FOTOGALERIE Primaria Capitalei a terminat pe jumatate modernizarea Caii Victoriei: se largesc trotuarele si se fac piste pentru biciclete

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 26 iunie 2014, 17:31 Actualitate | Administratie Locala


Calea Victoriei 1
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei a finalizat circa 60% din lucrarile de modernizare a Caii Victoriei, intre Piata Victoriei si bd. Regina Elisabeta, au declarat pentru HotNews.ro reprezentantii Administratiei Strazilor Bucuresti. Proiectul prevede largirea trotuarelor, amenajarea de piste pentru biciclisti, iar circulatia rutiera se va desfasura pe doua benzi, sens unic, fata de patru in prezent. Pana in prezent au fost largite si pavate cu piatra o mare parte dintre trotuarele cuprinse in acest segment, s-au pus stalpisori si flori. Urmeaza sa fie trasate pistele pentru biciclete, pe carosabil, iar lucrarea in ansamblu urmeaza sa se finalizata pana pe 15 septembrie, promit reprezentantii municipalitatii. In paralel, Administratia Strazilor Bucuresti reamenajeaza si largeste  trotuarele de pe bd. Mihail Kogalniceanu si Elisabeta. Cele doua lucrari costa circa 4 milioane de euro.




Lucrarile de reamenjare a Caii Victoriei  au demarat la inceputul acestui an si costa 8,7 milioane de lei, fiind executate de firma Tehnologica Radion. Pistele pentru biciclisti amenajate pe aceasta artera vor fi delimitate de benzile de circulatie, prin borduri inalte de 10 centimetri, iar trotuarele prin bolarzi. Circulatia rutiera acesta se va desfasura pe doua benzi de ciruclatie cu sens unic, creandu-se, in preajma intersectiilor, o a treia banda de incadrare pentru virajul la stanga sau la dreapta. Proiectul presupune si modernizarea retelei de iluminat public, refacerea spatiilor verzi si a mobilierului urban, potrivit municipalitatii.

"Lucrarea de modernizare a trotuarelor de pe Calea Victoriei s-a executat in proportie de 60%. Termenul de finalizare a lucrarilor, inclusive pistele de biciclisti este prevazut pentru decembrie 2014, in functie de conditiile meteorologice. Constructorul estimeaza insa ca modernizarea Caii Victoriei va fi terminata pana la jumatatea lunii septembrie (15 septembrie)", se arata intr-un raspuns trimis de Administratia Strazilor Bucuresti la solicitarea HotNews.ro.

Lucrarile de reamenjare a bulevardelor Mihail Kogalniceanu si Elisabeta au demarat la inceputul acestui an si prevad doar modernizarea trotuarelor, nu si amenajarea unor piste pentru biciclete. Amenajarea costa 8 milioane lei si lucrarile vor fi gata in luna august, fiind executate de firma Eurovia Construct, promit reprezentantii Administratiei Strazilor.

Ambele lucrari sunt realizate in cadrul acordului cadru de intretinere anuala a strazilor incheiat de Administratia Strazilor cu mai multe firme de constructii din Bucuresti.

Aceasta este pentru prima oara in ultimii ani cand Primaria Capitalei aloca bani si pentru proiecte in folsoul pietonilor, modernizand si largind trotuare. In rest, banii au fost alocati pentru pasaje si modernizarea carosabilului, trotuarele fiind de obicei ingustate pentru amenajarea de locuri de parcare.

Contractele pentru intretinerea strazilor aflate in administrarea Primariei Capitalei au fost atribuite in 2011, castigatorii fiind 11 firme cu traditie in asfaltarea strazilor din Capitala. Valoarea totala estimata a contractelor incheiate cu cele 11 companii, pentru perioada 2011 -2014, este de 1,46 miliarde lei fara TVA (aproximativ 347 milioane euro). Potrivit site-ului public de licitatii, banii au fost impartiti astfel:

Pachet 1- Asocierea Tehnologica Radion & Procons XXI, lider Tehnologica Radion. Valoarea contractului: 281.897.426 lei fara TVA.

Pachet 2 - Asocierea Euroconstruct Trading 98 & RCV Global Group &  Swietelski Constructii Feroviare & Procons XXI, lider Euroconstruct Trading 98. Valoarea contractului - 270.764.895 lei fara TVA.

Pachet 3 - Asocierea  Delta ACM 93 & Eurovia Construct International & Drum Concept & Global Service Proiect.  Valoarea contractului 194.818.968 lei fara TVA.

Pachet 4 - Asocierea Straco Grup & Strabag. Valoarea contractului: 194.444.394 lei fara TVA.

Pachet 5 - Asocierea Euroconstruct Trading 98 & RCV Global Group &  Swietelski Constructii Feroviare & Procons XXI, lider Euroconstruct Trading 98. Valoarea contractului: 229.977.934 lei fara TVA.

Pachet 6 - Asocierea Tehnologica Radion & Procons XXI, lider Tehnologica Radion. Valoarea contractului: 235.005.612 lei fara TVA.

Aceste contracte cadru expira in aprilie 2015, potrivit Administratiei Strazilor. In 2014, Administratia Strazilor are un buget de jumatate de miliard de lei.

Primaria Capitalei are in administrare circa 500 de strazi, in principal bulevardele principale si cele pe care circula RATB, restul strazilor fiind in administrarea sectoarelor, iar acolo sunt incheiate alte contracte pentru intretinere/reparatii.

