HARTA Primaria Capitalei va incepe in iulie trasarea celor 100 de km de piste pentru biciclete din centrul orasului. Vezi daca pe strada ta va fi amenajata o pista pentru bicicleta
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a prezentat marti impreuna cu ministrul mediului, Atilla Korodi, proiectul privind realizarea unei retele de piste pentru biciclete in centrul orasului. Aceasta retea de piste ar urma sa se realizeze pe cele doua axe ale orasului, Nord - Sud si Est-Vest, pe inelul principal de circulatie si pe stradutele paralele cu marile bulevarde.
"La fel ca in toate capitalele dezvoltate, Bucurestiul are nevoie sa investeasca pentru reducerea emisiilor de noxe, pentru a descuraja folosirea automobilelor individuale si pentru a oferi ca alternativa un transport public fluent, prin realizarea unor benzi dedicate acestuia precum si pentru incurajarea folosirii bicicletelor. Guvernul a inteles aceasta necesitate, iar la data de 19 aprilie a aprobat alocarea sumei de 44, 6 milioane de lei catre Bucuresti, prin Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, pentru finantarea proiectului 'Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti', proiect aprobat saptamana trecuta si de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Astfel, proiectul care urmeaza sa se execute este constituit dintr-o retea majora de piste de biciclete care va fi realizata pe strazi si bulevarde desfasurate pe axele Nord - Sud si Est - Vest ale Municipiului Bucuresti si in interiorul inelului principal de circulatie. Aceasta retea este constituita dintr-un numar de 61 de artere de circulatie, a caror lungime insumata totalizeaza aproape 100 de km", a declarat Oprescu.
Lista strazilor pe care ar putea fi amenajate piste pentru biciclete, potrivit proiectului prezentat de municipalitate:
- inelul principal de circulatie: Bd. Iancu de Hunedoara, Sos. Stefan cel Mare, Sos. Mihai Bravu, Calea Vacarestilor, str. Nitu Vasile, Str. Izvorul Rece, Drumul Gazarului, Str. Progresului, Bd. Geniului, Sos. Grozavesti, Pasajul Basarab si Bd. Nicolae Titulescu pana la inchiderea inelului.
- Pe axa Est-Vest: din Militari, pe bd. Iuliu Maniu pana pe Soseaua Pantelimon.
- pe axa Nord-Sud: Soseaua Berceni - Sos. Oltenitei - Sos. Viilor - Bd. Tudor Vladimirescu - Sos. Panduri - Sos Grozavesti pana la bd. Bucurestii Noi.
- in centul Capitalei: pe Bd. Iuliu Maniu - Bd. Regina Elisabeta - Bd. Carol I, Calea Calarasi; Bd. Tineretului - Bd. Dimitrie Cantemir - Bd. I.C. Bratianu - Bd. Nicolae Balcescu - Bd. Magheru - Bd. Lacar Catargiu.
"Acest proiect face parte din startegia integrata de mobilitate a Bucurestiului. Am dezbatut proiectul in grupul de mobilitate constituit la nivelul Capitalei. Trebuie prioritizat transportul regional pe calea ferata si promovat transportul public si transportul alternativ . In Bucuresti vin si pleaca cateva sute de mii de masini in fiecare zi fiindca nu avem un sistem public care sa satisfaca cerea de transport a cetatenilor. Am inceput acest proiect pentru pistele de biciclete cu zona centrala fiindca este zona cea mai poluata din Bucuresti. Vrem sa o redam turistilor si cetatenilor. S-a discutat de o retea majora de strazi pe care vor exista benzi dedicate biciclistilor. Pe strazile pe care nu avem piste vom organiza un sistem de circulatie mixt stabilind o limita de viteza de 30 km/ora. Acum avem studiul de fezabilitate. Imediat dupa ce vom defenitiva formalitatile privind finantarea vom incepe proiectul tehnic pe care il vom discuta cu toata lumea, in grupul de mobilitate", a declarat Ion Dedu, seful directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei.
Dedu spune ca strazile prezentate in prezent pe harta au caracter orientativ urmand ca impreuna cu specialistii si ONG-istii municipalitatea sa stabileasca fiecare strada pe unde vor fi trasate aceste piste, latimea lor, daca vor fi trasate pe carosabil sau pe trotuar.
