VIDEO Oprescu: Cathedral Plaza nu va fi demolata pana la sfarsitul anului, banii nu sunt cuprinsi in buget

de I.C.     HotNews.ro
Joi, 17 octombrie 2013, 14:51 Actualitate | Administratie Locala


Cathedral Plaza domina inaltimile din zona centrala
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat joi ca judecatorul nu a spus cine trebuie sa suporte costurile demolarii Cathedral Plaza, care se ridica la 17-18 milioane de euro, iar cladirea nu va fi demolata pana la sfarsitul anului, pentru ca banii nu sunt cuprinsi in buget, transmite Mediafax.

Intrebat cum comenteaza faptul ca o delegatie a Arhiepiscopiei Romano-Catolice din Bucuresti va veni cu executorul judecatoresc, joi dupa-amiaza, la Primaria Capitalei, pentru a cere emiterea deciziei de desfiintare a cladirii Cathedral Plaza si inceperea demolarii, Oprescu a raspuns: "Vorbim copilarii, pentru ca am inceput procedurile administrative".

Primarul general a spus ca a cerut sa se faca o cercetare pentru a vedea ce inseamna demolarea cladirii pentru constructiile din jur si a dat drumul si la actele administrative. Oprescu a precizat ca cele zece zile prevazute de lege sunt "usor penibile".

"Exista ideea riscului pentru monumentul istoric. Nu exista nicio rea-vointa din partea mea. Monseniorul spune ca am fost mereu de-a dreapta dansului. Chestiunea aceasta cu executorii este usor de fatada", a mai spus Oprescu.

Intrebat ce se va intampla dupa ce va veni executorul judecaresc la Primaria Capitalei, Oprescu a raspuns: "Asa cum vin, asa pleaca. Nu stau sa ma joc si n-am stat degeaba pana acum".

Primarul a subliniat ca pentru demolarea Cathedral Plaza sunt necesare 17-18 milioane de euro, insa judecatorul nu a spus cine trebuie sa plateasca aceasta suma, iar Primaria Capitalei nu are in buget acesti bani. In acest context, primarul a spus ca imobilul nu ar putea fi demolat pana la sfarsitul anului, adaugand: "Fereasca Dumnezeu de un cutremur".

Intrebat de ce nu a raspuns apelurilor telefonice pe care le-a primit pe aceasta tema, Sorin Oprescu a spus ca telefonul functioneza 24 de ore din 24 si ca daca nu s-a raspuns, probabil ca cineva nu a putut sa raspunda in momentul respectiv.



Arhiepiscopia Romano-Catolica Bucuresti (ARCB) a anuntat ca joi, la ora 14:00, executorul judecatoresc, impreuna cu delegatia ARCB, se va afla la Primaria Capitalei pentru a-i cere primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, sa emita decizia de desfiintare a turnului de birouri Cathedral Plaza. Potrivit ARCB, termenul a fost impus de executorul judecatoresc, dupa ce Arhiepiscopia Romano-Catolica Bucuresti a obtinut in instanta anularea definitiva a autorizatiei de construire a cadririi.

De asemenea, Arhiepiscopia sustine ca episcopii catolici din Europa si-au aratat ingrijorarea fata de "neaplicarea de catre Primarul general al Capitalei a deciziilor instantelor de judecata din Romania, referitoare la demolarea edificiului construit ilegal langa Catedrala romano-catolica Sf. Iosif din Bucuresti".
  • Citeste si: Proiectele prin care Primaria voia sa ia inapoi terenul de sub turnul de birouri Cathedral Plaza, revocate de pe ordinea de zi a Consiliului General Bucurest
Pe 17 septembrie un executor judecatoresc l-a somat pe primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, sa demoleze turnul de birouri in zece zile, potrivit Arhiepiscopiei Romano-Catolice Bucuresti. Reamintim ca in ianuarie 2013 de Curtea de Apel Ploiesti a decis definitiv si irevocabil demolarea cladirii.

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, la sfarsitul saptamanii trecute, ca pentru demolarea imobilului Cathedral Plaza, a fost numita o comisie de expertiza care sa se pronunte cu privire la eventualele riscuri asupra Catedralei Sf. Iosif din imediata apropiere, potrivit Mediafax.

"Noi am facut formele admistrative. A fost numita o comisie de expertiza, ma bazez pe scoala de constructii. Astept sa vad care sunt riscurile de rezistenta (pentru Catedrala -n.r.)", a declarat, Sorin Oprescu.

Potrivit primarului general, in trei saptamani, membrii comisiei trebuie sa emita un raport pe aceasta tema. Intrebat daca s-ar putea renunta la demolarea imobilului in eventualitatea ca raportul va indica riscuri pentru lacasul de cult din imediata apropiere, Sorin Oprescu a spus: "In functie de concluziile colectivelor de specialisti, vom vedea atunci. Deocamdata sunt speculatii sau supozitii, mai bine spus supozitii".

