HARTA Primaria Capitalei va incepe in iulie trasarea celor 100 de km de piste pentru biciclete din centrul orasului. Vezi daca pe strada ta va fi amenajata o pista pentru bicicleta

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 6 mai 2014, 13:21 Actualitate | Administratie Locala


Harta Piste Biciclete centrul orasului
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei va incepe in luna iulie amenajarea noilor piste pentru biciclete, o retea de 100 de km amplasata in principal in centrul Bucurestiului, iar lucrarile se vor finaliza cel tarziu la sfarsitul anului viitor, a declarat marti primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu. Banii necesari realizarii acestei retele, circa 10 milioane de euro, au fost dati municipalitatii de catre ministerul Mediului, pe 19 aprilie 2014. Oprescu promite ca vor fi refacute si o parte dintre pistele realizate de primarie intre 200-2010 si inchise de Politia Rutiera.

documente
(6 Mai 2014) PDF, 688KB
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a prezentat marti impreuna cu ministrul mediului, Atilla Korodi, proiectul privind realizarea unei retele de piste pentru biciclete in centrul orasului. Aceasta retea de piste ar urma sa se realizeze pe cele doua axe ale orasului, Nord - Sud si Est-Vest, pe inelul principal de circulatie si pe stradutele paralele cu marile bulevarde.

"La fel ca in toate capitalele dezvoltate, Bucurestiul are nevoie sa investeasca pentru reducerea emisiilor de noxe, pentru a descuraja folosirea automobilelor individuale si pentru a oferi ca alternativa un transport public fluent, prin realizarea unor benzi dedicate acestuia precum si pentru incurajarea folosirii bicicletelor. Guvernul a inteles aceasta necesitate, iar la data de 19 aprilie a aprobat alocarea sumei de 44, 6 milioane de lei catre Bucuresti, prin Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, pentru finantarea proiectului 'Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti', proiect aprobat saptamana trecuta si de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Astfel, proiectul care urmeaza sa se execute este constituit dintr-o retea majora de piste de biciclete care va fi realizata pe strazi si bulevarde desfasurate pe axele Nord - Sud si Est - Vest ale Municipiului Bucuresti si in interiorul inelului principal de circulatie. Aceasta retea este constituita dintr-un numar de 61 de artere de circulatie, a caror lungime insumata totalizeaza aproape 100 de km", a declarat Oprescu.

Lista strazilor pe care ar putea fi amenajate piste pentru biciclete, potrivit proiectului prezentat de municipalitate:

- inelul principal de circulatie: Bd. Iancu de Hunedoara, Sos. Stefan cel Mare, Sos. Mihai Bravu, Calea Vacarestilor, str. Nitu Vasile, Str. Izvorul Rece, Drumul Gazarului, Str. Progresului, Bd. Geniului, Sos. Grozavesti, Pasajul Basarab si  Bd. Nicolae Titulescu pana la inchiderea inelului.

- Pe axa Est-Vest: din Militari, pe bd. Iuliu Maniu pana pe Soseaua Pantelimon.

- pe axa Nord-Sud: Soseaua Berceni - Sos. Oltenitei - Sos. Viilor - Bd. Tudor Vladimirescu - Sos. Panduri - Sos Grozavesti pana la bd. Bucurestii Noi.

- in centul Capitalei: pe Bd. Iuliu Maniu - Bd. Regina Elisabeta - Bd. Carol I, Calea Calarasi; Bd. Tineretului - Bd. Dimitrie Cantemir - Bd. I.C. Bratianu - Bd. Nicolae Balcescu - Bd. Magheru - Bd. Lacar Catargiu.

Pista biciclete Bd. Buzesti-Berzei-Uranus
Foto: Hotnews
"Acest proiect face parte din startegia integrata de mobilitate a Bucurestiului. Am dezbatut proiectul in grupul de mobilitate constituit la nivelul Capitalei. Trebuie prioritizat transportul regional pe calea ferata si promovat transportul public si transportul alternativ . In Bucuresti vin si pleaca cateva sute de mii de masini in fiecare zi fiindca nu avem un sistem public care sa satisfaca cerea de transport a cetatenilor. Am inceput acest proiect pentru pistele de biciclete cu zona centrala fiindca este zona cea mai poluata din Bucuresti. Vrem sa o redam turistilor si cetatenilor. S-a discutat de o retea majora de strazi pe care vor exista benzi dedicate biciclistilor. Pe strazile pe care nu avem piste vom organiza un sistem de circulatie mixt stabilind o limita de viteza de 30 km/ora. Acum avem studiul de fezabilitate. Imediat dupa ce vom defenitiva formalitatile privind finantarea vom incepe proiectul tehnic pe care il vom discuta cu toata lumea, in grupul de mobilitate", a declarat Ion Dedu, seful directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei.

