a maidanezilor doar ONG-urilor si fundatiilor, iar normele permit concesionarea/incredintarea sau delegarea acestor servicii firmelor. ONG-urile insa nu au servicii de capturare a maidanezilor, nu sunt de acord cu eutanasirea si nu au capacitatea necesara sa presteze aceste servicii, spun reprezentantii Primariei Capitalei.

Decizia de suspendare a normelor poate fi atacata cu recurs pana marti, legea prevazand un termen de 5 zile de la publicarea motivarii instantei, respectiv pe 11 iulie.

Razvan Bancescu, seful de proiect al Autoritatii pentru Supravegherea si Protectia Animalelor, institutie aflata in cadrul Primariei Capitalei si care se ocupa de gestionarea cainilor fara stapan, a declarat pentru HotNews.ro ca ONG-urile nu au servicii de capturare a maidanezilor, nu sunt de acord cu eutanasirea si nu au capacitatea necesara sa presteze aceste servicii. Mai  mult, in cazul ASPA serviciul de gestionare a cainilor fara stapan nu a fost concesionat, iar institutia doar a incheiat contracte cu diverse firme pentru diferite segmente de activitate: prinderea si transportul cainilor, servicii pentru ingrijirea animalelor si servicii medicale.

documente
(13 Iul 2014) PDF, 1MB
"Asta au vrut de la inceput, ca numai ONG-urile sa se ocupe de aceasta treaba. Concesiunea activitatii de ecarisaj, cum se spune in motivarea instantei, este una, incheierea de contracte de prestari servicii pentru diverse segmente de activitate este alta. In Bucuresti aceasta activitate nu este concesionata, deci pe noi nu ne afecteaza. ASPA are doar contracte incheiate pentru activitati specifice: medicina veterinara, capturare si transport caini, ingrijire animale. Apoi, nu are cum o lege sau o norma sa ingradeasca accesul unei firme la o licitatie, deci nu poti spune ca la o licitatie participa doar ONG-uri. In plus, aceste organizatii se ocupa de activitati fara scop patrimonial, care nu implica schimb de bani, deci nu pot presta aceste activitati. Vier Pfoten nu vrea sa presteze ea aceste servicii ci vrea doar sa ne blocheze activitatea ca sa poata spune apoi ca eutanasierea nu functioneaza. Sper ca recursul se va judeca in procedura de urgenta", a explicat Bancescu.

Bancescu spune ca suspendarea normelor de aplicare a legii nu afecteaza deocamdata programul de gestionare a maidanezilor fiind permisa capturarea, adapostirea si eutanasierea maidanezilor in baza legii cainilor fara stapan.

"Suspendarea normelor creaza insa alte probleme. Nu se mai pot face adoptii la distanta, aceasta prevedere fiind trecuta doar in norme nu si in lege. In plus, noi aveam in plan ca in toamna sa incheiem un protocol cu localitatile limitrofe Bucurestiului - comunele din interiorul centurii orasului - sa aplicam programul nostru si acolo fiindca asa cum stiti, cainii din aceste comune ajung in Bucuresti si daca nu rezolvam problema, muncim degeaba. Normele ne permit sa incheiem acest protocol, insa in lege nu este trecut", a explicat Bancescu.

Acesta este de parere ca, daca municipalitatea ar opri in acest moment programul de gestionare a maidanezilor, care include si eutanasierea, in circa un an se va ajunge la situatia din 2012.

"Pana in prezent am capturat circa 26.000 de maidanezi din cei 65.000 aflati pe strazile Bucurestiului. Asta inseamna cam 40%. Daca ne oprim acum, dupa doua monte (n.r. circa 1 an) vom avea din nou acelasi numar de caini pe strada. Ca sa nu mai ajungem la aceasta situatie, trebuie sa strangem cam 90% dintre cainii de pe strazi, apoi sa ne ocupam de mentenanta, sa mai strangem doar cainii care sunt abandonati pe strazi de cetateni. Cat timp Bucurestiul se poate repopula in termen foarte scurt cu caini, avem cod rosu. Din octombrie pana in martie 2015 avem cod galben, iar dupa martie ne vom ocupa doar de mentenanta", a mai spus Razvan Bancescu.

  • De ce a suspendat instanta normele de aplicare a legii cainilor fara stapan
Potrivit motivarii instantei, "sunt de natura sa creeze o indoiala serioasa in privinta legalitatii" urmatoarele puncte:

- in lege este prevazut ca serviciul de ecarisaj poate fi concesionat doar ONG-urilor si fundatiilor. In norme acest serviciu poate fi concesionat doar firmelor, iar pe langa concesionare se adauga ca modalitati de atribuire delegarea si incredintarea.

