VIDEO Mars de amploare al biciclistilor in Capitala: Cei peste 5.000 de participanti au blocat traficul pe traseu

de Red. Stiri     HotNews.ro
Sâmbătă, 21 septembrie 2013, 10:33 Actualitate | Administratie Locala



(Sursa foto: Cristian Ichim)

Peste 5.000 de biciclisti au participat sambata la un mars de protest in Capitala, ei cerand amenajarea pistelor speciale pe carosabil, precum si demisia primarului Sorin Oprescu (Citeste pe larg nemultumirile bicilistilor). Pe parcursul marsului, biciclistii au blocat podul Basarab pentru cateva minute, dar si mai multe bulevarde din centrul Capitalei, in drumul lor catre Piata Constitutiei. La finalul marsului, a avut loc si un incident: o altercatie a izbucnit dupa ce un sofer a intrat cu masina intre manifestanti.


Desfasurarea evenimentelor:
  • Ora 19.30 Biciclistii s-au alaturat protestatarilor impotriva proiectului minier de la Rosia Montana, care formeaza un lant uman in jurul Palatului Parlamentului. Sunt aproximativ 5.000 de manifestanti. Traficul in jurul Parlamentului este blocat
  • Incident la marsul biciclistilor. O altercatie a avut loc la finalul marsului, la statia de metrou Tineretului, dupa ce un sofer a intrat in cordonul de biciclisti aflat in calea sa si a fost apoi inconjurat de zeci dintre ei, blocand intrarile in masina si chemandu-si prietenii in ajutor. Vezi desfasurarea incidentului si imagini pe Mediafax.


  • Ora 18.00 O parte dintre biciclisti s-au oprit in Parcul Izvor, o parte au continuat traseul spre Parcul Tineretului. La Palatul Parlamentului este programat un protest impotriva proiectului de la Rosia Montana, de la ora 19.00, sub forma unui lant uman.
  • Ora 17.25 Potrivit imaginilor difuzate de Realitatea TV, biclistii se apropie de Piata Constitutiei.
  • Ora 17.00 Biciclistii au blocat Calea Victoriei, relateaza Realitatea TV. O parte dintre acestia sunt deja pe Bulevardul Regina Elisabeta. Purtatorul de cuvant al Brigazii Rutiere a precizat ca biciclistii se deplaseaza in grup compact, iar circulatia este oprita pe traseu doar 5-10 minute, nefiind probleme pentru fluidizarea traficului.
  • Biciclistii pe Podul Basarab
    Foto: Casa Jurnalistului
    Ora 16.20 Cei aproximativ 5.000 de biciclisti care participa la protest au blocat Podul Basarab, relateaza Realitatea TV. Ei cer demisia primarului Sorin Oprescu.
  • Potrivit Digi24.ro, protestatarii s-au dat jos de pe biciclete si s-au asezat pe asfalt, strigand sloganuri impotriva primarului Sorin Oprescu. Protestul spontan a durat cateva minute.



Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti (CBB) si Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) au organizat sambata un mars de protest impotriva modului in care administratia locala a inteles sa dezvolte infrastructura Capitalei. Marsul a avut loc cu ocazia Zilei internationale fara masini, avand ca scop complementar evidentierea unei solutii vitale pentru Capitala - amenajarea pistelor de biciclete pe carosabil.

Mars al biciclistilor in Capitala (21 septembrie)
Foto: Agerpres
Adunarea biciclistilor a fost la ora 14.30 in parcul Herastrau, intrarea Charles de Gaulle. Participantii militeaza pentru marcarea benzilor care semnaleaza accesul biciclistilor pe carosabil, unica varianta sigura pentru toti participantii la trafic si singura solutie eficienta pentru un oras al transportului eficient. Marsul are ca scop complementar evidentierea unei solutii vitale pentru Bucuresti: o data cu amenajarea pistelor de biciclete pe carosabil vor avea de castigat toti locuitorii Bucurestiului, pietoni, biciclisti sau soferii", se arata in comunicatul de presa trimis de organizatori.