Dedu spune ca strazile prezentate in prezent pe harta au caracter orientativ urmand ca impreuna cu specialistii si ONG-istii municipalitatea sa stabileasca fiecare strada pe unde vor fi trasate aceste piste, latimea lor, daca vor fi trasate pe carosabil sau pe trotuar.

 "Va trebui sa gasim solutii pentru biciclisti in conformitate cu necesitatile Bucurestiului, avand in prim plan siguranta biciclistilor. In codul rutier nu prea avem prevederi referitoare la biciclisti. Asta creaza probleme. Biciclistii nu au carnet, iar acum ne bazam pe spiritul de conservare si cunostintele acetora. Vom propune introducere in condul rutier a unor prevederi referitoare la biciclisti. Pistele vor fi trasatein functie de situatie. Pe marile bulevarde, unde se poate vom lua o banda de circulatie pentru amenajarea acestora. Pistele vor avea o dimensiune minima astfel in cat sa poata circula cu mai multe tipuri de biciclete. In functie de flux vor exista si dimensini mai mari. Strazile secundare paralele cu marile bulevarde s-ar putea transforma in axe principale pentru biciclisti, astfel fiind feriti de poluare", a explicat Dedu.

Pentru inchirierea bicicletelor vor exista 18 puncte. Bicicleta se va putea inchiria pe baza unui card si se va putea lua dintr-un punct al orasului si lasa in altul, la un alt punct de inchiriere. "Sunt luate in considerare si parcari pentru biciclete pazite de sisteme de monitorizare, ca sa asiguram siguranta vehicule" a explicat Dedu.

Acesta spune ca in prezent sub 1% dintre calatoriile zilnice din Bucuresti se realizeaza cu bicicleta, circa 30.000 de calatorii. Dupa realizarea noii retele de piste, reprezentantii municipalitatii spera ca circa 2,5% dintre calatoriile zilnice sa se realizeze cu bicicleta, respectiv 50.000 de calatorii pe zi.

Attila Korodi, ministrul Mediului, a declarat ca este procupat de acest proiect deoarece intre anii 1989 si 2011 emisie gaze cu efect de sera din domeniul transporturilor au crescut cu 92,46%, ceea ce este ingrijoratar pentru Romania, motiv pentru care trebuie sa promovam transportul alternativ.

"De ce ne preocupa proiectul cu pistele de biciclete? Europa este lider in politici active de combatere a schimbarilor climatice. Din pacate cresterea emisiilor ne afecteaza vietile tuturor. Numai anul 2013 emisele globale provenite din combustibil fosil erau de 37 miliarde de tone, in crestere cu 61% fata de anii 1990. Chiar saptamana trecuta am avut o intalnire cu comisarul responsabil cu combaterea schimbarilor climatice cu care am discutat ce trebuie sa facem noi in Romania pentru a atinge tintele pentru 2020 si 2030. Din punctul nostru de vedere transporturile reprezinta o miza cheie. Intre anii 1989 si 2011 emisie gaze cu efect de sera din domeniul transporturilor au crescut cu 92,46%. Si daca nu luam masuri adecvate pentru 2030 studiile arata ca vom avea o crestere de  62% fata de 2005. Sunt proiectii ingrijoratoare. Incercam sa  pentru a limita aceste cresteri. Am decis la nivelul Guvernului sa finantam proiectul municipiului Bucuresti in valoare de 10 milioane de euro care vizeaza crearea unui sistem integrat de piste pentru biciclete. Traficul din Buc este un contributor decisiv la calcularea emisiei, rreprezinta mai mult de 10% din populatia Romaniei. Suma provine din tranzactionarea certificatelor de gaze cu efect de sera", a explicat Korodi.