- legea prevede un interval mai mare de lucru cu publicul in adaposturile primariilor, pentru adoptii, iar normele un interval mai scurt.

- legea obliga doar adaposturile publice sa respecte conditiile minime pentru ingrijirea maidanezilor. Normele au extins aceasta prevedere si la adaposturile ONG-urilor si fundatiilor.

- normele restrang informatiile pe care autoritatea locala trebuie sa le afiseze inainte de intrarea in adaposturi, pe panouri stradale, referitor la locul de unde au fost capturati cainii, cand au fost capturati si cati stau in cusca.

- normele prevad ca proprietarii sa aiba asupra lor carnetul de sanatate al cainelui atunci cand ies cu acesta in spatiul public. In lege nu este prevazuta o asemenea masura. Instanta considera ca prevederea din norme apare ca excesiva, si nefiind trecuta in lege, cei care nu respecta prevederea nu pot fi sanctionati.

- legea prevede ca autoritatea locala are voie sa intreprinda activitati de ecarisaj doar pe teritoriul administrativ. Normele prevad si incheierea de protocoale de colaborare si cu localitatile vecine.  Instanta considera ca normele incalca legea administratiei locale.

  • De ce a atacat Vier Pfoten normele de aplicare a legii maidanezilor
Curtea de Apel Bucuresti a suspendat pe 20 iunie 2014  normele de aplicare a legii pentru gestionarea cainilor fara stapan, potrivit unui comunicat emis de fundatia Vier Pfoten. Suspendarea a fost ceruta de aceasta organizatie. Efectul imediat este acela ca legea uciderii nu mai dispune de norme de aplicare si, drept consecinta, nu mai exista un cadru legal pentru reglementarea capturarii si uciderii cainilor fara stapan, potrivit Vier Pfoten.

Potrivit deciziei oficiale comunicate de Curtea de Apel, Hotararea de Guvern este suspendata in intregime.

"Decizia Curtii de a suspenda normele de aplicare reprezinta un semnal clar si independent ca noua lege care permite uciderea cainilor nu functioneaza. Suntem astfel si mai increzatori in obiectivul nostru de a determina o gestionare rationala, si nu emotionala, a situatiei cainilor fara stapan. 62% dintre romani au spus recent ca sunt impotriva eutanasiei cainilor. Este deci timpul ca Guvernul sa transforme dorinta lor intr-o lege noua care sa aduca strazi sigure fara a mai ucide caini", a declarat Gabriel Paun, director de campanii, VIER PFOTEN.

Legea uciderii a intrat in vigoare in octombrie 2013, ca urmare a tragicului incident in care un copil si-a pierdut viata dupa ce a fost atacat de caini. Normele de aplicare a legii au fost emise in decembrie 2013, iar eutanasierea cainilor a inceput in lunile ce au urmat.

VIER PFOTEN a inceput din ianuarie 2014 sa critice normele de aplicare, argumentand ca acestea cuprind mai multe prevederi care contrazic legea, cea care de fapt primeaza.

"Spre exemplu, potrivit acestor norme, autoritatile locale puteau delega managementul cainilor fara stapan unor companii private. Acest lucru deschidea poarta pentru conflicte de interese si deturnarea banilor publici", explica Gabriel Paun. "Un alt exemplu: accesul publicului in adaposturile publice era restrictionat, fapt ce a descurajat semnificativ adoptiile si a stimulat abuzurile personalului din adaposturi", explica acesta.

VIER PFOTEN a invitat Guvernul la dialog si i-a cerut sa suspende aceste norme, insa cererea a fost initial ignorata si apoi respinsa, spun reprezentantii fundatiei. Din acest motiv, in martie 2014, VIER PFOTEN a atacat Hotararea de Guvern la Curtea de Apel din Bucuresti.