La protest sunt asteptate toate persoanele care doresc un oras functional si accesibil pentru cetatenii acestuia: pietoni, biciclistii, persoane in scaun rulant, rolleri, parinti care isi plimba copiii in carucior.


Cum s-au cheltuit 11 milioane de euro pe piste nefunctionale, declarate ilegale de Politia Rutiera, si ce (nu) a facut Primaria Capitalei pentru a rezolva problema biciclistilor

Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in perioada 2008-2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. Astfel, in medie, pentru 1 km de pista pentru biciclete municipalitatea a platit 150.000 de euro. Ce a insemnat pista de biciclete pentru Administratia Strazilor: un metru de trotuar vopsit cu vopsea grunjoasa verde si galbena, stantata din loc in loc cu cate o bicicleta alba.

In 2012 insa, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece nu erau conforme si prezentau pericol pentru biciclisti. De altfel, in ultimii trei ani, cetatenii si ONG-urile au sesizat in mai multe randuri Administratia Starzilor si Primaria Capitalei ca pistele pentru biciclete sunt impracticabile deoarece la intersectii bordurile nu au fost aduse la nivel, pistele se opresc in copaci, tomberoane sau stalpi de iluminat si se suprapun peste fluxul pietonal.

Mai mult, in 2011, cu aproape un an inainte sa inchida pistele, Politia Rutiera ceruse Administratiei Strazilor sa remedieze aceste erori. Cu toate acestea, Administratia Strazilor nu a facut nimic in acest interval de timp, iar in ianuarie 2013 institutia anunta ca pistele au iesit din garantie si firmele care au incasat cele 11 milioane de euro nu mai au nicio obligatie.

La inceputul lunii martie, reprezentantii Primariei Capitalei au declarat ca va trasa in aceasta primavara noi piste pentu biciclete, de aceasta data pe carosabil. Cateva zile mai tarziu de la aceasta declaratie, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca va face pistele tot pe trotuar, argumentand ca soferii bucuresteni nu sunt suficient de civilizati in trafic si ca nu vrea sa stea "sa numere mortii". Pana in prezent insa nu s-a trasat nicio pista, iar in luna mai municipalitatea declara ca inca studiaza unde este mai bine sa le faca.

In schimb, ONG-urile care apara drepturile biciclistilor spun raspicat ca locul lor este pe carosabil. Reprezentantii Politiei Rutiere spun ca legea permite amplasarea pistelor atat pe trotuar, cat si pe carosabil, cu conditia ca fluxurile sa fie separate si sa prezinte siguranta pentru participantii la trafic. De asemenea, mai exista un standard care stabileste conditiile minimale pentru aprobarea pistelor pentru biciclisti, insa el nu este obligatoriu. Vezi ce conditii trebuie sa indeplineasca noile piste pentru biciclete.

Vinerea aceasta, Sorin Oprescu a anuntat ca bucurestenii vor avea piste pentru biciclisti atat pe carosabil, cat si pe trotuare. Potrivit primarului Capitalei, toate obiectivele rutiere reabilitate si cele noi au prevazute piste pentru biciclisti pe carosabil, iar, acolo unde locul nu permite, acestea vor fi trasate pe trotuare.

  • Andrei Gaitanaru si Adrian Rista, membri ai Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti (CBB), au fost miercuri in redactia Contributors.ro pentru a discuta cu cititorii despre problemele cu care se confrunta biciclistii si ceilalti participanti la traficul rutier al Bucurestiului. Ei au pledat pentru solutia amenajarii pistelor de biciclete pe carosabil.

Citeste si:


















11386 vizualizari

  • -26 (38 voturi)    
    Problem accidentelor.... (Sâmbătă, 21 septembrie 2013, 17:58)

    Cadillac [utilizator]

    ...nu se va "rezolva" NICIODATA !