Ministrul Mediului a explicat ca, dupa realizarea acestor piste vom avea cateva mii de masini in minus, in trafic, zilnic si ca infrastructura Bucurestiului trebuie regandita astfel incat si biciclistii sa isi aiba locul pe carosabil.
"O bicicleta in plus inseamna o masina in minus. Daca aveam un sitem de transport de 99 km de piste pentru biciclete inseamna mii de masini scoase din trafic. Avantajele sunt multiple si evidente: eliberarea marilor bulevarde de masini, imbunatatirea sanatatii populatiei. In 2007, cand  Ministerul Mediului vorbea pentru prima data de piste pentru biciclete pot sa va spun ca erau alte vremuri. Deja vorbim de familii, de oameni care merg cu bicicleta la serviciu, cum sunt si eu care am bicicleta in portbagaj si cand apar situatii complicate in trafic o folosesc ca mijloc de transport. Nu mai vorbim de piste si de atragerea bucurestenilor catre acest mijloc de transport ci de reconsiderarea infrastructurii pentru piste de biciclete, mutarea pistelor pe carosabil, de punerea in siguranta a tuturor celor care participa la trafic. Bicicleta va deveni o modalitate de mobilitate in Bucuresti nu numai un mijloc de recreere", a declarat Korodi.

In legatura cu pistele de biciclete amenajate in perioada 2008-2010 de municipalitate si inchise de Politia Rutiera, primarul Sorin Oprescu a declarat ca o parte dintre aceste piste vor fi redeschise. Intrebat cine va plati pentru prejudiciul cauzat, Oprescu a raspuns ca nu este vorba despre un prejudiciu, aceste piste fiind folosite de catre bucuresteni.


Informatie de context
Primaria Capitalei prin Administratia Strazilor Bucuresti a creat in 2012 un prejudiciu de 10,6 milioane lei fiindca nu a refacut pistele de biciclete din Bucuresti, inchise anul trecut de Politia Rutiera, potrivit unui raport al Curtii de Conturi. Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale.

Curtea de Conturi a constatat "efectuarea de cheltuieli ineficace si ineficiente in valoare estimata de 10.600 mii lei ca urmare a faptului ca Administratia Strazilor nu a luat masuri de refacere a pistelor de biciclete deteriorate din multiple cauze (lucrari de interventii derulate pe trotuare, lucrari pentru realizarea "retelei metropolitane de fibra optica pentru telecomunicatii", accidente rutiere) si nici masuri pentru achizitionarea si montarea indicatoarelor de semnalizare si a stalpilor de protectie, ceea ce a condus la retragerea temporara a avizului de functionare de catre Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti - Brigada rutiera pentru 28 piste de biciclitti din cele 39 amenajate. In aceste conditii nici obiectivul amenajarii pistelor de biciclisti (crearea unui flux separat pentru acestia de traficul rutier, in conditii de siguranta), deci eficacitatea investitiei nu au fost atinse", se arata in raportul institutiei.

Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale.

In 2011 insa, cu aproape un an inainte sa inchida pistele, Politia Rutiera a cerut Administratiei Strazilor sa remedieze aceste erori.

Cu toate acestea, in acest interval de timp Administratia Strazilor nu a facut nimic. Acum, institutia sustine ca pistele au iesit din garantie si firmele care au incasat cele 11 milioane de euro numai au nicio obligatie. "Pistele pentru biciclisti au fost desfiintate dupa ce au iesit din garantia oferita de firma care le-a construit", a raspuns Administratia Strazilor sec.

In 2008, potrivit informatiilor furnizate de Administratia Strazilor, s-au realizat circa 60 de km de pista pentru biciclete.

Strazile pe care s-au realizat pistele sunt: Bd. Libertatii - Piata Constitutiei - Bd. Unirii - Piata Alba Iulia - Bd. Decebal -Piata Muncii; Bd. Cantemir - Bd. Tineretului - Calea Vacaresti; Bd. Constantin Prezan - Bd. Aviatorilor; Piata Presei Libere - Campus Agronomie - Bd Kiseleff - Bd. Lascar Catargiu - Piata Romana; Bd. Basarabia - Str. Bucovina; Bd. Iuliu Maniu -Bd. Geniului - Str. Bagdasar -Str. Gh. Marinescu - Sos. Colentina - Splaiul Independentei; Splaiul Independentei - Bd. Kogalniceanu - Bd. Elisabeta - Bd. Sincai - Splaiul Unirii - Bd. Bravu - Calea Vacaresti; Str. Campia Libertatii - Bd. Baba Novac - Bd. Brancusi; Bd. N. Grigorescu -Bd. Rebreanu; Bd. L. Rebreanu - Bd. N. Grigorescu - Bd. Camil Ressu.

