Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat vineri cheltuirea sumei de 5,4 milioane de euro pentru consolidarea si modernizarea podului peste Dambovita de pe Soseaua Mihai Bravu. Podul, dupa ce va fi consolidat, va fi dedicat doar circulatiei rutiere, urmand sa se desfiinteze trotuarele. Pietonii vor putea circula pe doua pasarele ce vor fi amplasate de-a stanga si de-a dreapta podului. Tot pe aceste pasarele vor fi trasate si pistele pentru biciclisti.

Pod Mihai BravuFoto: Google Maps

"Podul Mihai Bravu este amplasat peste raul Dambovita, la intersectia dintre Sos. Mihai Bravu si Splaiul Unirii, in zona adiacenta Caii Vacaresti. Podul existent este o lucrare construita in anul 1987, avand 26 ani de exploatare, asigurand actualmente circulatia tramvaiului, care se va pastra si dupa executia pasajului nou, circulatia rutiera pe 2 ori 3 fire de circulatie, doua trotuare pietonale. Asupra lucrarii existente nu s-au efectuat reparatii majore, operandu-se unele interventii cu ocazia modernizarii liniei de tramvai pe pod", motiveaza reprezentantii municipalitatii nevoia de consolidare a podului.

Lucrarile vor dura 12 luni, iar dupa finalizarea acestora circulatia pietonala va fi scoasa de pe pod pentru a creste spatiul destinat masinilor.

"Modificarea conditiilor de trafic dupa lucrarile de modernizare si denivelare a intersectiei impun, pentru respectarea normelor actuale privind siguranta rutiera in intersectii, introducerea unor benzi suplimentare de circulatie rutiera pe pod (realizabile prin supralargirea podului) si dezafectarea circulatiei pietonale de pe pod care este redirectionata in amonte si aval de podul existent, pe doua pasarele independente. Preocuparile municipalitatii de dezvoltare si modernizare a spatiilor destinate circulatiei ciclistilor, necesita organizarea unor spatii pentru acest tip de trafic, care ulterior pot fi racordate la pistele de ciclisti existente, amenajate in zona. Pe acest considerent cele doua pasarele independente de structura existenta s-au prevazut si zone destinate circulatiei ciclistilor", se arata in expunerea de motive semnata de Primarul Sorin Oprescu.

In aceeasi zona, municipalitate are in lucru inca un proiect de infrastructura, pasajul suprateran Mihai Bravu care practic trece peste acest pod care urmeaza sa fie consolidat.

Pasajul suprateran are ca punct de plecare bd. Mihai Bravu, in dreptul strazii Vantului (statia de metrou Mihai Bravu), traverseaza Splaiul Unirii (Raul Dambovita) si intersectia Vacaresti cu bd. Mihai Bravu, incheindu-se pe Calea Vacaresti.

Potrivit reprezentantilor municipalitatii, primul dintre cele doua poduri care alcatuiesc pasajul suprateran ar urma sa fie gata in urmatoarele saptamani.

Lucrarile la Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii au fost reluate in luna septembrie 2013, dupa ce s-a desemnat un nou constructor - firma Astaldi - valoarea contractului pentru terminarea pasajului fiind de 155 milioane lei. Lucrarile la pasaj au fost oprite in vara anului 2012, de atunci lucrarea fiind un cosmar pentru soferii care tranziteaza zona. Contactul cu firma Romstrade, constructorul care a castigat in 2010 licitatia pentru construirea pasajului, a fost reziliat automat deoarece compania a intrat in insolventa in decembrie anul trecut. Potrivit primarului general, municipalitatea a platit catre Romstrade, pentru lucrarile executate, circa 30 milioane lei. Romstrade trebuia sa termine pasajul pentru circa 120 milioane lei, in vara anului 2012. In urma licitatiei din vara anului 2014, pasajul este mai scump cu 30 de milioane de lei, la care se adauga cele 30 milioane de lei platite catre Romstrade.