"Va trebui sa gasim solutii pentru biciclisti in conformitate cu necesitatile Bucurestiului, avand in prim plan siguranta biciclistilor. In codul rutier nu prea avem prevederi referitoare la biciclisti. Asta creaza probleme. Biciclistii nu au carnet, iar acum ne bazam pe spiritul de conservare si cunostintele acetora. Vom propune introducere in condul rutier a unor prevederi referitoare la biciclisti. Pistele vor fi trasatein functie de situatie. Pe marile bulevarde, unde se poate vom lua o banda de circulatie pentru amenajarea acestora. Pistele vor avea o dimensiune minima astfel in cat sa poata circula cu mai multe tipuri de biciclete. In functie de flux vor exista si dimensini mai mari. Strazile secundare paralele cu marile bulevarde s-ar putea transforma in axe principale pentru biciclisti, astfel fiind feriti de poluare", a explicat Dedu.
Pentru inchirierea bicicletelor vor exista 18 puncte. Bicicleta se va putea inchiria pe baza unui card si se va putea lua dintr-un punct al orasului si lasa in altul, la un alt punct de inchiriere. "Sunt luate in considerare si parcari pentru biciclete pazite de sisteme de monitorizare, ca sa asiguram siguranta vehicule" a explicat Dedu.
Acesta spune ca in prezent sub 1% dintre calatoriile zilnice din Bucuresti se realizeaza cu bicicleta, circa 30.000 de calatorii. Dupa realizarea noii retele de piste, reprezentantii municipalitatii spera ca circa 2,5% dintre calatoriile zilnice sa se realizeze cu bicicleta, respectiv 50.000 de calatorii pe zi.
Attila Korodi, ministrul Mediului, a declarat ca este procupat de acest proiect deoarece intre anii 1989 si 2011 emisie gaze cu efect de sera din domeniul transporturilor au crescut cu 92,46%, ceea ce este ingrijoratar pentru Romania, motiv pentru care trebuie sa promovam transportul alternativ.
"De ce ne preocupa proiectul cu pistele de biciclete? Europa este lider in politici active de combatere a schimbarilor climatice. Din pacate cresterea emisiilor ne afecteaza vietile tuturor. Numai anul 2013 emisele globale provenite din combustibil fosil erau de 37 miliarde de tone, in crestere cu 61% fata de anii 1990. Chiar saptamana trecuta am avut o intalnire cu comisarul responsabil cu combaterea schimbarilor climatice cu care am discutat ce trebuie sa facem noi in Romania pentru a atinge tintele pentru 2020 si 2030. Din punctul nostru de vedere transporturile reprezinta o miza cheie. Intre anii 1989 si 2011 emisie gaze cu efect de sera din domeniul transporturilor au crescut cu 92,46%. Si daca nu luam masuri adecvate pentru 2030 studiile arata ca vom avea o crestere de 62% fata de 2005. Sunt proiectii ingrijoratoare. Incercam sa pentru a limita aceste cresteri. Am decis la nivelul Guvernului sa finantam proiectul municipiului Bucuresti in valoare de 10 milioane de euro care vizeaza crearea unui sistem integrat de piste pentru biciclete. Traficul din Buc este un contributor decisiv la calcularea emisiei, rreprezinta mai mult de 10% din populatia Romaniei. Suma provine din tranzactionarea certificatelor de gaze cu efect de sera", a explicat Korodi.
Ministrul Mediului a explicat ca, dupa realizarea acestor piste vom avea cateva mii de masini in minus, in trafic, zilnic si ca infrastructura Bucurestiului trebuie regandita astfel incat si biciclistii sa isi aiba locul pe carosabil.