Realizarea acestora a costat 5 milioane de lei, echivalentul a circa 1 milion de euro. Firma care le-a construit se numeste Marcatin, iar cea care le-a proiectat Global Service. Aceste piste nu au fost semaforizate.

In 2010, potrivit raspunsului dat de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, s-au realizat 68 de km de piste pentru biciclete. Pistele s-au trasat pe strazile: Calea Plevnei, Piata Charles de Gaulle, Bucurestii Noi, Viilor, Serban Voda, Odoarei, Valea Oltului, Soseaua Petricani, Valea Ialomitei, Valea Argesului, Ghencea, Mihai Bravu, Drumul Sarii, Polografiei, Timisoara, Drumul Taberei, Brasov, Constantin Prezan, Unirii, Oltenitei, 13 Septembrie, Sibiu, 1 Mai, Calea Dorobanti, Iancu de Hunedoara, Stefan cel Mare, Bucuresti - Ploiesti, Piata Presei, Aviatorilor, Theodor Pallady, Fantana Miorita si bd. Tudor Vladimirescu.

Amenajarea acestor piste a costat 50 de milioane de lei - circa 10 milioane de euro, si au fost realizate de firmele DUMAVA si UTI Trafic. Daca facem un calcul, pentru un km de vopsit trotuarul s-au platit 125.000 de euro. In acest pret intra si montarea semafoarelor pentru biciclete, in anumite locuri. Pentru atribuirea contractului Administratia Strazilor sustine ca a facut licitatie.

Si pistele de biciclete din acest pachet au avut un proiectant: firma Search Corporation.

In medie, pentru 1 km de pista pentru bicicleta municipalitatea a platit 150.000 de euro. Ce inseamna pista de bicicleta pentru Administratia Strazilor: un metru de trotuar vopsit cu vopsea grunjoasa verde si galbena, stantata din loc in loc cu cate o bicicleta alba.

Cine plateste pentru prejudiciul cauzat? Nimeni. Potrivit unui raspuns trimis de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, nimeni, deoarece pistele au iesit din garantie. Institutia intentioneaza in acest moment sa construiasca alte piste pentru biciclete, acestea urmand sa fie amplasate pe carosabil.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


17067 vizualizari

  • +17 (17 voturi)    
    Coruptul Oprescu! (Marţi, 6 mai 2014, 13:33)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Inca niste zeci de milioane de euro aruncati pe geam. Nu pentru ca nu ar fi necesare piste de biciclete in Bucuresti... sunt foarte necesare. Dar Oprescu si clica lui sunt interesati sa toace niste bani si nimic altceva. Ultimele paragrafe din articol sunt edificatoare:
    "Amenajarea acestor piste a costat 50 de milioane de lei - circa 10 milioane de euro[...]
    In medie, pentru 1 km de pista pentru bicicleta municipalitatea a platit 150.000 de euro. Ce inseamna pista de bicicleta pentru Administratia Strazilor: un metru de trotuar vopsit cu vopsea grunjoasa verde si galbena, stantata din loc in loc cu cate o bicicleta alba.
    Cine plateste pentru prejudiciul cauzat? Nimeni. Potrivit unui raspuns trimis de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, nimeni, deoarece pistele au iesit din garantie. Institutia intentioneaza in acest moment sa construiasca alte piste pentru biciclete, acestea urmand sa fie amplasate pe carosabil. "

    Felicitari doamna Ivanov. Un articol excelent!
    • +1 (1 vot)    
      :) (Marţi, 6 mai 2014, 16:59)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      Pe pasajul/podul Basarab nu exista trotuare dar vor face piste pentru biciclete :)
    • +2 (4 voturi)    
      Si cu borduri (Marţi, 6 mai 2014, 17:10)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      Din ce povestea un amic bordurile nu le-au lasat, pt adulti poate nu e asa incomod dar pt aia mici pe biciclete e un chin. Ar trebui lasate la fel cum s-au modificat la trecerile de pietoni prin unele parti.
      • +2 (2 voturi)    
        Păi crezi că-i interesează .. (Miercuri, 7 mai 2014, 11:18)

