Consiliul general al Municipiului Bucuresti a respins delegarea pe 25 de ani a gestionarii serviciului de administrare a parcarilor publice supraterane cu plata din centrul Capitalei. Consilierii USL spun ca cel mai bun administrator este tot Primaria Capitalei prin Administratia Strazilor. Primaria Capitalei, intr-un studiu de fundamentare anexat proiectului de hotarare, s-a recunoscut incapabila sa gestioneze acest sistem, invocand lipsa banilor si a personalului precum si faptul ca parcagii incaseaza bani fara chitanta. De asemenea, muncipalitatea recunoaste ca in perioada in care acest sistem era operat de o firma privata, Dalli - apartinand lui Dorin Cocos, fostul sot al Elenei Udrea - contract reziliat de municipalitate in 2009, incasarile care ajungeau la bugetul local, sub forma de redeventa, erau mult mai mari. Primarul Sorin Oprescu a declarat la vremea respectiva ca municipalitatea poate administra mult mai bine acest serviciu.

Potrivit Hotararii adoptate, parcarile vizate se afla in perimetrul cuprins de urmatoarele strazi: Lipscani, Cavafi vechi, Coltei, Cristian Radu, Piata CA Rosetti, Dianei, Calderon, str. CA Rosetti, Boteanu, Piata Revolutiei, Calea Victoriei, str.Walter Maracineanu, Ion Brezoianu si Mihai Voda. In total insumeaza 1.500 locuri de parcare.

"Dalli avea obligatia de a plati municipalitatii o redeventa lunara de 55,5% din sumele incasate. In 2007 municipalitatea a primit circa 1,5 milioane de euro. La mijlocul anului 2009, in urma rezilierii contractului dintre municipalitate si Dalli, Primaria a inceput sa administreze direct cele 3.000 de locuri de parcare. Incasarile din parcari au inceput sa scada dramatic- doar 1,7 milioane lei in perioada iulie 2009-iulie 2010, comparativ cu 5 milioane lei in iulie 2008-iulie 2009. Potrivit surselor de presa, cel mai mare esec al Directiei de Parcari din cadrul Administratiei Strazilor s-a inregistrat in ianuarie 2011 cand cheltuielile au depasit veniturile. Situatia actuala in ceea ce priveste managementul parcarilor este departe de a fi ideala. Intre probleme se numara: lipsa resurselor financiare pentru investitii, lipsa personalului, taxarea fara chitanta, lipsa unui sistem eficient de sanctiuni care sa sanctioneze soferii care parcheaza neregulamentar", se arata in studiul de fundamentare pentru delegarea serviciului. Interesant este ca datele prezentate in studiu sunt luate din presa in loc direct de la sursa, de la Administratia Strazilor.

Delegarea serviciului ar urma sa se faca prin licitatie deschisa. Municipalitatea ar urma sa primeasca o redeventa de 35% in primii 7 ani de exploatare, 40% in urmatorii 7 ani si 45% in perioada finala a contractului. Firma privata ar urma sa faca pentru inceput investitii de 800.000 de euro pentru buna functionare a sistemului.