La sfarsitul lunii septembrie, Sorin Oprescu a declarat ca, pentru a pune in practica hotararea definitiva si irevocabila a instantei, care prevede demolarea Cathedral Plaza, trebuie emisa o dispozitie de primar, fiind necesara si evaluarea cheltuielilor in acest scop.

"Stim ca exista o hotarare de definitiva si irevocabila a instantei. Acolo trebuie emisa o decizie a primarului general de desfiintare, dupa care, daca dansii, cei care au construit, nu vor desfiinta, se va face
o somatie. Noi am lucrat la o evaluare a cat ne-ar costa (demolarea, in cazul in care o face municipalitatea - n. r.), care insa nu s-a terminat", a spus atunci Oprescu.

La inceputul anului 2013, edilul spunea ca va demola turnul ridicat ilegal langa biserica Sf. Iosif, in acest sens existand o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, iar costurile aferente desfiintarii cladirii ar putea fi suportate din bani publici si se ridica in jurul sumei de 3,4 milioane de euro.


"Calitatea mea de primar general e sa respect legea. Asta o sa si fac. Astept insa motivatia hotararii. Calitatea mea e de a vedea partea tehnica, daca se face vorbire de cine plateste si cum. Dau banii din banii publici. Ma intereseaza de unde pot recupera acesti bani. Sigur ca am sa ma conformez acestei hotarari. Intai sa apara, sa vedem si am sa va informez la momentul respectiv", a declarat Oprescu in ianuarie 2013.

Reamintim ca in 2009, primarul Sorin Oprescu a declarat ca a inregistrat la Sectia Civila a Tribunalului Bucuresti doua cereri de chemare in judecata pentru Millenium Building Center, cerand instantei sa constate nulitatea contractelor de concesiune, prin care Consiliul General al Municipiului Bucuresti a dat in folosinta firmei, in 2002 si 2005, 186 mp de teren pentru construirea cladirii.Motivul: terenul a fost concesionat fara licitatie publica, iar in acest caz contractele de concesiune sunt nule de drept deoarece se incalca Legea Administratiei publice locale. De asemenea, municipalitatea cere instantei sa-i recunoasca dreptul de proprietate asupra terenului in suprafata de 186 mp.
  • VIDEO Cum poate fi demolata Cathedral Plaza si cat ar costa lucrarile?
Istoric procese

Proiectul Cathedral Plaza al dezvoltatorului Millennium Building Development (MBD) a fost autorizat de Primaria Sectorului 1 pe 24 februarie 2006. Lucrarile au inceput pe 9 martie 2006. In aprilie 2006, autorizatia a fost contestata in instanta de reprezentantii Arhiepiscopiei Romano-Catolice din Bucuresti pe motiv ca afecta atat imaginea, cat si structura Catedralei Sf. Iosif. Din iulie 2007, lucrarile au fost intrerupte de mai multe ori din cauza litiigiilor intre Arhiepiscopie si dezvoltatori. Imobilul a fost terminat in mod oficial in vara anului trecut. La cateva zile dupa, in iulie 2011, Curtea de Apel Suceava a respins cea de a sasea si ultima cale extraordinara de atac promovata de MBD "stabilind irevocabil nulitatea autorizatiei de construire a auto-intitulatei cladiri Cathedral Plaza". In mai 2012 CEDO a respins plangerea formulata de Millennium Building Development (MBD), dezvoltatorul turnului de langa biserica Sfantul Iosif, impotriva Satului Roman.

In 28 iunie 2012, Tribunalul Dambovita l-a obligat pe Primarul Municipiului Bucuresti sa emita decizia privind desfiintarea turnului Cathedral Plaza realizata fara autorizatie de construire legala, autorizatie emisa la solicitarea SC Millennium Building Development SRL Bucuresti, de Primaria sectorului 1. Sentinta a devenit definitiva si irevocabila la inceputul acestui an, in urma deciziei Curtii de Apel Ploiesti.

Desi sentinta de demolare a turnului, data  de Curtea de Apel Ploiesti, este definitiva si irevocabila pe rol mai sunt trei procese privind desfiintarea cladirii.

Curtea de Apel Bacau a respins la sfarsitul lunii octombrie 2012, prin hotarare irevocabila, cererea formulata de Arhiepiscopia Romano-Catolica privind demolarea partiala a Cathedral Plaza, potrivit datelor furnizate de dezvoltatorul cladirii - Millenium Building Development (MBD). Pe rolul instantelor mai sunt inca doua procese privind demolarea cladirii - unul la Judecatoria sector 1 si altul la Tribunalul Neamt.