        AdrianCalin [anonim] i-a raspuns lui antrax

        .. de fapt să folosim bicicletele? Ai văzut vreun primar din cei 7 din București cu bicicleta sau prin mijloacele de transport? Ai văzut vreun ministru sau vreun parlamentar să se dea jos din mașină și să se poarte ca un om obișnuit? Pe ei nu-i interesează să lase bordurile, îi doare undeva, vor încă un proiect unde se vor arunca bani de pomană și rezultate 0. Sunt biciclist și este foarte greu să mergi cu bicicleta prin București, eu nu cred că se va schimba mare lucru pentru că cei care trebuie să le facă sunt niște șoferi. M-am săturat de proiecte făcute doar pentru a cheltui bani, ieri am vrut să testez un proiect IT pentru spitale făcute de o firmă privată pe bani europeni și, surpriză, nu funcționează. Așa sunt 90% din proiectele făcute în România, doar se fură bani. Așa este și cu pista asta de biciclete. Ce l-a ținut pe Oprescu până acum? Dacă se ducea și se plimba puțin pe jos pe la Paris sau Barcelona putea să vadă cum e acolo doar că politicianul român nu coboară din jeep ca să vadă cum funcționează oamenii obișnuiți.
    • +3 (3 voturi)    
      10 milioane? sunteti nebuni? (Marţi, 6 mai 2014, 17:33)

      transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      Asta e o mare sifonare de bani! cine a mai pomenit sa cheltui 10 milionane de euro ptr 100 km de piste, adica pentru vopsea??? macar de s-ar face refaceri de borduri, departajare in trafic cu stalpi, etc, dar nu se vor face. Nu inteleg de ce nu invata nimeni din cum arata pistele de biciclete in europa, ex in Olanda, nordul europei. simple, cu cheltuieli minime.
  • +11 (11 voturi)    
    Bani pentru P$D (Marţi, 6 mai 2014, 14:07)

    Matrafirefox [utilizator]

    Asa pleaca banii de la oameni, ajung la bugetul ministerului, apoi la primarie, apoi la o firma apropiata P$D-ului care lucreaza cu profit de 5000%. Asa se fura legal in Romania.
  • +12 (12 voturi)    
    unde o sa le faca? (Marţi, 6 mai 2014, 14:10)

    gigi1 [utilizator]

    Unde o sa le faca? le traseaza peste masinile parcate pe marginea drumului? infrastructura actuala nu face fata la numarul mare de masini, orasul e sufocat de trafic, trotuarele sunt deja ingustate probabil viitoarele piste vor fi tot o banda de vopsea si bicilistii o sa faca cu randul cu pietonii si masinile parcate pe trotuar, bataie de joc pe banii platiti de noi si culmea anaful nu strange indeajuns bani din taxe, ce gluma sinistra.
    • -3 (5 voturi)    
      au gasit ei solutia... (Miercuri, 7 mai 2014, 10:27)

      Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

      1) in tara transportul de persoane si marfuri s-a mutat de pe feroviar pe rutier
      acum trenurile sunt mult mai mici si mult mai rare
      2 ) in Bucuresti metroul vine ziua la 10 minute, daca trebuie sa-l schimbi astepti 15 minute, daca schimbi la Unirii mai faci intre magistrale 3 minute, deja nu se mai justifica, chiar daca e trafic tot ajungi mai repede cu masina
      cam la fel e si cu ratb-ul
      imi aduc aminte de anii '90 cand nu asteptai mai mult de 2 minute un autobuz si 3 minute un metrou, cu un trafic mai lejer ca acum tot luai metroul nu maisna sau bicicleta
      concluzie: solutia este un transport in comun civilizat, urban si interurban, nu bicicletele
  • -1 (7 voturi)    
    doamne ajuta (Marţi, 6 mai 2014, 14:30)

    vindicomvs [utilizator]

    poate de data asta chiar se fac, cum trebuie.
  • +8 (16 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 6 mai 2014, 14:34)

    [anonim]

    • +3 (3 voturi)    
      Scuze (Miercuri, 7 mai 2014, 7:20)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui

      Citind pe viteza am dat cu minusu repede. Da mi-am revenit repede (probabil si altii). Din pacate ironia nu se prinde la mistocarul dobitoc oprescu, care nu se aude decat pe el- cam ca toti primarii bucursteni. Uitati ce se intampla cate santiere s-au deschis inainte de alegeri, fara sa vorbim de oportunitate, si utilitate sau cheltuieli la doar 3-4 ani dupa ce s-a mai facut odata si faptul ca investitiile in derulare sunt aproape abandonate. Probabil ca doar parul si DNAul ii va trezi - din pacate dupa ce si-au batut joc de banii si viata noastra.
      • -3 (3 voturi)    
        cand scrii 300 de cuvinte e greu sa fii citit (Miercuri, 7 mai 2014, 10:29)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

        e greu sa citeasca toata lumea ce spui cand scrii ditai epistola
      • 0 (0 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 8 mai 2014, 1:08)

