Primaria Capitalei nu percepe taxa pe aproape jumatate dintre locurile de parcare pe care le are in centrul orasului 

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 5 februarie 2014, 18:16 Actualitate | Administratie Locala


Primaria Capitalei prin Administratia Strazilor a creat in 2012 un prejudiciu de 7,3 milioane de lei fiindca nu a pus taxa de parcare pe aproape jumatate dintre locurile de parcare pe care le are in administrare, in centrul orasului, potrivit unui raport al Curtii de Conturi. Reprezentantii Administratiei Strazilor Bucuresti spun ca nu incaseaza taxa de parcare deoarece nu au personal care sa lucreze in aceste locatii.

Curtea de Conturi a constatat "nerespectarea principiului eficienței în administrarea patrimoniului de către Administrația Străzilor, prin nevalorificarea unui număr de 4059 locuri de parcare (din cele 7866 locuri de parcare totale organizate în Municipiul București) pentru care nu se încasează taxa de parcare, invocându-se lipsa de personal. Calculele au condus la concluzia nerealizării unor venituri nete estimate de 7.311.000 lei pe an (în varianta în care valorificarea locurilor ar fi fost efectuată cu personal propriu angajat), respectiv 6.317.000 lei pe an (în varianta externalizării serviciului).

Primaria Capitalei vrea sa delege gestionarea serviciului de administrare a parcarilor publice supraterane cu plata din centrul Capitalei, potrivit unui proiecte de Hotarare de Consiliu General discutat pe 31 octombrie 2013, dar neaprobat de alesii locali. In expunerea de motive a proiectului, municipalitatea se recunoaste incapabila sa gestioneze acest sistem, invocand lipsa banilor si a personalului precum si faptul ca parcagii incaseaza bani fara chitanta. De asemenea, muncipalitatea recunoaste ca in perioada in care acest sistem era operat de o firma privata, Dalli - apartinand lui Dorin Cocos, fostul sot al Elenei Udrea - contract reziliat de municipalitate in 2009, incasarile care ajungeau la bugetul local, sub forma de redeventa,  erau mult mai mari. Primarul Sorin Oprescu a declarat la vremea respectiva ca municipalitatea poate administra mult mai bine acest serviciu.

"Dalli avea obligatia de a plati municipalitatii o redeventa lunara de 55,5% din sumele incasate. In 2007 municipalitatea a primit circa 1,5 milioane de euro. La mijlocul anului 2009, in urma rezilierii contractului dintre municipalitate si Dalli, Primaria a inceput sa administreze direct cele 3.000 de locuri de parcare.  Incasarile din parcari au inceput sa scada dramatic- doar 1,7 milioane lei in perioada iulie 2009-iulie 2010, comparativ cu 5 milioane lei in iulie 2008-iulie 2009. Potrivit surselor de presa, cel mai mare esec al Directiei de Parcari din cadrul Administratiei Strazilor s-a inregistrat in ianuarie 2011 cand cheltuielile au depasit veniturile. Situatia actuala in ceea ce priveste managementul parcarilor este departe de a fi ideala. Intre probleme se numara: lipsa resurselor financiare pentru investitii, lipsa personalului, taxarea fara chitanta, lipsa unui sistem eficient de sanctiuni care sa sanctioneze soferii care parcheaza neregulamentar", se arata in studiul de fundamentare pentru delegarea serviciului. Interesant este ca datele prezentate in studiu sunt luate din presa in loc direct de la sursa, de la Administratia Strazilor.

Delegarea serviciului ar urma sa se faca prin licitatie deschisa. Municipalitatea ar urma sa primeasca o redeventa de 35% in primii 7 ani de exploatare, 40% in urmatorii 7 ani si 45% in perioada finala a contractului. Firma privata ar urma sa faca pentru inceput investitii de 800.000 de euro pentru buna functionare a sistemului.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















857 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    recapituland (Miercuri, 5 februarie 2014, 19:58)

    Vlad C [anonim]

    Initial era redeventa de la Cocos 55% si asigura primariei 1.5 milioane euro pe an cu costuri zero.

    Acum dupa ce le administreaza singura, primaria a ajuns pe pierdere.

    Si acum vrea sa le dea inapoi la privat, dar cu o redeventa mai mica, doar 35%?

    Bravo Oprescu, extraordinare rezultate. Daca lucrai la privat erai dat afara demult.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by