    INDIFERENT de cite 'solutii' se vor propune si indiferent de citi bani se vor aloca ( cu scopul de a fi impartiti intre "lupi")

    De ce ?

    1 TOTI soferii ( si buni si prosti) URASC cu pasiune biciclistii

    2 TOTI pietonii urasc cu pasiune biciclistii

    2 95% dintre biciclisti nu sint altceva decit niste mitocani pe doua roti !! Fara respect pentru "legile" bunului-simt,... fara respect fata de legile de circulatie,....pe scurt, mirlani cu 'figuri' de Buftea visind la Turul Frantei....
    • -21 (27 voturi)    
      Ei,n-o fi chiar (Sâmbătă, 21 septembrie 2013, 18:21)

      milosh [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

      asa de neagra situatia.Nu cred ca soferii ii urasc pe biciclisti, doar ca nu-i suporta in trafic. Stie Sorin Oprescu ce stie si vrea doar sa-i protejeze pe biciclisti, dar ei nu si nu, vor pe carosabil.
      • +6 (8 voturi)    
        Unde iti asumi riscurile mai bine (Sâmbătă, 21 septembrie 2013, 18:28)

        Clop [utilizator] i-a raspuns lui milosh

        ca libertate de miscare pe 2 roti.

        Stiu biciclisti care circula bine pe carosabil, desi nu e marcat pentru piste inca. Stiu, de asemenea, biciclisti care au accidentat PE TROTUAR persoane. Pentru ca pistele acolo, asa cum sunt sau nu sunt, sunt predispuse la accident.

        In carosabil iti asumi riscurile. Ca sofer sau biciclist.
      • +17 (17 voturi)    
        Sunt șofer, biciclist și pieton (Sâmbătă, 21 septembrie 2013, 19:03)

        AdrianCalin [anonim] i-a raspuns lui milosh

        Faptul că nu suntem educați nu este un motiv să nu facem nimic. Dacă lumea ar înțelege că e mai sănătos, mai eficient și mai rapid să mergi cu bicicleta decât cu mașina, în multe situații, atunci nu ar mai fi vorba de ură. Urăsc și eu ceva: nesimțirea celor care, deși ar avea soluții, preferă să parcheze mașinile pe trotuare, pe trecerile de pietoni, pe spațiul verde. Dacă vă duceți în Herăstrău în weekend o să vedeți trotuarele ocupate de mașini deși există stație de metrou, deși se poate veni cu bicicleta lejer în parc... De ce la alții se poate?
        • +2 (2 voturi)    
          La altii (Duminică, 22 septembrie 2013, 13:10)

          VictorS [utilizator] i-a raspuns lui AdrianCalin

          se poarta aplicarea legii, d-aia se poate.
          La noi aplicarea legii e un moft, o ifosa de hipster se pare...
      • +10 (10 voturi)    
        Biciclistii s-au comportat (Sâmbătă, 21 septembrie 2013, 21:50)

        Minos24 [utilizator] i-a raspuns lui milosh

        exemplar, nu au fost excese, vremea a tinut cu ei. Sorin Oprescu chiar are cu cine sta la discutii, iar solutiile se vor gasi in timp.
      • +13 (15 voturi)    
        se poate rezolva.. (Sâmbătă, 21 septembrie 2013, 23:16)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui milosh

        ca in tarile civilizate.. pista de biciclete pe carosabil pe care masinile nu au ce cauta si biciclistii au prioritate in intersectii. amenzi usturatoare pentru cei care incalca regulile, inclusiv pt biciclisti. nu-i asa greu.. daca unii soferi nu ne suporta, sa-si lase masina acasa si sa ia autobuzul.. orasul este al tuturor, nu numai al unora dintre soferi care s-au nascut cu ceafa groasa.
        • 0 (2 voturi)    
          Sunt biciclist "de weekend"... (Luni, 23 septembrie 2013, 11:49)