"VIER PFOTEN crede intr-o solutie strategica pe termen lung de gestionare a problemei cainilor fara stapan in Romania si in alte tari europene cu probleme similare. Este vorba de o abordare comuna la nivel european, implementata prin planuri de actiune la nivel national de catre municipalitati, stabilite si supervizate de Guvern, dezvoltate si sustinute de veterinari si organizatiile de protectie a animalelor, totul bazat pe o intelegere comuna a relatiei dintre oameni si animale", sustin reprezentantii fundatiei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5207 vizualizari

  • +10 (22 voturi)    
    bani si atat (Duminică, 13 iulie 2014, 2:49)

    Roxana_ [utilizator]

    Parca in norme era si obligatiile hingherilor de a nu chinui animalelor, cat de des trebuie hranite etc.... clar ce vier pfoten nu a atacat normele decat pentru bani, ca ei doar asta vor.
    • -7 (9 voturi)    
      limite intelectuale (Duminică, 13 iulie 2014, 8:04)

      TontonMacoute [anonim] i-a raspuns lui Roxana_

      atat te duce capul, atat intelegi
      • 0 (4 voturi)    
        Interesant (Duminică, 13 iulie 2014, 14:53)

        traian4 [utilizator] i-a raspuns lui TontonMacoute

        ...pseudonimul. Sa intelegem ca va apucati sa vanati oameni pe strazile patriei? Ati inceput cu Bancescu, nu-i asa?
    • -3 (9 voturi)    
      o gramada de bani.. (Duminică, 13 iulie 2014, 9:20)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Roxana_

      Bugetul ASPA a sarit brusc anul trecut la 18 milioane lei. Anul asta este de 34.. suntem la jumatatea anului deci putem spune ca s-au cheltuit jumatate?.. adica 18+17=35 milioane lei ca sa adune de pe strazi 26.000 de caini = 1350 ron / caine.
      O afacere buna pentru Bancesc, fost director comercial la clinica lui Oprescu. O afacere buna pentru Mircea, fiul primarului Oprescu, mai nou ONGist la Asociatia Portico - Dogtown.. la care PMB cotizeaza substantial ca sa tina cainii capturati.
      Nu lipsesc de partea cealalta ONGurile de furiosi care te fugaresc noaptea cu copilul in masina pe strazi.. Cu siguranta ca sunt si voluntari normali la cap, ONGuri care fac ceva sa ajute comunitatea, dar presa de partid isi face treaba profesionist.. Bancescu e eroul azi si bucurestenii ar trebui sa se gudure pe langa Oprescu si sa nu afle ca dau 1350 ron/ caine capturat!..

      ps. Daca tot vedem pe youtube filmulete cu acele creaturi umanoide angajate de ASPA sa chinuie bietele animale capturate.. eu cred ca ar fi mai simplu si mai rapid sa ofere ASPA 50 ron pe blana de maidanez.. ar rezolva tiganii problema in cateva luni.
      • +1 (3 voturi)    
        Buna propunere! (Duminică, 13 iulie 2014, 14:54)

        traian4 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Buna de tot! Si eficienta.
    • -4 (6 voturi)    
      Genul... (Duminică, 13 iulie 2014, 11:15)

      lucky luck [utilizator] i-a raspuns lui Roxana_

      Hai sa-ti iau tensiunea inainte de a-ti trage cateva bate peste teasta. Halal grija, Roxanica draga...
      • 0 (0 voturi)    
        asta este mostra (Duminică, 13 iulie 2014, 21:52)

        Roxana_ [utilizator] i-a raspuns lui lucky luck

        de blandete si dragoste de "iubitor" de caini?
  • +10 (16 voturi)    
    ar trebui sa ne organizam... (Duminică, 13 iulie 2014, 7:22)

    tofu [utilizator]

    ...ca parte vatamata si sa dam in judecata acest ONG. Sunt dispus sa cotizez cu bani sa rezolvam aceasta mizerie, daca cineva se va oferi sa organizeze o activitate de acest gen. Angajati avocati si desfiintata aceasta mafie ONGista.
    • 0 (2 voturi)    
      poti contacta (Duminică, 13 iulie 2014, 21:54)

      Roxana_ [utilizator] i-a raspuns lui tofu

      pe cei care deja sunt in aceasta cauza.
  • +4 (14 voturi)    
    Baniiiiiiiiiiiiiiiii (Duminică, 13 iulie 2014, 7:40)

    nikolaevici [utilizator]

    Dacă nu ar fi bani mulţi nu ar fi nici sentimente,adică iubire pentru animale .Dacă m-ar muşca un câine vagabond ,aş otrăvi toţi câinii din Bucureşti ,ca mine judecă toţi românii cu scaun la cap.
    • -2 (4 voturi)    
      și.... (Duminică, 13 iulie 2014, 16:41)

      mazgamiaumiau [utilizator] i-a raspuns lui nikolaevici

      Dacă ți-ar mai omorî și copilul?
  • +7 (17 voturi)    
    Cainofili (Duminică, 13 iulie 2014, 8:14)

