Sorin Oprescu: Parcarea subterana de la Intercontinental va fi modernizata pana in toamna. Atunci vor incepe lucrarile si la parcarea subterana de 370 locuri de pe str. Edgar Quinet

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 2 iulie 2014, 12:40 Actualitate | Administratie Locala


Rampa de acces parcare in fata TNB
Foto: Hotnews
Parcarea subterana privata de la Intercontinental, cu o capacitate de circa 1000 de locuri, va fi modernizata si se vor adauga inca doua rampe de acces, una in fata Teatrului National, pe bd. Nicolae Balcescu si un pe bd. Carol, inainte de intersectia de la Universitate, a declarat miercuri primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu. Lucrarile au inceput deja, o mare parte din parcare fiind reamenajata, si se estimeaza ca vor fi gata in toamna.


Parcarea Intercontinental reamenajata
Foto: Hotnews
"Parcarea de la Intercontinental, realizata in 1969, era utilizata, in mare parte, ca si garaj pentru masinile institutiilor statului si mai putin ca parcare publica. Din aceasta cauza, desi are 1.000 de locuri, accesul in aceasta parcare este dificil. In toamna acestui an lucrarile vor fi finalizate, urmand ca noua parcare sa fie data complet in folosinta. In prezent accesul este partial. Tarife  vor fi aceleasi ca la parcarea de la Universitate, respectiv 3,5 lei/ora", sustin reprezentantii municipalitatii.
.
Sorin Oprescu a declarat ca in momentul in care se vor finaliza lucrarile la parcarea de la Intercontinental va incepe si construirea parcarii publice subterane de pe Edgar Quinet, sub fantana arteziana de la facultatea de Arhitectura.

Parcarea de la Edgar Quinet va avea 370 de locuri si se va realiza in parteneriat public-privat cu firma Interparking, investitia ridicandu-se la 5 milioane de euro. Aceasta parcare si cea de la Intercontinental  vor fi legate intre ele printr-un tunel. Parcarea subterana de la Intercontinental apartine firmei Interparking, lucrarile de modernizare fiind realizate de aceasta firma.

Parcarea de la Intercontinental inainte de reabilitare
Foto: Hotnews
"Dupa finalizarea parcarii de la Intercontinental, vor incepe lucrarile si la Edgar Quinet, parcare care va fi realizata in parteneriat public privat. Aceasta va avea o capacitate de 370 de locuri si va fi conectata pietonal cu parcarea de la Intercontinetal. Mai avem in plan parcarea de la intersectia Str. Tonitza - str. Franceza, cu o capacitate de peste 300 de locuri, iar, in curtea din spatele spitalului Coltea, vom  construi o alta parcare destinata atat personalului medical, cat si publicului. Urmeaza, tot in zona centrala, si parcarile de la Sala Palatului, Dorobanti si Charles de Gaulle ", a spus Oprescu.

Compania Interparking mai gestioneaza si parcarea de la Universitate, zona statui, construita in urma cu doi ani in parteneriat public privat cu Primaria Capitalei. Dupa amenajarea parcarii de pe str. Edgar Quinet, strada va deveni pietonala.

Sorin Oprescu a prezentat miercuri si strategia de parcare pentru zona centrala. In prezent, municipalitatea are in zona centrala  4.200 de locuri de parcare trasate pe strada. Acestora se adauga cele doua parcari supraterane private de la Unirea si Cocor ce insumeaza 1170 de locuri de parcare, parcarea subterana de la Universitate - 420 de locuri si parcarea de la Intercontinental, aflata acum in realibitare - 1000 de locuri.

Astfel, in prezent sunt in centrul Capitalei 6790 locuri de parcare.

"Centrul Bucurestiul se afla peste media europeana din punctul de vedere al locurilor de parcare din centru. Bruxelles are 4.000 de locuri de parcare in centru, centrul Barcelonei - 5.200 de locuri, Viena - 2.300 de locuri", sustin reprezentantii municipalitatii.

Pe langa parcarile existente si parcarea subterana de la Edgar Quinet, unde lucrarile vor incepe in toamna, primarul general a anuntat ca vrea sa mai construiasca o parcare supraterana de 420 locuri la Spitalul Coltea si una de 360 locuri la Tonitza.

"Pentru cele doua parcari avem aprobate documentatiile de urbanism. In toamna vom face licitatiille pentru alegerea partenerului privat cu care vom construi aceste parcari", a declarat Bogdan Hreapca, seful directiei de Investitii din Primaria Capitalei.

Astfel, in urmatorii ani, municipalitatea promite ca va amenaja inca 1150 locuri de parcare subterane sau supraterane, urmand ca in centrul Capitalei sa fie 7940 de locuri.


Desi si in prezent in centrul Capitalei sunt circa 7000 de locuri de parcare, tariful pe ora fiind intre 1,5 lei si 3,5 lei, multi soferii prefera sa isi lase masina pe trotuar. De exemplu, pe strada Ion Ghica, la doar doi pasi de parcarea subterana de la Universitate, zeci de masini sunt parcate in toate directiile, pe trotuar si pe strada, banii fiind incasati de parcagii. Asta in conditiile in care in parcarea subterana de la Universitate este ocupa doar in proportie de doua treimi. La fel s-a intamplat si pe strada Doamnei, unde doar de cateva zile politistii de la Rutiera ii amendeaza pe soferii indisciplinati si au eliberat strada de masini.

In ciuda postului Politiei Locale de langa BNR, masinile intra chiar si pe strazile pietonale din Centrul Istoric. Au permisiunea sa treaca in special angajatii institutiilor publice din zona.