        [anonim] i-a raspuns lui Cetateanu

  • +8 (8 voturi)    
    Stlpisori din plastic (Marţi, 6 mai 2014, 14:37)

    marty70 [utilizator]

    Sa se instaleze stilpisori din plastic. Sint foarte eficienti.
    Adica costa mult si sint numai buni sa ii treci cu masina. In plus in citeva luni nici nu se mai vad unde au fost si pot fi astfel reparati la fiecare doua trei luni.
  • +10 (10 voturi)    
    Praf in ochi! (Marţi, 6 mai 2014, 14:39)

    DaniAndi [utilizator]

    Exact asa...praf in ochi!
  • +7 (7 voturi)    
    intrebare (Marţi, 6 mai 2014, 14:51)

    sipu [utilizator]

    Pe Calea Calarasi pista de bicicleta va fii SUSPENDATA
  • +6 (6 voturi)    
    piste? (Marţi, 6 mai 2014, 15:43)

    yogy [utilizator]

    Trasarea este parte din SF!
    Urmeaza licitatia.
    Dupa alegeri probabil.
    Important este ca banii vor intra in cont.
    Oare masinile vor fi mai putine? de unde? va fi si mai mare aglomeratia ca si poluarea ....dar banii sunt in cont si se vor duce pe altceva.
    Alta manaraie marca Doctorul.
    PS.Oare cati slujbasi ai statului si nu numai vor merge la servici cu bicicleta?
  • +7 (7 voturi)    
    Pai (Marţi, 6 mai 2014, 18:25)

    Patton [utilizator]

    Pai si dupa ce le vopsesc, garanteaza Primaria si Politica ca nu va parca vreun manelar de-a curmezisul?!
    • +2 (4 voturi)    
      Sa parcheze ! tu nu ai un cui la tine ? (Miercuri, 7 mai 2014, 8:28)

      MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui Patton

      La manelaru'sa parcheze - vezi ce se intampla pe bd Kogalniceanu intre Opera si P-ta Kogalniceanu ... tu nu ai un cui la tine cand te plimbi cu bicicleta ?

      "Patria si Dreptul Meu!"
      .
      • -2 (4 voturi)    
        sper sa te vad cand zgarii vreo masina (Miercuri, 7 mai 2014, 10:30)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

        sa te vad ce faci cu cuil cand scot electrosocul
  • -1 (3 voturi)    
    Biciclistii, un alt bazin electoral! (Miercuri, 7 mai 2014, 7:07)

    hotnewsfil [utilizator]

    Si, uite asa, se mai aduna vreo cateva zecidemii de votanti pentru PSD - biciclistii.
    Sorinel (alt mitoman!) indeplineste sarcina electorala primita de la partidul-stat.
    • +5 (5 voturi)    
      Comment sters de user (Miercuri, 7 mai 2014, 8:44)

      qwerasdf [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      • -7 (7 voturi)    
        biciclistii sunt din aia cu #unitisalvam (Miercuri, 7 mai 2014, 10:31)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

        am vazut cat de inteligenti sunt
    • +6 (6 voturi)    
      biciclistii il stiu prea bine pe morin (Miercuri, 7 mai 2014, 9:46)

      ouyang [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      vrea sa sifoneze bani si atat. nici un biciclist nu-l mai crede pe acest individ profund corupt si mincinos. biciclistii nu il vor vota. i-au cerut de nenumarate ori demisia si o sa i-o ceara din nou pe 10 mai.
  • +5 (5 voturi)    
    2 probleme (Miercuri, 7 mai 2014, 7:24)

    thebblack [utilizator]

    1. Dacă nu ridică maşinile parcate pe piste tot degeaba.
    2. Partea pozitivă... acum cãțiva ani cu aceiaşi bani a făcut doar 10 km de piste.
    • -3 (3 voturi)    
      dar atunci nu era furt (Miercuri, 7 mai 2014, 10:32)

      Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      ca era videanu nu oprescu
  • +3 (3 voturi)    
    Biciclete (Miercuri, 7 mai 2014, 7:53)

    rerenenegate [utilizator]