    Telemacara [utilizator]

    In toate ghidurile turistice despre Bucuresti se pune o atentionare referitoare la cainii vagabonzi. Pana cand caram primitivismul asta pe strazile orasului?
  • +10 (22 voturi)    
    maidan (Duminică, 13 iulie 2014, 8:32)

    LaurStoica [anonim]

    mafia cutofila face tot posibilul sa mentina cat mai mult maidanezii pe strazi ca sa nu piarda donatiile generoase de la fraierii din occident care varsa lacrimi la pozele cu ''bietii maidanezi'' din Romania.
    Ba unii occidentali doneaza la cutofili numai ca sa vada romani muscati ,pentru ca romanii,nu-i asa, sunt toti niste tigani care stau cu cortul in centrul Parisului fura si cersesc.
    • -1 (1 vot)    
      mai rau (Duminică, 13 iulie 2014, 22:25)

      Roxana_ [utilizator] i-a raspuns lui LaurStoica

      tot unii occidentali ii mai platesc si pe aia de au urmarit, sicanat si chiar au incercat sa ii atace pe angajatii ASPA! Cand nu stii cum e sa ai haite de maidanezi pe strazi si crezi orice iti spune cate unul ...
  • -10 (12 voturi)    
    da (Duminică, 13 iulie 2014, 9:30)

    Dedalus [utilizator]

    Nu vd de ce o firma infiintata in urma cu un an sau una care de abia sia schimbat obiectul de activitate pentru activitatea de hingherit (!) are mai multa capacitate decat un ONG activ in domeniul protectiei animalelor de 10 ani, cu oameni experimentati, cu legaturi externe si cu dorinta de a face ceva.

    Ori e din nou o mare spaga la mijloc, ori pur si simpl funcionarii primariei habar nu au ce e aia o firma.

    Sau ambele
    • +8 (12 voturi)    
      e simplu de ce (Duminică, 13 iulie 2014, 11:55)

      DanIonita [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      cum pot gestiona ong-urile prinderea si eutanasierile
      cand ele se opun vehement acestora? e ca si cum ai pune lupul pasnic la oi. e un conflict de interese total intre ce trebuie facut si ce sunt dispusi sa faca respectivii. varianta lor cu sterilzare si dat drumul pe strada si-a demonstrat deja esecul total de atatia ani. de cand s-a apucat primaria serios de treaba intrdevar sunt mult mai putini caini pe strazi si multi mai putini oameni au fost muscati. dar la ritmul lor de inmultire, daca se franeaza eliminarea, intr-un an iar sunt la fel de multi. cate tampenii a facut primaria, de data asta isi spala f multe din pacate. Oricat ai fi de partizan ar trebui sa recunosti 1 prin vechile metode nu vom scapa niciodata de caini 2. daca pui ong sa faca eutanasierile nu vor face nici una (si nu au cum sa gaseasca posibilitati de adoptie reale pentru 45000 caini cati or mai fi este imposibil)
  • +19 (25 voturi)    
    Sustin orice guvern care ne scapa de caini! (Duminică, 13 iulie 2014, 10:01)

    rov [utilizator]

    si orice masura corecta, logica si in folosul oamenilor si al civilizatiei.
    • +13 (19 voturi)    
      SUSTIN ORICE ACTIUNE... (Duminică, 13 iulie 2014, 13:00)

      romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui rov

      ...care ar duce la DESFIINTAREA ong-urilor astora pline de debilizati mintal; CINE VREA animale sa si le tina IN CASA, ACASA si nu pe strada !!!
  • +3 (11 voturi)    
    Au facut o lege proasta si acum se mira (Duminică, 13 iulie 2014, 11:15)

    Sparafucile [utilizator]

    Asadar ce aflam ? Ca in lege este prevazut ca serviciul de ecarisaj poate fi concesionat doar ONG-urilor si fundatiilor. Pai cum se pot ocupa de ecarisaj ONG-uri si fundatii care au profil non-profit ? Cum a putut scapa in lege o asemenea ENORMITATE ? De aplicarea legii trebuie sa se ocupe institutiile statului iar libertatea de a externaliza servicii atunci cind n-au personal specializat trebuie sa ramina NEINGRADITA . Ce ar fi daca de pilda primariile n-ar mai avea dreptul sa contracteze servicii de salubritate cu firme specializate ? Sau de asfaltare a strazilor . Prin urmare legea fiind proasta nu e de mirare ca Vier Pfoten a atacat-o . Numai ca s-au grabit sa INTOXICE mass - media cu ideea ca justitia sanctioneaza eutanasierea maidanezilor , ceea ce este o minciuna sfruntata . Dupa cum se vede justitia are de obiectat doar asupra modului de concesionare a serviciilor de ecarisaj . Eutanasierea este perfect legala si merge inainte !
  • +6 (10 voturi)    
    Ar fi primul act in slujba cetatenilor (Duminică, 13 iulie 2014, 11:32)