Judecatoria sector 1 si Tribunalul Neamt au decis sa nu se demoleze turnul de langa Catedrala Sfantul Iosif. Recursurile se judeca.

Avocatul MBD, Robert Rosu, sustine ca cele patru sentinte date pana acum de instante nu sunt contradictorii: "Sentinta data de Tribunalul Dambovita si de cele trei instante care au dat proprietarului castig de cauza nu sunt contradictorii deoarece aceasta sentinta il obliga pe primarul general sa dispuna demolarea cladirii, nu ne obliga pe noi sa demolam. Toate procesele unde ni s-a cerut noua sa demolam, le-am castigat".
 
In 2012, Millennium Building Development a solicitat Primariei Generale a Capitalei sa faca demersurile necesare pentru finalizarea procedurii de intrare in legalitate a Cathedral Plaza, insa demersul nu s-a concretizat
HotNews.ro a scris in exclusivitate pe 23 octombrie 2012 de faptul ca MBD a cerut Primariei Capitalei sa introduca in legalitate turnul de langa Catedrala Sfantul Iosif.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3055 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Poți chema pe cei care adună fier vechi (Joi, 17 octombrie 2013, 15:05)

    bfasjfkjas [utilizator]

    17 milioane EURO pentru o demolare a unei clădiri din oțel și sticlă ? Ce jaf mai este și ăsta ?

    Poți chema pe cei care adună fier vechi, și numai că nu vei cheltui, dar mai și primești bani.

    Trăiască Sorin Oprescu, primarul independent !
    • +1 (1 vot)    
      nu e lui autorizatia (Joi, 17 octombrie 2013, 21:25)

      Saineanu [utilizator] i-a raspuns lui bfasjfkjas

      dar de unde sa-l mai iei pe Videanu acum?
      nici de el nici de arhitectul sef de atunci nu s-a mai auzit nimic. s-au ascuns in gaura de sarpe.
      • -1 (1 vot)    
        Sa dea Vaticanul (Vineri, 18 octombrie 2013, 20:00)

        Minos24 [utilizator] i-a raspuns lui Saineanu

        bani, nu Sorin Oprescu din bugetul bucurestenilor.
    • 0 (2 voturi)    
      sunt (Joi, 17 octombrie 2013, 21:26)

      Saineanu [utilizator] i-a raspuns lui bfasjfkjas

      proiectele de hartie...portocalie..Bucureştiul lui 2008, Bucureştiul lăsat de Videanu era stăpânit de un haos inimaginabil pentru o capitală europeană...de la o bordură la alta... ar trebui să le fie ruşine pentru ce au lăsat atunci. nu să vină ei acum să ii dea lecţii lui Oprescu
  • +5 (7 voturi)    
    Bani (Joi, 17 octombrie 2013, 15:07)

    Ranton [utilizator]

    Pentru demolari rapide de weekend se gasesc mereu bani.
  • +5 (5 voturi)    
    Tehnic vorbind (Joi, 17 octombrie 2013, 15:14)

    Tescovin [utilizator]

    Tehnic vorbind, Sorin Stopescu are dreptate, nu poți demola ditamai clădirea ca și cum ai strânge un șezlong.
    Ce mă enervează e că acum pare să nu mai poată de grija monumentului istoric, dar când a închis ochii la toate ilegalitățile administrative care au permis ridicarea mastodontului nu părea prea preocupat de soarta aceluiași monument.
    • +4 (4 voturi)    
      Tehnic vorbind... (Joi, 17 octombrie 2013, 15:46)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      decizia instantei pentru demolarea turnului este de mai bine de un an si anume din 28 iunie 2012. Si a ramas definitiva si irevocabila din 23.01.2013... primaria facuse recurs?!? Cine l-a oprit Sorinel sa prevada banii in buget si sa organizez si evalueze tot ce era de evaluat? Nu vrea sa o demoleze... ca sunt toti mafiotii mana in mana.
      • -1 (3 voturi)    
        Ai dreptate, și asta mă enervează (Joi, 17 octombrie 2013, 15:59)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

        Dar lucrurile rămân neschimbate: după ce s-a făcut că plouă atâta vreme, Sorin  n-are cum să demonteze acum hardughia, chiar dacă-l ameninți cu tortura (ceea ce, fie vorba între noi, mi-ar plăcea).
        • +2 (4 voturi)    
          Daca nu s-a conformat pana acum... (Joi, 17 octombrie 2013, 16:54)

          Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

          sa i se dea sanctiune penala! Ca altfel ramane la cheremul oricui daca respecta legea sau nu!
    • -1 (3 voturi)    
      Daca e sa o zicem pe aia dreapta (Joi, 17 octombrie 2013, 21:26)