"O bicicleta in plus inseamna o masina in minus. Daca aveam un sitem de transport de 99 km de piste pentru biciclete inseamna mii de masini scoase din trafic. Avantajele sunt multiple si evidente: eliberarea marilor bulevarde de masini, imbunatatirea sanatatii populatiei. In 2007, cand Ministerul Mediului vorbea pentru prima data de piste pentru biciclete pot sa va spun ca erau alte vremuri. Deja vorbim de familii, de oameni care merg cu bicicleta la serviciu, cum sunt si eu care am bicicleta in portbagaj si cand apar situatii complicate in trafic o folosesc ca mijloc de transport. Nu mai vorbim de piste si de atragerea bucurestenilor catre acest mijloc de transport ci de reconsiderarea infrastructurii pentru piste de biciclete, mutarea pistelor pe carosabil, de punerea in siguranta a tuturor celor care participa la trafic. Bicicleta va deveni o modalitate de mobilitate in Bucuresti nu numai un mijloc de recreere", a declarat Korodi.
In legatura cu pistele de biciclete amenajate in perioada 2008-2010 de municipalitate si inchise de Politia Rutiera, primarul Sorin Oprescu a declarat ca o parte dintre aceste piste vor fi redeschise. Intrebat cine va plati pentru prejudiciul cauzat, Oprescu a raspuns ca nu este vorba despre un prejudiciu, aceste piste fiind folosite de catre bucuresteni.
Informatie de context
Primaria Capitalei prin Administratia Strazilor Bucuresti a creat in 2012 un prejudiciu de 10,6 milioane lei fiindca nu a refacut pistele de biciclete din Bucuresti, inchise anul trecut de Politia Rutiera, potrivit unui raport al Curtii de Conturi. Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale.
Curtea de Conturi a constatat "efectuarea de cheltuieli ineficace si ineficiente in valoare estimata de 10.600 mii lei ca urmare a faptului ca Administratia Strazilor nu a luat masuri de refacere a pistelor de biciclete deteriorate din multiple cauze (lucrari de interventii derulate pe trotuare, lucrari pentru realizarea "retelei metropolitane de fibra optica pentru telecomunicatii", accidente rutiere) si nici masuri pentru achizitionarea si montarea indicatoarelor de semnalizare si a stalpilor de protectie, ceea ce a condus la retragerea temporara a avizului de functionare de catre Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti - Brigada rutiera pentru 28 piste de biciclitti din cele 39 amenajate. In aceste conditii nici obiectivul amenajarii pistelor de biciclisti (crearea unui flux separat pentru acestia de traficul rutier, in conditii de siguranta), deci eficacitatea investitiei nu au fost atinse", se arata in raportul institutiei.
Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale.
In 2011 insa, cu aproape un an inainte sa inchida pistele, Politia Rutiera a cerut Administratiei Strazilor sa remedieze aceste erori.
Cu toate acestea, in acest interval de timp Administratia Strazilor nu a facut nimic. Acum, institutia sustine ca pistele au iesit din garantie si firmele care au incasat cele 11 milioane de euro numai au nicio obligatie. "Pistele pentru biciclisti au fost desfiintate dupa ce au iesit din garantia oferita de firma care le-a construit", a raspuns Administratia Strazilor sec.
In 2008, potrivit informatiilor furnizate de Administratia Strazilor, s-au realizat circa 60 de km de pista pentru biciclete.
Strazile pe care s-au realizat pistele sunt: Bd. Libertatii - Piata Constitutiei - Bd. Unirii - Piata Alba Iulia - Bd. Decebal -Piata Muncii; Bd. Cantemir - Bd. Tineretului - Calea Vacaresti; Bd. Constantin Prezan - Bd. Aviatorilor; Piata Presei Libere - Campus Agronomie - Bd Kiseleff - Bd. Lascar Catargiu - Piata Romana; Bd. Basarabia - Str. Bucovina; Bd. Iuliu Maniu -Bd. Geniului - Str. Bagdasar -Str. Gh. Marinescu - Sos. Colentina - Splaiul Independentei; Splaiul Independentei - Bd. Kogalniceanu - Bd. Elisabeta - Bd. Sincai - Splaiul Unirii - Bd. Bravu - Calea Vacaresti; Str. Campia Libertatii - Bd. Baba Novac - Bd. Brancusi; Bd. N. Grigorescu -Bd. Rebreanu; Bd. L. Rebreanu - Bd. N. Grigorescu - Bd. Camil Ressu.