    Maniu [utilizator]

    facut de Pontanescu.
  • +6 (14 voturi)    
    valea in Germania ! (Duminică, 13 iulie 2014, 12:11)

    anaana [utilizator]

    Vier pfoten - lasa-ne, pleaca in Germania cit mai repede !
    Daca tot se lauda "4 labe" cu relatiile or cu Germania sa pleca acolo , sa spele bani, sa sterilizeze 5 javre din 100, sa nu administreze adaposturi, sa agreseze functionarii statului, sa faca propaganda mincinoasa pe net, sa zgarie masini, sa fac mitinguri neorganizate
    Evident daca in Germania li se va permite ceea ce fac in Romania.
  • +12 (18 voturi)    
    Iubesc animalele, inclusiv câinii!... (Duminică, 13 iulie 2014, 12:37)

    felis_tigris [utilizator]

    ... Dar o iubesc mai mult pe nepoţica mea de 7 ani, care în urmă cu cca 3 săptămâni a fost muşcată de un maidanez (fără a fi provocat în vreun fel)!

    Deci...
    • -10 (16 voturi)    
      Deci.... (Duminică, 13 iulie 2014, 12:50)

      romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui felis_tigris

      Dumnezeu nu doarme; PROST gandesti, prost gasesti...
      SPER sa te mustre constiinta, daca o ai, ca nepotica ta a fost muscata si din vina ta!
      • +3 (5 voturi)    
        Nu inteleg! (Duminică, 13 iulie 2014, 13:13)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui romania_curata

        Cum pot fi unii oameni atat de rai la suflet. Nu pot sa cred ca un om normal la cap ar putea scrie asa ceva. Deci e clar ca trebui sa fi nebun/nebuna, si atunci te inteleg. Oricum nu inteleg cum mederatorul n-a cenzurat mesajul asta, in schimb cenzureaza mesajele care arata ca CIOCOLATA NEAGRA E OTRAVITOARE PENTRU CAINI. Otravirea altor animale e OK, se otravesc soareci, porci mistreti, vulpi, iepuri, canguri, etc, dar la caini cand devin o pesta, nu avem voie se ne atingem de ei nici cand ne omoara copiii, vezi Doamne.
        • -1 (3 voturi)    
          Se vede ca NU INTELEGI! (Duminică, 13 iulie 2014, 23:36)

          romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Daca nu ar fi existat dementza acestor ''iubitori'' de maidanezi ionut ar fi trait si AZI; daca n-ar fi fost ''iubitor/iubitoare'' de maidanezi acel/acea felis tigris nepotica nu i-ar fi fost muscata/TRAUMATIZATA...si tot asa zecile de mii de OAMENI muscati ANUAL de maidanezi si sutele de mii de OAMEMI ce-s obligati sa miroasa/evite milioane de kktzi de maidanezi,,,sunt VICTIMELE acestor debilizati adunati in haite numite ong-uri!!!
      • +1 (5 voturi)    
        bai felis_tigris, pleaca in padure cu fiarele (Duminică, 13 iulie 2014, 14:38)

        tofu [utilizator] i-a raspuns lui romania_curata

        Ca de acolo vii! Lasa-ne sa traim cum vrem noi, nu cum vreti voi, o minoritate dementa, si platita de persoane debile din alte tari.
    • 0 (0 voturi)    
      cum vine asta? (Luni, 14 iulie 2014, 21:57)

      O mama [anonim] i-a raspuns lui felis_tigris

      Dar se aplica legea"eutanasiei" de 10 luni de zile, cum de a fost muscata?
  • -2 (2 voturi)    
    Primaria minte, Oprescu minte (Duminică, 13 iulie 2014, 13:07)

    Matrafirefox [utilizator]

    Cum a adunat 40% din caini cand la mine pe strada sunt exact aceiasi caini care erau ieri si alaltaieri si acum o luna si acum trei luni ?

    Cati caini vagabonzi sunt in Bucuresti? 65000? O sa-i ia primariei ani intregi sa-i adune pe toti.