          qwerty srl [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          ...natura jobului nu-mi "permite" deplasari zilnice. Am fost sambata la protest si sunt clar in favoarea pistelor pentru biciclisti. Ceea ce nu inteleg este de ce exista atata pornire pentru pistele pe carosabil? De ce nu si pe trotuare, acolo unde este posibil? Evident cu coborari de borduri si fara obstacole. Sunt destule bulevarde alte caror trotuare permit sau au permite piste pentru biciclete. Se spunea ca nu se doreste reinventarei apei calde. Pai... Amsterdam, Bruxelles, Paris, Munchen, Viena, Geneva, toate au piste pentru biciclete SI pe trotuare. E adevarat ca nu se opresc in mesele teraselor, in treptele de la iesirile din bloc sau in chioscurile statiilor de transport in comun si nici nu sunt lasate masini parcate pe ele, dar asta e alta poveste...
          • +2 (2 voturi)    
            in orasele de care ai pomenint (Luni, 23 septembrie 2013, 15:01)

            dumil [utilizator] i-a raspuns lui qwerty srl

            ... pistele pe trotuar sunt foarte rare si in general vechi, tot ce se face nou se face pe carosabil! Desi aparent in unele locuri ai impresia ca pistele fac parte din trotuar, nu fac. Si iti explic de ce: pistele se afla la nivelul carosabilului si nu al trotuarului, materialul din care este facuta pista este apropiat(sau identic) de cel al soselei si nu al trotuarului, demarcarea de trotuar si de sosea se face print borduri( si nu prin niste benzi colorate), in felul asta pietonul, biciclistul, soferul stie clar unde ii este locul.

            pe de alta parte, un biciclist in plus inseamna o masina mai putin(nu un pieton), si atunci de ce sa luam din spatiul pietonilor?

            o alta problema este ca Oprescu intelege prin piste pe trotuar niste benzi desenate, nicaieri nu se fac asa! E important sa se faca pe sosea, pentru ca vor trebui facute cu simt de raspundere, si nu in bataie de joc asa cum s-a procedat pana acum.
        • 0 (0 voturi)    
          "interesant"... (Luni, 23 septembrie 2013, 15:41)

          Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          In ce tara ?? In ce oras??? Care este infractiunea si cit costa amenda in moneda tarii respective ????

          Sau vorbim numai asa, sa ne 'dam' ...................becali.
    • +12 (12 voturi)    
      generalizarea (Sâmbătă, 21 septembrie 2013, 19:52)

      xox [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

      Locul pistelor este pe sosea, treaba cu ura este balcanica vezi miorita, vezi capra vecinului, etc nu cred ca generalizarea este o solutie.
      Solutia ideala este respectarea tutoror participantilor in trafic, masini, biciclete, pietoni, vezi cum se comporta un sofer din strainatate cu alt tip de participant si apoi cugeta.
    • -9 (13 voturi)    
      chiar azi m-a injurat un biciclist (Sâmbătă, 21 septembrie 2013, 22:48)

      premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

      astazi, cand treceam strada pe trecerea pentru pietoni m-a injurat un biciclist, motivul nu l-am inteles, dar vreau sa amintesc biciclistilor ca astfel de comportamente nu-i ajuta, dimpotriva, pentru ca sunt sofer si de acum inainte o sa-mi spal parbrizul cand depasesc biciclisti, o sa merg foarte aproape de bordura, pentru a nu avea loc sa treaca bicilistii daca stau la semafor, etc
      • +2 (2 voturi)    
        Reamintim pe aceasta cale biciclistilor (Duminică, 22 septembrie 2013, 13:12)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

        suna un pic ciudat... e o rasa anume?
        sunt eu, e tatal tau, e nepoata mea, suntem tot noi si biciclisti si pietoni si chiar si soferi.
      • +1 (1 vot)    
        Pai dac-asa o sa faci, ... (Luni, 23 septembrie 2013, 2:00)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

        ... sa nu te miri c-o sa te mai injure. Ba poate te mai trezesti si cu oglinzille exterioare rupte sau cu stergatoarele indoite.