Primaria Capitalei prin Administratia Strazilor Bucuresti a platit in ultimii 3 ani pentru intretinerea bulevardelor principale din Bucuresti circa 480 milioane de lei, adica putin peste 100 milioane de euro. In principal, acesti bani au fost folositi pentru astuparea gropilor din carosabil, inlocuirea bordurilor si reparatiile de intretinere anuala a strazilor. Cele 100 milioane de euro au ajuns in buzunarul firmelor Tehnologica Radion, Delta ACM, Euroconstruct, Straco Grup, Strabag si Procons. Desi se cheltuiesc foarte multi banii, nu se poate spune ca strazile din Bucuresti arata impecabil, mai ales dupa sezonul rece, marile bulevarde fiind pline de gropi.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4513 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    O MARE PORCARIE! (Joi, 26 iunie 2014, 17:57)

    schroedinger [utilizator]

    Sper ca urmatorul primar, sa refaca calea de rulare cum a fost si sa impute ambele lucrari acestui felcer!
    • +1 (1 vot)    
      hmmm (Joi, 26 iunie 2014, 21:34)

      dr_bear [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Nu stiu daca e neaparat rau pentru traficul rutier. Trec de 2-3 ori pe saptamana pe Calea Victoriei in diferite ore, si pot sa zic ca portiunea pe care se lucreaza poate functiona ok si pe doua benzi.
      Intotdeauna a fost OK sa treci pe-acolo. Traficul aglomerat, incepe de la Palatul Regal inspre Cheiul Dambovitei pe masura ce drumul se intersecteaza cu bulevarde si strazi cu adevarat importante si cu mult trafic.
      Pana la "Hilton" ai cateva intersectii cu drumuri secundare, exceptie facand Dacia, dar care are un trafic redus pana la intersectia cu Piata Romana.
      Stopurile sunt scurte pe rosu si lungi pe verde pentru Calea Victoriei, asa ca nu vad o problema in a lua o banda masinilor si a da una pietonilor.
      Calea Victoriei este o artera istorica, si nu vad de ce nu ar redeveni un mall in aer liber, atat timp cat pietonii ar avea pe unde trece in voie, preferabil fara masini parcate pe trotuar.
      • +1 (1 vot)    
        din pacate (Vineri, 27 iunie 2014, 9:54)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

        traficul se ingusteaza pe masura ce te apropii de cheiul Dambovitei, exact din acelasi motiv: Oprescu a ingustat soseaua ca sa largeasca trotuarele. Problema este ca pe acolo nu circula decat f putini pietoni...de la Cercul Militar la Piata Natiunile Unite nu prea circula pietoni. Va spun asta sigur, lucrez in zona, si nu se justifica largirea trotuarelor pt ca circula si acum la fel de putini pietoni ca inainte.
        Cat despre partea Caii Victoria dinspre Piata Victoriei, este f aglomerata pt masni seara, dupa orele debirou. Sunt masini bara la bara acolo, nici nu vreau sa ma gandesc cum va fi dupa ce se termina de ingustat Calea Victoriei.
        • +1 (1 vot)    
          ca pieton (Vineri, 27 iunie 2014, 12:41)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          In calitate de pieton, VREAU sa dispun de un trotuar lat de 2m, nu de 60 cm, cum s-a ingustat in mai multe zone din oras!
          Dar ce sa fac cu un trotuar de 4-5 m, cu sau fara piste de biciclete? La ce este bun?
          Cu piste, dar fara urma de verde!
          Fara verde, dar piln de "dinti de dragon" din beton!
          Poate ca aceste extrem de dese obstacole antitanc sunt necesare ca sa nu mai urce masinile pe trotuar, dar arata hidos, si trebuie sa faci slalom printre ele, deranjeaza!
          in fine, daca ma plimb pe jos pe acolo nu ma deranjeaza ca la 3 m trece rapid fluviul de masini. Ma deranjeaza insa ca pe carosabilul ingustat circulatia se blocheaza, autovehiculele claxoneza si degaja noxe, pornirile si opririle dese sau mersul la ralanti sunt mult mai poluante decat functionarea normala , constanta, a motoareleor contemporane ...
          • 0 (0 voturi)    
            domnilor totusi cine a aprobat aceasta modificare? (Vineri, 27 iunie 2014, 17:00)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui hot news

            Banuiesc ca aceasta modificare este justificata cumva - pe baza unui studiu banuiesc...

            Daca insa este justificata ca in cazul stardutelor de langa Ateneu - adicalea cafenele de langa au dorit sa isi puna mese si scaune pe trotuar si astfel carosabilul a fost ingustat pana la limita ceea ce face ca sa fie mereu aglomerat in orele cu trafic intens si daca mai parcheaza un 4x4 pe carosabil autobuzele nu mai pot trece...

            Am ras cu lacrimi cum politistii nu au putut face nimic cand Ambasadorul MB se grabea catre Ateneu - a plecat ambasadorul pe jos si masina a ramas blocata in trafic...

            Asa ca la noi, la nimeni!
            Intai se taie si apoi se gandeste!
  • +5 (5 voturi)    
    ... (Joi, 26 iunie 2014, 18:04)

    ApH [utilizator]

    Hoooray, cat ciment! Ma astept ca dalele alea sa se incinga la 70-80 de grade pe la sfarsitul lui iulie - inceputul lui august, asa...

    Stie cineva ce s-a intamplat cu trotuarul ala care se termina brusc in coltul unei case, vis a vis de Casino Palace?
    • +1 (1 vot)    
      am trecut cu masina pe acolo (Vineri, 27 iunie 2014, 9:56)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui ApH

      si au ingustat Calea Victoriei, partea luata din carosabil fiind folosita pe largirea trotuarului. Deci nu mai da soseaua in casa, pt ca trotuarul e largit (numai sa nu dea masina in trotuar...)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by