Realizarea acestora a costat 5 milioane de lei, echivalentul a circa 1 milion de euro. Firma care le-a construit se numeste Marcatin, iar cea care le-a proiectat Global Service. Aceste piste nu au fost semaforizate.
In 2010, potrivit raspunsului dat de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, s-au realizat 68 de km de piste pentru biciclete. Pistele s-au trasat pe strazile: Calea Plevnei, Piata Charles de Gaulle, Bucurestii Noi, Viilor, Serban Voda, Odoarei, Valea Oltului, Soseaua Petricani, Valea Ialomitei, Valea Argesului, Ghencea, Mihai Bravu, Drumul Sarii, Polografiei, Timisoara, Drumul Taberei, Brasov, Constantin Prezan, Unirii, Oltenitei, 13 Septembrie, Sibiu, 1 Mai, Calea Dorobanti, Iancu de Hunedoara, Stefan cel Mare, Bucuresti - Ploiesti, Piata Presei, Aviatorilor, Theodor Pallady, Fantana Miorita si bd. Tudor Vladimirescu.
Amenajarea acestor piste a costat 50 de milioane de lei - circa 10 milioane de euro, si au fost realizate de firmele DUMAVA si UTI Trafic. Daca facem un calcul, pentru un km de vopsit trotuarul s-au platit 125.000 de euro. In acest pret intra si montarea semafoarelor pentru biciclete, in anumite locuri. Pentru atribuirea contractului Administratia Strazilor sustine ca a facut licitatie.
Si pistele de biciclete din acest pachet au avut un proiectant: firma Search Corporation.
In medie, pentru 1 km de pista pentru bicicleta municipalitatea a platit 150.000 de euro. Ce inseamna pista de bicicleta pentru Administratia Strazilor: un metru de trotuar vopsit cu vopsea grunjoasa verde si galbena, stantata din loc in loc cu cate o bicicleta alba.
Cine plateste pentru prejudiciul cauzat? Nimeni. Potrivit unui raspuns trimis de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, nimeni, deoarece pistele au iesit din garantie. Institutia intentioneaza in acest moment sa construiasca alte piste pentru biciclete, acestea urmand sa fie amplasate pe carosabil.

FOTOGALERIE O frumoasă casă de lângă biserica Sfântul Iosif din București a fost pusă la pământ / Autorizația a fost dată în 2019 de Primăria Capitalei
Coronavirus în România: Aproape 4.000 de cazuri noi în ultima zi / 81 decese, 985 persoane în stare gravă
Primăria Capitalei a plătit circa 40 milioane lei pentru Asociațiile de Dezvoltare Intercomunitară înființate de administrația Firea pentru ”îmbunătățirea” serviciilor publice în București-Ilfov și delegarea lor către companiile municipale
În ce situații ar trebui ministrul să-și delege atribuțiile / Cîțu: Când nu poți să ajungi la ședința de Guvern / Orban: Nu e corect ca un ministru chiar să nu mai semneze
ANALIZĂ Cât de pline sunt parcările Primăriei Capitalei după creșterea tarifului la 10 lei/oră și ce cheltuieli cu salariile vs încasări a însemnat transferul serviciului la compania municipală
Noi reglementari ale ANRE pentru schimbarea furnizorului de energie: Consumatorii casnici vor trebui să comunice indexul / Ofertele trebuie să arate din ce este compus prețul
"Amenajarea acestor piste a costat 50 de milioane de lei - circa 10 milioane de euro[...]
In medie, pentru 1 km de pista pentru bicicleta municipalitatea a platit 150.000 de euro. Ce inseamna pista de bicicleta pentru Administratia Strazilor: un metru de trotuar vopsit cu vopsea grunjoasa verde si galbena, stantata din loc in loc cu cate o bicicleta alba.