    Si o sa-i ia Romaniei decenii intregi sa scape de comunisti mincinosi ca Oprescu & Co.

    Ce se mai aude cu conductele alea mincinosule? De ce se inunda Bucurestiul la fiecare ploaie? Halal primar.
  • 0 (4 voturi)    
    Draga REDACTIE Hotnews, (Duminică, 13 iulie 2014, 13:21)

    romania_curata [utilizator]

    sunteti echidistanti in problema madanezilor, sau PARTIZANI???
    Reporterita nu stie limba romana, sau in mintea ei UCIDERE este egal cu EUTANASIERE????
    Vezi afirmatia EI :
    """ ... Legea uciderii a intrat in vigoare in octombrie 2013, ca urmare a tragicului incident in care un copil si-a pierdut viata dupa ce a fost atacat de caini. ... """
    NICIO lege a bunului simt nu da voie unor latratori cu 4 picioare-maidanezii, sau unor latratori cu 2 picioare-ONGistii astia debilizati ( deghizati si-n reporteri/tze ) sa AGRESEZE cu rahati, latraturi, muscaturi, teama si CRIME o intrega populatie UMANA!
  • +4 (6 voturi)    
    maidan (Duminică, 13 iulie 2014, 15:53)

    LaurStoica [anonim]

    mafia cutofila face tot posibilul sa mentina cat mai mult maidanezii pe strazi ca sa nu piarda donatiile generoase de la fraierii din occident care varsa lacrimi la pozele cu ''bietii maidanezi'' din Romania.
    Ba unii occidentali doneaza la cutofili numai ca sa vada romani muscati ,pentru ca romanii,nu-i asa, sunt toti niste tigani care stau cu cortul in centrul Parisului fura si cersesc.
  • +1 (3 voturi)    
    Atentiune! CutuCutu extrema urgenta dle Ponta! (Duminică, 13 iulie 2014, 22:58)

    @Horea [utilizator]

    Dle. Ponta
    In primul rand multumiri, pentru ca ne-ati facut sa fim mai sanatosi, si sa renuntam la VICII :)
    Acciza pe fumat : lasat fumatul
    Acciza pe alcool: lasat alcoolul
    Acciza pe benzina: mers pe jos cat mai mult pana la servici, foarte sanatos, ecologic, plus legatura cu acciza de mai jos
    Acciza pe cafea : pentru ca mergem mai mult pe jos nu mai avem timp sa ne cafengim atata :) deci o cafea mica.

    Dle Ponta, pai trebuie sa iesim in strada sa ne scapati si de viciul cu javrutele ?!

    Acciza pe mancarea javrutelor nu ati pus suficienta, impozit nu ati pus, eeee aici se poate pune impozit diferentiat (cum este la cilindreea auto :)), adica sa detaliem un pic :
    -impozit mare in functie de greutate
    -impozit foarte mare la al doilea daca nu este de rasa. (taxa de inmatriculare)

    Dle Ponta pai ce mai asteptati?! Se pare ca nu vreti sa rezolvati problema deficitului :(

    PS. Sunt mai multi votanti cu impozitele la case si masini marite, decat cei cu javrute multe, iar suma colectata ar fi aceeasi. Tinand cont ca numarul javrelor este de peste 2 milioane, dna. Ministresa a finantelor faceti calculul ;) , asa ne convine sa avem cat mai multe adoptii (este si o fapta buna "pentru buget") cu cip de identificare evident si amenda enorma daca este gasit aiurea a doua oara in decurs de 1 saptamana, adica faceti iar banuti.
    Pai daca nu ganditi nu faceti banuti!!
  • +2 (4 voturi)    
    caini pe strazi= bani pt ONGuri.asta e miza reala (Luni, 14 iulie 2014, 12:19)

    mari123 [utilizator]

    Oameni buni, dar cum sa nu sustinem ONGurile de protejare a maidanezilor? Noi le sustinem , pentru ca vrem rahati pe strazi, vrem sa fim sculati in fiecare noapte de latratul cainilor, vrem sa vedem javre cum se hranesc din gunoaie, vrem sa vedem scara plina de ciorba adusa de babe sa le dea la cutu cutu, si mai ales vrem sa vedem oameni muscati sau chiar ucisi de caini (sa nu uitam ca incidentul cu Ionut nu e singular, un japonez si alta femeie in sectorul 5 au fost OMORATI DE CAINI). Noi asta vrem , sa fim muscati, si de aceea sustinem Vier Pfoten!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by