      Saineanu [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Oprescu are mult mai multe sanse decat Antonescu sa castige acum alagerile prezidentiale. Degeaba se ambitioneaza sa il bage pe Antonescu inainte, ca nu se face nimic. Probabild e aceea apar si atatea atacuri la adresa sa.
  • +6 (6 voturi)    
    De ce? (Joi, 17 octombrie 2013, 15:16)

    Ionutzelu [utilizator]

    Având în vedere că nu se pune problema demolării prin explozie / implozie şi că 80-85% din materiale pot recuperate şi folosite iar restul pot fi reciclate aproape în întregime, de ce nu organizaţi o licitaţie în urma căreia lucrarea să fie atribuită participantului care solicită cei mai puţini bani? Nu trebuie nici să inventaţi apa caldă (procedeul e folosit cu succes în ţarile civilizate chiar şi de proprietari privaţi) nici să sifonaţi iar bugetul oraşului ca să hrăniţi firme doar pentru a încasa comisionul mai consistent.
    • -2 (2 voturi)    
      da si nu prea (Joi, 17 octombrie 2013, 22:27)

      gnd [utilizator] i-a raspuns lui Ionutzelu

      Nu prea ai cum sa refolosesti 85% din cladirea aia, in afara de sticla de fatada, lifturi si alte cateva materiale sanitare eventual niste cablaraie sau tevaraie de instalatii sau decorative nu prea mai ai ce sa refolosesti.... in orice caz nu reprezinta nici 20% din cladire.
      Si ca idee asa, sa demontezi o cladire ca aia bucata cu bucata, si apoi cand ramane doar structura de rezistenta sa spargi bucata cu bucata toata structura de sus in jos e o operatiune mult mai complicata si costisitoare decat construirea initiala si sunt putini care au cunostintele si capacitatea sa o faca daca vrei sa o faci in conditii de siguranta pentru cladirile din jur, ca altfel se punea dinamita si era simplu.
  • +4 (6 voturi)    
    Statul de drept este facultativ (Joi, 17 octombrie 2013, 15:17)

    Chiar Eu [utilizator]

    pentru primarul corupt al Bucurestiului. Cum este posibil ca un primar sa refuze sa puna in practica o decizie definitiva si irevocabila?
    Si de unde a scos 17-18 milioane de euro. Acum cateva saptamani (nici o luna) vorbea despre: "Deşi evaluatorii vorbesc de costuri de 4 milioane de euro, edilul şef spune că banii vor fi recuperaţi."

    http://adevarul.ro/news/bucuresti/oprescu-despre-cathedral-plaza-banii-demolare-vor-recuperati-1_5244497ec7b855ff56cb22ba/index.html

    Omul asta este un pericol public!
  • -2 (6 voturi)    
    interesant caz (Joi, 17 octombrie 2013, 15:39)

    Radu Chirila [utilizator]

    si pe investitori cine ii despagubeste?
  • -2 (4 voturi)    
    bravo nea oprescule............acum imi placi.... (Joi, 17 octombrie 2013, 15:56)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    tine-o asa imbarligata,ca pana la urma cu timpul scapam de ambele constructii, oricum ambele sunt ilegale, una e evreiasca cealalta e papala, asa ca duca-se......praful si pulberea neantului.............asa sa ne ajute D-zeu......fiecare sa construiasca in tara lui.

    p.s. aloo...baietii atei, vedeti sa nu va fracturati falangele degetelelor cu care veti tot tasta pe -....ha...ha.....pa si pusi, la toti neavenitii.
  • -1 (3 voturi)    
    Aşa cum (Joi, 17 octombrie 2013, 21:24)

    Saineanu [utilizator]

    s-a făcut Pasajul Basarab şi Pasajul Obor şi multe altele, aşa o să rezolveşi pe asta. Dacă il facea peste noapte, ziceaţi că e de mântuaială şi nu cred că s-ar fi bucurat cineva.
  • +2 (2 voturi)    
    Cine e vinovatul in toata povestea asta? (Joi, 17 octombrie 2013, 21:33)

    bigbrother [utilizator]

    Daca dracia aia presupune ca noi bucurestenii sa platim pentru demolare, eu nu sunt de acord sa platesc. Cladirea sa fie demolata doar daca sumele platite pentru demolare sunt luate de la cei care au ridicat acea cladire si/sau cei care au gresit in aceasta problema, dar NU din bugetul public. Nu stiu cum, nu stiu cand, dar stiu ca daca se ajunge ca primaria sa obtina banii de la aia prin instanta, ii vom vedea la Sfantul Asteapta. Cu alte cuvinte, iar ne-am luat o teapa.

    Si sa nu uit: l-a luat cineva la intrebari pe Chiliman, primarul sectorului 1 de unde s-a dat autorizatia de constructie?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by