Cine plateste pentru prejudiciul cauzat? Nimeni. Potrivit unui raspuns trimis de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, nimeni, deoarece pistele au iesit din garantie. Institutia intentioneaza in acest moment sa construiasca alte piste pentru biciclete, acestea urmand sa fie amplasate pe carosabil. "
Felicitari doamna Ivanov. Un articol excelent!
acum trenurile sunt mult mai mici si mult mai rare
2 ) in Bucuresti metroul vine ziua la 10 minute, daca trebuie sa-l schimbi astepti 15 minute, daca schimbi la Unirii mai faci intre magistrale 3 minute, deja nu se mai justifica, chiar daca e trafic tot ajungi mai repede cu masina
cam la fel e si cu ratb-ul
imi aduc aminte de anii '90 cand nu asteptai mai mult de 2 minute un autobuz si 3 minute un metrou, cu un trafic mai lejer ca acum tot luai metroul nu maisna sau bicicleta
concluzie: solutia este un transport in comun civilizat, urban si interurban, nu bicicletele
Adica costa mult si sint numai buni sa ii treci cu masina. In plus in citeva luni nici nu se mai vad unde au fost si pot fi astfel reparati la fiecare doua trei luni.
Urmeaza licitatia.
Dupa alegeri probabil.
Important este ca banii vor intra in cont.
Oare masinile vor fi mai putine? de unde? va fi si mai mare aglomeratia ca si poluarea ....dar banii sunt in cont si se vor duce pe altceva.
Alta manaraie marca Doctorul.
PS.Oare cati slujbasi ai statului si nu numai vor merge la servici cu bicicleta?
"Patria si Dreptul Meu!"
.
Sorinel (alt mitoman!) indeplineste sarcina electorala primita de la partidul-stat.
2. Partea pozitivă... acum cãțiva ani cu aceiaşi bani a făcut doar 10 km de piste.
sa plateasca si biciclistii
Dar pe cei cu dizabilități, îi punem să plătească pentru rampe, lifturi și alte facilități de acces de pe domeniul public?
Încercați să ieșiti din mașină, poate aerul curat vă va ajuta sinapsele.
Bravo... sunteti dashtepti
nu mergi cu bicicleta la cumparaturi sa tii sacosele cu o mana si cu alta ghidonul
Sper sa fim sambata cel putin 10k de biciclisti.
Codul rutier este pentru conducatorii auto.
Se da examen pentru 'luarea permisului auto'.
Biciclistii sunt participanti la trafic si conducatorii auto trebuie sa respecte regulile de circulatie, chiar daca participantul la trafic este un biciclist.
Se aplica regulile de circulatie (va aduc aminte ca la examenul pentru carnet aveati poze in care trebuia sa spuneti care este ordinea de trecere intr-o intrersectie si unul dintre ei era un biciclist).
Spun toate astea prin prisma unui posesor de permis auto, nu a unui biciclist.
Ganditiva ca pe bicicleta aia e copilul vostru.
Ce faceti?
Fii sigur ca politicianul roman stie. Stie foarte bine, dar sa faca de-adevaratelea un lucru util nu este profitabil. Pentru el.
Trebuie ca noi, cetatenii obisnuiti, sa ne scoatem capul din fund (aka lucru pana crapi), si sa le cerem socoteala. Asa de dat cu clanta pe forumuri nu rezolvam nimic, si ei stiu asta.
Cum zicea cineva: daca vrei sa schimbi ceva, fa lumea mai buna. Incepe cu tine! Cand a fost ultima data cand ai facut cerere oficiala ca primaria sa-ti dea satisfactie pentru ceva?
Daca am trimite toti cate-o reclamatie, sa-i sufocam p-aia cu hartii, cum ar fi?
"Acesta spune ca in prezent sub 1% dintre calatoriile zilnice din Bucuresti se realizeaza cu bicicleta, circa 30.000 de calatorii. Dupa realizarea noii retele de piste, reprezentantii municipalitatii spera ca circa 2,5% dintre calatoriile zilnice sa se realizeze cu bicicleta, respectiv 50.000 de calatorii pe zi"
deci, dacă 1% înseamnă 30.000 de călătorii, 2,5% ar însemna 75.000, dar la primăria capitalei ies doar 50.000.
Eh, o eroare de 50% ce mai contează? Că doar nu sunt destinate pe bune să fie folosite de biciclişti. Ci doar ca spălare de bani, asta e clar.
Desi momentan exista multe pareri contra, oamenii sa realizeze in timp ca este un pas spre mai bine.
Oricum totul incepe cu pasi marunti (baby steps). Totusi asta a fost unul mai mare.