        Nici un biciclist care stie cat de cat circulatie n-o as te injure daca stai lipit de bordura la semafor. O sa te injure in schimb daca fortezi rosu la semafor si risti sa-l calci pe zebra, daca il depasesti in intersectie, daca la depasire nu pastrezi o distanta minima de macar un metru fata de bicicleta, sau daca-i deschizi usa-n fata cand esti parcat.

        In orice padure exista uscaturi, si si printre biciclisti exista marlani. Daca matale generalizezi nejustificat, o sa fii incadrat justificat printre soferii marlani - si tratat corespunzator.
      • +1 (1 vot)    
        Bravo (Luni, 23 septembrie 2013, 8:19)

        R.A.Muresan [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

        Vezi c-ai inteles repede? Trage pe dreapta atunci cind ai in spate biciclist, pentru ca el sa te poata depasi prin stinga. Poti chiar sa nu semnalizezi, nu esti cu nimic special, sint multi care n-o fac. Chiar si un ciclist fara experienta stie ce are de facut cind da de soferi ca tine. Toate bune.
    • +11 (13 voturi)    
      for cadillac (Sâmbătă, 21 septembrie 2013, 23:18)

      axy76 [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

      ///
      Soferii romani sunt niste idioti, timpiti etc; nu este cazul sa dau exemple, fiecare dintre noi(oameni normali) cunosc cazuri zi de zi in care soferi din RO nu stiu sa semnalizeze; merg pe linia de tramvai; nu acorda prioritate la masini, pietoni, biciclisti,motoristi; nu stiu regulile de baza pe autostrada(nu are rost sa specific pe maretii romanii italieni, spanioli, germani etc, care odata intrati in RO uita toate regulile pe care le respecta in tara in care traiesc); ceea ce ma face sa cred ca tu faci parte dintre acesti "soferi".
      PS: sunt BICILIST, dar poate spre surprinderea ta, pe care nu o ai, sunt sofer profesionist.
      • +2 (2 voturi)    
        SOferi prosti (Duminică, 22 septembrie 2013, 13:14)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui axy76

        sunt peste tot. Nesimtiti sunt in proportii diferite e drept.
        Chiar si in Romania exista sanse sa dai peste mai multi nesimititi in sud decat in nord, dar e doar o chestie de sansa.
      • +1 (1 vot)    
        Am o veste proasta... (Luni, 23 septembrie 2013, 6:18)

        Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui axy76

        pentru tine: ultima oara cind am fost la volanul unei masini in Tiganiada, a fost in 1984...pe vremea cind taticul tau era in stare embrionara.

        Pe de alta parte, marele filozof brazilian Goethe avea o vorba:

        "Dac-as avea noroc de bani ca de prosti, as fi fost demult miliardar"....
    • +1 (1 vot)    
      Eu sunt intai pieton (Duminică, 22 septembrie 2013, 13:08)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

      apoi biciclist, sofer, etc...
      In Romania fudulia sofatului a capatat dimensiuni mistice. Hai sa o luam mai usor...

      BIciclistii sunt foarte curajosi peste tot in lume, insa sunt orasi si orase...
      Cred ca e cazul sa avem toti loc, cu sau fara roti.
  • +24 (32 voturi)    
    Jos Oprescu! (Sâmbătă, 21 septembrie 2013, 18:02)

    Clop [utilizator]

    Pe trotuare sunt parcate masini, sunt panouri publicitare, sunt pietoni care se feresc de masini, d-apoi biciclete?! Cum isi imagineaza astazi primaria capitalei ca pistele amenajate pe trotuar ar fi functionale?!

    Am vazut din anii trecuti ce inseamna pistele pe trotuare, sunt non-functionale si au fost o bataie de joc la adresa comunitatii si a celor care folosesc biciclete.