    Problema e ca majoritatea se fac pe trotuare si incurca libera circulatie a pietonilor (aia a soferilor e deja incurcata). Chiar m-a claxonat un pusti o data, ca mergeam pe pista lui de bicicleta :)) M-a si speriat oarecum, credeam ca-i masina...
    • +1 (1 vot)    
      biciclistii sint exotici in .ro (Miercuri, 7 mai 2014, 11:19)

      mrness [utilizator] i-a raspuns lui rerenenegate

      In .be lumea se da deoparte din reflex, nici macar nu intorc capul cind ii clopotesti.
  • -3 (7 voturi)    
    impozite pt biciclete (Miercuri, 7 mai 2014, 9:06)

    MaryusMarius [anonim]

    pai daca tot le face piste speciale care necesita intretinere sa le ia si impozite la biciclisti :)) sa se inregistreze toate bicicletele la primarie cu numar de imatriculare si sa plateasca 50 de lei pe an ... asa ar fi corect ... masinile sunt platitoare de impozit si in urma acestor piste nu o sa mai ai unde sa le parchezi ...
    • -4 (6 voturi)    
      corect (Miercuri, 7 mai 2014, 10:33)

      Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui MaryusMarius

      noi platim impozit ca sa avem infrastructura (desi nu avem)
      sa plateasca si biciclistii
      • +3 (3 voturi)    
        și pietonii? (Miercuri, 7 mai 2014, 11:38)

        Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

        Statistic, sînt mai mulți pietoni decît bicicliști, implicit „uzează” trotuarele mai mult. Îi înregistrăm și îi punem să plătească impozit? Pe cei cu role? Skateboarduri? Cărucioare de copii?
        Dar pe cei cu dizabilități, îi punem să plătească pentru rampe, lifturi și alte facilități de acces de pe domeniul public?

        Încercați să ieșiti din mașină, poate aerul curat vă va ajuta sinapsele.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu zau (Miercuri, 7 mai 2014, 11:56)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

        Taxele auto abia daca acopera carpirea infrastructurii existente. Toti romanii, indiferent daca au masina sau nu, contribuie la constructia de drumuri. Daca n-ar fi fost fondurile europene, era jale mare.
  • +2 (2 voturi)    
    Degeaba (Miercuri, 7 mai 2014, 9:42)

    Regor [utilizator]

    Din poza se observa cum in zona de nord a orasului pistele se opresc la Piata Victoriei. Deci nimic pe Kiseleff, Aviatorilor, Poligrafiei etc. Nu va exista nici o pista care sa faca legatura intre Piata Victoriei si parcurile Herastrau, Kiseleff si Bordei. Daca vrei sa mergi cu bicicleta in parc trebuie sa o iei in portbagaj.

    Bravo... sunteti dashtepti
    • +3 (3 voturi)    
      evident (Miercuri, 7 mai 2014, 10:01)

      Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui Regor

      Din hartă se vede clar că pentru Oprescu bicicleta e o chestie cu care te plimbi în cerc prin centru, nu mijloc de transport de la punctul A la punctul B. Ce naiba, doar n-o să facă piste interplanetare că avem noi nevoie!
      • -3 (5 voturi)    
        bicicleta e mijloc de transport recreativ (Miercuri, 7 mai 2014, 10:35)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Ava_ps

        nu mergi cu bicicleta la serviciu sa ajungi plin de praf si transpiratie
        nu mergi cu bicicleta la cumparaturi sa tii sacosele cu o mana si cu alta ghidonul
    • +3 (3 voturi)    
      Comment sters de user (Miercuri, 7 mai 2014, 10:06)

      qwerasdf [anonim] i-a raspuns lui Regor

  • +1 (1 vot)    
    uite asa (Miercuri, 7 mai 2014, 9:59)

    gopo111 [utilizator]

    mai baga si ei "saraci" un ban cinstit in buzunar, ma mir ca inca bucuresteni mai cred in primarul lor, ca pina acum asta a facut avere nu gluma pe spatele lor, dar din cite se pare inca ii merge, oare ce face cu bani dupa ce o da coltul ca nu apuca sa ii cheltuiasca pe toti
  • +5 (5 voturi)    
    Protestul de sambata (Miercuri, 7 mai 2014, 9:59)

    NuVreau [utilizator]