La fel se intampla si pe strada Edgar Quinet si pe strada Biserica Enei, desi la doi pasi se afla parcarea subterana de la Inetrcontinental cu 1000 de locuri.

Primarul general Sorin Oprescu a promis inca de acum doi ani ca va elibera strazile din centrul Capitalei, insa acest lucru nu s-a intamplat.

Acum edilul reia promisiunea si spune ca ii va disciplina pe soferi.

"Acum, ca exista alternativa, si au la dispozitie posibilitati civilizate de parcare, soferii trebuie sa constientizeze ca nu mai au voie sa isi lase masinile ilegal, pe strazile din centrul orasului. Astfel, ii rog inca o data pe soferi sa foloseasca infrastructura de parcari existenta si sa inteleaga ca este si in beneficiul lor degajarea strazilor si cailor de acces din centrul orasului. Ca si in marile metropole europene, trebuie sa redam centrul Capitalei pietonilor", a declarat Oprescu spunand ca reprezentantii Politiei Locale isi vor  intensifica actiunile in ceea ce priveste aplicarea contraventiilor pentru parcarile ilegale.

Pe langa parcarile din zona Universitate si centrul vechi, municipalitatea doreste sa construiasca parcari subterane sub Piata Walter Maracineanu,  in zona Dorobanti si sub Piata Charles de Gaulle. Acestea vor fi licitate in luna august in vederea incheierii unor parteneriate public-private.

"Totodata, in ceea ce priveste parcarea subterana de la Gara de Nord si cea de la Sala Palatului, se lucreaza la studiile de fezabilitate, urmand a fi supuse aprobarii CGMB si licitate", mai spun reprezentantii municipalitatii.


Harta parcari/propuse/construite in zona centrala. Cu galben sunt trecute parcarile existente








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3691 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    degeaba se fac parcari (Miercuri, 2 iulie 2014, 14:12)

    bancher [utilizator]

    intre magazinul Unirea si Universitate este plin de parcari:
    -parcarea de la Mag Unirea, care e imensa
    -parcarea de la Mag Cocor, care este si ea mare
    -parcarea de la Universitate
    -parcarea de la Inter.
    fie ca sunt subterane sau supraterane, ele sunt amenajate, cu bariera, acoperite, pazite, dar au o mare problema: costa. Asa ca bucuresteanul tot pe trotuar se va ingramadi, sau pe langa liniile de tramvai...numai si numai sa nu plateasca locul de parcare.
    Parerea mea ca atata timp cat romanul nu e dispus sa plateasca pe locul de parcare, ne vom impiedica de masini pe toate trotuarele, indiferent cate parcari platite face Oprescu.
    • +1 (1 vot)    
      Nu spune hop, pana nu spui hip... (Miercuri, 2 iulie 2014, 14:28)

      benicio [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Stai ca inca nu s-au atribuit contractele pentru ridicari de masini. Ne luam covrigei, bere/cola si ne delectam cum sunt ridicate panamerele, Q7-urile, bemveurile. Coming soon...
    • +1 (1 vot)    
      politia sa-si faca treaba... (Miercuri, 2 iulie 2014, 14:36)

      IoanaN [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      ...sa dea amenzi si sa fie ridicate masinile parcate in locuri nepermise. Ca urmare, "romanul" va avea bani sa dea 2 -3 lei pe ora.
      • +1 (1 vot)    
        nu neaparat sa le ridice, (Miercuri, 2 iulie 2014, 15:19)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui IoanaN

        ca nu ar face fata, daca ar sta la ridicat nonstop. Sa se dea amenzi pentru toate, dar absoulut toate masinile parcate neregulamentar din centru...o zi de parcare la Universitate costa 20 ron, amenda pt parcare ilegala e vreo 340 ron...asa ca, romanul sa decida ce e mai ieftin.
        • +1 (1 vot)    
          ... (Miercuri, 2 iulie 2014, 16:35)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Nu e nevoie decat de un singur om cu un smartphone, care sa se plimbe printre masini si sa pozeze numerele, toata procesarea fiind facuta automat pe un server. Intr-o singura zi s-ar putea da mii de amenzi, la costuri infime. Dar cine sa mai ia comisioanele de ridicare?
    • 0 (0 voturi)    
      Mai e o problema (Luni, 14 iulie 2014, 12:34)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Romanul e obisnuit sa-si lase masina in fata locului unde are treaba. E intrata oarecum in sange, ca vrem sau nu. Asa ca, degeaba se fac parcari mari in anumite zone, daca trebuie sa mai si mearga 10 minute pe jos e valeu, nene. Ca sa folosesc un pseudo-citat: "La valoarea mea, sa merg pe jos? Pai d-aia mi-am luat eu Q7?".

      Asa ca, parerea mea e ca ar trebui sa se gandeasca si la parcari mai mici (gen 100-250 locuri) dar risipite si prin alte locuri, de exemplu pe Calea Victoriei, pe la Romana. Pe langa Cismigiu iara ar fi necesare 1-2 parcari.

      Iar pt parcari mari, exista cateva locatii unde ar avea loc sa faca parcari mari: La Ateneu de exemplu de ce nu fac o mega parcare subterana? Exista doua parcari de suprafata, nu stiu ce capacitate au. Sub peluza de la Izvor, de langa statia de metrou, iara ar fi destul loc sa bage o mare parcare (desi posibil sa o inunde Dambovita).

      Si mai ales, odata cu parcarile trebuie sa vina si un sistem de semnalizare, in ce directie se gasesc si cate locuri libere au. Astfel de panouri exista prin majoritatea orasele cu sistem de parcare.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by