    Intr-adevar, sunt necesare pistele pe carosabil.

    *Mai am o intrebare dincolo de acest articol: la unele guri de metrou s-au facut lift-uri pentru persoanele cu dizabilitati, dar sunt tinute sub cheie. Cum este posibil asa ceva?! Trebuie sa te duci sa ceri cheia sau sa ai acces la butonul care-ti deschide usile.
    Intreb din nou, cum este posibil asa ceva?! S-a bifat indeplinirea unui plan sau ce?!

    +Salut articolul urmator: http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-15610367-vezi-cheltuieste-primaria-capitalei-banii-loc-consolideze-blocurile-risc-seismic-plus-primariile-sector-putut-rezolva-problema-4-ani-banii-alocati-pentru-reabilitare-termica.htm, care nu este o chichita, este o realitate.
    • +3 (9 voturi)    
      Pentru ca... (Sâmbătă, 21 septembrie 2013, 19:37)

      Airwaves [utilizator] i-a raspuns lui Clop

      ... la acele lifturi de acces, apeleaza TOATA lumea, de aia sunt tinute sub cheie. Personal, am vazut intr-o zi, doua cucoane perfect sanatoase din pct de vedere fizic, ce asteptau sa vina liftul sa coboare in subteran.

      Toate prostiile din tara asta au un numitor comun: educatia, care lipseste cu desavarsire pe aproape toate palierele societatii romanesti.
      • +6 (6 voturi)    
        Lifturi (Duminică, 22 septembrie 2013, 10:36)

        alex123 [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

        Lifturile sunt pentru toate categoriile de utilizatori, dupa cum spune chiar metrorex.
        http://www.metrorex.ro/_read214-1
        In niciun caz nu sunt rezervate persoanelor cu dizabilitati, acestea insa au desigur prioritate daca doresc sa le foloseasca.
      • +2 (2 voturi)    
        Alex are dreptate (Duminică, 22 septembrie 2013, 13:15)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

        lifturile sunt pentru toti, cu prioritate pentru persoanele cu dizabilitati. Despre ce vorbim noi aici Airwaves?
  • +12 (12 voturi)    
    Cadillac (Sâmbătă, 21 septembrie 2013, 18:29)

    Alfabetix [utilizator]

    Ai un "nume" predestinat :(
    Exact gandirea asta retrograda nu ajuta cu nimic!
    Probabil ca nu poti sa intelegi ca sunt soferi ciclisti si ciclisti soferi care circula corect in ambele ipostaze.
    Este loc pentru toti pe sosele cu intelegere si bun-simt.
    Dar Oprescu si sleahta de politicieni corupti ne vor turbati unii contra celorlalti.
  • +10 (10 voturi)    
    in oras (Sâmbătă, 21 septembrie 2013, 19:22)

    aresul [utilizator]

    respectand toate regulile de circulatie, este grozav sa te poti deplasa cu bicicleta. Am facut acest lucru inainte de aparitia nesimtitilor si a maidanezilor.
    Benzile pentru bicilisti acordate pe trotuare? O prostie cat se poate de mare! O bicicleta poate atinge viteze apropiate de limita in oras, viteza medie de deplasare fiind de 25-30 km/h. Nu este practic sa te deplasezi pe trotuar. Deranjezi si pietonii, strici si bicicleta cu bordurile lui Videanu.
    Pe carosabil, biciclistii trebuie sa aibe prima banda acordata, cu o latime de minim 1,5 m. Asa este civilizat si normal.
  • +12 (12 voturi)    
    cocalar cu bmw numere de Austria (Sâmbătă, 21 septembrie 2013, 20:21)

    qwerasdf [utilizator]