    Cum se face ca intotdeauna inainte de un protest a bicilistilor iese Oprescu la rampa sa ne spuna ce mute va face el pentru biciclisti. Praf in ochi Oparescule.
    Sper sa fim sambata cel putin 10k de biciclisti.
  • +4 (4 voturi)    
    specialisti (Miercuri, 7 mai 2014, 10:10)

    miluch [utilizator]

    PSD = "specialisti" in harti. Si atat. Desene colorate pe hartie, desene degeaba, nimic mai mult.
  • 0 (0 voturi)    
    Codul rutier ptr Dl Dedu (Miercuri, 7 mai 2014, 10:32)

    Pseudonimus vivid [utilizator]

    "...In codul rutier nu prea avem prevederi referitoare la biciclisti. Asta creaza probleme....''
    Codul rutier este pentru conducatorii auto.
    Se da examen pentru 'luarea permisului auto'.
    Biciclistii sunt participanti la trafic si conducatorii auto trebuie sa respecte regulile de circulatie, chiar daca participantul la trafic este un biciclist.
    Se aplica regulile de circulatie (va aduc aminte ca la examenul pentru carnet aveati poze in care trebuia sa spuneti care este ordinea de trecere intr-o intrersectie si unul dintre ei era un biciclist).
    Spun toate astea prin prisma unui posesor de permis auto, nu a unui biciclist.
    Ganditiva ca pe bicicleta aia e copilul vostru.
    Ce faceti?
  • +3 (3 voturi)    
    Bravo! (Miercuri, 7 mai 2014, 11:11)

    NuVreau [utilizator]

    Ma bucur ca se misca ceva in aceasta directie. Mai devreme sau mai tarziu se va ajunge si la noi ca-n vest, adic sa avem un oras pentru oameni nu pentru masini.
  • 0 (0 voturi)    
    du rationamentul mai departe (Miercuri, 7 mai 2014, 17:27)

    hash [utilizator]

    "Dacă se ducea și se plimba puțin pe jos pe la Paris sau Barcelona putea să vadă cum e acolo doar că politicianul român nu coboară din jeep ca să vadă cum funcționează oamenii obișnuiți."

    Fii sigur ca politicianul roman stie. Stie foarte bine, dar sa faca de-adevaratelea un lucru util nu este profitabil. Pentru el.

    Trebuie ca noi, cetatenii obisnuiti, sa ne scoatem capul din fund (aka lucru pana crapi), si sa le cerem socoteala. Asa de dat cu clanta pe forumuri nu rezolvam nimic, si ei stiu asta.

    Cum zicea cineva: daca vrei sa schimbi ceva, fa lumea mai buna. Incepe cu tine! Cand a fost ultima data cand ai facut cerere oficiala ca primaria sa-ti dea satisfactie pentru ceva?

    Daca am trimite toti cate-o reclamatie, sa-i sufocam p-aia cu hartii, cum ar fi?
  • 0 (0 voturi)    
    regula de trei nu prea simplă (Joi, 8 mai 2014, 14:31)

    SfaraMarius [anonim]

    O altă dovadă că e doar o OpreaMinciună:
    "Acesta spune ca in prezent sub 1% dintre calatoriile zilnice din Bucuresti se realizeaza cu bicicleta, circa 30.000 de calatorii. Dupa realizarea noii retele de piste, reprezentantii municipalitatii spera ca circa 2,5% dintre calatoriile zilnice sa se realizeze cu bicicleta, respectiv 50.000 de calatorii pe zi"
    deci, dacă 1% înseamnă 30.000 de călătorii, 2,5% ar însemna 75.000, dar la primăria capitalei ies doar 50.000.
    Eh, o eroare de 50% ce mai contează? Că doar nu sunt destinate pe bune să fie folosite de biciclişti. Ci doar ca spălare de bani, asta e clar.
  • 0 (0 voturi)    
    in sfarsit (Joi, 8 mai 2014, 15:37)

    Lena_mn [utilizator]

    credeam ca n-am sa vad ziua in care in Bucuresti va exista o retea mai extinsa pt biciclete. Asa va creste numarul persoanelor ce vor folosi bicicleta. Te simti mai in siguranta sa circuli pe o banda strict destinata tie decat printre masini.
    Desi momentan exista multe pareri contra, oamenii sa realizeze in timp ca este un pas spre mai bine.
    Oricum totul incepe cu pasi marunti (baby steps). Totusi asta a fost unul mai mare.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by