Primaria Bucuresti a dat aproape 200.000 de euro pentru un sistem electronic de vot pe care consilierii nu vor sa-l foloseasca deoarece li se scaneaza amprenta

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 2 iulie 2014, 17:08 Actualitate | Administratie Locala


Captura sedinta CGMB
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei a platit 812.000 lei (aproape 200.000 euro) pentru un sistem electronic de vot care a fost instalat inca din luna martie in sala de sedinte a Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Acest sistem nu a fost folosit insa nici pana astazi desi au avut loc patru sedinte de Consiliu general.

Sorin Oprescu a declarat ca alesii locali nu vor sa foloseasca acest sistem.

"Nu vor sa apese pe buton. Doar 26 au svrut", a declarat miercuri Sorin Oprescu.

Consilierii generali spun ca nu doresc sa foloseasca sistemul deoarece li se cere amprenta si nu sunt de acord cu acest lucru, solicitand cartele de vot, iar firma care opereaza sistemul nu a comunicat daca calitatea de a opera date cu caracter personal.

"Nu am folosit acest sistem si nu sunt de acord sa-l folosesc pentru ca ni se scaneaza amprenta si retina si nu sunt de acord cu acest lucru. Vrem cartele de vot, asa cum sunt si in alte institutii. In plus, nu stim daca firma care opereaza aceste date are licenta sa opereze date cu caracter personal", a declarat Crnel Pieptea, consilier general PNL.

De aceeasi parare este si colegul sau, Silviu Vaduva (PDL) care cere cartela de vot.

Aproape la fiecare sedinta, cate un grup de consilieri are obiectii la numaratoarea voturilor, care se face prin ridicarea mainii.

Firma care a castigat licitatia pentru instalarea sistemului este Aniva Consult Technology.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1151 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Eu... (Miercuri, 2 iulie 2014, 17:15)

    dragos_k [utilizator]

    ...am achizitionat la firma un sistem de pontaj cu amprenta si m-a costat doar vreo 2.000 de euro. Si nu-s convins ca al lu' Oprescu stie sa fac mai mult.
    • +5 (5 voturi)    
      Bah, tu iar ne incurci socotelile... (Miercuri, 2 iulie 2014, 18:33)

      Armadilo [utilizator] i-a raspuns lui dragos_k

      Eu ce paine mai mananc daca cumpar ca tine cu 2000?

      Ce te intereseaza pe tine ca painea mea costa 180.000?

      Ce nu stii tu ii ca sistemu' meu (OprescuSys) are si aruncatoare de fumigene, si te poate spala pe ochi cand iti ia amprenta (bani).

      Dic ma, la ei, ce se oftica unii ca Oprescu se pricepe la aparatura.....
  • +6 (6 voturi)    
    Amprenta e mai greu s-o dai la coleg nu? (Miercuri, 2 iulie 2014, 17:23)

    gugurila [utilizator]

    Protesteaza pt ca ar trebui sa vina la sedinte...
  • +5 (7 voturi)    
    De ce? (Miercuri, 2 iulie 2014, 17:30)

    liviuga [utilizator]

    Oamenii cinstiti nu sunt deranjati de luarea amprentei.
    • +4 (4 voturi)    
      :) (Miercuri, 2 iulie 2014, 17:54)

      Sword [utilizator] i-a raspuns lui liviuga

      cand ai scris "oameni cinstiti" nu te-ai referit la consilieri, asa-i?

      marile smenuri, si-n consiliile locale si-n parlament se fac prin manipularea voturilor (votul "la doua maini").

      intr-o tara civilizata, votul alesilor nu ar trebui sa fie secret, alegatorii sa aiba posibilitatea sa observe activitatea alesilor (prezenta, etc) cat si modul in care acestia i-au reprezentat pe durata mandatului.
      • 0 (2 voturi)    
        Ai dreptate, (Miercuri, 2 iulie 2014, 18:35)

        Armadilo [utilizator] i-a raspuns lui Sword

        Dar gandeste-te ca nu este in mentalitatea nostra asa ceva.

        Nici eu nu sunt de aocrd cu ampretarea degetelor si a ochilor. Suna a Securitate, prea departe mergem cu asa zisa politica de securitate.
        • +3 (3 voturi)    
          ... (Miercuri, 2 iulie 2014, 18:59)

          Sword [utilizator] i-a raspuns lui Armadilo

          am senzatia ca vrei sa muti discutia intr-o alta zona...

          ce am vrut eu sa spun este ca, intr-o tara civilizata, n-ai avea nevoie de astfel de sisteme super sofisticate. acolo transparenta si responsabilitatea sunt litera de lege.

          eu iti garantez ca, in romania, "inventivitatea" se va manifesta in orice situatie. scopul suprem nu este buna functionare a unui sistem ci cum sa-l "fentam" cat mai usor.

          asta se invata inca din scoala, cand elevii isi motiveaza absentele cu scutiri date pe spaga, asta se invata si la liceu, cu bac ul luat pe spaga, asta se perfectioneaza la facultate, cand trebuie sa iti aduci contributia la bunastarea "profesorilor cu salarii mici", asta se face cand dai spaga sa primesti medicamente compensate, etc.

          un astfel de sistem s-a dezvoltat in zeci de ani, e "in sangele" romanilor sa arate tuturor cat de "smecheri" sunt ca au fentat sistemul. indiferent despre ce sistem este vorba.
          • +2 (2 voturi)    
            Subscriu total la ce spui (Miercuri, 2 iulie 2014, 23:03)

            Armadilo [utilizator] i-a raspuns lui Sword

            fara doar si fara poate, scuze daca nu am fost suficient de clar.

            Tot in directia asta gandesc si eu. Daca societatea ii responsabila de ceea ce face, nu are nevoie de supracontrol.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 2 iulie 2014, 18:31)

    rerenenegate [utilizator]

    Apropo de scanarea amprentelor, mie chiar nu prea mi se pot scana (nu stiu exact de ce) - am fost si la ambasda US, si cred c-am stat 10-15 min. pana sa reuseasca (am avut impresia ca vroiau sa aduca niste mascati la un moment dat), si cred ca aveau echipamente performante.

    Legat de consilieri, explicatia e mai simpla - exista niste baze de date cu amprentele unor infractiuni, si chiar nu vor sa fie banuiti.
  • +2 (2 voturi)    
    maimutze (Miercuri, 2 iulie 2014, 18:35)

    tzatzulescu [utilizator]

    voteaza prin ridicarea mainii dar le e frica de amprentare...bai frate, chiar numai maimutze se lasa alese in conducerea treburilor tarii? ce dubiosi la creiere mai sunt si astia? le e frica de ei?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by