    a fortat intrarea in coloana de biciclisti, a incercat sa ne calce, a fugit de locul faptei si a fost prins repede de biciclisti - bilant, cocalar cu pantaloni scurti si bluza de trening cu maneci lungi (tipicus cocalarus) aproape linsat, geamuri sparte la masina, parbriz spart, oglinzi, probabil si indoituri la tabla. Final - cocalarul a fost prins si incatusat. Sper ca fapta lui sa-l bage in puscarie.
    *avem soferi foarte recalcitranti.. unul coborase din masina sa-l certe pe politist ca el nu poate trece cu masina, a fost repede bagat in aia ma-sii si s-a intors urgent la vehicul sub huiduielile multumii...
    *in jur de ora 3 a fost prins si un hot, se pare ca a incercat sa fure o bicicleta, ori tupeist, ori prost... ori prost.
    *astea fiind spuse, cred ca soferii (unii dintre ei) au prins ura si mai mare pe noi. Data viitoare ar trebui sa mergem la protest cu masinile, caci si noi avem automobile, dar preferam totusi biciclete.
  • +12 (12 voturi)    
    150 euro metrul de pista! (Duminică, 22 septembrie 2013, 0:41)

    Ricochet [utilizator]

    Adica 75 de euro, adica 337 lei! o dunga de vopsea lunga de un metru si lata de 10 centimetri.
    Astia-s ucenicii lui Necolaiciuc ala, precis.
    Oricum, e mult mai bine decat la autostrazi, unde pretul se ridica la 3000 de euro metrul patrat. Autostrada Bucuresti-Ploiesti putea fi cu usurinta inlocuita cu doua siruri de blocuri de patru etaje, construite cam la acelasi pret...
    Asa cum stim deja, insa, toate guvernarile s-au concentrat pe optimizarea jefuirii cetateanului de ultimul ban, nu si de supravegherea modului in care banii sunt cheltuiti.
    Asta sa fie secretul politicii?
  • +12 (12 voturi)    
    Se naste, in sfarsit... (Duminică, 22 septembrie 2013, 7:33)

    John M. [utilizator]

    o constiinta civica reala in Romania. Este pentru prima data cand oamenii se organizeaza singuri pentru a le fi rezolvate problemele de catre politicienii indiferenti, inepti sau/si corupti. Rosia Montana, pistele de bicicleta si maidanezii sunt probleme urgente pe care politicienii nu le mai pot numi "vechea mostenire".
    • +2 (2 voturi)    
      Vechea mosternire (Duminică, 22 septembrie 2013, 13:18)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      sunt ei, politicienii, in proportie de 99%, poate chiar 99.9%
  • +4 (4 voturi)    
    Sorinel si Viorel, in genunchi, pe coji de nuca? (Duminică, 22 septembrie 2013, 11:18)

    hotnewsfil [utilizator]

    Dracu' l-a pus pe Sorin Prescu (cum care? -Sorinel, fiul fostului general de securitate!) sa defileze ostentativ, la brat cu PSD, sa afirme apasat ca este sustinut de PSD!
    Dracu' l-a pus pe Viorel sa arunce indoieli agresive privind sustinerea lui Crinisor, la alegerile pentru presedintie!
    Cum era de asteptat, PNL-ul condus de Crin Antonescu ataca frontal, vrea sa omoare doua muste pesediste dintr-o lovitura (pe "onorabilii" de doi bani, mentionati mai sus).
    -Vi s-a urat cu binele penelist, "onorabililor"? Ia sa intoarecem foaia, a reactionat PNL.
    Astfel, PNL, dominator absolut al socializarii pe internet, si-a adunat instantaneu oastea, la lupta, lovindu-i in moalele capetelor seci pe cei doi "onorabili", cu ce ii doare mai tare, cu promisiunile mincinoase din campaniile electorale - cu 'pistele de biciclete', respectiv cu 'Rosia Montana' (respingerea antibasesciana, in campanie!)
    Cum se va solda puternica miscare a strazii? Vor spala putina cei doi mincinosi, Sorinel si Viorel, tinandu-se de mana, ca doi colegi de scoala natarai, trimisi la colt, pe coji de nuca, de Doamna Strada?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version